Meno:
|
PhDr. Gabriela Siváková, PhD. | |
Email:
|
gabriela.sivakova@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KPED
-
Katedra pedagogiky a psychológie
|
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Univerzita Mateja Bela Banská Bystrica, Pedagogická fakulta | 2004 | Pedagogika |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Univerzita Mateja Bela Banská Bystrica, Pedagogická fakulta | 2006 | Pedagogika |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Univerzita Mateja Bela Banská Bystrica, Pedagogická fakulta | 2013 | Pedagogika |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
učiteľka v materskej škole | MŠ Dolný Kubín | september 2003 - jún 2004 |
odborný asistent pre odbor pedagogika | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a špeciálnej pedagogiky | september 2008 - 31.5. 2022 |
docent pre odbor učiteľstvo a pedagogické vedy | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a psychológie | 1. 6. 2022 - súčasnosť |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Systematické riešenia problémového chovania (lektor: PhDr. Ján Svoboda) | účasť na odbornom seminári v Košiciach, organizátor vydavateľstvo Portál | 2018 |
Agresívne dieťa (lektor: PhDr. Ján Svoboda) | účasť na odbornom seminári v Ružomberku | 2018 |
Rodičia, výchova a ich vplyv na potenciál detí. Čo v prospech detí môžu realizovať učitelia? (lektor: PhDr. Ján Svoboda) | odborná konferencia ODOMKÝNAME detský potenciál – Inšpirujme sa navzájom Zvolen | 2017 |
Chcem byť rozpoznateľný – príčiny, prejavy, dôsledky a korekcie detí - interaktívna prednáška MUDr. Terézia Rosenbergerová | odborná konferencia ODOMKÝNAME detský potenciál – Inšpirujme sa navzájom Zvolen | 2017 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogická diagnostika žiaka | Učiteľský základ | druhý | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodológia pedagogického výskumu a pedagogická diagnostika žiaka | Učiteľský základ | druhý | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Výskumné metódy v pedagogických vedách | Učiteľský základ | druhý | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Základy a história špeciálnej pedagogiky | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | prvý | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodológia v špeciálnej pedagogike a pedagogike mentálne postihnutých | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | druhý | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Kazuistický seminár | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | prvý | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Vlijanie učiteľja na formirovanie discipliny v sovremennoj škole = Teacher ́s influence on discipline formation in current school / Siváková, Gabriela [Autor, 100%] ; Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [15.03.2021, Novosibirsk, Ruská federácia]. – [recenzované]
In: Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [elektronický dokument] : sbornik statej po materialam 44. meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii / Chodakova, Nina Pavlovna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – č. No 3 (42). – Novosibirsk (Ruská federácia) : Sibak, 2021. – ISSN 2587-9170, s. 54-61 [online]
Povyšenie effektivnosti obrazovateľnovo progressa s ispoľzovaniem pedagogičeskoj diagnostiki v rabote učiteľja = Making the educational process more efficient using pedagogical diagnostics in the teacher ́s work / Siváková, Gabriela [Autor, 50%] ; Tišťanová, Katarína [Autor, 50%] ; Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [15.02.2021, Novosibirsk, Ruská federácia]. – [recenzované]
In: Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [elektronický dokument] : sbornik statej po materialam 43. meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii / Chodakova, Nina Pavlovna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – č. No 2 (41). – Novosibirsk (Ruská federácia) : Sibak, 2021. – ISSN 2587-9170, s. 43-54 [online]
Pedagogická diagnostika v práci vychovávateľa ako významný prostriedok poznávania žiakov. In: Edukacja dziecka : różnorodność perspektyw i działań / red. Eugenia Rostańska, Bożena Marzec et al. - [1. vyd.]
Možnosti rodiny pri formovaní osobnosti dieťaťa prostredníctvom disciplíny. In: Wybrane aspekty wychowania w rodzinie / red. Elżbieta Gaweł - Luty, Tomáš Jablonský, Krzysztof K. Przybycień. - Stalowa Wola : Katolicki uniwersytet lubelski Jana Pawła II, 2010. - ISBN 978-83-86916-77-X, S. 93-122.
Disciplína ako cieľ, prostriedok a výsledok výchovy. 1. vyd. - Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2016. - 129 s. - ISBN 978-80-8153-063-0.D16
Vlijanie učiteľja na formirovanie discipliny v sovremennoj škole = Teacher ́s influence on discipline formation in current school / Siváková, Gabriela [Autor, 100%] ; Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [15.03.2021, Novosibirsk, Ruská federácia]. – [recenzované]
In: Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [elektronický dokument] : sbornik statej po materialam 44. meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii / Chodakova, Nina Pavlovna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – č. No 3 (42). – Novosibirsk (Ruská federácia) : Sibak, 2021. – ISSN 2587-9170, s. 54-61 [online]
Povyšenie effektivnosti obrazovateľnovo progressa s ispoľzovaniem pedagogičeskoj diagnostiki v rabote učiteľja = Making the educational process more efficient using pedagogical diagnostics in the teacher ́s work / Siváková, Gabriela [Autor, 50%] ; Tišťanová, Katarína [Autor, 50%] ; Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [15.02.2021, Novosibirsk, Ruská federácia]. – [recenzované]
In: Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija [elektronický dokument] : sbornik statej po materialam 43. meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii / Chodakova, Nina Pavlovna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – č. No 2 (41). – Novosibirsk (Ruská federácia) : Sibak, 2021. – ISSN 2587-9170, s. 43-54 [online]
Humanizmus vs. disciplína vo vyučovaní = Humanism vs. Discipline in Teaching . In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae : Universitas Catholica Ružomberok. - ISSN 1336-2232, Roč. 16, č. 1 (2017), s. 177-185.
Pedagogická diagnostika v práci vychovávateľa ako významný prostriedok poznávania žiakov. In: Edukacja dziecka : różnorodność perspektyw i działań / red. Eugenia Rostańska, Bożena Marzec et al. - [1. vyd.]
Disciplína ako cieľ, prostriedok a výsledok výchovy. 1. vyd. - Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2016. - 129 s. - ISBN 978-80-8153-063-0.D16
Devaluation acts of learners against teachers at slovak schools / Bellová, Slavomíra [Autor, 34%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 33%] ; Tišťanová, Katarína [Autor, 33%]. – WOS CC
In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 9, č. 1 (2019), s. 12-14 [tlačená forma] [online]
Disciplína ako cieľ, prostriedok a výsledok výchovy / Gabriela Siváková ; rec. Erich Petlák, Ľudovít Višňovský. - 1. vyd. - Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2016. - 129 s. - ISBN 978-80-8153-063-0.
2021 [4] GUBRICOVÁ, Janette - LAGINOVÁ, Adriána. Utváranie triednych pravidiel na prvom stupni ZŠ a ich význam pri inklúzii žiakov v triede=Formation of Class Rules at the First Level of Secondary Schools and their Importance in the Inclusion of Pupils in the Classroom. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, 2021, roč. 20, č. 3, s. 149, 158.
2019 [4] PETLÁK, Erich. Motivácia v edukačnom procese. Bratislava : Wolters Kluwer, 2019, s. 84, 97.
2018 [3] BAJTOŠ, Ján. Inspections in the context of quality of the education process. Karlsruhe : Ste-Con, GmbH, 2018, s. 13, 15.
2018 [4] TIŠŤANOVÁ, Katarína. Pohľad na problém devalvačného správania žiakov voči učiteľom=The issue of devaluation behaviour of pupils against teachers. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae : Universitas Catholica Ružomberok, 2018, roč. 17, č. 1, s.165, 170.
2017 [4] PETLÁK, Erich. Edukácia klasická versus inovatívna. In Manažment školy v praxi - DIDAKTIKA: špeciálna príloha časopisu Manažment školy v praxi, 2017, roč. 12, č. 11 - príloha III/2017, s. 2, 4.
2017 [3] TIŠŤANOVÁ, Katarína. Osobnosť učiteľa z pohľadu žiaka sekundárneho vzdelávania=The teacher´s personality from the point of view of the pupil´s secondary education. In Edukacja dziecka : różnorodność perspektyw i działań. Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu, 2017, s. 224, 228.
2017 [3] PETLÁK, Erich. Učiteľ a vyučovanie v 21. storočí=Teacher and education in the 21st century. In Edukacja dziecka : różnorodność perspektyw i działań. Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu, 2017, s. 52, 59.
2016 [4] PETLÁK, Erich. Globalizácia a výzvy pre edukáciu. In DIDAKTIKA : špeciálna príloha časopisu MANAŽMENT ŠKOLY v praxi, 2016, roč. 11, č. 11-III., s. 4, 5.
Zadanie rodziny przy formowaniu systemu wartości człowieka / Tomáš Jablonský, Gabriela Siváková, 2010. - Príspevok publikovaný aj In Nauka Gospodarka Społeczeństwo, 2012, Nr. 2 (5), s. 9-21, ISSN 2082-6117.
In: Humanum : międzynarodowe studia społeczno-humanistyczne = International Social and Humanist Studies / redaktor naczelny Pawel Czarnecki. - ISSN 1898-8431, Nr. 5 (2010), s. 51-63.
2021 [4] ZAPLETAL, Ladislav - JANKOVIČOVÁ, Andrea - KLOKNEROVÁ, Lenka. Edukačný kontext Covidu-19 v Českých školách = Educational Context of Covid-19 in Czech Schools. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, 2021, roč. 20, č. 5, s. 249.
2021 [3] BELLOVÁ, Slavomíra. Novyje formy sotrudničestva členov semii i ich vlijanie na obrazovanie ribjonka=New forms of family coexistence and their influence on the upbringing of children. In Sovremennaja prichologija i pedagogika: problemy i rešenija : sbornik statej po materialam XLIV meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii. Novosibirsk : Sibak, 2021 (No 3 : mart 2021), s. 68, 70.
2017 [4] PETLÁK, Erich. Čo sme zanedbali alebo podcenili pri premene vzdelávania=The Issues Neglected or Underestimated within Changes of Education In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae : Universitas Catholica Ružomberok, 2017, roč. 16, č. 1, s. 86, 87.
Philosophical, social, pedagogical and didactic context of discipline / Gabriela Sivakova, Tomas Jablonsky ; rec. Ludovit Visnovsky, Nella Nyczkało. - Moscow : Academy of Professional Development and Re-Training of Educators in Moscow, 2011. - 152 p. - ISBN 978-5-8429-0534-8.
2021 [4] ZAPLETAL, Ladislav - ABSOLONOVÁ, Jana - ABSOLON, Jaroslav. Filozofie vzdělávání světa - poznámky k problematice nejen sociální pedagogiky=Philosophy of World Education - Notes on the Issue of not only Social Pedagogy. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok, 2021, roč. 20, č. 5, s. 278.
• KEGA 007KU-4/2017 Devalvačné prejavy žiakov voči učiteľom – prejavy, príčiny, prevencia. Doba riešenia: 2017- 2019 (spoluriešiteľ projektu)
KEGA 007KU-4/2024 Tímový prístup k vzdelávaniu dieťaťa s dyspraxiou v predškolskom veku: od identifikácie ťažkostí k úspešnej inklúzii. Doba riešenia: 2024 - 2026
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2021 Aktuálne trendy vo vzdelávaní v súčasnej spoločnosti a v kontexte trendov otvorenej vedy | UCM Trnava | 2021 |
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2019 Orientácia človeka v spoločnosti a jej základné aspekty | UCM Trnava | 2019 |
Organizátorka konferencie Súčasnosť a perspektívy edukácie III | PF KU Ružomberok | 2018 |
Organizátorka konferencie Súčasnosť a perspektívy edukácie II | PF KU Ružomberok | 2017 |
Organizátorka konferencie Súčasnosť a perspektívy edukácie I | PF KU Ružomberok | 2016 |
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie Budujme civilizáciu lásky | PF KU Ružomberok | 2010 |
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie Budujme civilizáciu lásky II - Narracje wielkie i male, jako modele autokreacji | Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawla II | 2010 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Ostravská univerzita | Ostrava, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a andragogiky, ČR | 8. – 11. 2019 | Mobilita za účelom výučby v rámci projektu ERASMUS + |
Universitet of Jana Pavla II | Krakow Poľsko | 28. - 31. 3. 2022 | Mobilita za účelom výučby v rámci projektu ERASMUS + |
Krakowska Akademia im. A. F. Modrzewskiego | Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków, Poľsko | 24. - 27.10.2022 | Erasmus+ |
Ostravská univerzita | Ostrava, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a andragogiky, ČR | 23. - 27.10.2023 | Mobilita za účelom výučby v rámci projektu ERASMUS + |
Slezská univerzita | Opava, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd | 7.10.2024 - 11.10.2024 | Mobilita za účelom školenia v rámci projektu ERASMUS + |