Meno:
|
doc. PhDr. Angela Almašiová, PhD. | |
Email:
|
angela.almasiova@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KSP
-
Katedra sociálnej práce - Ružomberok
|
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Trnavská univerzita, Fakulta humanistiky | 1998 | Sociológia |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2007 | Sociálna práca, sociálna práca |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
vysokoškolský pedagóg - asistent | Ekonomická univerzita v Bratislave, Fakulta medzinárodných vzťahov, Katedra politických a sociálnych vied | 1998 - 2000 |
vysokoškolský pedagóg - odborný asistent | Katolícka univerzita Ružomberku, Pedagogická fakulta, Katedra sociálnej práce | 2006 - 2022 |
vysokoškolský pedagóg - docent | Katolícka univerzita Ružomberku, Pedagogická fakulta, Katedra sociálnej práce | jún 2022 - trvá |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Úvod do Harm Reduction - vzdelávanie lektorov | Univerzita M. Bela Banská Bystrica. Kurz akreditovaný Ministerstvom školstva SR a podporený Open Society Foundation | 2005 |
Sociálno - psychologický výcvik: Modul 1: Sebapoznanie a interpersonálna percepcia, základy komunikácie | Centrum poradenských, vzdelávacích a výcvikových služieb, v spolupráci s Asociáciou supervízorov a sociálnych poradcov na základe rozhodnutia MŠ SR | 2007 |
Sociálno - psychologický výcvik: Modul 2: Komunikácia a asertivita | Centrum poradenských, vzdelávacích a výcvikových služieb, v spolupráci s Asociáciou supervízorov a sociálnych poradcov na základe rozhodnutia MŠ SR | 2008 |
Výcvik v poradenstve pre oblasť závislostí | Centrum pre liečbu drogových závislostí, Inštitút drogových závislostí. Kurz akreditovaný Ministerstom školstva SR | 2008 |
Sociálno - psychologický výcvik: Modul 3: Kooperácia a súperenie, riešenie konfliktov | Centrum poradenských, vzdelávacích a výcvikových služieb, v spolupráci s Asociáciou supervízorov a sociálnych poradcov na základe rozhodnutia MŠ SR | 2009 |
Sociálno - psychologický výcvik: Modul 6: Metódy práce so skupinou a vedenie skupiny | Centrum poradenských, vzdelávacích a výcvikových služieb, v spolupráci s Asociáciou supervízorov a sociálnych poradcov na základe rozhodnutia MŠ SR | 2010 |
Logistická regresia, faktorová a zhluková analýza | ACREA, s.r.o. Praha, ČR | 2018 |
Executive Program for Catholic Leadership at the University of Notre Dame, USA | University of Notre Dame, Mendoza College of Business | 2019 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Sociológia | sociálna práca | bakalársky | sociálna práca |
Základy metodológie a štatistiky v sociálnej práci | sociálna práca | bakalársky | sociálna práca |
Metodológia výskumu | sociálna práca | magisterský | sociálna práca |
Metodológia kvantitatívneho výskumu v sociálnej práci | sociálna práca | doktorandský | sociálna práca |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Úvod do sociológie | učiteľstvo telesnej výchovy | bakalársky | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Sociálno-psychologický výcvik sebapoznávanie | učiteľstvo telesnej výchovy | magisterský | učiteľstvo a pedagogické vedy |
AAB : HOLDOŠ, J., IZRAEL, P., ALMAŠIOVÁ, A., KOHÚTOVÁ, K. Prežívanie a správanie detí a mládeže na Slovensku počas pandémie. VERBUM, 2022. 239 s. ISBN 978-80-561-0979-3.
ADM ALMAŠIOVÁ A., KOHÚTOVÁ K., ROSINSKÝ, R. Analýza vybraných metodologických charakteristík výskumných štúdií v časopise Sociální práce / Sociálna práca za obdobie rokov 2002 – 2019= Analysis of Selected Methodological Characteristics of Research Studies in the Journal Social work / Social Work for the Period 2002 – 2019 / Angela Almašiová, Katarína Kohútová, Rastislav Rosinský, 2021. In: Sociální práce/Sociálna práca. - ISSN 1213-6204, Roč. 17, č. 5 (2021), s. 130 - 152. [Almašiová Angela (33,33%) - Kohútová Katarína (33,33%) – Rosinský Rastislav (33,33%)]
AFC Free-time activities of children of younger and older schoolage / Almašiová, Angela [Autor, 34%] ; Tepličancová, Mária [Autor, 33%] ; Koštial, Ján [Autor, 33%] ; International conference on kinanthropology "Sport and quality of life", 11 [29.11.2017-01.12.2017, Brno, Česko]. – [recenzované]. – WOS CC In: Proceedings of the 11th International conference on kinanthropology [elektronický dokument] / Zvonař, Martin [Zostavovateľ, editor] ; Sajdlová, Zuzana [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Roč. 11. – Brno (Česko) : Masarykova univerzita, 2017. – ISBN 978-80-210-8917-4, s. 648-655 [online] Verejná poznámka: Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science.
ADM Identifikácia rizikových skupín žiakov a žiačok základných škôl na Slovensku a v Česku pre účely tvorby efektívnych preventívnych opatrení v oblasti technologických závislostí = Identification of risk groups among primary school pupils in Slovakia and the Czech republic: Creating effective preventive measures in relation to technological addictions / Šavrnochová, Michaela [Autor, 12.50%] ; Almášiová, Angela [Autor, 12.50%] ; Almáši, Matej [Autor, 12.50%] ; Vaska, Ladislav [Autor, 12.50%] ; Barták, Mirek [Autor, 12.50%] ; Gabrhelík, Roman [Autor, 12.50%] ; Petruželka, Benjamín [Autor, 12.50%] ; Vacek, Jaroslav [Autor, 12.50%]. – SCOPUS In: Sociální práce [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : nabízíme spojení teorie s praxí = ponúkame spojenie teórie s praxou. – Brno (Česko) : Národní centrum pro rodinu, Brno (Česko) : Asociace vzdělavatelů v sociální práci. – ISSN 1213-6204. – ISSN (online) 1805-885X. – Roč. 20, č. 2 (2020), s. 31-49 [tlačená forma] [online]
ADM Typology of Adolescents in Terms of Their Leisure-time Substance Use / Kohútová, Katarína [Autor, 50%] ; Almašiová, Angela [Autor, 50%]. – SCOPUS In: Adiktologie [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : odborný časopis pro prevenci, léčbu a výzkum závislostí. – Praha (Česko) : Scan. – ISSN 1213-3841. – ISSN (online) 2570-8112. – Roč. 18, č. 3 (2019), s. 179-187 [tlačená forma] [online]
ADM School burnout syndrome in the students of helping professions and its possible predictors / Almašiová, Angela [Autor, 45%] ; Kohútová, Katarína [Autor, 45%] ; Budniak, Alina [Autor, 10%]. – DOI 10.15804/tner.2019.57.3.03. – SCOPUS In: New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : International scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. – ISSN 1732-6729. – Roč. 57, č. 3 (2019), s. 39-51 [tlačená forma] [online]
ACB : Sociológia / Almašiová Angela, Žilová Anna (Recenzent), Vaska Ladislav (Recenzent). - [1. vyd.]. - Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2012. - 131 s. - ISBN 978-80-8084-878-1.
[1] KĽUSKA, B. Duch Paraklet a pamięć Kościoła w ujęciu czwartej Ewangelii. Verbum Vitae, 37(1), 91-109. https://doi.org/10.31743/vv.7133
ADE : The Significant Determinants of Substance Use among Young People from Secondary School / Almašiová Angela, Kohútová Katarína, 2015. In: European Scientific Journal. - ISSN 1857-7881. - Vol. 11, No. 32 (2015), p. 1-11.
[3] SANNI, K. T., ARANSI, W. O. Percieved Psychosocial Factors as Derminants of Drug Use and Abuse among Public Secondary School Youths in Osun State, Nigeria. In American Journal of Education and Learning, Vol. 5, No. 1, 13-23, 2020.
ACB : Štatistické spracovanie dát sociálneho výskumu v programe SPSS / Almašiová Angela, Kohútová Katarína, Jurečková Mária (Recenzent), Čierna Martina (Recenzent). - 1. vyd. - Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2016. - 173 s. - ISBN 978-80-561-0407-1. počet citácií: 4
[1] SLEZÁKOVÁ, K., TREBSKI, K. Cooperation of vocational schools and organisations involved in professional integration of persons with a mental disability. In Acta Missiologica, 2020, roč. 14, č. 1, s. 142-152.
[1] HANKO, B., Frivaldsky, M., Morgoš, J. Evaluation of the Efficiency Preformance of 3-Phase, 6-Switch PFC Curcuit Based on the Used 1.2 kV SiC Transistor. In Electronocs, 2022, 11, 363. https://doi.org/10.3390/elektronics11030363
2ŠAVRNOCHOVÁ, M., ALMAŠIOVÁ, A., ALMÁŠI, M., VASKA, L., BARTÁK, M., GABRHELÍK, R., PETRUŽELKA, B., VACEK, J. Identifikácia rizikových skupín žiakov a žiačok základných škôl na Slovensku a v Česku pre účely tvorby efektívnych preventívnych opatrení v oblasti technologických závislostí. In: Sociální práce : nabízíme spojení teorie s praxí. Brno: Národní centrum pro rodinu, Brno: Asociace vzdělavatelů v sociální práci. ISSN 1213-6204. ISSN (online) 1805-885X. roč. 20, č. 2 (2020), s. 31-49.
[1] KOHÚTOVÁ, K., PETLÁK, E., SCHACHL, H. Typology of adolescents in terms of risk behavior – differentiation in terms of parental conditions. In: The New Educational Review, Toruň: Wydawnictwo Adam Marszalek. ISSN 1732-6729. roč. 63, č. 1 (2021), s. 69-84. DOI:10.15804/tner.2021.63.1.06
ADM : Postoje študentov a študentiek sociálnej práce voči utečencom = The Attitudes of Social Work Students Towards Refugees / Almašiová Angela (34%), Kohútová Katarína (33%), Markovič Daniel (33%), 2017. In: Sociální práce/Sociálna práca. - ISSN 1213-6204. - Roč. 17, č. 2 (2017), s. 5-18. počet citácií: 3
[1] SVOBODA, Z.; ZILCHER, L. Social disadvantage and the possibilities of overcoming it preceived by basic schol pupils in the Czech and Slovak republic. In 12th annual International Conference of Education, Research and Innovation. Seville, Spain. 11 – 13 November, 2019. ISBN 978-84-09-14755-7. ISSN: 2340-1095. doi: 10.21125/iceri.2019.
Projekt KEGA, 006KU-4/2023, hlavný riešiteľ. "Multimediálna platforma prevencie vzniku látkových a nelátkových závislostí pre učiteľov a ďalšie pomáhajúce profesie v prostredí školy". Cieľom projektu je vytvorenie multimediálnej platformy a programu inovačného vzdelávania. Súčasťou bude online poradňa pre učiteľov a ďalšie pomáhajúce profesie na skvalitnenie preventívnych aktivít. A multimedia substance and non-substance abuse prevention platform for teachers and other helping professions in the school environment". The aim of the project is to create a multimedia platform and an innovative training programme. It will include an online counselling service for teachers and other helping professions to improve prevention activities.
Projekt KEGA, 010KU-4/201P „Inovatívna forma multimediálnej podpory štatistických metód v sociálnom a pedagogickom výskume“ (od r. 2021 hlavný riešiteľ). Cieľom projektu je vytvorenie multimediálnej učebnice štatistických metód v sociálnom a pedagogickom výskume. / Innovative forms of multimedia support statistical methods in social and education research ”(since 2021 principal investigator). The aim of the project is to create a multimedia textbook of statistical methods in social and pedagogical research.
Projekt KEGA 014KU-4/2020 Implementácia inovačných nástrojov do vysokoškolského vzdelávania v študijnom odbore sociálna práca so zameraním na pracovné uplatnenie absolventov (spoluriešiteľ). Cieľom projektu je vytvorenie a pilotné overenie špecializovaného webového portálu umožňujúceho kvalitatívne vyššiu úroveň realizácie odborných praxí v študijnom odbore sociálna práca na vysokých školách, realizujúcich pregraduálnu prípravu budúcich sociálnych pracovníkov a užšie prepojenie teórie s praxou. / Implementation of innovative tools into university education in field of social work with a focus on graduate’s job opportunities (co-resesarcher). The aim of the project is to create and pilot verify a specialized web portal enabling a qualitatively higher level of implementation of professional practices in the field of social work at universities, implementing undergraduate training of future social workers and a closer connection between theory and practice.
Projekt ITMS 312011AKK9 Kto vie, nech učí. Operačný program Ľudské zdroje, Programové obdobie 2014 – 2020. Projektová manažérka. Doba trvania projektu: október 2020 – september 2023. Cieľom projektu je účinnejšie prepojenie teoretického vzdelávania a praktického vzdelávania u budúcich učiteľov - študentov pedagogickej fakulty. / Who knows, let them teach. Operational Program Human Resources, Programming Period 2014 - 2020. (Project Manager). Project duration: October 2020 - September 2023. The aim of the project is a more effective connection of theoretical education and practical education for future teachers - students of the Faculty of Education.
Projekt VEGA 1/0692/18 Závislosť od internetu u žiakov základných škôl v podmienkach SR a ČR (spoluriešiteľ). Cieľom projektu je identifikácia závislosti od internetu u žiakov základných škôl (ZŠ) vo vybranýchregiónoch SR s dôrazom na analýzu špecifík tohto javu v sociálne vylúčených lokalitách. / Internet addiction among primary school students in the conditions of the Slovak Republic and the Czech Republic (co-researcher). The aim of the project is to identify internet addiction among primary school pupils in selected regions of the Slovak Republic with emphasis on the analysis of the specifics of this phenomenon in socially excluded localities.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Pracovná stáž / Intership | Inverness, Francúzsko, L´Arche en Agenaise | 20.06.2012 - 30.06.2012 |
Erasmus+ | Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodnovědně-humanitní, ČR | 15.04.2015 - 17.04.2015 |
Erasmus+ | Akademia im. Jana Dlugosza w Czestochowie, Poľsko | 13.11.2017 - 16.11.2017 |
Leadership Programme | University of Notre Dame, Nanovic Institut, USA | 11.07.2020 - 22.07.2020 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Univerzita Hradec Králové | Hradec Králové | apríl 2011 | LLP Erasmus |
Univerzita Hradec Králové | Hradec Králové | máj 2012 | LLP Erasmus |
L´Arche en Agenaise | Inverness, Francúzsko | 20.06.2012 - 30.06.2012 | Pracovná stáž |
Akademia im. Jana Dlugosza w Czestochowie | Czestochowa | máj 2014 | LLP Erasmus |
Technical University in Liberec, Faculty of Science, Humanities and Education | Liberec, ČR | apríl 2015 | |
Akademia im. Jana Dlugosza w Czestochowie | Czestochowa | november 2015 | Erasmus+ |
Rigas Stradins University, Department of Welfare and Social Work | Riga, Lotyšsko | november 2016 | working meeting |
2. Jan Dlugosz University in Czestochowa, Faculty of Pedagogics, Department of Child and Youth Care Pedagogics and Social Rehabilitation | Czestochowa, Poľsko | november 2017 | Erasmus+ |
University of Notre Dame, Mendoza College of Business | USA | júl 2019 | Executive Program for Catholic Leadership |