Meno:
|
prof. PhDr. Ingrid Emmerová, PhD. | |
Email:
|
ingrid.emmerova@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KPED
-
Katedra pedagogiky a psychológie
|
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta | 1999 | Sociálna práca |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta | 2001 | Pedagogika - špecializácia sociálna pedagogika |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta | 2004 | Pedagogika |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Vedecko-výskumná pracovníčka | Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta | 2001 - 2004 |
Vysokoškolská učiteľka, odborná asistentka | Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta | 2004 - 2005, 2005 - 2008 |
Docentka v odbore pedagogika | Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta | 2008 - 2013 |
Profesorka v odbore pedagogika | Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta | 2014 - 2018 |
Profesorka v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2018 - súčasnosť |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Vedecký kvalifikačný stupeň IIA | Komisia SAV | 2011 |
Vzdelávanie vysokoškolských učiteľov UMB, zodpovedných za riadenie vysokoškolského vzdelávania | Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici | 2012 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Sociologické aspekty edukácie | Učiteľstvo - spoločný základ | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Prevencia sociálnopatologických javov | Učiteľstvo - spoločný základ | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Sociologické aspekty edukácie | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Prevencia rizikového správania | Predškolská a elementárna pedagogika | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Pedagogicko-psychologický základ (učiteľský základ). | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogicko-psychologický základ (učiteľský základ). | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Rizikové správanie žiakov a jeho prevencia | DPŠ | DPŠ - zákl. m. | |
Prevencia a riešenie rizikového správania žiakov | DPŠ | DPŠ - rozšir. m. | |
Školská preventívna práca s deťmi a mládežou | Učiteľstvo telesnej výchovy | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Prevencia rizikového správania | Učiteľstvo pre primárne vzdelávania | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
AAB EMMEROVÁ, I. 2007. Prevencia sociálnopatologických javov v školskom prostredí. Banská Bystrica : PF UMB, 2007. 129 s. ISBN 978-80-8083-440-1.
AAB EMMEROVÁ, I. 2019. Prevencia v škole a nové trendy rizikového a problémového správania žiakov. Ružomberok : VERBUM, 2019. 124 s. ISBN 978-80-561-0636-3.
ADM EMMEROVÁ, I. 2013. Children and young persons as offenders and victims of offences and crime prevention at school in the Slovak Republic. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729. 2013, vol. 32, no. 2, p. 119 - 130.
ADM EMMEROVÁ, I. 2014. Aggressive behaviour of pupils against teachers - theoretical reflection and school practice. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729, 2014, vol. 36, no. 2, p. 147 - 156.
ADM EMMEROVÁ, I. 2011. Prevention of pupils´ problem behaviour in school environment in the Slovak republic. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729, 2011, vol. 24, no. 2, p. 162 - 172.
ADM EMMEROVÁ, I. 2020. Alcohol drinking of children and youth - risks and possibilities of prevention. (Pitie alkoholu u detí a mládeže - riziká a možnosti prevencie). In Pediatrie pro praxi. ISSN 1213-0494. 2020, no. 2, p. 104 - 106.
ADM EMMEROVÁ, I. - JABLONSKÝ, T. 2019. Current state of risk and problem behaviour of pupils and its reflection in school plans of prevention. In AD ALTA. ISSN 1804-7890, 2019, vol. 9, no. 1, p. 45 - 48. (50% - 50%)
ADM EMMEROVÁ, I.: Risky behaviour of children and youth and health risks (Zdravie ohrozujúce rizikové správanie detí a mládeže). In: Pediatr. praxi. 2024;25(2):96-99 | DOI: 10.36290/ped.2024.019
ADM EMMEROVÁ, I. 2022. Prevention of aggresive behaviour of pupils as the basis for creating a safe school environment. In: AD ALTA, 2022, č. 2, s. 35 – 38. ISSN 1804-7890.
ADM EMMEROVÁ, I. 2019. Eating disorders of children and adolsecents and possibilities of prevention. (Poruchy príjmu potravy u detí a mládeže a možnosti preventívneho pôsobenia). In Pediatrie pro praxi. ISSN 1213-0494. 2019, vol. 20, no. 1, p. 24 - 26.
ADM EMMEROVÁ, I. 2011. Prevention of pupils´ problem behaviour in school environment in the Slovak republic. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729. 2011, vol. 24, no. 2, p. 162 - 172. [1] RAHMAN, S. - ABDULAH, Z. 2013. Meta-Behavioral skill: student without problems behaviour vs. students with problem behaviour. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729. 2013, vol. 33, no. 3, p. 99 - 109.
ADM EMMEROVÁ, I. 2014. Aggressive behaviour of pupils against teachers - theoretical reflection and school practice. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729, 2014, vol. 36, no. 2, p. 147 - 156.
[1] JEDLIČKOVÁ, P. 2017. Intergenerational learning as prevention against aggressive behaviour. In AD ALTA. ISSN 1804-7890, 2017, vol. 7, no. 2, p. 92 - 98.
ADM EMMEROVÁ, I. - KOHÚTOVÁ, J. 2017. Manifestations of pupils aggression towards teachers in elementary and secondary schools. In The New Educational Review.
ISSN 1732-6729, 2017, vol. 50, no. 4, p. 17 - 25. (70%- 30%)
[1] WET de C. 2020. Social media commenters´ understanding of the antecenents of teacher-targeted bullying. In South African Journal of Education. ISSN 0256-0100. 2020, vol. 40, no. 3. Doi 10.15700/saje.v40n3a1799
ADM EMMEROVÁ, I. 2016. School preventive socio-educational work of social pedagogues in the Slovak Republic and an outline of their activities in the other V4 countries. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729, 2016, vol. 46, no.4, p. 95 - 103.
[1] NIKLOVÁ, M. - NOVOCKÝ, M. - DULOVICS, M. 2019. Risk aspects of online activities in victims of cyberbullying. In European Journal of Mental Health. ISSN 1788-7119. 2019, no. 14, p. 136 - 167.
ADM EMMEROVÁ, I.: Pitie alkoholu u detí a mládeže – riziká a možnosti prevencie. In: Pediatrie pro praxi. 2020, č. 2, s. 104 – 106. ISSN 1213-0494.
[1] MAKOVICKÝ, P. – MATLACH, R. – MAKOVICKÝ, P.: Letálne prípady intoxikácie etylalkoholom: zamyslenie sa nad príčinami. In: Vnitřní lékařství. 2021, 8. s. E29 – E35,
GAPF 5/58/2019 Spolupráca školy a rodiny pri prevencii a riešení problémového správania žiakov v Slovenskej republike. Obdobie trvanie projektu 2019 - 2020. Hlavné riešiteľské pracovisko PF KU. Hlavná riešiteľka Ingrid Emmerová. Hlavným cieľom projektu bolo analyzovať súčasný stav v oblasti spolupráce školy s rodinou a definovať najväčšie problémy a prekážky spolupráce školy s rodinou pri prevencii a riešení problémového správania žiakov. Z výstupov možno uviesť Cooperation of school and family in prevention of and dealing with problem behaviour of pupils in the Slovak Republic (AD ALTA). 5/58/2019 School and family cooperation in the prevention and resulotion of problematic behaviour of pupils in the Slovak Republic.
Visegrad Grant No: 21720278 The risks of the virtual environment in the V4. Obdobie trvania projektu 2017 - 2018. Hlavné riešiteľské pracovisko PF UMB v Banskej Bystrici. Spoluriešiteľka z PF KU Ingrid Emmerová. Na riešení projektu participovali pracoviská z Poľska, Čiech i Maďarska. Cieľom projektu bolo rozvíjať vybrané sociálne a mediálne kompetencie študentov učiteľských a neučiteľských odborov so zameraním na riziká spojené s virtuálnymi hrozbami. Ďalším cieľom projektu bola výmena skúseností a informácií odborníkov krajín V4 so zreteľom na prevenciu rizikového správania vo virtuálnom svete. K výstupom patrí zorganizovanie medzinárodného workshopu expertov krajín V4 a publikácia v anglickom jazyku Virtual risks for children an youth and the possibillities of their prevention in the V4 countries.
Kto vie, nech učí - projekt v rámci OP Ľudské zdroje. Skvalitnenie prípravy budúcich učiteľov a odborných zamestnancov. Trvanie projektu od ak. r. 2020/2021. Hlavné riešiteľské pracovisko PF KU. Spoluriešiteľka Ingrid Emmerová. Hlavným cieľom je účinnejšie prepojenie teoretického vzdelávania na akademickej pôde a praktického vzdelávania v cvičných školách u študentov a dosiahnúť tak skvalitnenie prípravy budúcich učiteľov a odborných pracovníkov.
KEGA 012KU-4/2022 Bezpečnosť školského prostredia - nová výzva pre rozvoj vybraných kompetencií učiteľov základných a stredných škôl. Hlavný riešiteľ: prof. PhDr. Ingrid Emmerová, PhD. Trvanie projektu: 2022 - 2024.
GAPF 10/2b/2021 Vzdelávacie potreby učiteľov na Slovensku s osobitným zreteľom na rizikové správanie žiakov. Obdobie trvania projektu 2021 - 2022.
Hlavné riešiteľské pracovisko PF KU. Hlavná riešiteľka Ingrid Emmerová.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Členka Vedeckej rady Pedagogickej fakulty UMB | PF UMB Banská Bystrica | 2014 - 2017 |
Členka Vedeckej rady Pedagogickej fakulty KU | PF KU Ružomberok | 2018 - súčasnosť |
Členka Vedeckej rady Katolíckej univerzity | KU Ružomberok | 2018 - súčasnosť |
Odborová komisia v študijnom programe Predškolská a elementárka pedagogika - členka | Pedagogická fakulta KU v Ružomberku | od 2022 |
Odborová komisia 1.1.4 Pedagogika - členka | Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici | do 2018 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Eszterházy Károly Egyetem Eger | Eger, Eszterházy tér 1, H-3300 | 1. 4. 2005 - 20. 4. 2005 | v rámci štátnej objednávky č. 912/2002 |
Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita | Bezručovo nám. 14, 74601 Opava | 1. 7. 2015 - 31. 12. 2015 | hosťujúci profesor |
Atestačná komisia KU v Ružomberku - členka.
Členka habilitačných komisií a oponentka habilitačných prác - Pedagogika (PF UMB Banská Bystrica, PF UKF Nitra, PF MU Brno), oponentka v rámci inauguračných konaní (DTI Dubnica nad Váhom).
V rámci projektovej činnosti bola vedúcou (zodpovednou) riešiteľkou 3 projektov, zástupkyňou vedúceho riešiteľa v 5 projektoch (3 VEGA a 2 KEGA) a spoluriešiteľkou ďalších domácich i zahraničných projektov.
Členka redakčných rád časopisov Social Pathology and Prevention, Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok, Edukácia, členka vedeckých výborov medzinárodných vedeckých konferencií, resp. ich vedecká garantka. Výkonná redaktorka The New Educational Review (2003 - 2018), členka redakčnej rady Zborníka vedeckovýskumných prác Katedry pedagogiky č. 1 až 13. Aktívna posudzovateľka vedeckých príspevkov do domácich i zahraničných časopisov, monografií a ďalších vedeckých a odborných publikácií.