Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PhDr. Gabriela Siváková, PhD.
Email:
gabriela.sivakova@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KPED - Katedra pedagogiky a psychológie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Siváková
I.2 - Meno
Gabriela
I.3 - Tituly
PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1974
I.5 - Názov pracoviska
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a psychológie
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1A, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
docentka
I.8 - E-mailová adresa
gabriela.sivakova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Univerzita Mateja Bela Banská Bystrica, Pedagogická fakulta 2004 Pedagogika
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Univerzita Mateja Bela Banská Bystrica, Pedagogická fakulta 2006 Pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Univerzita Mateja Bela Banská Bystrica, Pedagogická fakulta 2013 Pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
učiteľka v materskej škole MŠ Dolný Kubín september 2003 - jún 2004
odborný asistent pre odbor pedagogika Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a špeciálnej pedagogiky september 2008 - 31.5. 2022
docent pre odbor učiteľstvo a pedagogické vedy Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a psychológie 1. 6. 2022 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Systematické riešenia problémového chovania (lektor: PhDr. Ján Svoboda) účasť na odbornom seminári v Košiciach, organizátor vydavateľstvo Portál 2018
Agresívne dieťa (lektor: PhDr. Ján Svoboda) účasť na odbornom seminári v Ružomberku 2018
Rodičia, výchova a ich vplyv na potenciál detí. Čo v prospech detí môžu realizovať učitelia? (lektor: PhDr. Ján Svoboda) odborná konferencia ODOMKÝNAME detský potenciál – Inšpirujme sa navzájom Zvolen 2017
Chcem byť rozpoznateľný – príčiny, prejavy, dôsledky a korekcie detí - interaktívna prednáška MUDr. Terézia Rosenbergerová odborná konferencia ODOMKÝNAME detský potenciál – Inšpirujme sa navzájom Zvolen 2017

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Pedagogická diagnostika žiaka Pedagogika prvý Učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodológia pedagogického výskumu Pedagogika prvý Učiteľstvo a pedagogické vedy
Teória výchovy Pedagogika prvý Učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická diagnostika žiaka Učiteľstvo predmetov druhý Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Pedagogika prvý Učiteľstvo a pedagogická vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
6
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
52
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
22
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Sociálna patológia rodiny a jej prevencia Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých druhý učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
47
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
30
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
39
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
29
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Vlijanie učiteľja na formirovanie discipliny v sovremennoj škole = Teacher ́s influence on discipline formation in current school / Siváková, Gabriela [Autor, 100%] ; Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [15.03.2021, Novosibirsk, Ruská federácia]. – [recenzované]

In: Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [elektronický dokument] : sbornik statej po materialam 44. meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii / Chodakova, Nina Pavlovna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – č. No 3 (42). – Novosibirsk (Ruská federácia) : Sibak, 2021. – ISSN 2587-9170, s. 54-61 [online]


Povyšenie effektivnosti obrazovateľnovo progressa s ispoľzovaniem pedagogičeskoj diagnostiki v rabote učiteľja = Making the educational process more efficient using pedagogical diagnostics in the teacher ́s work / Siváková, Gabriela [Autor, 50%] ; Tišťanová, Katarína [Autor, 50%] ; Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [15.02.2021, Novosibirsk, Ruská federácia]. – [recenzované]

In: Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [elektronický dokument] : sbornik statej po materialam 43. meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii / Chodakova, Nina Pavlovna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – č. No 2 (41). – Novosibirsk (Ruská federácia) : Sibak, 2021. – ISSN 2587-9170, s. 43-54 [online]


Pedagogická diagnostika v práci vychovávateľa ako významný prostriedok poznávania žiakov. In: Edukacja dziecka : różnorodność perspektyw i działań / red. Eugenia Rostańska, Bożena Marzec et al. - [1. vyd.]

Možnosti rodiny pri formovaní osobnosti dieťaťa prostredníctvom disciplíny. In: Wybrane aspekty wychowania w rodzinie / red. Elżbieta Gaweł - Luty, Tomáš Jablonský, Krzysztof K. Przybycień. - Stalowa Wola : Katolicki uniwersytet lubelski Jana Pawła II, 2010. - ISBN 978-83-86916-77-X, S. 93-122.

Disciplína ako cieľ, prostriedok a výsledok výchovy. 1. vyd. - Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2016. - 129 s. - ISBN 978-80-8153-063-0.D16

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

Vlijanie učiteľja na formirovanie discipliny v sovremennoj škole = Teacher ́s influence on discipline formation in current school / Siváková, Gabriela [Autor, 100%] ; Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [15.03.2021, Novosibirsk, Ruská federácia]. – [recenzované]

In: Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [elektronický dokument] : sbornik statej po materialam 44. meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii / Chodakova, Nina Pavlovna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – č. No 3 (42). – Novosibirsk (Ruská federácia) : Sibak, 2021. – ISSN 2587-9170, s. 54-61 [online]


Povyšenie effektivnosti obrazovateľnovo progressa s ispoľzovaniem pedagogičeskoj diagnostiki v rabote učiteľja = Making the educational process more efficient using pedagogical diagnostics in the teacher ́s work / Siváková, Gabriela [Autor, 50%] ; Tišťanová, Katarína [Autor, 50%] ; Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [15.02.2021, Novosibirsk, Ruská federácia]. – [recenzované]

In: Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [elektronický dokument] : sbornik statej po materialam 43. meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii / Chodakova, Nina Pavlovna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – č. No 2 (41). – Novosibirsk (Ruská federácia) : Sibak, 2021. – ISSN 2587-9170, s. 43-54 [online]


Humanizmus vs. disciplína vo vyučovaní = Humanism vs. Discipline in Teaching . In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae : Universitas Catholica Ružomberok. - ISSN 1336-2232, Roč. 16, č. 1 (2017), s. 177-185.

Pedagogická diagnostika v práci vychovávateľa ako významný prostriedok poznávania žiakov. In: Edukacja dziecka : różnorodność perspektyw i działań / red. Eugenia Rostańska, Bożena Marzec et al. - [1. vyd.]

Disciplína ako cieľ, prostriedok a výsledok výchovy. 1. vyd. - Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2016. - 129 s. - ISBN 978-80-8153-063-0.D16

Devaluation acts of learners against teachers at slovak schools / Bellová, Slavomíra [Autor, 34%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 33%] ; Tišťanová, Katarína [Autor, 33%]. – WOS CC

In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 9, č. 1 (2019), s. 12-14 [tlačená forma] [online]


VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Disciplína ako cieľ, prostriedok a výsledok výchovy / Gabriela Siváková ; rec. Erich Petlák, Ľudovít Višňovský. - 1. vyd. - Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2016. - 129 s. - ISBN 978-80-8153-063-0.


2021 [4] GUBRICOVÁ, Janette - LAGINOVÁ, Adriána. Utváranie triednych pravidiel na prvom stupni ZŠ a ich význam pri inklúzii žiakov v triede=Formation of Class Rules at the First Level of Secondary Schools and their Importance in the Inclusion of Pupils in the Classroom. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, 2021, roč. 20, č. 3, s. 149, 158.


2019 [4] PETLÁK, Erich. Motivácia v edukačnom procese. Bratislava : Wolters Kluwer, 2019, s. 84, 97.


2018 [3] BAJTOŠ, Ján. Inspections in the context of quality of the education process. Karlsruhe : Ste-Con, GmbH, 2018, s. 13, 15.


2018 [4] TIŠŤANOVÁ, Katarína. Pohľad na problém devalvačného správania žiakov voči učiteľom=The issue of devaluation behaviour of pupils against teachers. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae : Universitas Catholica Ružomberok, 2018, roč. 17, č. 1, s.165, 170.


2017 [4] PETLÁK, Erich. Edukácia klasická versus inovatívna. In Manažment školy v praxi - DIDAKTIKA: špeciálna príloha časopisu Manažment školy v praxi, 2017, roč. 12, č. 11 - príloha III/2017, s. 2, 4.


2017 [3] TIŠŤANOVÁ, Katarína. Osobnosť učiteľa z pohľadu žiaka sekundárneho vzdelávania=The teacher´s personality from the point of view of the pupil´s secondary education. In Edukacja dziecka : różnorodność perspektyw i działań. Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu, 2017, s. 224, 228.


2017 [3] PETLÁK, Erich. Učiteľ a vyučovanie v 21. storočí=Teacher and education in the 21st century. In Edukacja dziecka : różnorodność perspektyw i działań. Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu, 2017, s. 52, 59.


2016 [4] PETLÁK, Erich. Globalizácia a výzvy pre edukáciu. In DIDAKTIKA : špeciálna príloha časopisu MANAŽMENT ŠKOLY v praxi, 2016, roč. 11, č. 11-III., s. 4, 5.

 


Zadanie rodziny przy formowaniu systemu wartości człowieka / Tomáš Jablonský, Gabriela Siváková, 2010. - Príspevok publikovaný aj In Nauka Gospodarka Społeczeństwo, 2012, Nr. 2 (5), s. 9-21, ISSN 2082-6117.

In: Humanum : międzynarodowe studia społeczno-humanistyczne = International Social and Humanist Studies / redaktor naczelny Pawel Czarnecki. - ISSN 1898-8431, Nr. 5 (2010), s. 51-63.


2021  [4] ZAPLETAL, Ladislav - JANKOVIČOVÁ, Andrea - KLOKNEROVÁ, Lenka. Edukačný kontext Covidu-19 v Českých školách = Educational Context of Covid-19 in Czech Schools. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, 2021, roč. 20, č. 5, s. 249.


2021  [3] BELLOVÁ, Slavomíra. Novyje formy sotrudničestva členov semii i ich vlijanie na obrazovanie ribjonka=New forms of family coexistence and their influence on the upbringing of children. In Sovremennaja prichologija i pedagogika: problemy i rešenija : sbornik statej po materialam XLIV meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii. Novosibirsk : Sibak, 2021 (No 3 : mart 2021), s. 68, 70.


2017  [4] PETLÁK, Erich. Čo sme zanedbali alebo podcenili pri premene vzdelávania=The Issues Neglected or Underestimated within Changes of Education In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae : Universitas Catholica Ružomberok, 2017, roč. 16, č. 1, s. 86, 87.



Philosophical, social, pedagogical and didactic context of discipline / Gabriela Sivakova, Tomas Jablonsky ; rec. Ludovit Visnovsky, Nella Nyczkało. - Moscow : Academy of Professional Development and Re-Training of Educators in Moscow, 2011. - 152 p. - ISBN 978-5-8429-0534-8.


2021  [4] ZAPLETAL, Ladislav - ABSOLONOVÁ, Jana - ABSOLON, Jaroslav. Filozofie vzdělávání světa - poznámky k problematice nejen sociální pedagogiky=Philosophy of World Education - Notes on the Issue of not only Social Pedagogy. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok, 2021, roč. 20, č. 5, s. 278.




VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

• KEGA 007KU-4/2017 Devalvačné prejavy žiakov voči učiteľom – prejavy, príčiny, prevencia. Doba riešenia: 2017- 2019 (spoluriešiteľ projektu)

  • KEGA 012KU-4/2022 Bezpečnosť školského prostredia – nová výzva pre rozvoj vybraných kompetencií učiteľov základných a stredných škôl. Doba riešenia: 2022 – 2024 (zástupca hlavného riešiteľa)

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2021 Aktuálne trendy vo vzdelávaní v súčasnej spoločnosti a v kontexte trendov otvorenej vedy UCM Trnava 2021
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2019 Orientácia človeka v spoločnosti a jej základné aspekty UCM Trnava 2019
Organizátorka konferencie Súčasnosť a perspektívy edukácie III PF KU Ružomberok 2018
Organizátorka konferencie Súčasnosť a perspektívy edukácie II PF KU Ružomberok 2017
Organizátorka konferencie Súčasnosť a perspektívy edukácie I PF KU Ružomberok 2016
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie Budujme civilizáciu lásky PF KU Ružomberok 2010
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie Budujme civilizáciu lásky II - Narracje wielkie i male, jako modele autokreacji Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawla II 2010

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Ostravská univerzita Ostrava, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a andragogiky, ČR 8. – 11. 2019 Mobilita za účelom výučby v rámci projektu ERASMUS +
Universitet of Jana Pavla II Krakow Poľsko 28. - 31. 3. 2022 Mobilita za účelom výučby v rámci projektu ERASMUS +
Krakowska Akademia im. A. F. Modrzewskiego Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków, Poľsko 24. - 27.10.2022 Erasmus+
Ostravská univerzita Ostrava, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a andragogiky, ČR 23. - 27.10.2023 Mobilita za účelom výučby v rámci projektu ERASMUS +

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
  • spoluorganizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM Trnava 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022
  • garant špecializačného vzdelávania doplnkového pedagogického štúdia pre Centrum celoživotného vzdelávania PF KU v Ružomberku


Dátum poslednej aktualizácie
2023-10-26