Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
doc. PhDr. Angela Almašiová, PhD.
Email:
angela.almasiova@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KSP - Katedra sociálnej práce - Ružomberok

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Almašiová
I.2 - Meno
Angela
I.3 - Tituly
doc. PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1975
I.5 - Názov pracoviska
Pedagogická fakulta, Katolícka univerzita
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
angela.almasiova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/7975
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
sociálna práca
I.11 - ORCID iD
0000-0003-3992-0878

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Trnavská univerzita, Fakulta humanistiky 1998 Sociológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2007 Sociálna práca, sociálna práca
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva
II.b - Rok
2022
II.c - Odbor a program
Sociálna práca
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
vysokoškolský pedagóg - asistent Ekonomická univerzita v Bratislave, Fakulta medzinárodných vzťahov, Katedra politických a sociálnych vied 1998 - 2000
vysokoškolský pedagóg - odborný asistent Katolícka univerzita Ružomberku, Pedagogická fakulta, Katedra sociálnej práce 2006 - 2022
vysokoškolský pedagóg - docent Katolícka univerzita Ružomberku, Pedagogická fakulta, Katedra sociálnej práce jún 2022 - trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Úvod do Harm Reduction - vzdelávanie lektorov Univerzita M. Bela Banská Bystrica. Kurz akreditovaný Ministerstvom školstva SR a podporený Open Society Foundation 2005
Sociálno - psychologický výcvik: Modul 1: Sebapoznanie a interpersonálna percepcia, základy komunikácie Centrum poradenských, vzdelávacích a výcvikových služieb, v spolupráci s Asociáciou supervízorov a sociálnych poradcov na základe rozhodnutia MŠ SR 2007
Sociálno - psychologický výcvik: Modul 2: Komunikácia a asertivita Centrum poradenských, vzdelávacích a výcvikových služieb, v spolupráci s Asociáciou supervízorov a sociálnych poradcov na základe rozhodnutia MŠ SR 2008
Výcvik v poradenstve pre oblasť závislostí Centrum pre liečbu drogových závislostí, Inštitút drogových závislostí. Kurz akreditovaný Ministerstom školstva SR 2008
Sociálno - psychologický výcvik: Modul 3: Kooperácia a súperenie, riešenie konfliktov Centrum poradenských, vzdelávacích a výcvikových služieb, v spolupráci s Asociáciou supervízorov a sociálnych poradcov na základe rozhodnutia MŠ SR 2009
Sociálno - psychologický výcvik: Modul 6: Metódy práce so skupinou a vedenie skupiny Centrum poradenských, vzdelávacích a výcvikových služieb, v spolupráci s Asociáciou supervízorov a sociálnych poradcov na základe rozhodnutia MŠ SR 2010
Logistická regresia, faktorová a zhluková analýza ACREA, s.r.o. Praha, ČR 2018
Executive Program for Catholic Leadership at the University of Notre Dame, USA University of Notre Dame, Mendoza College of Business 2019

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Sociológia sociálna práca bakalársky sociálna práca
Základy metodológie a štatistiky v sociálnej práci sociálna práca bakalársky sociálna práca
Metodológia výskumu sociálna práca magisterský sociálna práca
Metodológia kvantitatívneho výskumu v sociálnej práci sociálna práca doktorandský sociálna práca
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
8
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
78
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
95
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Úvod do sociológie učiteľstvo telesnej výchovy bakalársky učiteľstvo a pedagogické vedy
Sociálno-psychologický výcvik sebapoznávanie učiteľstvo telesnej výchovy magisterský učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
111
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
31
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
85
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
ID: 183534 | ADM Identifikácia rizikových skupín žiakov a žiačok základných škôl na Slovensku a v Česku pre účely tvorby efektívnych preventívnych opatrení v oblasti technologických závislostí = Identification of risk groups among primary school pupils in Slovakia and the Czech republic: Creating effective preventive measures in relation to technological addictions / Šavrnochová, Michaela [Autor, 12.50%] ; Almášiová, Angela [Autor, 12.50%] ; Almáši, Matej [Autor, 12.50%] ; Vaska, Ladislav [Autor, 12.50%] ; Barták, Mirek [Autor, 12.50%] ; Gabrhelík, Roman [Autor, 12.50%] ; Petruželka, Benjamín [Autor, 12.50%] ; Vacek, Jaroslav [Autor, 12.50%]. – SCOPUS In: Sociální práce [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : nabízíme spojení teorie s praxí = ponúkame spojenie teórie s praxou. – Brno (Česko) : Národní centrum pro rodinu, Brno (Česko) : Asociace vzdělavatelů v sociální práci. – ISSN 1213-6204. – ISSN (online) 1805-885X. – Roč. 20, č. 2 (2020), s. 31-49 [tlačená forma] [online]
ID: 225396 | ADM Excessive Use of the Internet and Playing Computer Games in Socially Excluded Slovak Communities / Almašiová, Angela [Autor, 16%] ; Šavrnochová, Michaela [Autor, 16%] ; Barták, M. [Autor, 16%] ; Almáši, Matej [Autor, 16%] ; Holdoš, Juraj [Autor, 16%] ; Vaska, Ladislav [Autor, 10%] ; Hudecová, Anna [Autor, 10%]. – DOI 10.35198/01-2019-004-0001. – SCOPUS In: Adiktologie [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : odborný časopis pro prevenci, léčbu a výzkum závislostí. – Praha (Česko) : Scan. – ISSN 1213-3841. – ISSN (online) 2570-8112. – Roč. 19, č. 4 (2019), s. 169-177 [tlačená forma] [online]

AAB : HOLDOŠ, J., IZRAEL, P., ALMAŠIOVÁ, A., KOHÚTOVÁ, K. Prežívanie a správanie detí a mládeže na Slovensku počas pandémie. VERBUM, 2022. 239 s. ISBN 978-80-561-0979-3.


ACB : Sociológia = Sociology / Almašiová Angela, Žilová Anna (Recenzent), Vaska Ladislav (Recenzent). - [1. vyd.]. - Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2012. - 131 s. - ISBN 978-80-8084-878-1.
ADM : Postoje študentov a študentiek sociálnej práce voči utečencom = The Attitudes of Social Work Students Towards Refugees / Almašiová Angela, Kohútová Katarína, Markovič Daniel, 2017. In: Sociální práce/Sociálna práca. - ISSN 1213-6204. - Roč. 17, č. 2 (2017), s. 5-18.
VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ADM ALMAŠIOVÁ A., KOHÚTOVÁ K., ROSINSKÝ, R. Analýza vybraných metodologických charakteristík výskumných štúdií v časopise Sociální práce / Sociálna práca za obdobie rokov 2002 – 2019= Analysis of Selected Methodological Characteristics of Research Studies in the Journal Social work / Social Work for the Period 2002 – 2019 / Angela Almašiová, Katarína Kohútová, Rastislav Rosinský, 2021. In: Sociální práce/Sociálna práca. - ISSN 1213-6204, Roč. 17, č. 5 (2021), s. 130 - 152. [Almašiová Angela (33,33%) - Kohútová Katarína (33,33%) – Rosinský Rastislav (33,33%)]

AFC Free-time activities of children of younger and older schoolage / Almašiová, Angela [Autor, 34%] ; Tepličancová, Mária [Autor, 33%] ; Koštial, Ján [Autor, 33%] ; International conference on kinanthropology "Sport and quality of life", 11 [29.11.2017-01.12.2017, Brno, Česko]. – [recenzované]. – WOS CC In: Proceedings of the 11th International conference on kinanthropology [elektronický dokument] / Zvonař, Martin [Zostavovateľ, editor] ; Sajdlová, Zuzana [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Roč. 11. – Brno (Česko) : Masarykova univerzita, 2017. – ISBN 978-80-210-8917-4, s. 648-655 [online] Verejná poznámka: Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science.

ADM Identifikácia rizikových skupín žiakov a žiačok základných škôl na Slovensku a v Česku pre účely tvorby efektívnych preventívnych opatrení v oblasti technologických závislostí = Identification of risk groups among primary school pupils in Slovakia and the Czech republic: Creating effective preventive measures in relation to technological addictions / Šavrnochová, Michaela [Autor, 12.50%] ; Almášiová, Angela [Autor, 12.50%] ; Almáši, Matej [Autor, 12.50%] ; Vaska, Ladislav [Autor, 12.50%] ; Barták, Mirek [Autor, 12.50%] ; Gabrhelík, Roman [Autor, 12.50%] ; Petruželka, Benjamín [Autor, 12.50%] ; Vacek, Jaroslav [Autor, 12.50%]. – SCOPUS In: Sociální práce [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : nabízíme spojení teorie s praxí = ponúkame spojenie teórie s praxou. – Brno (Česko) : Národní centrum pro rodinu, Brno (Česko) : Asociace vzdělavatelů v sociální práci. – ISSN 1213-6204. – ISSN (online) 1805-885X. – Roč. 20, č. 2 (2020), s. 31-49 [tlačená forma] [online]

ADM Typology of Adolescents in Terms of Their Leisure-time Substance Use / Kohútová, Katarína [Autor, 50%] ; Almašiová, Angela [Autor, 50%]. – SCOPUS In: Adiktologie [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : odborný časopis pro prevenci, léčbu a výzkum závislostí. – Praha (Česko) : Scan. – ISSN 1213-3841. – ISSN (online) 2570-8112. – Roč. 18, č. 3 (2019), s. 179-187 [tlačená forma] [online]

ADM School burnout syndrome in the students of helping professions and its possible predictors / Almašiová, Angela [Autor, 45%] ; Kohútová, Katarína [Autor, 45%] ; Budniak, Alina [Autor, 10%]. – DOI 10.15804/tner.2019.57.3.03. – SCOPUS In: New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : International scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. – ISSN 1732-6729. – Roč. 57, č. 3 (2019), s. 39-51 [tlačená forma] [online]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

ACB : Sociológia / Almašiová Angela, Žilová Anna (Recenzent), Vaska Ladislav (Recenzent). - [1. vyd.]. - Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2012. - 131 s. - ISBN 978-80-8084-878-1.

[1] KĽUSKA, B. Duch Paraklet a pamięć Kościoła w ujęciu czwartej Ewangelii. Verbum Vitae, 37(1), 91-109. https://doi.org/10.31743/vv.7133


ADE : The Significant Determinants of Substance Use among Young People from Secondary School / Almašiová Angela, Kohútová Katarína, 2015. In: European Scientific Journal. - ISSN 1857-7881. - Vol. 11, No. 32 (2015), p. 1-11.

[3] SANNI, K. T., ARANSI, W. O. Percieved Psychosocial Factors as Derminants of Drug Use and Abuse among Public Secondary School Youths in Osun State, Nigeria. In American Journal of Education and Learning, Vol. 5, No. 1, 13-23, 2020.

ACB : Štatistické spracovanie dát sociálneho výskumu v programe SPSS / Almašiová Angela, Kohútová Katarína, Jurečková Mária (Recenzent), Čierna Martina (Recenzent). - 1. vyd. - Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2016. - 173 s. - ISBN 978-80-561-0407-1. počet citácií: 4

[1] SLEZÁKOVÁ, K., TREBSKI, K. Cooperation of vocational schools and organisations involved in professional integration of persons with a mental disability. In Acta Missiologica, 2020, roč. 14, č. 1, s. 142-152. 

[1] HANKO, B., Frivaldsky, M., Morgoš, J. Evaluation of the Efficiency Preformance of 3-Phase, 6-Switch PFC Curcuit Based on the Used 1.2 kV SiC Transistor. In Electronocs, 2022, 11, 363. https://doi.org/10.3390/elektronics11030363  


2ŠAVRNOCHOVÁ, M., ALMAŠIOVÁ, A., ALMÁŠI, M., VASKA, L., BARTÁK, M., GABRHELÍK, R., PETRUŽELKA, B., VACEK, J. Identifikácia rizikových skupín žiakov a žiačok základných škôl na Slovensku a v Česku pre účely tvorby efektívnych preventívnych opatrení v oblasti technologických závislostí. In: Sociální práce : nabízíme spojení teorie s praxí. Brno: Národní centrum pro rodinu, Brno: Asociace vzdělavatelů v sociální práci. ISSN 1213-6204. ISSN (online) 1805-885X. roč. 20, č. 2 (2020), s. 31-49.

 

[1] KOHÚTOVÁ, K., PETLÁK, E., SCHACHL, H. Typology of adolescents in terms of risk behavior – differentiation in terms of parental conditions. In: The New Educational Review, Toruň: Wydawnictwo Adam Marszalek. ISSN 1732-6729. roč. 63, č. 1 (2021), s. 69-84. DOI:10.15804/tner.2021.63.1.06


ADM : Postoje študentov a študentiek sociálnej práce voči utečencom = The Attitudes of Social Work Students Towards Refugees / Almašiová Angela (34%), Kohútová Katarína (33%), Markovič Daniel (33%), 2017. In: Sociální práce/Sociálna práca. - ISSN 1213-6204. - Roč. 17, č. 2 (2017), s. 5-18. počet citácií: 3

[1] SVOBODA, Z.; ZILCHER, L. Social disadvantage and the possibilities of overcoming it preceived by basic schol pupils in the Czech and Slovak republic. In 12th annual International Conference of Education, Research and Innovation. Seville, Spain. 11 – 13 November, 2019. ISBN 978-84-09-14755-7. ISSN: 2340-1095. doi: 10.21125/iceri.2019.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Projekt KEGA, 006KU-4/2023, hlavný riešiteľ. "Multimediálna platforma prevencie vzniku látkových a nelátkových závislostí pre učiteľov a ďalšie pomáhajúce profesie v prostredí školy". Cieľom projektu je vytvorenie multimediálnej platformy a programu inovačného vzdelávania. Súčasťou bude online poradňa pre učiteľov a ďalšie pomáhajúce profesie na skvalitnenie preventívnych aktivít. A multimedia substance and non-substance abuse prevention platform for teachers and other helping professions in the school environment". The aim of the project is to create a multimedia platform and an innovative training programme. It will include an online counselling service for teachers and other helping professions to improve prevention activities.

Projekt KEGA, 010KU-4/201P „Inovatívna forma multimediálnej podpory štatistických metód v sociálnom a pedagogickom výskume“ (od r. 2021 hlavný riešiteľ). Cieľom projektu je vytvorenie multimediálnej učebnice štatistických metód v sociálnom a pedagogickom výskume. / Innovative forms of multimedia support statistical methods in social and education research ”(since 2021 principal investigator). The aim of the project is to create a multimedia textbook of statistical methods in social and pedagogical research.

Projekt KEGA 014KU-4/2020 Implementácia inovačných nástrojov do vysokoškolského vzdelávania v študijnom odbore sociálna práca so zameraním na pracovné uplatnenie absolventov (spoluriešiteľ). Cieľom projektu je vytvorenie a pilotné overenie špecializovaného webového portálu umožňujúceho kvalitatívne vyššiu úroveň realizácie odborných praxí v študijnom odbore sociálna práca na vysokých školách, realizujúcich pregraduálnu prípravu budúcich sociálnych pracovníkov a užšie prepojenie teórie s praxou. / Implementation of innovative tools into university education in field of social work with a focus on graduate’s job opportunities (co-resesarcher). The aim of the project is to create and pilot verify a specialized web portal enabling a qualitatively higher level of implementation of professional practices in the field of social work at universities, implementing undergraduate training of future social workers and a closer connection between theory and practice.

Projekt ITMS 312011AKK9 Kto vie, nech učí. Operačný program Ľudské zdroje, Programové obdobie 2014 – 2020. Projektová manažérka. Doba trvania projektu: október 2020 – september 2023. Cieľom projektu je účinnejšie prepojenie teoretického vzdelávania a praktického vzdelávania u budúcich učiteľov - študentov pedagogickej fakulty. / Who knows, let them teach. Operational Program Human Resources, Programming Period 2014 - 2020. (Project Manager). Project duration: October 2020 - September 2023. The aim of the project is a more effective connection of theoretical education and practical education for future teachers - students of the Faculty of Education.

Projekt VEGA 1/0692/18 Závislosť od internetu u žiakov základných škôl v podmienkach SR a ČR (spoluriešiteľ). Cieľom projektu je identifikácia závislosti od internetu u žiakov základných škôl (ZŠ) vo vybranýchregiónoch SR s dôrazom na analýzu špecifík tohto javu v sociálne vylúčených lokalitách. / Internet addiction among primary school students in the conditions of the Slovak Republic and the Czech Republic (co-researcher). The aim of the project is to identify internet addiction among primary school pupils in selected regions of the Slovak Republic with emphasis on the analysis of the specifics of this phenomenon in socially excluded localities.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Pracovná stáž / Intership Inverness, Francúzsko, L´Arche en Agenaise 20.06.2012 - 30.06.2012
Erasmus+ Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodnovědně-humanitní, ČR 15.04.2015 - 17.04.2015
Erasmus+ Akademia im. Jana Dlugosza w Czestochowie, Poľsko 13.11.2017 - 16.11.2017
Leadership Programme University of Notre Dame, Nanovic Institut, USA 11.07.2020 - 22.07.2020

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univerzita Hradec Králové Hradec Králové apríl 2011 LLP Erasmus
Univerzita Hradec Králové Hradec Králové máj 2012 LLP Erasmus
L´Arche en Agenaise Inverness, Francúzsko 20.06.2012 - 30.06.2012 Pracovná stáž
Akademia im. Jana Dlugosza w Czestochowie Czestochowa máj 2014 LLP Erasmus
Technical University in Liberec, Faculty of Science, Humanities and Education Liberec, ČR apríl 2015
Akademia im. Jana Dlugosza w Czestochowie Czestochowa november 2015 Erasmus+
Rigas Stradins University, Department of Welfare and Social Work Riga, Lotyšsko november 2016 working meeting
2. Jan Dlugosz University in Czestochowa, Faculty of Pedagogics, Department of Child and Youth Care Pedagogics and Social Rehabilitation Czestochowa, Poľsko november 2017 Erasmus+
University of Notre Dame, Mendoza College of Business USA júl 2019 Executive Program for Catholic Leadership

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie