Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Ing. Anna Diačiková, PhD.
Email:
anna.diacikova@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KMN - Katedra manažmentu

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Diačiková
I.2 - Meno
Anna
I.3 - Tituly
Ing., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1955
I.5 - Názov pracoviska
Katedra manažmentu
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1/A, 03 401 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
anna.diacikova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8072
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
ekonómia a manažment
I.11 - ORCID iD
ID 0000-0002-0742-6122

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Slovenská technická univerzita v Bratislave, Chemickotechnologická fakulta 1979 Technológia makromolekulových látok
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Externá vedecká ašpirantúra na Chemickotechnologická fakulte, titul CSc., neskôr uznaný ako PhD. 1991 Technológia makromolekulových látok
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
výskumný pracovník, manažér Výskumný ústav chemických vlákien, Svit 1979 - 1991
senior manažér Chemosvit, a.s., Svit 1991 - 2015
odborný asistent Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2005 - 30.10.2022
externý spolupracovník v oblasti manažmentu a marketingu Ekonomická Univerzita, Bratislava, Fakulta podnikového hospodárstva v Košiciach 1995 - 2005
odborný asistent Prešovská univerzita, Fakulta humanitných a prírodných vied 2004 - 2005
ústredná metodička pre marketing a riadenie knižníc SR Ministerstvo kultúry, Slovenská národná knižnica v Martine 2008 - 2010
lektor pre externé vzdelávanie - manažment a marketing Ministerstvo kultúry, Slovenská národná knižnica v Martine 2010 - 2012
docent Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 1.11.2022 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Riadenie v konkurenčnom prostredí (1.modul - Konkurenčné prostredie, 2. modul – Hodnotenie konkurencie, 3. modul – Zvýšenie konkurenčnej schopnosti) s obhajobou záverečnej práce Aplikácia strategického manažmentu a strategického marketingu City University of Seatle, USA - miesto: Bratislava 1993 – 1994
Efektívne riadenie a sebariadenie v práci manažéra Britský Know How Fond - miesto: Bratislava 1995
Transformácia spoločnosti na trhovo orientovanú spoločnosť Poradenské stredisko pre slovenské podniky, Slovenské manažérske tréningové centrum, Agentúra USA pre medzinárodný rozvoj 1999
Etika v práci manažéra, etiketa vrcholových manažérov, ako písať EÚ projekty, tréning trénerov pre reportovanie a prezentovanie Kredit, Košice 2000 - 2005
Nemecký jazyk Jazyková škola v Poprade 1980 – 1986
Anglický jazyk Medzinárdná škola, Ramsgate, Veľká Británia, Jazyková škola v Poprade, Cambridge v PP, Iluminata v PP a iné 1995 – 2014
Študijné pobyty - aplikácia fyzikálnych metód vo výskume polymérnych materiálov, manažment strategických informácií a ich aplikácia v riadení výskumných inštitúcií a medzinárodných organizácií Institute of Packaging Professionals, Chicago, USA; Forschungsinstitute fur Polymerchemie, Teltow – Seehof, Nemecko; Henkel, Düsseldorf, Nemecko ; Pira International, Leatherhead (3x), Veľká Británia 1982 - 2005
digitálne zručnosti Chemosvit, a.s. 1996 - 2014

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Medzinárodné ekonomické vzťahy ekonomika a manažment podniku 2. stupeň ekonómia a manažment
Manažment výroby manažment 1. stupeň ekonómia a manažment
Strategický manažment ekonomika a manažment podniku 2. stupeň ekonómia a manažment
Manažment kvality ekonomika a manažment podniku 2. stupeň ekonómia a manažment
Environmentálny manažment ekonomika a manažment podniku 2. stupeň ekonómia a manažment
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
78
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
62
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
od roku 1980 viac ako 300
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
58
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
25
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
16
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
nie je možné uviesť presný počet, lebo v 80-tych a zač. 90-tych rokov 20.stor. ohlasy sa uskutočňovali off-line, t.j. poštou
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
cca 40
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
39
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

VYMĚTAL, Jan, DIAČIKOVÁ, Anna, VÁCHOVÁ, Miriam: Informační a znalostní management v praxi. Praha: Vyd. Lexis Nexis CZ, 2005. 399 s. ISBN 80-86920-01-1.

UBREŽIOVÁ, Iveta, KOZÁKOVÁ, Jana, DIAČIKOVÁ, Anna. Medzinárodný manažment a podnikanie. 1. vyd. Nitra : Slovenská poľnohospodárska univerzita, 2018. 261 s. ISBN 978-80-552-1877-9.

DIAČIKOVÁ, Anna: Flexible Films and Packaging in the Czech and Slovak Republics,Poland and Hungary. Vyd. Plastics Information Direkt, a division of Applied Market Information Ltd., Bristol, UK, 2010, 196 s., ISBN 978-1-906479-06-0.

DIAČIKOVÁ, Anna, DUDINSKÁ, Elvíra: Marketing v multikultúrnom prostredí. Vyd. Edičné stredisko KU Ružomberok, 2007, 148 s. ISBN 978-80-8084-147-8.

DIAČIKOVÁ, Anna, Ľach, Michal: Úspech je voľba. Manažment podnikania a podnikových procesov. Teória a prax aplikovaná v spoločnosti Chemosvit, a.s. Svit: Chemosvit, a.s. Svit. 2019, 400 s. ISBN 978-80-971931-1-9.

KUBÍČEK. P. a kol. (2009). Akciová spoločnosť zodpovedne, strategicky, efektívne. Praktické rady a tipy pre vrcholový manažment akciovej spoločnosti. Bratislava: Verlag Dashöfer, 2009, 523 s. ISSN 1337-804X

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

DIAČIKOVÁ, A, ĽACH, M. (2019). Úspech je voľba. Manažment podnikania a podnikových procesov. Teória a prax aplikovaná v spoločnosti Chemosvit, a.s. Svit: Chemosvit, a.s. Svit. 2019, 400 s. ISBN 978-80-971931-1-9.

UBREŽIOVÁ, I., JANOŠKOVÁ, M., MURA, L., DIAČIKOVÁ, A., SOKIL, O.  (2021). Teória a prax medzinárodného manažmentu a podnikania v multikulturálnom prostredí. Theory and practice of international management entrepreneurship in the multicultural environment. Vyd. Ostrava: VŠB – TU, ČR. 2021, 236 s. ISBN 978 – 80 – 248 – 4516 – 6.

ČARNOGURSKÝ, K., DIAČIKOVÁ, A., MADZÍK, P. (2019).Perception of customer environmental requirements in relation to the product. In: Liberec economic forum: Proceedings of the 14th international conference Liberec (Česko) : Technická univerzita v Liberci, 2019. ISBN 978-80-7494-482-6, s. 93-101.

BERČÍK, J. a kol. (2021). The Use of Aromatization and Smart Solutions in Selected Economic Sectors. Nitra: SPU v Nitre, 2021. 103 s. ISBN 978-80-552-2395-7 a  ISBN 978-80-552-2359-9. DOI 10.15414/2021.9788055223957

ČARNOGURSKÝ, K., DIAČIKOVÁ, A., MADZÍK, P. (2021). The Impact of the Aromatization of Production Environment on Workers: a Systematic Literature Review. Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. Applied sciences (elektronický dokument), 2021, Vol. 11, No. 12, pp. 1-14. ISSN (online) 2076-3417.

UBREŽIOVÁ, I., KOZÁKOVÁ, J., DIAČIKOVÁ, A. (2018). Medzinárodný manažment a podnikanie. 1. vyd. Nitra : SPU. 2018, 261 s. ISBN 978-80-552-1877-9.

 

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

VYMĚTAL, J., DIAČIKOVÁ, A., VÁCHOVÁ, M.: Informační a znalostní management v praxi. Vyd. Lexis Nexis CZ,  Praha, 2005, 399 s. ISBN 80 – 86920 – 01 – 1.

 Jedna z najcitovanejších monografií z oblasti informačného a znalostného manažmentu v SR a ČR, stovky citácií, aj v súčasnosti, napr.

(1)  BASL, J.: What Do We Know About Effects of Family Background On Computer Literacy – Based On Results From The PISA Survey, s. 193. In: Proceedings of the Paris International Conference on Education, Economy and Society – Paris 17-19 July 2008, Volume 1. 673 s.

(2)  MIHALČOVÁ, B., PRUŽINSKÝ, M.: Limitation and assumption of handicapped workers for the role of a manager – leader. Humanum - Międzynarodowe Studia Społeczno-Humanistyczne, Warszawa, č.1, 2008 s. 111. ISSN 1898-8431

(3)  BASL, J.: Význam počítačové gramotnosti a možnosti jejího zjišťování v rámci mezinárodního výzkumu PISA. Socioweb, č. 9, 2008. Vyd. Sociologický ústav AV ČR, v.v.i., Praha.

(4)  ODEHNALOVÁ, M.: Increasing the company´s performance in knowledge society. Zvyšování výkonnosti podniku ve znalostní společnosti. Czech University of Life Sciences in Pratur, Fakulty of Economics and Management. Agric. Econ.-Czech, 55, 2009 (3), s. 134-138.

(5)  HAVLÍČKOVÁ, K.: Information and Knowledge Management (focusing on the interpretation process, organization and sharing information and knowledge) In: Studies of Information and Knowledge Management in the European Context. Reg. No: CZ.1.07/2.2.00/07.0284, OP: Education for Competitiveness, Support area. 2.2 University Education, Realization: VŠB-Technical University of Ostrava, Faculty of Economics, separate unit: Business Academy and HPS Valašské Meziříčí, 2010.

(6)  PETRUFOVÁ, M.: Management of Knowledge – Inevitable Assumption of Efficient Regional Development, s.53. In: Merit of Human Potential in Regional Development. Collection of Proceedings. STS Science Centre, London. Published in Great Britain, 2010.72 s. ISBN 978-0-9564777-2-9.

(7)  BERKA, R.: Význam intelektuálního kapitálu pro organizace a jeho měření. Ekonomika, management, inovace. Vedecko-odborný časopis Moravské vysoké školy Olomouc, č.2, 2010, s. 49. ISSN 1804-1299.

(8)  MRÁČEK, P., MUCHA, M.: Application of Knowledge in Advergaming as a Possible Source of Competitive Advantage. Journal of Competitiveness, Issue 3, 2011, s. 108 – 118. ISSN 1804 – 171X.

(9)   Vlasta Strižová, Zdeněk Smutný: An innovative approach to the development of the master study of the Information management at the University of Economics in Prague, 2013. DOI: 10.18267/j.aip.27

(10) Jana Matoskova, Helena Rehackova, Eliska Sobotkova, Vlastimil Svec, Martina Polcakova: Facilitating Leader Tacit Knowledge Acquisition. Journal of Competitiveness, Vol. 5, Issue 1, pp. 3-15, March 2013 ISSN 1804-171X (Print), ISSN 1804-1728 (On-line). DOI: 10.7441/joc.2013.01.01 joc_1-2013_v2.indd  325.3.2013  

Peter Madzík, Karol Čarnogurský, Anna Diačiková: Consumer feedback - how relevant is it for quality improvement? Conference Marketing Identity, Smolenice, 2015, 10th – 11th November 2015. University of SS Cyril and Methodius in Trnava - Faculty of Mass Media Communication. Book of Proceedings pp. 148-159.

(1)   Miriam Pekarčíková, Peter Trebuňa, Oleksandr Liaposhchenko, Marián Petrik: INCREASING THE EFFICIENCY OF LOGISTICS FLOW IN PRODUCTION SYSTEM BY THE SOFTWARE TOOL TECNOMATIX PROCESS SIMULATE. Conference Paper3rd EAI International Conference on Management of Manufacturing Systems, Jan 2018, DOI: 10.4108/eai.6-11-2018.2279599

(2)   Ľudmila Lysá, Anton Lisnik, Michal Jenčo, Milan Droppa: Quality Assesment in a Selected Service Sector. Quality Management Vol. 18, No 161/December 2017, pp. 103-108. ISSN 1068-6967

(3)   Peter Madzík, Pavol Budaj, Anna Chocholáková: Practical experiences with the application of corporate social responsibility principles in a higher education environment. Sustainability, May 2018, 10(6), 1736 https://doi.org/10.3390/su10061736

David S. Waller, H. J. Waller: An analysis of negative reviews in top art museums’ Facebook sites . Muesum Management and Curatorship. Volume 34, 2019, Issue 3 https://doi.org/10.1080/09647775.2018.1550622

(4)   David S. Waller, H. J. Waller: An analysis of negative reviews in top art museums’ Facebook sites . Muesum Management and Curatorship. Volume 34, 2019, Issue 3 https://doi.org/10.1080/09647775.2018.1550622

DIAČIKOVÁ, A.: Firma riadená znalosťami – utópia, teória alebo reálna výzva? In: 23. medzinárodné kolokvium: Znalostný manažment – Kľúč k úspechu. Bratislava, Slovensko, 2001, s. 123-128.

(1)   DUGAS, J., ČARNICKÝ, Š.: Možnosti využitia informačných a komunikačných technológií v aktívnom procese získavania znalostí. Manažment v teórii a praxi. On-line odborný časopis o nových trendoch v manažmente, č.1, 2010, s. 22. ISSN 1336 – 7137.

(2)   MOLNÁR, P.: Koniec mýtom o znalostnom manažmente - začína jeho praktická aplikácia vo firmách. In: Medzinárodné kolokvium Znalostný manažment 2007 – Aplikácia znalostného manažmentu vo firemnej praxi. Bratislavská vysoká škola práva, 16.-17.október 2007, Bratislava, hotel Úradu vlády SR Bôrik. ISBN 978-80-89275-10-6.

(3)   DUGAS, J., FERENCZ, V.: Manažment znalostí – faktor úspešného zavádzania nástrojov Business Inteligence. In: 2. Vedecký workshop k riešeniu projektu VEGA č. 1/0350/10 – Faktory úspešnosti zavádzania a využívania Business Inteligence v riadení podnikov na Slovensku. Zborník vedeckých prác , Košice, nov. 2011, s. 56. ISBN 978-80-89383-14-6.

(4)   HREHOVÁ, D., FRENOVÁ, J., AGAFONOVÁ, M.: Znalosti a tvorivosť-pridaná hodnota. In: Medzinárodná vedecká konferencia Ekonomické znalosti pro tržní praxi. Univerzita Palackého v Olomouci. 9.-10.sept.2009, Olomouc, s.131-138. ISBN 978-80-87273-02-9.


MADZÍK, P., ČARNOGURSKÝ, K., DIAČIKOVÁ, A., LISNIK, A.: Dobrá prax v oblasti spoločenskej zodpovednosti v prostredí vzdelávacej inštitúcie. Vyd.:  Verbum : Ružomberok, 2014. ISBN: 978-80-561-0231-2

(1)   Sylvie Formánková, Renata Kučerová, Andrea Hrdličková: International standards of social responsibility and their suitability for high educational institutions, World Rev Enterpren Manag Sustain Dev, 14 (12), Jan 2018, World Rev Enterpren Manag Sustain Dev.DOI: 10.1504/WREMSD.2018.10009036

(2) Peter Madzík, Pavol Budaj, Anna Chocholáková: Practical Experiences with the Application of Corporate Social Responsibility Principles in a Higher Education Environment. Sustainability 10(6), May 2018, Sustainability 10(6) DOI: 10.3390/su10061736

(3)   Sylvie Formánková, Kristin Stevik, Renata Kučerová: Responsibility and Sustainability of Higher Education Institutions. Book, jan 2017, Publisher: Pearson Education Limited, ISBN: 9781784495589

(4)   Sylvie Formánková, Andrea Hrdličková, Renata Kučerová, Renata Skýpalová: Evaluation of the Applicability of CSR Standards in the Praxis of Tertiary Education Institutions, January 2017, DOI: 10.23762/fso_vol5no1_8

(5)   Lukáš Copuš, Mário Papík, František Olšavský: Corporate Social Responsibility and Societal Marketing Concept in Financial Sector (Slovak Perspective). Conference: 29th IBIMA: Education excellence and innovation management through Vision 2020 : From regional development sustainibility and competitive economic growth. Vienna, Austria. May 2017, pp. 3317-3326. ISBN 978-0-9860419-7-6

(6)   Renata Kučerová, Sylvie Formánková, Monika Prísažná: Social Responsibility in High Education Institutions : Evidence from Economic Faculties in Czech Republic, December 2016, DOI: 10.7160/eriesj.2016.090401

DIAČIKOVÁ, A.: Strategické rozhodovanie a riadenie znalostí v reálnej firemnej praxi. In: 13. medzinárodná konferencia INFORUM 2007. Praha, ČR, 22. -24. 5. 2007, s. bez číslovania - vydané na CD ROM .

(1)   DUGAS, J., ČARNICKÝ, Š.: Možnosti využitia informačných a komunikačných technológií v aktívnom procese získavania znalostí. Manažment v teórii a praxi. On-line odborný časopis o nových trendoch v manažmente, č.1, 2010, s. 22. ISSN 1336 – 7137.

(2)   DUGAS, J., FERENCZ, V.: Manažment znalostí – faktor úspešného zavádzania nástrojov Business Inteligence. In: 2. Vedecký workshop k riešeniu projektu VEGA č. 1/0350/10 – Faktory úspešnosti zavádzania a využívania Busines Inteligence v riadení podnikov na Slovensku. Zborník vedeckých prác , Košice, nov. 2011, s. 56. ISBN 978-80-89383-14-6.


Desiatky citácií vo svetových a domácich odborných (vrátane karentovaných) časopisoch a knihách z oblasti manažmentu, vedy a výskumu chemických a prírodných vlákien.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Projekt z programu Erasmus+ v kľúčovej aktivite KA2 - Spolupráca v oblasti inovácií a výmeny osvedčených postupov, č. projektu 2016-2-PL01-KA205-027375  – riešitelia: Eduexpert, Lodž, Poľsko, Butterflies Ltd, Bradford, Veľká Británia, KU PF, Ružomberok.

Obdobie X/2016 – IX/2017

Názov projektu: Multikulturalizmus z pohľadu kultúrnej identity - projekt vzdelávania mládeže. Jeho hlavným cieľom je rozvoj inovácií prostredníctvom prípravy viacjazyčného nástroja, ktorý je k dispozícii riešiteľom projektu a v spolupráci s kompetentnými v jednotlivých krajinách bol  ponúknutý do vyučovacieho procesu na stredných školách. Projekt priamo prispel k zvýšeniu úrovne povedomia mládeže v oblasti multikulturalizmu a tak im umožniť ľahšie začlenenie do takejto  spoločnosti.

Projekt KEGA 005SPU – 4/2019 Teória a prax medzinárodného manažmentu a podnikania v multikulturálnom prostredí

Obdobie: 1.1.2019-31.12.2021

Zodpovedná riešiteľka: prof. Ing. Iveta Ubrežiová, CSc.


Projekt APVV-17-0564 Využitie spotrebiteľskej neurovedy a inovatívnych výskumných riešení v aromachológii a jej aplikácia vo výrobe, obchode a službách (NEUROSMELL)

 

Obdobie: 01.07.2018 - 30.06.2022

 

Podstatou projektu je systematicky preskúmať synergické prepojenie mozgových, fyziologických a psychologických procesov s aromachológiou, ako aj ich ekonomickú efektívnosť a účinnosť vo vybraných odvetviach národného hospodárstva: vo výrobe, obchode a službách. Tieto procesy sú skúmané prostredníctvom inovatívnych výskumných riešení a spotrebiteľskej neurovedy reprezentovanej biometrickými, neurovedeckými a behaviorálnymi štúdiami v reálnych aj laboratórnych podmienkach.

 


Projekt VEGA 1/0663/18 “Requirements non-linearity and its integration into quality management process”

 

Obdobie 01.01. 2018 – 31.12.2020

The aim of this project is to design an integrated quality management (QM) model that will be able to respect the non-linearity of requirements - the varying relationship between the level of requirement fulfillment and the overall satisfaction of the customer. The model will build on the detailed examination of the links “Quality loop”. Data from surveys as well as other additional secondary sources will be processed within this project. The results of the project will help to understand latent linkages between customer requirements and satisfaction, as well as it will be helpful to transfer of requirements into product characteristics. The project covers 4 areas – address these areas can fulfilled significant shortcomings in the QM theory as well as in the practical level of QM: 1) knowledge of the requirements, 2) their integration, 3) the determination of quality priorities from the perspective of the organization, 4) the impact of marketing communication on customer perception of quality.

Erasmus+ KA2 “Strategic Partnerships for Higher Education, Implementation of Consumer Neuroscience and Smart Research Solutions in Aromachology“ (NEUROSMARTOLOGY), 2018-1-SK01-KA203-04632

 

Obdobie IX/2018 – VI/2021


Projekt Nanoforce - Nanotechnológie pre chemický sektor – ako prepojiť vedecké poznatky s podnikaním v strednej Európe, Stredná Európa, Európsky regionálny rozvojový fond, máj 2011 - október 2013


Erasmus+KA220 - Kooperačné partnerstvá „Zvyšovanie povedomia a vedomostnej základne využitím big data v oblasti kvality ovzdušia a jej vplyvu na zdravie populácie (VISIONAIR)“, doba riešenia 1.09.2023 – 31.08.2026

Operačný program Integrovaná infraštruktúra pre projekt: Národná infraštruktúra pre podporu transferu technológií na Slovensku II, spolufinancovaný zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja, doba riešenia 1.09.2022 – 31.12.2023


VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Predseda, garant, organizátor a vedenie sekcie Firemné informácie a znalosti na medzinárodnej konferencii o profesionálnych zdrojoch INFORUM, Praha, ČR – organizovanej na VŠE v Prahe Albertina Icome, Praha, ČR 2004 - 2008
člen programového výboru konferencií a príprava medzinárodných konferencií vo východnej a strednej Európe, vrátane vedenia sekcií a panelových diskusií v Budapešti, Maďarsko (apríl 2006) a v Kantone, Čína (jún 2005) spoločnosť CMT v Singapúre 2004 - 2008
expert a člen odborných výborov špecializovaných konferencií v oblasti znalostného manažmentu a marketingu Institute for International Research (IIR), Viedeň, Rakúsko 2005 – 2008
člen vedeckého výboru medzinárodnej vedeckej konferencie Spoločenská zodpovednosť podnikov a manažment ľudských zdrojov v krajinách V4 Slovenská poľnohospodárska univerzita, Fakultou ekonomiky a manažmentu 2015 – 2019
zakladateľka konferencie, predseda org. výboru a člen vedeckého výboru konferencie PEMF (Popradské ekonomické a manažérske fórum) v Poprade Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2017 – súčasnosť
zakladateľka konferencie, predseda org. výboru a člen vedeckého výboru konferencie Marketingové trendy v znalostnej spoločnosti Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2011 - 2013
členka vedeckého a organizačného výboru konferencie Posolstvo Jána Pavla II Súčasné trendy a výzvy Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2010 - 2016
členka vedeckého a organizačného výboru konferencie Organizácia založená na vedomostiach v období globalizácie a internacionalizácie Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2009 - 2014
členka medzinárodného vedeckého výboru 10th International Conference on Management (ICoM) Brno, Mendelova univerzita, Brno, ČR 2021
reprezentant spoločnosti Chemosvit, a.s. vo Svite v rôznych národných a medzinárodných združeniach a reprezentant spoločnosti ako hlavného organizátora odborných národných a medzinárodných konferencií Chemosvit, a.s. vo Svite 1992 – 2015

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Institut fur Polymerforschung Teltow – Seehof, Nemecko XI – XII/1983 študijný pobyt, odborná stáž – manažment výskumných aktivít, aplikácia fyzikálnych metód vo výskume polymérnych materiálov
Henkel Düsseldorf, Nemecko 1993 študijný pobyt, odorná stáž - manažment strategických informácií a ich aplikácia v riadení výskumných inštitúcií a medzinárodných organizácií
Institute of Packaging Professionals Chicago, USA XI/1997 študijný pobyt, workshopy – manažment dodávateľsko-odberateľského reťazca, strategické aliancie, kooperácia s americkými podnikateľskými subjektami v oblasti baliacich materiálov a techník, vývoj nových obalových materiálov
Pira International Leatherhead, Veľká Británia 1994, 1995, 1996 študijné pobyty - manažment strategických informácií z oblasti baliacich materiálov a techník, vývoj nových obalových materiálov, workshopy
Luckplastmas Luck, Ukrajina 2000, 2004, 2006 Workshopy, príprava stratégie, rozvoja ukrajinských spoločností
Univerzita Tomáša Baťu, Fakulta managementu a ekonomiky, Ústav managementu a marketingu Zlín, ČR III/2015 Výučba z oblasti marketingu a strategického manažmentu, účasť s prednáškou na International Week
Akademie Sting Brno, ČR IV/2019 Výučba z oblasti strategického marketingu

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

V čase transformácie knižničného systému na Slovensku pôsobila ako ústredná metodička pre marketing a riadenie knižníc na Slovensku pri Slovenskej národnej knižnici v Martine. V deväťdesiatych rokoch stála pri zrode Klubu profesionálnych žien na Slovensku a v rokoch 1998 – 2002 bola prvou predsedníčkou Klubu profesionálnych žien v okresoch Poprad a Kežmarok.

Vybudovala informačné a znalostné pracovisko v medzinárodnej holdingovej spoločnosti, ktoré sa v tom čase  zaradilo svojimi výsledkami medzi najúspešnejšie na svete. Za čo bola ocenená odbornou verejnosťou pre oblasť riadenia informácií a znalostí v podnikateľskej praxi na celosvetovej konferencii ONLINE 2004 v Londýne.

K ďalším oceneniam patrí ocenenie „Najkrajšia kniha a propagačný materiál“ za rok 2015 za publikáciu Chemosvit – 80 rokov úspešnej cesty od Slovenského syndikátu novinárov, či ocenenie PODNIKOVÉ MÉDIUM ROKA 2017 od Slovenského klubu podnikových médií a Slovak Business Agency pre časopis REFLEXIE – Kompendium teórie a praxe, ktorého je A. Diačiková spoluzakladateľkou v r.2017a šéfredaktorkou.

Dátum poslednej aktualizácie
2023-11-30