Meno:
|
Ing. Anna Diačiková, PhD. | |
Email:
|
anna.diacikova@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KMN
-
Katedra manažmentu
|
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Slovenská technická univerzita v Bratislave, Chemickotechnologická fakulta | 1979 | Technológia makromolekulových látok |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Externá vedecká ašpirantúra na Chemickotechnologická fakulte, titul CSc., neskôr uznaný ako PhD. | 1991 | Technológia makromolekulových látok |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
výskumný pracovník, manažér | Výskumný ústav chemických vlákien, Svit | 1979 - 1991 |
senior manažér | Chemosvit, a.s., Svit | 1991 - 2015 |
odborný asistent | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2005 - 30.10.2022 |
externý spolupracovník v oblasti manažmentu a marketingu | Ekonomická Univerzita, Bratislava, Fakulta podnikového hospodárstva v Košiciach | 1995 - 2005 |
odborný asistent | Prešovská univerzita, Fakulta humanitných a prírodných vied | 2004 - 2005 |
ústredná metodička pre marketing a riadenie knižníc SR | Ministerstvo kultúry, Slovenská národná knižnica v Martine | 2008 - 2010 |
lektor pre externé vzdelávanie - manažment a marketing | Ministerstvo kultúry, Slovenská národná knižnica v Martine | 2010 - 2012 |
docent | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 1.11.2022 - súčasnosť |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Riadenie v konkurenčnom prostredí (1.modul - Konkurenčné prostredie, 2. modul – Hodnotenie konkurencie, 3. modul – Zvýšenie konkurenčnej schopnosti) s obhajobou záverečnej práce Aplikácia strategického manažmentu a strategického marketingu | City University of Seatle, USA - miesto: Bratislava | 1993 – 1994 |
Efektívne riadenie a sebariadenie v práci manažéra | Britský Know How Fond - miesto: Bratislava | 1995 |
Transformácia spoločnosti na trhovo orientovanú spoločnosť | Poradenské stredisko pre slovenské podniky, Slovenské manažérske tréningové centrum, Agentúra USA pre medzinárodný rozvoj | 1999 |
Etika v práci manažéra, etiketa vrcholových manažérov, ako písať EÚ projekty, tréning trénerov pre reportovanie a prezentovanie | Kredit, Košice | 2000 - 2005 |
Nemecký jazyk | Jazyková škola v Poprade | 1980 – 1986 |
Anglický jazyk | Medzinárdná škola, Ramsgate, Veľká Británia, Jazyková škola v Poprade, Cambridge v PP, Iluminata v PP a iné | 1995 – 2014 |
Študijný pobyt - aplikácia fyzikálnych metód vo výskume polymérnych materiálov | Forschungsinstitute fur Polymerchemie, Teltow – Seehof, Nemecko | 1984 |
digitálne zručnosti | Chemosvit, a.s. | 2014 |
Šudijný ŠtudijnýŠtudijný pobyt - manažment strategických informácií a ich aplikácia v riadení výskumných inštitúcií a medzinárodných organizácií | Henkel, Düsseldorf, Nemecko | 1996 |
Študijný Študijný pobyt - manažment strategických informácií a ich aplikácia v riadení výskumných inštitúcií a medzinárodných organizácií | Pira International, Leatherhead (3x), Veľká Británia | 1999 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Medzinárodné ekonomické vzťahy | ekonomika a manažment podniku | 2. stupeň | ekonómia a manažment |
Manažment výroby | manažment | 1. stupeň | ekonómia a manažment |
Strategický manažment | ekonomika a manažment podniku | 2. stupeň | ekonómia a manažment |
Manažment kvality | ekonomika a manažment podniku | 2. stupeň | ekonómia a manažment |
Environmentálny manažment | ekonomika a manažment podniku | 2. stupeň | ekonómia a manažment |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých_Mgr_DF | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
peciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých_Mgr_EF | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
VYMĚTAL, Jan, DIAČIKOVÁ, Anna, VÁCHOVÁ, Miriam: Informační a znalostní management v praxi. Praha: Vyd. Lexis Nexis CZ, 2005. 399 s. ISBN 80-86920-01-1.
UBREŽIOVÁ, Iveta, KOZÁKOVÁ, Jana, DIAČIKOVÁ, Anna. Medzinárodný manažment a podnikanie. 1. vyd. Nitra : Slovenská poľnohospodárska univerzita, 2018. 261 s. ISBN 978-80-552-1877-9.
DIAČIKOVÁ, Anna: Flexible Films and Packaging in the Czech and Slovak Republics,Poland and Hungary. Vyd. Plastics Information Direkt, a division of Applied Market Information Ltd., Bristol, UK, 2010, 196 s., ISBN 978-1-906479-06-0.
DIAČIKOVÁ, Anna, DUDINSKÁ, Elvíra: Marketing v multikultúrnom prostredí. Vyd. Edičné stredisko KU Ružomberok, 2007, 148 s. ISBN 978-80-8084-147-8.
DIAČIKOVÁ, Anna, Ľach, Michal: Úspech je voľba. Manažment podnikania a podnikových procesov. Teória a prax aplikovaná v spoločnosti Chemosvit, a.s. Svit: Chemosvit, a.s. Svit. 2019, 400 s. ISBN 978-80-971931-1-9.
KUBÍČEK. P. a kol. (2009). Akciová spoločnosť zodpovedne, strategicky, efektívne. Praktické rady a tipy pre vrcholový manažment akciovej spoločnosti. Bratislava: Verlag Dashöfer, 2009, 523 s. ISSN 1337-804X
DIAČIKOVÁ, A, ĽACH, M. (2019). Úspech je voľba. Manažment podnikania a podnikových procesov. Teória a prax aplikovaná v spoločnosti Chemosvit, a.s. Svit: Chemosvit, a.s. Svit. 2019, 400 s. ISBN 978-80-971931-1-9.
UBREŽIOVÁ, I., JANOŠKOVÁ, M., MURA, L., DIAČIKOVÁ, A., SOKIL, O. (2021). Teória a prax medzinárodného manažmentu a podnikania v multikulturálnom prostredí. Theory and practice of international management entrepreneurship in the multicultural environment. Vyd. Ostrava: VŠB – TU, ČR. 2021, 236 s. ISBN 978 – 80 – 248 – 4516 – 6.
ČARNOGURSKÝ, K., DIAČIKOVÁ, A., MADZÍK, P. (2019).Perception of customer environmental requirements in relation to the product. In: Liberec economic forum: Proceedings of the 14th international conference Liberec (Česko) : Technická univerzita v Liberci, 2019. ISBN 978-80-7494-482-6, s. 93-101.
BERČÍK, J. a kol. (2021). The Use of Aromatization and Smart Solutions in Selected Economic Sectors. Nitra: SPU v Nitre, 2021. 103 s. ISBN 978-80-552-2395-7 a ISBN 978-80-552-2359-9. DOI 10.15414/2021.9788055223957
ČARNOGURSKÝ, K., DIAČIKOVÁ, A., MADZÍK, P. (2021). The Impact of the Aromatization of Production Environment on Workers: a Systematic Literature Review. Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. Applied sciences (elektronický dokument), 2021, Vol. 11, No. 12, pp. 1-14. ISSN (online) 2076-3417.
UBREŽIOVÁ, I., KOZÁKOVÁ, J., DIAČIKOVÁ, A. (2018). Medzinárodný manažment a podnikanie. 1. vyd. Nitra : SPU. 2018, 261 s. ISBN 978-80-552-1877-9.
VYMĚTAL, J., DIAČIKOVÁ, A., VÁCHOVÁ, M.: Informační a znalostní management v praxi. Vyd. Lexis Nexis CZ, Praha, 2005, 399 s. ISBN 80 – 86920 – 01 – 1.
Jedna z najcitovanejších monografií z oblasti informačného a znalostného manažmentu v SR a ČR, stovky citácií, aj v súčasnosti, napr.
(1) BASL, J.: What Do We Know About Effects of Family Background On Computer Literacy – Based On Results From The PISA Survey, s. 193. In: Proceedings of the Paris International Conference on Education, Economy and Society – Paris 17-19 July 2008, Volume 1. 673 s.
(2) MIHALČOVÁ, B., PRUŽINSKÝ, M.: Limitation and assumption of handicapped workers for the role of a manager – leader. Humanum - Międzynarodowe Studia Społeczno-Humanistyczne, Warszawa, č.1, 2008 s. 111. ISSN 1898-8431
(3) BASL, J.: Význam počítačové gramotnosti a možnosti jejího zjišťování v rámci mezinárodního výzkumu PISA. Socioweb, č. 9, 2008. Vyd. Sociologický ústav AV ČR, v.v.i., Praha.
(4) ODEHNALOVÁ, M.: Increasing the company´s performance in knowledge society. Zvyšování výkonnosti podniku ve znalostní společnosti. Czech University of Life Sciences in Pratur, Fakulty of Economics and Management. Agric. Econ.-Czech, 55, 2009 (3), s. 134-138.
(5) HAVLÍČKOVÁ, K.: Information and Knowledge Management (focusing on the interpretation process, organization and sharing information and knowledge) In: Studies of Information and Knowledge Management in the European Context. Reg. No: CZ.1.07/2.2.00/07.0284, OP: Education for Competitiveness, Support area. 2.2 University Education, Realization: VŠB-Technical University of Ostrava, Faculty of Economics, separate unit: Business Academy and HPS Valašské Meziříčí, 2010.
(6) PETRUFOVÁ, M.: Management of Knowledge – Inevitable Assumption of Efficient Regional Development, s.53. In: Merit of Human Potential in Regional Development. Collection of Proceedings. STS Science Centre, London. Published in Great Britain, 2010.72 s. ISBN 978-0-9564777-2-9.
(7) BERKA, R.: Význam intelektuálního kapitálu pro organizace a jeho měření. Ekonomika, management, inovace. Vedecko-odborný časopis Moravské vysoké školy Olomouc, č.2, 2010, s. 49. ISSN 1804-1299.
(8) MRÁČEK, P., MUCHA, M.: Application of Knowledge in Advergaming as a Possible Source of Competitive Advantage. Journal of Competitiveness, Issue 3, 2011, s. 108 – 118. ISSN 1804 – 171X.
(9) Vlasta Strižová, Zdeněk Smutný: An innovative approach to the development of the master study of the Information management at the University of Economics in Prague, 2013. DOI: 10.18267/j.aip.27
(10) Jana Matoskova, Helena Rehackova, Eliska Sobotkova, Vlastimil Svec, Martina Polcakova: Facilitating Leader Tacit Knowledge Acquisition. Journal of Competitiveness, Vol. 5, Issue 1, pp. 3-15, March 2013 ISSN 1804-171X (Print), ISSN 1804-1728 (On-line). DOI: 10.7441/joc.2013.01.01 joc_1-2013_v2.indd 325.3.2013
Peter Madzík, Karol Čarnogurský, Anna Diačiková: Consumer feedback - how relevant is it for quality improvement? Conference Marketing Identity, Smolenice, 2015, 10th – 11th November 2015. University of SS Cyril and Methodius in Trnava - Faculty of Mass Media Communication. Book of Proceedings pp. 148-159.
(1) Miriam Pekarčíková, Peter Trebuňa, Oleksandr Liaposhchenko, Marián Petrik: INCREASING THE EFFICIENCY OF LOGISTICS FLOW IN PRODUCTION SYSTEM BY THE SOFTWARE TOOL TECNOMATIX PROCESS SIMULATE. Conference Paper3rd EAI International Conference on Management of Manufacturing Systems, Jan 2018, DOI: 10.4108/eai.6-11-2018.2279599
(2) Ľudmila Lysá, Anton Lisnik, Michal Jenčo, Milan Droppa: Quality Assesment in a Selected Service Sector. Quality Management Vol. 18, No 161/December 2017, pp. 103-108. ISSN 1068-6967
(3) Peter Madzík, Pavol Budaj, Anna Chocholáková: Practical experiences with the application of corporate social responsibility principles in a higher education environment. Sustainability, May 2018, 10(6), 1736 https://doi.org/10.3390/su10061736
David S. Waller, H. J. Waller: An analysis of negative reviews in top art museums’ Facebook sites . Muesum Management and Curatorship. Volume 34, 2019, Issue 3 https://doi.org/10.1080/09647775.2018.1550622
(4) David S. Waller, H. J. Waller: An analysis of negative reviews in top art museums’ Facebook sites . Muesum Management and Curatorship. Volume 34, 2019, Issue 3 https://doi.org/10.1080/09647775.2018.1550622
(5) R Ibrahim Mohamad Ibrahim, P Bayram: The effect of customer engagement on customer loyalty: indication from the insurance industry in Jordan. Journal of Financial Services, Volume 29, pages 406–422, 2024 - Springer
(6) David S. Waller, Helen J. Waller: Heritagisation of pop culture by museums and an analysis of visitor feedback. Arts and the Market, 2021. ISSN: 2056-4945
(7) Pekarčíková, Miriam; Trebuňa, Peter; Liaposhchenko, Oleksandr; Petrik, Marián: Increasing the efficiency of logistics flow in production system by the software tool tecnomatix process simulate. 3rd EAI International Conference on Management of Manufacturing Systems; Dubrovnik, (2018). DOI:10.4108/eai.6-11-2018.2279599
(8) Adriana Csikósová, Mária Janošková, Katarína Čulková: CRM system implementation in IT company. THE POPRAD ECONOMIC AND MANAGEMENT FORUM 2021 PEMF, Conference Proceedings from International Scientific Conference in Poprad, 14-th October 2021, pp 190 – 202.
DIAČIKOVÁ, A.: Firma riadená znalosťami – utópia, teória alebo reálna výzva? In: 23. medzinárodné kolokvium: Znalostný manažment – Kľúč k úspechu. Bratislava, Slovensko, 2001, s. 123-128.
(1) DUGAS, J., ČARNICKÝ, Š.: Možnosti využitia informačných a komunikačných technológií v aktívnom procese získavania znalostí. Manažment v teórii a praxi. On-line odborný časopis o nových trendoch v manažmente, č.1, 2010, s. 22. ISSN 1336 – 7137.
(2) MOLNÁR, P.: Koniec mýtom o znalostnom manažmente - začína jeho praktická aplikácia vo firmách. In: Medzinárodné kolokvium Znalostný manažment 2007 – Aplikácia znalostného manažmentu vo firemnej praxi. Bratislavská vysoká škola práva, 16.-17.október 2007, Bratislava, hotel Úradu vlády SR Bôrik. ISBN 978-80-89275-10-6.
(3) DUGAS, J., FERENCZ, V.: Manažment znalostí – faktor úspešného zavádzania nástrojov Business Inteligence. In: 2. Vedecký workshop k riešeniu projektu VEGA č. 1/0350/10 – Faktory úspešnosti zavádzania a využívania Business Inteligence v riadení podnikov na Slovensku. Zborník vedeckých prác , Košice, nov. 2011, s. 56. ISBN 978-80-89383-14-6.
(4) HREHOVÁ, D., FRENOVÁ, J., AGAFONOVÁ, M.: Znalosti a tvorivosť-pridaná hodnota. In: Medzinárodná vedecká konferencia Ekonomické znalosti pro tržní praxi. Univerzita Palackého v Olomouci. 9.-10.sept.2009, Olomouc, s.131-138. ISBN 978-80-87273-02-9.
MADZÍK, P., ČARNOGURSKÝ, K., DIAČIKOVÁ, A., LISNIK, A.: Dobrá prax v oblasti spoločenskej zodpovednosti v prostredí vzdelávacej inštitúcie. Vyd.: Verbum : Ružomberok, 2014. ISBN: 978-80-561-0231-2
(1) Sylvie Formánková, Renata Kučerová, Andrea Hrdličková: International standards of social responsibility and their suitability for high educational institutions, World Rev Enterpren Manag Sustain Dev, 14 (12), Jan 2018, World Rev Enterpren Manag Sustain Dev.DOI: 10.1504/WREMSD.2018.10009036
(2) Peter Madzík, Pavol Budaj, Anna Chocholáková: Practical Experiences with the Application of Corporate Social Responsibility Principles in a Higher Education Environment. Sustainability 10(6), May 2018, Sustainability 10(6) DOI: 10.3390/su10061736
(3) Sylvie Formánková, Kristin Stevik, Renata Kučerová: Responsibility and Sustainability of Higher Education Institutions. Book, jan 2017, Publisher: Pearson Education Limited, ISBN: 9781784495589
(4) Sylvie Formánková, Andrea Hrdličková, Renata Kučerová, Renata Skýpalová: Evaluation of the Applicability of CSR Standards in the Praxis of Tertiary Education Institutions, January 2017, DOI: 10.23762/fso_vol5no1_8
(5) Lukáš Copuš, Mário Papík, František Olšavský: Corporate Social Responsibility and Societal Marketing Concept in Financial Sector (Slovak Perspective). Conference: 29th IBIMA: Education excellence and innovation management through Vision 2020 : From regional development sustainibility and competitive economic growth. Vienna, Austria. May 2017, pp. 3317-3326. ISBN 978-0-9860419-7-6
(6) Renata Kučerová, Sylvie Formánková, Monika Prísažná: Social Responsibility in High Education Institutions : Evidence from Economic Faculties in Czech Republic, December 2016, DOI: 10.7160/eriesj.2016.090401
DIAČIKOVÁ, A.: Strategické rozhodovanie a riadenie znalostí v reálnej firemnej praxi. In: 13. medzinárodná konferencia INFORUM 2007. Praha, ČR, 22. -24. 5. 2007, s. bez číslovania - vydané na CD ROM .
(1) DUGAS, J., ČARNICKÝ, Š.: Možnosti využitia informačných a komunikačných technológií v aktívnom procese získavania znalostí. Manažment v teórii a praxi. On-line odborný časopis o nových trendoch v manažmente, č.1, 2010, s. 22. ISSN 1336 – 7137.
(2) DUGAS, J., FERENCZ, V.: Manažment znalostí – faktor úspešného zavádzania nástrojov Business Inteligence. In: 2. Vedecký workshop k riešeniu projektu VEGA č. 1/0350/10 – Faktory úspešnosti zavádzania a využívania Busines Inteligence v riadení podnikov na Slovensku. Zborník vedeckých prác , Košice, nov. 2011, s. 56. ISBN 978-80-89383-14-6.
Desiatky citácií vo svetových a domácich odborných (vrátane karentovaných) časopisoch a knihách z oblasti manažmentu, vedy a výskumu chemických a prírodných vlákien.
KEGA 005SPU – 4/2019 Teória a prax medzinárodného manažmentu a podnikania v multikulturálnom prostredí, doba riešenia, 1.1.2019 - 31.12.2021. Fakulta ekonomiky a manažmentu, Slovenská poľnohospodárska univerzita
Cieľom projektu bolo vypracovať inovatívnu učebnú pomôcku: modernú bilingválnu (v slovenskom a anglickom jazyku) vysokoškolskú učebnicu z oblasti medzinárodného manažmentu a podnikania zameranú na internacionalizačné teórie v súčasnom medzinárodnom manažmente, ktoré reflektujú požiadavky podnikateľskej a manažérskej praxe.
APVV-17-0564 Využitie spotrebiteľskej neurovedy a inovatívnych výskumných riešení v aromachológii a jej aplikácia vo výrobe, obchode a službách (NEUROSMELL), doba riešenia 01.07.2018 - 30.06.2022
Podstatou projektu je systematicky preskúmať synergické prepojenie mozgových, fyziologických a psychologických procesov s aromachológiou, ako aj ich ekonomickú efektívnosť a účinnosť vo vybraných odvetviach národného hospodárstva: vo výrobe, obchode a službách. Tieto procesy sú skúmané prostredníctvom inovatívnych výskumných riešení a spotrebiteľskej neurovedy reprezentovanej biometrickými, neurovedeckými a behaviorálnymi štúdiami v reálnych aj laboratórnych podmienkach.
VEGA č. 0663/18 Nelinearita požiadaviek a jej integrácia do procesu riadenia kvality. Pedagogická fakulta, Katolícka univerzita v Ružomberku, doba riešenia 1.1.2018-31.12.2020.
Hlavným cieľom projektu bolo navrhnúť integrovaný model riadenia kvality. Tento model je schopný racionálne pristupovať k procesu identifikácie, kvantifikácie a integrácie požiadaviek zainteresovaných strán do objektu riadenia kvality. Uplatnením tohto prístupu sa dosiahla systematizácia spracovávania požiadaviek, čo prispelo k zlepšeniu práce s kľúčovými informáciami potrebnými na riadenie kvality. Model je zameraný na prácu s požiadavkami zákazníka vo vzťahu k produktu, avšak jeho postup je možné generalizovať aj pre širšie oblasti riadenia kvality, ako sú systémy a procesy.
Erasmus+ 2018-1-SK01-KA203-046324 Implementácia spotrebiteľskej neurovedy a inteligentných riešení v aromachológii Implementation of Consumer Neuroscience and Smart Research Solutions in Aromachology (NEUROSMARTOLOGY). Fakulta ekonomiky a manažmentu, Slovenská poľnohospodárska univerzita, doba riešenia 1.9.2018 - 30.6.2021.
Projekt prispel k rozvoju a implementácii inovatívnych postupov v oblasti spotrebiteľskej neurovedy a smart výskumných riešení v aromachológii. Podporil realizáciu spoločných iniciatív zameraných na posilnenie spolupráce, partnerského učenia a výmeny skúseností na európskej úrovni medzi partnermi projektu. Zabezpečil rozvoj relevantných a vysokokvalitných zručností prostredníctvom podpory riešiteľov pri získavaní a rozvíjaní vedeckých a teoretických zručností a kľúčových kompetencií v oblasti vývoja aróm pre podnikateľskú sféru v oblastiach výroby, obchodu a služieb. Zároveň prispel k budovaniu partnerstiev medzi projektovými inštitúciami a organizáciami z podnikateľského prostredia. Výstupom projektu bol publikovaný materiál zameraný na metodiku zavádzania vonných aróm v predajných priestoroch a ich dopad na obchodné ciele a spokojnosť zákazníkov. Ďalším z cieľov projektu bolo rozvíjať internacionalizáciu a podporovať spoluprácu medzi európskymi univerzitami, výskumnými ústavmi a podnikateľskými subjektmi pri realizácii výskumných a vzdelávacích aktivít v rámci programu Erasmus+.
Erasmus+KA220 2023-1-SK01-KA220-HED-000158470 - Kooperačné partnerstvá „Zvyšovanie povedomia a vedomostnej základne využitím big data v oblasti kvality ovzdušia a jej vplyvu na zdravie populácie (VISIONAIR)“. Fakulta ekonomiky a manažmentu, Slovenská poľnohospodárska univerzita, doba riešenia 1.09.2023 – 31.08.2026
Projekt rieši päť univerzít: Ústav marketingu, obchodu a sociálnych štúdií Fakulty ekonomiky a manažmentu Slovenskej poľnohospodárskej univerzity ako hlavný riešiteľ a spoluriešitelia: Universidad Miguel Hernández de Elche (Španielsko), University of Zagreb (Chorvátsko), Vysoká škola chemicko-technologická v Prahe (Česká republika) a Katolícka univerzita v Ružomberku (Slovensko).
2_SK_NITT SK II Operačný program Integrovaná infraštruktúra pre projekt: Národná infraštruktúra pre podporu transferu technológií na Slovensku II, spolufinancovaný zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja, doba riešenia 1.09.2022 – 31.12.2023
Výsledkom na KU je projekt Podnikateľský plán založenia spin-off centra na Katolíckej univerzite v Ružomberku vrátane finančného a marketingového plánu s akčným plánom a obsahovým zameraním podnikateľských aktivít v oblasti zdravotníckych služieb. Dopyt po takýchto službách bol podporený rozsiahlym výskumným projektom a spätnou väzbou pri transfere vedných poznatkov do praxe. Riešenie aktuálnych problémov podnikateľských i nepodnikateľských subjektov napomôže k atraktívnosti a aktuálnosti vzdelávania a zároveň môžu byť v krátkom časovom horizonte inovované študijné programy podľa potrieb trhu.
APVV-23-0244 Využitie spotrebiteľskej neurovedy a inovatívnych výskumných riešení v zmyslovej percepcii audio stimulov a ich aplikácia vo výrobe, obchode a službách (NEUROSOUND). Fakulta ekonomiky a manažmentu, Slovenská poľnohospodárska univerzita doba riešenia 01.07.2024 – 30.06.2028
Podstatou projektu je systematicky preskúmať synergické prepojenie mozgových, fyziologických a psychologických procesov s percepciou audio stimulov, ako aj ich ekonomickú efektívnosť a účinnosť. Hlavnými odberateľmi výstupov budú zástupcovia vybraných odvetví národného hospodárstva (výroba, obchod a služby): spoločnosti Staton s.r.o., Kaufland Slovenská republika v.o.s. a Cotecha, s.r.o. Tieto procesy budú vedecky zisťované prostredníctvom inovatívnych výskumných riešení a spotrebiteľskej neurovedy reprezentovanej biometrickými, neurovedeckými a behaviorálnymi štúdiami v reálnych aj laboratórnych podmienkach. Predmetom záujmu bude verifikácia cieleného vplyvu audio a podprahových stimulov vo vybraných priestoroch na správanie návštevníkov, zákazníkov a zamestnancov, keďže neustále narastá počet spoločností, ktoré implementujú audio stimuláciu (t.j. ozvučujú svoje priestory, tvoria zvukové stopy značky alebo využívajú noise cancelling stimuláciu).
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Predseda, garant, organizátor a vedenie sekcie Firemné informácie a znalosti na medzinárodnej konferencii o profesionálnych zdrojoch INFORUM, Praha, ČR – organizovanej na VŠE v Prahe | Albertina Icome, Praha, ČR | 2004 - 2008 |
člen programového výboru konferencií a príprava medzinárodných konferencií vo východnej a strednej Európe, vrátane vedenia sekcií a panelových diskusií v Budapešti, Maďarsko (apríl 2006) a v Kantone, Čína (jún 2005) | spoločnosť CMT v Singapúre | 2004 - 2008 |
expert a člen odborných výborov špecializovaných konferencií v oblasti znalostného manažmentu a marketingu | Institute for International Research (IIR), Viedeň, Rakúsko | 2005 – 2008 |
člen vedeckého výboru medzinárodnej vedeckej konferencie Spoločenská zodpovednosť podnikov a manažment ľudských zdrojov v krajinách V4 | Slovenská poľnohospodárska univerzita, Fakultou ekonomiky a manažmentu | 2015 – 2019 |
zakladateľka konferencie, predseda org. výboru a člen vedeckého výboru konferencie PEMF (Popradské ekonomické a manažérske fórum) v Poprade | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2017 – súčasnosť |
zakladateľka konferencie, predseda org. výboru a člen vedeckého výboru konferencie Marketingové trendy v znalostnej spoločnosti | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2011 - 2013 |
členka vedeckého a organizačného výboru konferencie Posolstvo Jána Pavla II Súčasné trendy a výzvy | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2010 - 2016 |
členka vedeckého a organizačného výboru konferencie Organizácia založená na vedomostiach v období globalizácie a internacionalizácie | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2009 - 2014 |
členka medzinárodného vedeckého výboru 10th International Conference on Management (ICoM) | Brno, Mendelova univerzita, Brno, ČR | 2021 |
reprezentant spoločnosti Chemosvit, a.s. vo Svite v rôznych národných a medzinárodných združeniach a reprezentant spoločnosti ako hlavného organizátora odborných národných a medzinárodných konferencií | Chemosvit, a.s. vo Svite | 1992 – 2015 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Institut fur Polymerforschung | Teltow – Seehof, Nemecko | XI – XII/1983 | študijný pobyt, odborná stáž – manažment výskumných aktivít, aplikácia fyzikálnych metód vo výskume polymérnych materiálov |
Henkel | Düsseldorf, Nemecko | 1993 | študijný pobyt, odorná stáž - manažment strategických informácií a ich aplikácia v riadení výskumných inštitúcií a medzinárodných organizácií |
Institute of Packaging Professionals | Chicago, USA | XI/1997 | študijný pobyt, workshopy – manažment dodávateľsko-odberateľského reťazca, strategické aliancie, kooperácia s americkými podnikateľskými subjektami v oblasti baliacich materiálov a techník, vývoj nových obalových materiálov |
Pira International | Leatherhead, Veľká Británia | 1994, 1995, 1996 | študijné pobyty - manažment strategických informácií z oblasti baliacich materiálov a techník, vývoj nových obalových materiálov, workshopy |
Luckplastmas | Luck, Ukrajina | 2000, 2004, 2006 | Workshopy, príprava stratégie, rozvoja ukrajinských spoločností |
Univerzita Tomáša Baťu, Fakulta managementu a ekonomiky, Ústav managementu a marketingu | Zlín, ČR | III/2015 | Výučba z oblasti marketingu a strategického manažmentu, účasť s prednáškou na International Week |
Akademie Sting | Brno, ČR | IV/2019 | Výučba z oblasti strategického marketingu |
University of Bielsko-Biala, Department of Marketing and Entrepreneurship Faculty of Management and Transport | Bielsko Biala, Poland | 7. apríl – 11. apríl 2025 | Erasmus+KA131 Staff Mobility for Teaching |
'Adriatic' University Bar, Faculty of Business Economics and Law | Bar, Montenegro | 12. máj – 16. máj 2025 | Erasmus+KA131 Staff Mobility for Teaching |
V čase transformácie knižničného systému na Slovensku pôsobila ako ústredná metodička pre marketing a riadenie knižníc na Slovensku pri Slovenskej národnej knižnici v Martine. V deväťdesiatych rokoch stála pri zrode Klubu profesionálnych žien na Slovensku a v rokoch 1998 – 2002 bola prvou predsedníčkou Klubu profesionálnych žien v okresoch Poprad a Kežmarok.
Vybudovala informačné a znalostné pracovisko v medzinárodnej holdingovej spoločnosti, ktoré sa v tom čase zaradilo svojimi výsledkami medzi najúspešnejšie na svete. Za čo bola ocenená odbornou verejnosťou pre oblasť riadenia informácií a znalostí v podnikateľskej praxi na celosvetovej konferencii ONLINE 2004 v Londýne.
K ďalším oceneniam patrí ocenenie „Najkrajšia kniha a propagačný materiál“ za rok 2015 za publikáciu Chemosvit – 80 rokov úspešnej cesty od Slovenského syndikátu novinárov, ocenenie PODNIKOVÉ MÉDIUM ROKA 2017 od Slovenského klubu podnikových médií a Slovak Business Agency pre časopis REFLEXIE – Kompendium teórie a praxe, ktorého je A. Diačiková spoluzakladateľkou v r.2017 a šéfredaktorkou do súčasnosti, ocenenie Prešovského samosprávneho kraja Kniha roka 2023 za 2. miesto v kategórii vedecká literatúra za publikáciu „Spišská Teplica a cisterciáni. Historický význam cisterciánov a ich odkaz pre súčasnosť i budúcnosť“.