Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
prof. PhDr. Ingrid Emmerová, PhD.
Email:
ingrid.emmerova@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KPED - Katedra pedagogiky a psychológie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Emmerová
I.2 - Meno
Ingrid
I.3 - Tituly
prof. PhDr. Ingrid Emmerová, PhD.
I.4 - Rok narodenia
1977
I.5 - Názov pracoviska
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta1, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
profesorka
I.8 - E-mailová adresa
ingrid.emmerova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11273
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0003-1407-1849

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta 1999 Sociálna práca
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta 2001 Pedagogika - špecializácia sociálna pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta 2004 Pedagogika
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
Pedagogika
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2014
II.c - Odbor a program
Pedagogika
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Vedecko-výskumná pracovníčka Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta 2001 - 2004
Vysokoškolská učiteľka, odborná asistentka Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta 2004 - 2005, 2005 - 2008
Docentka v odbore pedagogika Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta 2008 - 2013
Profesorka v odbore pedagogika Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta 2014 - 2018
Profesorka v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2018 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Vedecký kvalifikačný stupeň IIA Komisia SAV 2011
Vzdelávanie vysokoškolských učiteľov UMB, zodpovedných za riadenie vysokoškolského vzdelávania Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici 2012

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Sociologické aspekty edukácie Učiteľstvo - spoločný základ, Pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Prevencia sociálnopatologických javov Učiteľstvo - spoločný základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Sociologické aspekty edukácie Predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Sociálna pedagogika Pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Prevencia sociálnopatologických javov pre pedagógov I. Pedagogika učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Pedagogicko-psychologický základ (učiteľský základ). I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Pedagogicko-psychologický základ (učiteľský základ). II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
6
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
20
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
119
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
10
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Rizikové správanie žiakov a jeho prevencia DPŠ DPŠ - zákl. m.
Prevencia a riešenie rizikového správania žiakov DPŠ DPŠ - rozšir. m.
Školská preventívna práca s deťmi a mládežou Učiiteľstvo telesnej výchovy II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Prevencia rizikového správania Učiteľstvo pre primárne vzdelávania II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
403
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
85
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
24
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
1299
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
315
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
75
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
28
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
14
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAB EMMEROVÁ, I. 2007. Prevencia sociálnopatologických javov v školskom prostredí. Banská Bystrica : PF UMB, 2007. 129 s. ISBN 978-80-8083-440-1.

AAB EMMEROVÁ, I. 2019. Prevencia v škole a nové trendy rizikového a problémového správania žiakov. Ružomberok : VERBUM, 2019. 124 s. ISBN 978-80-561-0636-3.

ADM EMMEROVÁ, I. 2013. Children and young persons as offenders and victims of offences and crime prevention at school in the Slovak Republic. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729. 2013, vol. 32, no. 2, p. 119 - 130.  

ADM EMMEROVÁ, I. 2014. Aggressive behaviour of pupils against teachers - theoretical reflection and school practice. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729, 2014, vol. 36, no. 2, p. 147 - 156. 

ADM EMMEROVÁ, I. 2011. Prevention of pupils´ problem behaviour in school environment in the Slovak republic. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729, 2011, vol. 24, no. 2, p. 162 - 172.  

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ADM EMMEROVÁ, I. 2020. Alcohol drinking of children and youth - risks and possibilities of prevention. (Pitie alkoholu u detí a mládeže - riziká a možnosti prevencie). In Pediatrie pro praxi. ISSN 1213-0494. 2020, no. 2, p. 104 - 106. 

ADM EMMEROVÁ, I. - JABLONSKÝ, T. 2019. Current state of risk and problem behaviour of pupils and its reflection in school plans of prevention. In AD ALTA. ISSN 1804-7890, 2019, vol. 9, no. 1, p. 45 - 48. (50% - 50%)

ADM EMMEROVÁ, I. - KOHÚTOVÁ, J. 2017. Manifestations of pupils aggression towards teachers in elementary and secondary schools. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729, 2017, vol. 50, no. 4, p. 17 - 25. (70% - 30%)

ADM EMMEROVÁ, I. 2022. Prevention of aggresive behaviour of pupils as the basis for creating a safe school environment. In: AD ALTA, 2022, č. 2, s. 35 – 38. ISSN 1804-7890.



ADM EMMEROVÁ, I. 2019. Eating disorders of children and adolsecents and possibilities of prevention. (Poruchy príjmu potravy u detí a mládeže a možnosti preventívneho pôsobenia). In Pediatrie pro praxi. ISSN 1213-0494. 2019, vol. 20, no. 1, p. 24 - 26.  

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

ADM EMMEROVÁ, I. 2011. Prevention of pupils´ problem behaviour in school environment in the Slovak republic. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729. 2011, vol. 24, no. 2, p. 162 - 172.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      [1] RAHMAN, S. - ABDULAH, Z. 2013. Meta-Behavioral skill: student without problems behaviour vs. students with problem behaviour. In The New Educational Review.  ISSN 1732-6729. 2013, vol. 33, no. 3, p. 99 - 109.

ADM EMMEROVÁ, I. 2014. Aggressive behaviour of pupils against teachers - theoretical reflection and school practice. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729, 2014, vol. 36, no. 2, p. 147 - 156.                                                                                                                                                                                                                                                               

[1] JEDLIČKOVÁ, P. 2017. Intergenerational learning as prevention against aggressive behaviour. In AD ALTA. ISSN 1804-7890, 2017, vol. 7, no. 2, p. 92 - 98.

ADM EMMEROVÁ, I. - KOHÚTOVÁ, J. 2017. Manifestations of pupils aggression towards teachers in elementary and secondary schools. In The New Educational Review.

ISSN 1732-6729, 2017, vol. 50, no. 4, p. 17 - 25. (70%- 30%)                                                                                                                                                                                                                 

[1] WET de C. 2020. Social media commenters´ understanding of the antecenents of teacher-targeted bullying. In South African Journal of Education. ISSN 0256-0100. 2020, vol. 40, no. 3. Doi 10.15700/saje.v40n3a1799

ADM EMMEROVÁ, I. 2016. School preventive socio-educational work of social pedagogues in the Slovak Republic and an outline of their activities in the other V4 countries. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729, 2016, vol. 46, no.4, p. 95 - 103.                                                                                                                                                     

[1] NIKLOVÁ, M. - NOVOCKÝ, M. - DULOVICS, M. 2019. Risk aspects of online activities in victims of cyberbullying. In European Journal of Mental Health. ISSN 1788-7119. 2019, no. 14, p. 136 - 167. 

ADM EMMEROVÁ, I.: Pitie alkoholu u detí a mládeže – riziká a možnosti prevencie. In: Pediatrie pro praxi. 2020, č. 2, s. 104 – 106. ISSN 1213-0494.

[1] MAKOVICKÝ, P. – MATLACH, R. – MAKOVICKÝ, P.: Letálne prípady intoxikácie etylalkoholom: zamyslenie sa nad príčinami. In: Vnitřní lékařství. 2021, 8. s. E29 – E35,

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

GAPF 5/58/2019 Spolupráca školy a rodiny pri prevencii a riešení problémového správania žiakov v Slovenskej republike. Obdobie trvanie projektu 2019 - 2020. Hlavné riešiteľské pracovisko PF KU. Hlavná riešiteľka Ingrid Emmerová. Hlavným cieľom projektu bolo analyzovať súčasný stav v oblasti spolupráce školy s rodinou a definovať najväčšie problémy a prekážky spolupráce školy s rodinou pri prevencii a riešení problémového správania žiakov. Z výstupov možno uviesť Cooperation of school and family in prevention of and dealing with problem behaviour of pupils in the Slovak Republic (AD ALTA).  5/58/2019 School and family cooperation in the prevention and resulotion of problematic behaviour of pupils in the Slovak Republic.

Visegrad Grant No: 21720278 The risks of the virtual environment in the V4. Obdobie trvania projektu 2017 - 2018. Hlavné riešiteľské pracovisko PF UMB v Banskej Bystrici. Spoluriešiteľka z PF KU Ingrid Emmerová. Na riešení projektu participovali pracoviská z Poľska, Čiech i Maďarska. Cieľom projektu bolo rozvíjať vybrané sociálne a mediálne kompetencie študentov učiteľských a neučiteľských odborov so zameraním na riziká spojené s virtuálnymi hrozbami. Ďalším cieľom projektu bola výmena skúseností a informácií odborníkov krajín V4 so zreteľom na prevenciu rizikového správania vo virtuálnom svete. K výstupom patrí zorganizovanie medzinárodného workshopu expertov krajín V4 a publikácia v anglickom jazyku Virtual risks for children an youth and the possibillities of their prevention in the V4 countries.

Kto vie, nech učí - projekt v rámci OP Ľudské zdroje. Skvalitnenie prípravy budúcich učiteľov a odborných zamestnancov. Trvanie projektu od ak. r. 2020/2021. Hlavné riešiteľské pracovisko PF KU. Spoluriešiteľka Ingrid Emmerová. Hlavným cieľom je účinnejšie prepojenie teoretického vzdelávania na akademickej pôde a praktického vzdelávania v cvičných školách u študentov a dosiahnúť tak skvalitnenie prípravy budúcich učiteľov a odborných pracovníkov.

KEGA 012KU-4/2022 Bezpečnosť školského prostredia - nová výzva pre rozvoj vybraných kompetencií učiteľov základných a stredných škôl. Hlavný riešiteľ: prof. PhDr. Ingrid Emmerová, PhD. Trvanie projektu: 2022 - 2024.

GAPF 10/2b/2021 Vzdelávacie potreby učiteľov na Slovensku s osobitným zreteľom na rizikové správanie žiakov. Obdobie trvania projektu 2021 - 2022.

Hlavné riešiteľské pracovisko PF KU. Hlavná riešiteľka Ingrid Emmerová.


VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členka Vedeckej rady Pedagogickej fakulty UMB PF UMB Banská Bystrica 2014 - 2017
Členka Vedeckej rady Pedagogickej fakulty KU PF KU Ružomberok 2018 - súčasnosť
Členka Vedeckej rady Katolíckej univerzity KU Ružomberok 2018 - súčasnosť
Odborová komisia v študijnom programe Predškolská a elementárka pedagogika - členka Pedagogická fakulta KU v Ružomberku od 2022
Odborová komisia 1.1.4 Pedagogika - členka Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici do 2018

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Eszterházy Károly Egyetem Eger Eger, Eszterházy tér 1, H-3300 1. 4. 2005 - 20. 4. 2005 v rámci štátnej objednávky č. 912/2002
Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita Bezručovo nám. 14, 74601 Opava 1. 7. 2015 - 31. 12. 2015 hosťujúci profesor

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Atestačná komisia KU v Ružomberku - členka.

Členka habilitačných komisií a oponentka habilitačných prác - Pedagogika (PF UMB Banská Bystrica, PF UKF Nitra, PF MU Brno), oponentka v rámci inauguračných konaní (DTI Dubnica nad Váhom).    

V rámci projektovej činnosti bola vedúcou (zodpovednou) riešiteľkou 3 projektov, zástupkyňou vedúceho riešiteľa v 5 projektoch (3 VEGA a 2 KEGA) a spoluriešiteľkou ďalších domácich i zahraničných projektov.           

Členka redakčných rád časopisov Social Pathology and Prevention, Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok, Edukácia, členka vedeckých výborov medzinárodných vedeckých konferencií, resp. ich vedecká garantka. Výkonná redaktorka The New Educational Review (2003 - 2018), členka redakčnej rady Zborníka vedeckovýskumných prác Katedry pedagogiky č. 1 až 13. Aktívna posudzovateľka vedeckých príspevkov do domácich i zahraničných časopisov, monografií a ďalších vedeckých a odborných publikácií.

Dátum poslednej aktualizácie
2023-10-31