Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Ing. Anna Diačiková, PhD.
Email:
anna.diacikova@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KMN - Katedra manažmentu

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Diačiková
I.2 - Meno
Anna
I.3 - Tituly
Ing., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1955
I.5 - Názov pracoviska
Katedra manažmentu
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1/A, 03 401 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
anna.diacikova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8072
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
ekonómia a manažment
I.11 - ORCID iD
ID 0000-0002-0742-6122

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Slovenská technická univerzita v Bratislave, Chemickotechnologická fakulta 1979 Technológia makromolekulových látok
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Externá vedecká ašpirantúra na Chemickotechnologická fakulte, titul CSc., neskôr uznaný ako PhD. 1991 Technológia makromolekulových látok
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
výskumný pracovník, manažér Výskumný ústav chemických vlákien, Svit 1979 - 1991
senior manažér Chemosvit, a.s., Svit 1991 - 2015
odborný asistent Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2005 - 30.10.2022
externý spolupracovník v oblasti manažmentu a marketingu Ekonomická Univerzita, Bratislava, Fakulta podnikového hospodárstva v Košiciach 1995 - 2005
odborný asistent Prešovská univerzita, Fakulta humanitných a prírodných vied 2004 - 2005
ústredná metodička pre marketing a riadenie knižníc SR Ministerstvo kultúry, Slovenská národná knižnica v Martine 2008 - 2010
lektor pre externé vzdelávanie - manažment a marketing Ministerstvo kultúry, Slovenská národná knižnica v Martine 2010 - 2012
docent Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 1.11.2022 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Riadenie v konkurenčnom prostredí (1.modul - Konkurenčné prostredie, 2. modul – Hodnotenie konkurencie, 3. modul – Zvýšenie konkurenčnej schopnosti) s obhajobou záverečnej práce Aplikácia strategického manažmentu a strategického marketingu City University of Seatle, USA - miesto: Bratislava 1993 – 1994
Efektívne riadenie a sebariadenie v práci manažéra Britský Know How Fond - miesto: Bratislava 1995
Transformácia spoločnosti na trhovo orientovanú spoločnosť Poradenské stredisko pre slovenské podniky, Slovenské manažérske tréningové centrum, Agentúra USA pre medzinárodný rozvoj 1999
Etika v práci manažéra, etiketa vrcholových manažérov, ako písať EÚ projekty, tréning trénerov pre reportovanie a prezentovanie Kredit, Košice 2000 - 2005
Nemecký jazyk Jazyková škola v Poprade 1980 – 1986
Anglický jazyk Medzinárdná škola, Ramsgate, Veľká Británia, Jazyková škola v Poprade, Cambridge v PP, Iluminata v PP a iné 1995 – 2014
Študijný pobyt - aplikácia fyzikálnych metód vo výskume polymérnych materiálov Forschungsinstitute fur Polymerchemie, Teltow – Seehof, Nemecko 1984
digitálne zručnosti Chemosvit, a.s. 2014
Šudijný ŠtudijnýŠtudijný pobyt - manažment strategických informácií a ich aplikácia v riadení výskumných inštitúcií a medzinárodných organizácií Henkel, Düsseldorf, Nemecko 1996
Študijný Študijný pobyt - manažment strategických informácií a ich aplikácia v riadení výskumných inštitúcií a medzinárodných organizácií Pira International, Leatherhead (3x), Veľká Británia 1999

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Medzinárodné ekonomické vzťahy ekonomika a manažment podniku 2. stupeň ekonómia a manažment
Manažment výroby manažment 1. stupeň ekonómia a manažment
Strategický manažment ekonomika a manažment podniku 2. stupeň ekonómia a manažment
Manažment kvality ekonomika a manažment podniku 2. stupeň ekonómia a manažment
Environmentálny manažment ekonomika a manažment podniku 2. stupeň ekonómia a manažment
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých_Mgr_DF II. učiteľstvo a pedagogické vedy
peciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých_Mgr_EF II. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
80
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
62
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
-
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
od roku 1980 viac ako 300
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
63
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
25
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
16
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
nie je možné uviesť presný počet, lebo v 80-tych a zač. 90-tych rokov 20.stor. ohlasy sa uskutočňovali off-line, t.j. poštou
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
cca 45
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
25
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
20
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
39
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

VYMĚTAL, Jan, DIAČIKOVÁ, Anna, VÁCHOVÁ, Miriam: Informační a znalostní management v praxi. Praha: Vyd. Lexis Nexis CZ, 2005. 399 s. ISBN 80-86920-01-1.

UBREŽIOVÁ, Iveta, KOZÁKOVÁ, Jana, DIAČIKOVÁ, Anna. Medzinárodný manažment a podnikanie. 1. vyd. Nitra : Slovenská poľnohospodárska univerzita, 2018. 261 s. ISBN 978-80-552-1877-9.

DIAČIKOVÁ, Anna: Flexible Films and Packaging in the Czech and Slovak Republics,Poland and Hungary. Vyd. Plastics Information Direkt, a division of Applied Market Information Ltd., Bristol, UK, 2010, 196 s., ISBN 978-1-906479-06-0.

DIAČIKOVÁ, Anna, DUDINSKÁ, Elvíra: Marketing v multikultúrnom prostredí. Vyd. Edičné stredisko KU Ružomberok, 2007, 148 s. ISBN 978-80-8084-147-8.

DIAČIKOVÁ, Anna, Ľach, Michal: Úspech je voľba. Manažment podnikania a podnikových procesov. Teória a prax aplikovaná v spoločnosti Chemosvit, a.s. Svit: Chemosvit, a.s. Svit. 2019, 400 s. ISBN 978-80-971931-1-9.

KUBÍČEK. P. a kol. (2009). Akciová spoločnosť zodpovedne, strategicky, efektívne. Praktické rady a tipy pre vrcholový manažment akciovej spoločnosti. Bratislava: Verlag Dashöfer, 2009, 523 s. ISSN 1337-804X

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

DIAČIKOVÁ, A, ĽACH, M. (2019). Úspech je voľba. Manažment podnikania a podnikových procesov. Teória a prax aplikovaná v spoločnosti Chemosvit, a.s. Svit: Chemosvit, a.s. Svit. 2019, 400 s. ISBN 978-80-971931-1-9.

UBREŽIOVÁ, I., JANOŠKOVÁ, M., MURA, L., DIAČIKOVÁ, A., SOKIL, O.  (2021). Teória a prax medzinárodného manažmentu a podnikania v multikulturálnom prostredí. Theory and practice of international management entrepreneurship in the multicultural environment. Vyd. Ostrava: VŠB – TU, ČR. 2021, 236 s. ISBN 978 – 80 – 248 – 4516 – 6.

ČARNOGURSKÝ, K., DIAČIKOVÁ, A., MADZÍK, P. (2019).Perception of customer environmental requirements in relation to the product. In: Liberec economic forum: Proceedings of the 14th international conference Liberec (Česko) : Technická univerzita v Liberci, 2019. ISBN 978-80-7494-482-6, s. 93-101.

BERČÍK, J. a kol. (2021). The Use of Aromatization and Smart Solutions in Selected Economic Sectors. Nitra: SPU v Nitre, 2021. 103 s. ISBN 978-80-552-2395-7 a  ISBN 978-80-552-2359-9. DOI 10.15414/2021.9788055223957

ČARNOGURSKÝ, K., DIAČIKOVÁ, A., MADZÍK, P. (2021). The Impact of the Aromatization of Production Environment on Workers: a Systematic Literature Review. Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. Applied sciences (elektronický dokument), 2021, Vol. 11, No. 12, pp. 1-14. ISSN (online) 2076-3417.

UBREŽIOVÁ, I., KOZÁKOVÁ, J., DIAČIKOVÁ, A. (2018). Medzinárodný manažment a podnikanie. 1. vyd. Nitra : SPU. 2018, 261 s. ISBN 978-80-552-1877-9.

 

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

VYMĚTAL, J., DIAČIKOVÁ, A., VÁCHOVÁ, M.: Informační a znalostní management v praxi. Vyd. Lexis Nexis CZ,  Praha, 2005, 399 s. ISBN 80 – 86920 – 01 – 1.

 Jedna z najcitovanejších monografií z oblasti informačného a znalostného manažmentu v SR a ČR, stovky citácií, aj v súčasnosti, napr.

(1)  BASL, J.: What Do We Know About Effects of Family Background On Computer Literacy – Based On Results From The PISA Survey, s. 193. In: Proceedings of the Paris International Conference on Education, Economy and Society – Paris 17-19 July 2008, Volume 1. 673 s.

(2)  MIHALČOVÁ, B., PRUŽINSKÝ, M.: Limitation and assumption of handicapped workers for the role of a manager – leader. Humanum - Międzynarodowe Studia Społeczno-Humanistyczne, Warszawa, č.1, 2008 s. 111. ISSN 1898-8431

(3)  BASL, J.: Význam počítačové gramotnosti a možnosti jejího zjišťování v rámci mezinárodního výzkumu PISA. Socioweb, č. 9, 2008. Vyd. Sociologický ústav AV ČR, v.v.i., Praha.

(4)  ODEHNALOVÁ, M.: Increasing the company´s performance in knowledge society. Zvyšování výkonnosti podniku ve znalostní společnosti. Czech University of Life Sciences in Pratur, Fakulty of Economics and Management. Agric. Econ.-Czech, 55, 2009 (3), s. 134-138.

(5)  HAVLÍČKOVÁ, K.: Information and Knowledge Management (focusing on the interpretation process, organization and sharing information and knowledge) In: Studies of Information and Knowledge Management in the European Context. Reg. No: CZ.1.07/2.2.00/07.0284, OP: Education for Competitiveness, Support area. 2.2 University Education, Realization: VŠB-Technical University of Ostrava, Faculty of Economics, separate unit: Business Academy and HPS Valašské Meziříčí, 2010.

(6)  PETRUFOVÁ, M.: Management of Knowledge – Inevitable Assumption of Efficient Regional Development, s.53. In: Merit of Human Potential in Regional Development. Collection of Proceedings. STS Science Centre, London. Published in Great Britain, 2010.72 s. ISBN 978-0-9564777-2-9.

(7)  BERKA, R.: Význam intelektuálního kapitálu pro organizace a jeho měření. Ekonomika, management, inovace. Vedecko-odborný časopis Moravské vysoké školy Olomouc, č.2, 2010, s. 49. ISSN 1804-1299.

(8)  MRÁČEK, P., MUCHA, M.: Application of Knowledge in Advergaming as a Possible Source of Competitive Advantage. Journal of Competitiveness, Issue 3, 2011, s. 108 – 118. ISSN 1804 – 171X.

(9)   Vlasta Strižová, Zdeněk Smutný: An innovative approach to the development of the master study of the Information management at the University of Economics in Prague, 2013. DOI: 10.18267/j.aip.27

(10) Jana Matoskova, Helena Rehackova, Eliska Sobotkova, Vlastimil Svec, Martina Polcakova: Facilitating Leader Tacit Knowledge Acquisition. Journal of Competitiveness, Vol. 5, Issue 1, pp. 3-15, March 2013 ISSN 1804-171X (Print), ISSN 1804-1728 (On-line). DOI: 10.7441/joc.2013.01.01 joc_1-2013_v2.indd  325.3.2013  

Peter Madzík, Karol Čarnogurský, Anna Diačiková: Consumer feedback - how relevant is it for quality improvement? Conference Marketing Identity, Smolenice, 2015, 10th – 11th November 2015. University of SS Cyril and Methodius in Trnava - Faculty of Mass Media Communication. Book of Proceedings pp. 148-159.

(1)   Miriam Pekarčíková, Peter Trebuňa, Oleksandr Liaposhchenko, Marián Petrik: INCREASING THE EFFICIENCY OF LOGISTICS FLOW IN PRODUCTION SYSTEM BY THE SOFTWARE TOOL TECNOMATIX PROCESS SIMULATE. Conference Paper3rd EAI International Conference on Management of Manufacturing Systems, Jan 2018, DOI: 10.4108/eai.6-11-2018.2279599

(2)   Ľudmila Lysá, Anton Lisnik, Michal Jenčo, Milan Droppa: Quality Assesment in a Selected Service Sector. Quality Management Vol. 18, No 161/December 2017, pp. 103-108. ISSN 1068-6967

(3)   Peter Madzík, Pavol Budaj, Anna Chocholáková: Practical experiences with the application of corporate social responsibility principles in a higher education environment. Sustainability, May 2018, 10(6), 1736 https://doi.org/10.3390/su10061736

David S. Waller, H. J. Waller: An analysis of negative reviews in top art museums’ Facebook sites . Muesum Management and Curatorship. Volume 34, 2019, Issue 3 https://doi.org/10.1080/09647775.2018.1550622

(4)   David S. Waller, H. J. Waller: An analysis of negative reviews in top art museums’ Facebook sites . Muesum Management and Curatorship. Volume 34, 2019, Issue 3 https://doi.org/10.1080/09647775.2018.1550622

(5) R Ibrahim Mohamad Ibrahim, P Bayram: The effect of customer engagement on customer loyalty: indication from the insurance industry in Jordan. Journal of Financial Services, Volume 29, pages 406–422, 2024 - Springer

(6) David S. Waller, Helen J. Waller: Heritagisation of pop culture by museums and an analysis of visitor feedback. Arts and the Market, 2021. ISSN: 2056-4945

(7) Pekarčíková, MiriamTrebuňa, PeterLiaposhchenko, OleksandrPetrik, Marián: Increasing the efficiency of logistics flow in production system by the software tool tecnomatix process simulate. 3rd EAI International Conference on Management of Manufacturing Systems; Dubrovnik, (2018). DOI:10.4108/eai.6-11-2018.2279599

(8) Adriana Csikósová, Mária Janošková, Katarína Čulková: CRM system implementation in IT company. THE POPRAD ECONOMIC AND MANAGEMENT FORUM 2021 PEMF, Conference Proceedings from International Scientific Conference in Poprad, 14-th October 2021, pp 190 – 202.

DIAČIKOVÁ, A.: Firma riadená znalosťami – utópia, teória alebo reálna výzva? In: 23. medzinárodné kolokvium: Znalostný manažment – Kľúč k úspechu. Bratislava, Slovensko, 2001, s. 123-128.

(1)   DUGAS, J., ČARNICKÝ, Š.: Možnosti využitia informačných a komunikačných technológií v aktívnom procese získavania znalostí. Manažment v teórii a praxi. On-line odborný časopis o nových trendoch v manažmente, č.1, 2010, s. 22. ISSN 1336 – 7137.

(2)   MOLNÁR, P.: Koniec mýtom o znalostnom manažmente - začína jeho praktická aplikácia vo firmách. In: Medzinárodné kolokvium Znalostný manažment 2007 – Aplikácia znalostného manažmentu vo firemnej praxi. Bratislavská vysoká škola práva, 16.-17.október 2007, Bratislava, hotel Úradu vlády SR Bôrik. ISBN 978-80-89275-10-6.

(3)   DUGAS, J., FERENCZ, V.: Manažment znalostí – faktor úspešného zavádzania nástrojov Business Inteligence. In: 2. Vedecký workshop k riešeniu projektu VEGA č. 1/0350/10 – Faktory úspešnosti zavádzania a využívania Business Inteligence v riadení podnikov na Slovensku. Zborník vedeckých prác , Košice, nov. 2011, s. 56. ISBN 978-80-89383-14-6.

(4)   HREHOVÁ, D., FRENOVÁ, J., AGAFONOVÁ, M.: Znalosti a tvorivosť-pridaná hodnota. In: Medzinárodná vedecká konferencia Ekonomické znalosti pro tržní praxi. Univerzita Palackého v Olomouci. 9.-10.sept.2009, Olomouc, s.131-138. ISBN 978-80-87273-02-9.


MADZÍK, P., ČARNOGURSKÝ, K., DIAČIKOVÁ, A., LISNIK, A.: Dobrá prax v oblasti spoločenskej zodpovednosti v prostredí vzdelávacej inštitúcie. Vyd.:  Verbum : Ružomberok, 2014. ISBN: 978-80-561-0231-2

(1)   Sylvie Formánková, Renata Kučerová, Andrea Hrdličková: International standards of social responsibility and their suitability for high educational institutions, World Rev Enterpren Manag Sustain Dev, 14 (12), Jan 2018, World Rev Enterpren Manag Sustain Dev.DOI: 10.1504/WREMSD.2018.10009036

(2) Peter Madzík, Pavol Budaj, Anna Chocholáková: Practical Experiences with the Application of Corporate Social Responsibility Principles in a Higher Education Environment. Sustainability 10(6), May 2018, Sustainability 10(6) DOI: 10.3390/su10061736

(3)   Sylvie Formánková, Kristin Stevik, Renata Kučerová: Responsibility and Sustainability of Higher Education Institutions. Book, jan 2017, Publisher: Pearson Education Limited, ISBN: 9781784495589

(4)   Sylvie Formánková, Andrea Hrdličková, Renata Kučerová, Renata Skýpalová: Evaluation of the Applicability of CSR Standards in the Praxis of Tertiary Education Institutions, January 2017, DOI: 10.23762/fso_vol5no1_8

(5)   Lukáš Copuš, Mário Papík, František Olšavský: Corporate Social Responsibility and Societal Marketing Concept in Financial Sector (Slovak Perspective). Conference: 29th IBIMA: Education excellence and innovation management through Vision 2020 : From regional development sustainibility and competitive economic growth. Vienna, Austria. May 2017, pp. 3317-3326. ISBN 978-0-9860419-7-6

(6)   Renata Kučerová, Sylvie Formánková, Monika Prísažná: Social Responsibility in High Education Institutions : Evidence from Economic Faculties in Czech Republic, December 2016, DOI: 10.7160/eriesj.2016.090401

DIAČIKOVÁ, A.: Strategické rozhodovanie a riadenie znalostí v reálnej firemnej praxi. In: 13. medzinárodná konferencia INFORUM 2007. Praha, ČR, 22. -24. 5. 2007, s. bez číslovania - vydané na CD ROM .

(1)   DUGAS, J., ČARNICKÝ, Š.: Možnosti využitia informačných a komunikačných technológií v aktívnom procese získavania znalostí. Manažment v teórii a praxi. On-line odborný časopis o nových trendoch v manažmente, č.1, 2010, s. 22. ISSN 1336 – 7137.

(2)   DUGAS, J., FERENCZ, V.: Manažment znalostí – faktor úspešného zavádzania nástrojov Business Inteligence. In: 2. Vedecký workshop k riešeniu projektu VEGA č. 1/0350/10 – Faktory úspešnosti zavádzania a využívania Busines Inteligence v riadení podnikov na Slovensku. Zborník vedeckých prác , Košice, nov. 2011, s. 56. ISBN 978-80-89383-14-6.


Desiatky citácií vo svetových a domácich odborných (vrátane karentovaných) časopisoch a knihách z oblasti manažmentu, vedy a výskumu chemických a prírodných vlákien.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

KEGA 005SPU – 4/2019 Teória a prax medzinárodného manažmentu a podnikania v multikulturálnom prostredí, doba riešenia, 1.1.2019 - 31.12.2021. Fakulta ekonomiky a manažmentu, Slovenská poľnohospodárska univerzita

Cieľom projektu bolo vypracovať inovatívnu učebnú pomôcku: modernú bilingválnu (v slovenskom a anglickom jazyku) vysokoškolskú učebnicu z oblasti medzinárodného manažmentu a podnikania zameranú na internacionalizačné teórie v súčasnom medzinárodnom manažmente, ktoré reflektujú požiadavky podnikateľskej a manažérskej praxe.

APVV-17-0564 Využitie spotrebiteľskej neurovedy a inovatívnych výskumných riešení v aromachológii a jej aplikácia vo výrobe, obchode a službách (NEUROSMELL), doba riešenia 01.07.2018 - 30.06.2022

 

Podstatou projektu je systematicky preskúmať synergické prepojenie mozgových, fyziologických a psychologických procesov s aromachológiou, ako aj ich ekonomickú efektívnosť a účinnosť vo vybraných odvetviach národného hospodárstva: vo výrobe, obchode a službách. Tieto procesy sú skúmané prostredníctvom inovatívnych výskumných riešení a spotrebiteľskej neurovedy reprezentovanej biometrickými, neurovedeckými a behaviorálnymi štúdiami v reálnych aj laboratórnych podmienkach.

VEGA č. 0663/18 Nelinearita požiadaviek a jej integrácia do procesu riadenia kvality. Pedagogická fakulta, Katolícka univerzita v Ružomberku, doba riešenia 1.1.2018-31.12.2020.

 

Hlavným cieľom projektu bolo navrhnúť integrovaný model riadenia kvality. Tento model je schopný racionálne pristupovať k procesu identifikácie, kvantifikácie a integrácie požiadaviek zainteresovaných strán do objektu riadenia kvality. Uplatnením tohto prístupu sa dosiahla systematizácia spracovávania požiadaviek, čo prispelo k zlepšeniu práce s kľúčovými informáciami potrebnými na riadenie kvality. Model je zameraný na prácu s požiadavkami zákazníka vo vzťahu k produktu, avšak jeho postup je možné generalizovať aj pre širšie oblasti riadenia kvality, ako sú systémy a procesy.

Erasmus+ 2018-1-SK01-KA203-046324 Implementácia spotrebiteľskej neurovedy a inteligentných riešení v aromachológii Implementation of Consumer Neuroscience and Smart Research Solutions in Aromachology (NEUROSMARTOLOGY). Fakulta ekonomiky a manažmentu, Slovenská poľnohospodárska univerzita, doba riešenia 1.9.2018 - 30.6.2021.

Projekt prispel k rozvoju a implementácii inovatívnych postupov v oblasti spotrebiteľskej neurovedy a smart výskumných riešení v aromachológii. Podporil realizáciu spoločných iniciatív zameraných na posilnenie spolupráce, partnerského učenia a výmeny skúseností na európskej úrovni medzi partnermi projektu. Zabezpečil rozvoj relevantných a vysokokvalitných zručností prostredníctvom podpory riešiteľov pri získavaní a rozvíjaní vedeckých a teoretických zručností a kľúčových kompetencií v oblasti vývoja aróm pre podnikateľskú sféru v oblastiach výroby, obchodu a služieb. Zároveň prispel k budovaniu partnerstiev medzi projektovými inštitúciami a organizáciami z podnikateľského prostredia. Výstupom projektu bol publikovaný materiál zameraný na metodiku zavádzania vonných aróm v predajných priestoroch a ich dopad na obchodné ciele a spokojnosť zákazníkov. Ďalším z cieľov projektu bolo rozvíjať internacionalizáciu a podporovať spoluprácu medzi európskymi univerzitami, výskumnými ústavmi a podnikateľskými subjektmi pri realizácii výskumných a vzdelávacích aktivít v rámci programu Erasmus+.

Erasmus+KA220 2023-1-SK01-KA220-HED-000158470 - Kooperačné partnerstvá „Zvyšovanie povedomia a vedomostnej základne využitím big data v oblasti kvality ovzdušia a jej vplyvu na zdravie populácie (VISIONAIR)“. Fakulta ekonomiky a manažmentu, Slovenská poľnohospodárska univerzita, doba riešenia 1.09.2023 – 31.08.2026

Projekt rieši päť univerzít: Ústav marketingu, obchodu a sociálnych štúdií Fakulty ekonomiky a manažmentu Slovenskej poľnohospodárskej univerzity ako hlavný riešiteľ a spoluriešitelia: Universidad Miguel Hernández de Elche (Španielsko), University of Zagreb (Chorvátsko), Vysoká škola chemicko-technologická v Prahe (Česká republika) a Katolícka univerzita v Ružomberku (Slovensko).

2_SK_NITT SK II Operačný program Integrovaná infraštruktúra pre projekt: Národná infraštruktúra pre podporu transferu technológií na Slovensku II, spolufinancovaný zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja, doba riešenia 1.09.2022 – 31.12.2023

Výsledkom na KU je projekt Podnikateľský plán založenia spin-off centra na Katolíckej univerzite v Ružomberku vrátane finančného a marketingového plánu s akčným plánom a obsahovým zameraním podnikateľských aktivít v oblasti zdravotníckych služieb. Dopyt po takýchto službách bol podporený rozsiahlym výskumným projektom a  spätnou väzbou pri transfere vedných poznatkov do praxe. Riešenie aktuálnych problémov podnikateľských i nepodnikateľských subjektov napomôže k atraktívnosti a aktuálnosti vzdelávania a zároveň môžu byť v krátkom časovom horizonte inovované študijné programy podľa potrieb trhu.

APVV-23-0244 Využitie spotrebiteľskej neurovedy a inovatívnych výskumných riešení v zmyslovej percepcii audio stimulov a ich aplikácia vo výrobe, obchode a službách (NEUROSOUND). Fakulta ekonomiky a manažmentu, Slovenská poľnohospodárska univerzita doba riešenia 01.07.2024 – 30.06.2028

Podstatou projektu je systematicky preskúmať synergické prepojenie mozgových, fyziologických a psychologických procesov s percepciou audio stimulov, ako aj ich ekonomickú efektívnosť a účinnosť. Hlavnými odberateľmi výstupov budú zástupcovia vybraných odvetví národného hospodárstva (výroba, obchod a služby): spoločnosti Staton s.r.o., Kaufland Slovenská republika v.o.s. a Cotecha, s.r.o. Tieto procesy budú vedecky zisťované prostredníctvom inovatívnych výskumných riešení a spotrebiteľskej neurovedy reprezentovanej biometrickými, neurovedeckými a behaviorálnymi štúdiami v reálnych aj laboratórnych podmienkach. Predmetom záujmu bude verifikácia cieleného vplyvu audio a podprahových stimulov vo vybraných priestoroch na správanie návštevníkov, zákazníkov a zamestnancov, keďže neustále narastá počet spoločností, ktoré implementujú audio stimuláciu (t.j. ozvučujú svoje priestory, tvoria zvukové stopy značky alebo využívajú noise cancelling stimuláciu).

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Predseda, garant, organizátor a vedenie sekcie Firemné informácie a znalosti na medzinárodnej konferencii o profesionálnych zdrojoch INFORUM, Praha, ČR – organizovanej na VŠE v Prahe Albertina Icome, Praha, ČR 2004 - 2008
člen programového výboru konferencií a príprava medzinárodných konferencií vo východnej a strednej Európe, vrátane vedenia sekcií a panelových diskusií v Budapešti, Maďarsko (apríl 2006) a v Kantone, Čína (jún 2005) spoločnosť CMT v Singapúre 2004 - 2008
expert a člen odborných výborov špecializovaných konferencií v oblasti znalostného manažmentu a marketingu Institute for International Research (IIR), Viedeň, Rakúsko 2005 – 2008
člen vedeckého výboru medzinárodnej vedeckej konferencie Spoločenská zodpovednosť podnikov a manažment ľudských zdrojov v krajinách V4 Slovenská poľnohospodárska univerzita, Fakultou ekonomiky a manažmentu 2015 – 2019
zakladateľka konferencie, predseda org. výboru a člen vedeckého výboru konferencie PEMF (Popradské ekonomické a manažérske fórum) v Poprade Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2017 – súčasnosť
zakladateľka konferencie, predseda org. výboru a člen vedeckého výboru konferencie Marketingové trendy v znalostnej spoločnosti Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2011 - 2013
členka vedeckého a organizačného výboru konferencie Posolstvo Jána Pavla II Súčasné trendy a výzvy Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2010 - 2016
členka vedeckého a organizačného výboru konferencie Organizácia založená na vedomostiach v období globalizácie a internacionalizácie Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2009 - 2014
členka medzinárodného vedeckého výboru 10th International Conference on Management (ICoM) Brno, Mendelova univerzita, Brno, ČR 2021
reprezentant spoločnosti Chemosvit, a.s. vo Svite v rôznych národných a medzinárodných združeniach a reprezentant spoločnosti ako hlavného organizátora odborných národných a medzinárodných konferencií Chemosvit, a.s. vo Svite 1992 – 2015

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Institut fur Polymerforschung Teltow – Seehof, Nemecko XI – XII/1983 študijný pobyt, odborná stáž – manažment výskumných aktivít, aplikácia fyzikálnych metód vo výskume polymérnych materiálov
Henkel Düsseldorf, Nemecko 1993 študijný pobyt, odorná stáž - manažment strategických informácií a ich aplikácia v riadení výskumných inštitúcií a medzinárodných organizácií
Institute of Packaging Professionals Chicago, USA XI/1997 študijný pobyt, workshopy – manažment dodávateľsko-odberateľského reťazca, strategické aliancie, kooperácia s americkými podnikateľskými subjektami v oblasti baliacich materiálov a techník, vývoj nových obalových materiálov
Pira International Leatherhead, Veľká Británia 1994, 1995, 1996 študijné pobyty - manažment strategických informácií z oblasti baliacich materiálov a techník, vývoj nových obalových materiálov, workshopy
Luckplastmas Luck, Ukrajina 2000, 2004, 2006 Workshopy, príprava stratégie, rozvoja ukrajinských spoločností
Univerzita Tomáša Baťu, Fakulta managementu a ekonomiky, Ústav managementu a marketingu Zlín, ČR III/2015 Výučba z oblasti marketingu a strategického manažmentu, účasť s prednáškou na International Week
Akademie Sting Brno, ČR IV/2019 Výučba z oblasti strategického marketingu
University of Bielsko-Biala, Department of Marketing and Entrepreneurship Faculty of Management and Transport Bielsko Biala, Poland 7. apríl – 11. apríl 2025 Erasmus+KA131 Staff Mobility for Teaching
'Adriatic' University Bar, Faculty of Business Economics and Law Bar, Montenegro 12. máj – 16. máj 2025 Erasmus+KA131 Staff Mobility for Teaching

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

V čase transformácie knižničného systému na Slovensku pôsobila ako ústredná metodička pre marketing a riadenie knižníc na Slovensku pri Slovenskej národnej knižnici v Martine. V deväťdesiatych rokoch stála pri zrode Klubu profesionálnych žien na Slovensku a v rokoch 1998 – 2002 bola prvou predsedníčkou Klubu profesionálnych žien v okresoch Poprad a Kežmarok.

Vybudovala informačné a znalostné pracovisko v medzinárodnej holdingovej spoločnosti, ktoré sa v tom čase zaradilo svojimi výsledkami medzi najúspešnejšie na svete. Za čo bola ocenená odbornou verejnosťou pre oblasť riadenia informácií a znalostí v podnikateľskej praxi na celosvetovej konferencii ONLINE 2004 v Londýne.

K ďalším oceneniam patrí ocenenie „Najkrajšia kniha a propagačný materiál“ za rok 2015 za publikáciu Chemosvit – 80 rokov úspešnej cesty od Slovenského syndikátu novinárov, ocenenie PODNIKOVÉ MÉDIUM ROKA 2017 od Slovenského klubu podnikových médií a Slovak Business Agency pre časopis REFLEXIE – Kompendium teórie a praxe, ktorého je A. Diačiková spoluzakladateľkou v r.2017 a šéfredaktorkou do súčasnosti, ocenenie Prešovského samosprávneho kraja Kniha roka 2023 za 2. miesto v kategórii vedecká literatúra za publikáciu „Spišská Teplica a cisterciáni. Historický význam cisterciánov a ich odkaz pre súčasnosť i budúcnosť“.  

Dátum poslednej aktualizácie
2025-06-30