Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
doc. PaedDr. Eva Dolinská, PhD.
Email:
eva.dolinska@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KPEP - Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Dolinská
I.2 - Meno
Eva
I.3 - Tituly
doc., PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1968
I.5 - Názov pracoviska
Pedagogická fakulta, Katolícka univerzita v Ružomberku
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1A, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
eva.dolinska@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/847
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-9801-814X

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
PU v Prešove, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2011
II.c - Odbor a program
1.1.5 Predškolská a elementárna pedagogika
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
učiteľka Gymnázium sv. T. Akvinského Košice, Gymnázium sv.. Moniky v Prešove 1992-1999
odborná asistentka Pedagogická fakulta PU v Prešove 1999-2001
odborná asistentka Fakulta humanitných a prírodných vied PU v Prešove 2005-2008
odborná asistentka Pedagopgická fakulta KU v Ružomberku 2007-2011
docent Pedagopgická fakulta KU v Ružomberku 2011-súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Slovenský jazyk a literatúra v primárnom vzdelávaní Predškolská a elementárna pedagogika 2. stupeň učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Teória a prax literárnej výchovy Predškolská a elementárna pedagogika 1. stupeň učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Výberová odborová didaktika v primárnom vzdelávaní (skupina A) Predškolská a elementárna pedagogika 3. stupeň učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
1. stupeň
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Predškolská a elementárna pedagogika 1. stupeň učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Predškolská a elementárna pedagogika 2. stupeň učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Predškolská a elementárna pedagogika 3.stupeň učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
7
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
65
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
35
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
3
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
130
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
54
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
113
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
51
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
17
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
17
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
7
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAA Dolinská, Eva. Motywy muzyczne w dziele Wincentego Szykuły. - Kraków : Międzynarodowa Fundacja Naukowców i Pedagogów "Scientia, Ars, Educatio", 2008. - 80 s. - ISBN 978-83-60837-28-3. [Dolinská Eva]

AAA Dolinská, Eva, Horňák, Ladislav. Inklúzia - determinant funkčnej gramotnosti žiakov sociálne znevýhodneného prostredia; rec. Ľudmila Belásová, Janka Ferencová. - 1. vyd. - Drogobych : TzOV "Trek-LTD", 2017. - 169 s. - ISBN 978-617-7263-32-5. [Dolinská Eva (50%) - Ladislav Horňák (50%)]

AAA Porubčanová, Dáša, Geršicová, Zuzana, Bočková, Kateřina, Barnová, Silvia, Rochovská, Ivana, Dolinská, Eva, Dudek, Mieczysław, Pasternáková, Lenka, Szőköl, István. Educational challenges in subject didactics education in the context of home education. 1. vyd. London: STS Science Centre, 2021. 185 s. ISBN 978-1-908235-19-0. ISBN 978-80-7418-379-9. [angličtina] [Dolinská Eva (10%) ]

ADE Bench, Olga, Dolinská, Eva. The phenomenon of music in literature (music in the metamorphoses of good and evil - on Daniel Pastircak's "Chintet") [elektronický dokument] In: Visnik KNUKiM. Kyjev: Kiivskij nacionaľnij universitet kuľturi i mistectv, 2019, č. 40, s. 94-105 [tlačená forma] [online]. ISSN 2410-1176. ISSN (online) 2616-4183. http://arts-series-knukim.pp.ua/issue/view/10379. [angličtina]

ADE Dolinská, Eva, Zubal, Pavol. Cultural Identity and Educational Reflection in Terms of Stimulating Socially Disadvanteged Children In: Revue Internationale des Sciences humaines et naturelles. Zürich: Internationale Stiftung Schulung, Kunst, Ausbildung, 2019, č. 1, s. 71-88 [tlačená forma]. ISSN 2235-2007. [nemčina]

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ADM Dudek, Mieczysław, Dolinská, Eva, Klein, Vladimír, Šilonová, Viera. The impact of family environment on children's anxiety level [elektronický dokument]. DOI 10.21277/se.v1i38.395 In: Specialusis Ugdymas. Siauliai: Šiauliu Universitetas. Šiauliu Universitetas Leidykla, 2018, č. 1 (38), s. 207-221 [tlačená forma] [online]. ISSN 1392-5369. ISSN (online) 2424-3299. Poznámka: Litovský jazyk s. 191-205, anglický jazyk s. 207-221. http://socialwelfare.eu/index.php/SE/issue/view/26/showToc. [angličtina]

ADM Rochovská, Ivana, Kušnírová, Veronika, Kolibová, Daniela, Dolinská, Eva, Dudek, Mieczysław. Pradinių klasių mokytojų edukaciniai poreikiai inkliuzinio ugdymo kontekste Slovakijoje [elektronický dokument] In: Specialusis Ugdymas. Siauliai: Šiauliu Universitetas. Šiauliu Universitetas Leidykla, 2019, Roč. 2, č. 40, s. 157-194 [tlačená forma] [online]. ISSN 1392-5369. ISSN (online) 2424-3299. Poznámka: Príspevok publikovaný od s. 157-174 v litovskom jazyku, od s. 175-194 v anglickom jazyku. http://socialwelfare.eu/index.php/SE/article/view/483/361. [angličtina. litovčina]

ADM Šilonová, Viera, Dolinská, Eva, Hladush, Viktor, Makhynia, Tetiana, Bench, Olga, Dudek, Mieczysław. Zastosuvaňja cifrovich technologij u distancijnomu pedagogičnomu ociňjuvanni zdobuvačiv viššoi osviti [elektronický dokument]. DOI 10.33407/itlt.v82i2.4365 In: Information technologies and learning tools: theory, methods and practice of using ICT in education. Kyjev: Institute of Information Technologies and Learning Tools, 2021, Roč. 82, č. 2, s. 243-265 [online]. ISSN (online) 2076-8184. https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/4365/1775. [ukrajinčina]


  

V3 Rochovská, Ivana, Dolinská, Eva, Švábová, Božena.The use of works of musical art in preschool education: A Slovak perspective – [recenzované]. – DOI 10.22521/edupij.2023.123.4. – SCO

In: Educational Process [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : international journal. – Istanbul (Turecko) : Universitepark. – ISSN 2147-0901. – ISSN (online) 2564-8020. – Roč. 12, č. 3 (2023), s. 79-102 [tlačená forma] [online]

V3  Duda, Malgorzata, Dolinská, Eva, Porubčanová, Dáša, Lengyelfalusy, Tomáš. Integrative Approach in Education – Determinant of the Understanding of an Artistic Text /– [recenzované]. – DOI 10.15804/tner.2023.72.2.15

In: The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : International scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. – ISSN 1732-6729. – Roč. 72, č. 3 (2023), s. 201-217 [tlačená forma] [online]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AAA Dolinská, Eva, Horňák, Ladislav. Inklúzia - determinant funkčnej gramotnosti žiakov sociálne znevýhodneného prostredia. ; rec. Ľudmila Belásová, Janka Ferencová. - 1. vyd. - Drogobych : TzOV "Trek-LTD", 2017. - 169 s. - ISBN 978-617-7263-32-5.


[5] MICHE, Francois. Monography review. In Revue Internationale des Sciences humaines et naturelles, 2017, année 2017, num. 3, s. 129.

[3] GALEK, Czesław. Uwarunkowania agresji i przemocy w polskiej szkole. In Zamojskie studia i materiały, 2017, seria Pedagogika, tom 19, zeszyt 1, s. 68. 

[3] KULBAKA, Jacek. U zrębów polskiego systemu kształcenia specjalnego. Sylwetki pedagogów specjalnych w stulecie niepodległości. In Zamojskie studia i materiały, 2017, seria Pedagogika, tom 19, zeszyt 1, s. 19.

[5] SHCHERBIAK, IURII. Monography review. In Revue Internationale des Sciences humaines et naturelles, 2017, année 2017, num. 3, s. 132-133. 

ADM Rochovská, Ivana, Kušnírová, Veronika, Kolibová, Daniela, Dolinská, Eva, Dudek, Mieczysław. Pradinių klasių mokytojų edukaciniai poreikiai inkliuzinio ugdymo kontekste Slovakijoje [elektronický dokument] In: Specialusis Ugdymas. Siauliai: Šiauliu Universitetas. Šiauliu Universitetas Leidykla, 2019, Roč. 2, č. 40, s. 157-194 [tlačená forma] [online]. ISSN 1392-5369. ISSN (online) 2424-3299. Poznámka: Príspevok publikovaný od s. 157-174 v litovskom jazyku, od s. 175-194 v anglickom jazyku. http://socialwelfare.eu/index.php/SE/article/view/483/361. [angličtina. litovčina]


[04] Geršicová, Zuzana, Porubčanová, Dáša. Žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v prostredí stredných odborných škôl. 1. vyd. Dubnica nad Váhom: Vysoká škola DTI, 2020. ISBN 978-80-8222-019-6. [slovenčina]

[03] Čepelová, Slávka, Gabrhelová, Gabriela. Edukačný a socializačný kontext inkluzívnej školy In: Socialium Actualis. Týn nad Vltavou - Malá strana: Nová Forma, 2020, s. 7-37 [CD-ROM]. ISBN 978-80-7612-200-0. [slovenčina]

[01] (SCOPUS:2-s2.0-85142177839) 1009056: Pedagogical conditions for the development of diagnostic competence of future special education teacher / Hladush, Viktor [Autor, 34%] ; Krška, Peter [Autor, 33%] ; Hloba, Aleksandr [Autor, 33%] ; II International scientific conference on advances in science, engineering and digital education [28.10.2021, Krasnoyarsk, Ruská federácia]. – [recenzované]. – DOI 10.1063/5.0104567. – SCO In: Proceedings of the II International Scientific Conference on Advances in Science, Engineering and Digital Education [elektronický dokument] / Kovalev, Igor [Zostavovateľ, editor] ; Voroshilova, Anna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Melville (USA) : American Institute of Physics. AIP Publishing, 2022. – (AIP Conference Proceedings, ISSN 0094-243X, ISSN 1551-7616 ; 2647). – ISBN 978-0-7354-4239-9. – ISBN 978-0-7354-4238-2, s. 1-8 [online]

 [01]  (Web of Science Core Collection:WOS:001027245000043) 1074279: Analysis of crisis intervention of helping professionals in time of war conflict / Šrobárová, Soňa [Autor, 50%] ; Bursová, Janka [Autor, 50%]. – [recenzované]. – WOS CC In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 13, č. 1 (2023), s. 252-256 [tlačená forma] [online]

ADM V3 Dudek, Mieczysław, Dolinská, Eva, Klein, Vladimír; Šilonová, Viera.The impact of family environment on children's anxiety level = Šeimos aplinkos poveikis vaiko nerimo lygiui. – DOI 10.21277/se.v1i38.395. – SCO In: Specialusis Ugdymas [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Siauliai (Litva) : Šiauliu Universitetas. Šiauliu Universitetas Leidykla. – ISSN 1392-5369. – ISSN (online) 2424-3299. – Roč. 1, č. 38 (2018), s. 207-221 [tlačená forma] [online] Verejná poznámka: Litovský jazyk s. 191-205, anglický jazyk s. 207-221

 

[01] (SCOPUS:2-s2.0-85081281169) 1011445: Interaction of psychology and ecological-legal personality on the way of formation of normative-legal regulation in the 21st century / Piddubnyi, Oleksii Yu [Autor, 20%] ; Piddubna, Daria S. [Autor, 20%] ; Horislavska, Inna V. [Autor, 20%] ; Koval, Anna M. [Autor, 20%] ; Lebid, Inna V. [Autor, 20%]. – SCO In: Asia life sciences [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Los Banos (Filipíny) : University of the Philippines. – ISSN 0117-3375. – č. 1 (2019), s. 287-302 [tlačená forma] [online]

[01] (SCOPUS:2-s2.0-85081265665) 1011470: Outreach of sustainable development principles in physical culture and sports / Yermilova, Victorya V. [Autor, 50%] ; Murtazina, Gulsina H. [Autor, 50%]. – SCO

In: Asia life sciences [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Los Banos (Filipíny) : University of the Philippines. – ISSN 0117-3375. – č. 1 (2019), s. 139-157 [tlačená forma] [online]

[01] (SCOPUS:2-s2.0-85081213064) 1011475: About origin of the person: Religious aspect of the concept “adam” (“person”) / Darbanov, Makkambay E. [Autor, 33.333%] ; Darbanov, Burkutbay E. [Autor, 33.334%] ; Esenova, Nuska M. [Autor, 33.333%]. – SCO In: Asia life sciences [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Los Banos (Filipíny) : University of the Philippines. – ISSN 0117-3375. – č. 1 (2019), s. 303-311 [tlačená forma] [online]

[01] (SCOPUS:2-s2.0-85077181889) 1011476: Personality sense transformation of the professional activity of practical psychologists with different behavior strategies / Bibik, Nadiia M. [Autor, 33.333%] ; Zhorova, Iryna Ya [Autor, 33.334%] ; Marusynets, Marianna M. [Autor, 33.333%]. – SCO

In: Asia life sciences [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Los Banos (Filipíny) : University of the Philippines. – ISSN 0117-3375. – č. 2 (2019), s. 59-75 [tlačená forma] [online]

[01] (SCOPUS:2-s2.0-85075830612) 1011477: The concept of "fast track surgery" as an influencer on the dynamics of components of stress-realizing and stress-limiting systems in the perioperative period / Gerbali, Oksana Yu [Autor, 20%] ; Gumenyuk, Lesya N. [Autor, 20%] ; Sarchuk, Elena V. [Autor, 20%] ; Kerimov, Enver Y. [Autor, 20%] ; Karakursakov, Nariman E. [Autor, 20%]. – DOI 10.6000/2292-2598.2019.07.04.3. – SCO In: Journal of Intellectual Disability - Diagnosis and Treatment [elektronický dokument] . – Kanada : Lifescience Global. – ISSN (online) 2292-2598. – Roč. 7, č. 4 (2019), s. 220-226 [online]

ADM Šilonová, Viera, Dolinská, Eva, Hladush, Viktor, Makhynia, Tetiana, Bench, Olga, Dudek, Mieczysław. Zastosuvaňja cifrovich technologij u distancijnomu pedagogičnomu ociňjuvanni zdobuvačiv viššoi osviti [elektronický dokument]. DOI 10.33407/itlt.v82i2.4365 In: Information technologies and learning tools: theory, methods and practice of using ICT in education. Kyjev: Institute of Information Technologies and Learning Tools, 2021, Roč. 82, č. 2, s. 243-265 [online]. ISSN (online) 2076-8184. https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/4365/1775. [ukrajinčina]


 [01] (Web of Science Core Collection:WOS:000851379000014) 482133: Compassion and solidarity with the poor in tanakh and rabbinic Judaism / Králik, Roman [Autor, 20%] ; Roubalová, Marie [Autor, 10%] ; Hlad, Ľubomír [Autor, 30%] ; Judák, Viliam [Autor, 20%] ; Akimjak, Amantius [Autor, 20%]. – [recenzované]. – ESCI ; WOS CC

In: Acta Missiologica [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : akademický časopis Inštitútu misijnej práce a Tropického zdravotníctva Jána Pavla II., VŠ ZSP Svätej Alžbety. – Bratislava (Slovensko) : Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety v Bratislave. – ISSN 1337-7515. – ISSN (online) 2453-7160. – Roč. 16, č. 1 (2022), s. 154-168 [tlačená forma] [online]

[01] (Web of Science Core Collection:WOS:000795164900009) 1011439: Application of digital game-based tools for formative assessment at foreign language lessons / Zhyhadlo, Olena Y. [Autor, 100%]. – DOI 10.33407/itlt.v87i1.4703. – WOS CC

In: Information technologies and learning tools [elektronický dokument] : theory, methods and practice of using ICT in education. – Kyjev (Ukrajina) : Institute of Information Technologies and Learning Tools. – ISSN (online) 2076-8184. – Roč. 87, č. 1 (2022), s. 139-150 [online]

[01] 1075165: Selected Factors Influencing Employee Work Performance in Enterprises / Matulčíková, Marta [Autor, 25%] ; Hamranová, Anna [Autor, 25%] ; Breveníková, Daniela [Autor, 25%] ; Lengyelfalusy, Tomáš [Autor, 25%]. – [recenzované]. – DOI 10.18421/TEM123-48 In: TEM Journal [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : Technology, Education, Management, Informatics. – Novi Pazar (Srbsko) : Association for Information Communication Technology Education and Science. – ISSN 2217-8309. – ISSN (online) 2217-8333. – Roč. 12, č. 3 (2023), s. 1668-1676 [tlačená forma] [online]


AAA Porubčanová, Dáša, Geršicová, Zuzana, Bočková, Kateřina, Barnová, Silvia, Rochovská, Ivana, Dolinská, Eva, Dudek, Mieczysław, Pasternáková, Lenka, Szőköl, István. Educational challenges in subject didactics education in the context of home education. 1. vyd. London: STS Science Centre, 2021. 185 s. ISBN 978-1-908235-19-0. ISBN 978-80-7418-379-9. [angličtina] [Dolinská Eva (10%) ]

 


[5] Egy sajátos oktatási módszer kihívásai : Recenzió az Educational challenges in subject didactics education in the context of home education című könyvről / Földi, Fanni [Autor]. – DOI 10.31074/gyntf.2021.1.404.407 In: Gyermeknevelés [elektronický dokument] : online folyóirat. – Budapest (Maďarsko) : Eötvös Loránd Tudományegyetem. – ISSN (online) 2063-9945. – Roč. 9, č. 2 (2021), s. 404-407 [online]

[3] Pedagógusok tapasztalatai a tanulók motiválásáról a Covid19 járvány idején / Józsa, Gabriella [Autor, 34%] ; Karáné Miklós, Noémi [Autor, 33%] ; Józsa, Krisztián [Autor, 33%]. – DOI 10.31074/gyntf.2021.2.169.186 In: Gyermeknevelés [elektronický dokument] : online folyóirat. – Budapest (Maďarsko) : Eötvös Loránd Tudományegyetem. – ISSN (online) 2063-9945. – Roč. 9, č. 2 (2021), s. 169-186 [online]

[3] Az olvasástanítás eredményessége az iskola kezdő szakaszában a Covid19 időszaka alatt : a pedagógusok és a szülők megítélése / Józsa, Krisztián [Autor, 50%] ; Pasztendorf, Gabriella [Autor, 50%]. – DOI 10.31074/gyntf.2021.2.131.144 In: Gyermeknevelés [elektronický dokument] : online folyóirat. – Budapest (Maďarsko) : Eötvös Loránd Tudományegyetem. – ISSN (online) 2063-9945. – Roč. 9, č. 2 (2021), s. 131-144 [online]

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

KEGA(004KU-4/2019) Umelci v materskej škole – interpretácia umeleckého diela v predprimárnom vzdelávaní. Obdobie trvania projektu: 2019-2021.Hlavné riešiteľské pracovisko PF KU. Zodpovedný riešiteľ za PF KU doc. PaedDr. Ivana Rochovská, PhD., spoluriešiteľ doc. PaedDr. Eva Dolinská, PhD., spoluriešitelia projektu PdF UMB Banská Bystrica.Hlavnou témou projektu je problematika interpretácie umenia v predprimárnom vzdelávaní, a to najmä umenia výtvarného/vizuálneho, hudobného, literárneho, dramatického. Vychádzajúc z aktuálnych kurikulárnych dokumentov pre predprimárne vzdelávanie, téma interpretácie umeleckého diela je súčasťou viacerých vzdelávacích oblastí, najmä Umenie a kultúra, Jazyk a komunikácia, ale aj Človek a svet práce a ďalších. Riešiteľský tím realizuje výskum súčasného stavu využívania interpretácie umeleckého diela v predprimárnom vzdelávaní na Slovensku. Ťažiskom projektu je návrh a overenie metodických materiálov pre učiteľov materských škôl so zameraním na interpretáciu umeleckého diela a ich zavádzanie do praxe organizovaním odborných seminárov, súťažných prehliadok tvorivosti detí a vytvorením programu kontinuálneho vzdelávania pre učiteľov. Empirická rovina projektu spočíva v skúmaní vzťahu medzi možnosti učiteľov materských škôl osvojiť si vedomosti z dejín umenia, ich vzťahom k umeniu a využívaním interpretácie umenia v rámci vlastnej pedagogickej praxe. KEGA (004KU-4/2019) Artists in kindergarten - interpretation of a work of art in pre-primary education.Project duration: 2019-2021. Main research institute PF KU. Responsible researcher for PF KU doc. PaedDr. Ivana Rochovská, PhD., Co-researcher doc. PaedDr. Eva Dolinska, PhD., co-researchers of the PdF UMB Banská Bystrica project.The main topic of the project is the issue of the interpretation of art in pre-primary education, mainly fine/visual art, music, literature and drama. Stemming from actual curricular documents, the issue is the part of the education areas Art and Culture, Language and Communication as well as Human and World of Work and others. The research team realizes the research of the actual state of using of the interpretation of artwork in pre-primary education in Slovakia. The main part of the project is the design and verification of methodic materials for nursery school teachers focused on the interpretation of artwork. Their putting into practice is planning to be realized by organization of seminars and workshops, competitions of creativity for children, and creation of program of continuing education for teachers. In the empirical level of the project, the research is focused on the relationship between nursery school teachers' possibilities to acquire knowledge of art history, their attitude to art, and using of the interpretation of art in their educational practice.

KEGA (015PU-4/2016) Elektronický mediálny text a detské publikum. Obdobie trvania projektu: 2016-2018.Hlavné riešiteľské pracovisko FF PU, PF KU v Ružomberku. Zodpovedný riešiteľ za PF KU doc. PaedDr.Eva Dolinská, PhD., spoluriešitelia projektu FF PU v Prešove. Ambíciou projektu je prostredníctvom hlavného výstupu - vysokoškolskej učebnice - pripraviť komplexný pohľad na charakter súčasných premien v prostredí elektronických médií s osobitným dôrazom na premeny v tzv. detskom programmingu (druhu rozhlasovej, resp. televíznej produkcie určenej pre detské publikum). Projekt na pozadí komunikačných, sociokultúrnych a semiotických výskumov tak smeruje k sumarizácii historických a aktuálnych peripetií vzťahu medzi médiami a detským publikom, využiteľnej najmä v procese zvyšovania mediálnej gramotnosti vo formálnom i neformálnom vzdelávaní. KEGA (015PU-4/2016) Electronic media text and children's audience Project duration: 2016-2018. Main research institute FF PU, PF KU in Ružomberok. Responsible researcher for PF KU doc. PaedDr.Eva Dolinská, PhD. co-researchers of the FF PU project in Prešov.The ambition of the project is through the main entrance - university textbook - prepare a comprehensive view of the nature of current transformations in the environment of electronic media, with particular emphasis on the child programming (type of radio or television productions intended for children audiences). Project for background communication, socio-cultural and semiotic research therefore aims to summarizing the historical and current antics of the relationship between media and children's audience, especially useful in increasing media literacy in formal and non-formal education.

KEGA 032KU-4/2016 Podpora inkluzívnej edukácie na predprimárnom a primárnom stupni školskej sústavy s akcentom na sociálne znevýhodnené skupiny. Obdobie trvania projektu. 2016-2018. Zodpovedný riešiteľ za PF KU doc. PaedDr. Vladimír Klein, PhD., spoluriešiteľka doc. PaedDr. Eva Dolinská, PhD. spoluriešitelia projektu - medzinárodná spolupráca na projekte so zahraničnou inštitúciou Vrije Universiteit Amsterdam, Faculty of Behavioural and Movement Sciences Projekt zameraný na podporu inkluzívnej edukácie v predprimárnom a primárnom stupni vzdelávania, ako aj vo výchove v čase mimo vyučovania. Vychádza z potrieb praxe, pričom jeho hlavným zámerom je podporiť proces prechodu z bežnej na inkluzívnu edukáciu inováciou celoživotného vzdelávania pedagogických a odborných zamestnancov. Prostredníctvom aplikácie parciálnych prvkov inkluzívnej edukácie do študijného plánu inovuje a z hľadiska realizácie inkluzívnej edukácie zlepšuje predgraduálnu prípravu budúcich učiteľov, špeciálnych pedagógov, liečebných pedagógov a vychovávateľov. KEGA 032KU-4/2016 Support for inclusive education at the pre-primary and primary level of the school system with an emphasis on socially disadvantaged groups. Project duration. 2016-2018. Responsible researcher for PF KU doc. PaedDr.Vladimír Klein, PhD., Co-researcher doc. PaedDr. Eva Dolinska, PhD. co-researchers of the project - international cooperation on the project with the foreign institution Vrije Universiteit Amsterdam, Faculty of Behavioral and Movement SciencesThis project is aimed at the support of the inclusive education on preschool and primary levels of education as well as in the extra-education processes. It comes out of the practical needs with the main aim of supporting the process of the transformation from the standard to inclusive education with the help of the innovation lifelong education of pedagogues and specialists. It innovates and improves pregradual preparation of the future pedagogues, specialists, remedial teachers and educators from the perspective of the realization of the inclusive education by means of the application of partial elements of the inclusive education into the school plan.

VEGA 1/0522/ 19 Tvorba inkluzívneho prostredia v materskej škole a inkluzívne prístupy v diagnostike a v stimulácii vývinu sociálne znevýhodnených detí. Obdobie trvania projektu: 2019-2022.Hlavné riešiteľské pracovisko PF KU v Ružomberku. Zodpovedný riešiteľ za PF KU PhDr. Viera Šilonová, PhD., spoluriešiteľ doc. PaedDr.Eva Dolinská, PhD.,Cieľom projektu je vytvoriť a overiť nástroj pre evalváciu materských škôl v oblasti inklúzie. Overiť účinnosť Stimulačného programu pre sociálne znevýhodnené deti predškolského veku. Zistiť názory pedagogických a odborných zamestnancov na účinnosť a efektivitu metodiky Stimulačného programu pre sociálne znevýhodnené deti predškolského veku. VEGA 1/0522/19 Creation of an inclusive environment in kindergarten and inclusive approaches in diagnostics and in stimulating the development of socially disadvantaged children. Project duration: 2019-2022. Main research facility of PF KU in Ružomberok. Responsible researcher for PF KU PhDr. Viera Šilonová, PhD., Co-researcher doc. PaedDr.Eva Dolinská, PhD., The aim of the project is to create and verify a tool for the evaluation of kindergartens in the field of inclusion. Verify the effectiveness of the Stimulation Program for Socially Disadvantaged Preschool Children. To find out the opinions of pedagogical and professional employees on the effectiveness and efficiency of the methodology of the Stimulation Program for socially disadvantaged children of preschool age.

KEGA 016KU-4/2022 Využitie metód tvorivej dramatiky v procese predprimárneho vzdelávania.Obdobie trvania projektu: 2021-2024 Zodpovedný riešiteľ za TF KU PhDr. Božena Švábová, PhD., zástupca riešiteľa doc. PaedDr.Eva Dolinská, PhD.. V projekte upriamujeme pozornosť aktivizujúcej metóde tvorivej dramatike a poukazujeme na jej významné postavenie a prínos v predprimárnom vzdelávaní. K jej prioritám sa zaraďuje aktivita, komunikácia, kontakt, tvorivosť, experimentovanie, učenie zážitkom. Úmyslom projektu je nabádať učiteľky implementovať tvorivú dramatiku do všetkých vzdelávacích oblastí v predprimárnom vzdelávaní, objasniť jej význam aplikácie vo výchovno-vzdelávacom procese, poukázať na jej prínos a pozitívny vplyv na osobnostný a emocionálny rozvoj dieťaťa. Prostredníctvom metód tvorivej dramatiky sa dieťa aktívne zapája do rôznych činností, nadobúda v tvorivom procese praktické zručnosti v spolupráci so skupinou, rozvíja citlivosť k druhým a k okoliu, hlbšie prežíva skutočnosť, získava trvalejšie poznatky a skúsenosti. V aktívnych činnostiach dieťa si oveľa viac zapamätá z toho čo robí, než to, čo počuje alebo len vidí. Zámerom projektu je realizovať výskum v školských zariadeniach predprimárneho vzdelávania, zisťovať, poukázať a analyzovať, do akej miery je tvorivá dramatika zastúpená v edukačnom procese, ktoré metódy tvorivej dramatiky sú najfrekventovanejšie, ako ovplyvňujú priebeh edukačného procesu, čím sa znásobuje efektívnosť učenia detí. Tvorivá dramatika skrýva v sebe veľký potenciál, je na učiteľovi, do akej miery dokáže inšpirovať deti metódami tvorivej dramatiky k tvorivému prejavu, k spolupráci a komunikácii. Účelom projektu bude spracovať metodické materiály a poukázať na variabilnosť využitia tvorivej dramatiky vo všetkých vzdelávacích oblastiach a overiť ich v praxi.KEGA 016KU-4/2022 Use of creative drama methods in the process of pre-primary education. Project duration: 2021-2024 Responsible researcher for TF KU PaedDr. Bozena Švábová PhD., assistant researcher doc. PaedDr. Eva Dolinská, PhD. In the project, we draw attention to the activating method of creative drama and point out its important position and contribution in pre-primary education. Its priorities include activity, communication, contact, creativity, experimentation, and learning by experience. The purpose of the project is to encourage teachers to implement creative drama in all educational areas in pre-primary education, to clarify its importance in the educational process, to point out its benefits and positive influence on the child's personal and emotional development. Through the methods of creative drama, the child is actively involved in various activities; acquires practical skills in the creative process in cooperation with the group; develops sensitivity to others and the environment. The child more deeply experiences reality and gains more permanent knowledge and experience. In activities, the child remembers much more from what he or she does than what he or she hears or just sees. The aim of the project is to carry out research in pre-primary school facilities. Via the research we aim to find out, point out and analyze to what extent creative drama is represented in the educational process; which methods of creative drama are most frequent; and how they affect the educational process, thus multiplying children's effectiveness. Creative drama has great potential. It is up to the teacher to what extent he or she can inspire children with the methods of creative drama to creative expression, cooperation and communication. The purpose of the project will be to process methodological materials and point out the variability of the use of creative drama in all educational areas and verify them in practice.

 



VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen Vedeckej rady VŠMP ISM Slovakia v Prešove 2011-2014
Člen Vedeckej rady PF KU v Ružomberku 2014-2016
Člen Vedeckej rady (WSP) im. Janusza Korczaka w Warszawa 2014-2018
Členka redakčnej rady - Pedagogické diskusie TF KU v Ružomberku 2015-súčasnosť
Členka redakčnej rady - BULLETIN OF KNUKiM Academy of Culture and Arts in Kiev (Ukraine) 2021- súčasnosť

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Wydział Zamiejscowy Prawa i Nauk o Społeczeństwie KUL w Stalowej Woli Eugeniusza Kwiatkowskiego 3a, 37-450 Stalowa Wola, Poľsko 12.04.2010-16.04.2010 ERASMUS
Wysza szkola manadzerska - Warszawa Kawęczyńska 36, 03-772 Warszawa, Poľsko 04.03.2013 - 08.03.2013 ERASMUS
Wyzsza szkola Edukacji Zdrawotnej i Nauk Spolecznych w Lodzi Ul. Sucharskiego 3, 99-744 Łódź, Poľsko 10.02.2015-13.02-2015 AGMA
Apor Vilmos Katolikus Foiskola, Vác Konstantin tér 1-5. Vác, Hungary 18.1.-19.1. 2016 AGMA
Národná univerzita Ivana Franka Ľvov Universytetska St, 1, Lviv, Ukrajina 03. 07.– 05. 07. 2017 ERASMUS+
The Pontifical University of John Paul II. in Krakow ul. Kanonicza 25, 31-002 Kraków, Poland 17.10.2022 – 19.10.2022 ERASMUS+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
Cena rektora : The gold medal - The Univerzity of Management in Legnica 2017
Dátum poslednej aktualizácie
2024-10-30