Meno:
|
Mgr. Ivana Prachárová, PhD. | |
Email:
|
ivana.pracharova@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KPEP
-
Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent | Katolícka univerzita v Ružomberku | 9/2022 - trvá |
interný doktorand | Katolícka univerzita v Ružomberku | 9/2019 - 7/2022 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Anglický jazyk - B2 | Jazyková inštitúcia LANGEM | 2021 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogická prax 1 | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogická prax 2 | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Semestrálny projekt 1 - súvislá pedagogická prax | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Semestrálny projekt 2 - súvislá pedagogická prax | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Prírodovedná a spoločenskovedná predprimárna a voľnočasová edukácia | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogická diagnostika dieťaťa | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogická prax 1 | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogická prax 2 | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Semestrálny projekt - súvislá pedagogická prax 1 | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Semestrálny projekt - súvislá pedagogická prax 2 | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Primárne spoločenskovedné vzdelávanie | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Teória a prax primárneho vzdelávania | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Jazyková gramotnosť v primárnom vzdelávaní | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
ADE (V3) GEJDOŠ, M. – PRACHÁROVÁ, I.: Fröbel’s Book „The Education of Man“ and its Pedagogical legacy. In International Journal of New Economics and Social Sciences. ISSN 2450-2146. 2020, roč. 11., č. 1., s. 339 – 346.
ADE (V3) PRACHÁROVÁ, I.: From Fröbel's Theory of Education to Constructivist Teaching in Context of Primary Education. In International Journal of New Economics and Social Sciences. ISSN 2450-2146. 2020, roč. 12., č. 2., s. 143 – 152.
AEC (V2) PRACHÁROVÁ, I.: Froebel’s thoughts about play in the context of Pre-primary education. In Online Journal of Primary and Preschool Education. Education Support. ISSN 2695-0936., 2020, roč. 4, č. 1. s. 1 – 10.
BAB (O1) UHRINOVÁ, M. – PRACHÁROVÁ, I. 2020. Zážitkové učenie ako významný determinant rozvoja prírodovednej gramotnosti. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo KU v RK., 2020. 150 s. ISBN 970-80-561-0780-5.
AFC (V2) PRACHÁROVÁ, I.: Prínos myšlienok Friedricha Wilhelma Augusta Fröbela pre predškolskú pedagogiku. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV. Výzvy pro učitele v 21. století. 2021. s. 117 – 123. ISBN 978-80244-5886-1.
AED (V2) UHRINOVÁ, M. – PRACHÁROVÁ, I. – TRIPÁK, J. 2021. Increasing the effectiveness of teaching in primary science education through experience-based learning. In Edukácia. Vedecko-odborný časopis. ISSN 1339-8725. 2021. roč. 4. č. 2. s. 150 – 158.
ADF (V3) GEJDOŠ, M. – PRACHÁROVÁ, I. 2019. Náčrt života Friedricha Wilhelma Augusta Fröbela, predstaviteľa klasickej nemeckej pedagogiky. In Disputationes Scientificae. ISSN 1335-9185., 2019, roč. XIX., č. 4., s. 15 – 25.
ADF (V3) GEJDOŠ, M. – PRACHÁROVÁ, I. 2020. Fröbelova teória hry a jej relevancia pre súčasné vzdelávanie detí mladšieho školského veku. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. ISSN 1336-2232., 2020, roč. XIX., č. 3,. s. 73 – 82.
ADF (V3) GEJDOŠ, M. – PRACHÁROVÁ, I. 2020. Rozvíjanie matematického poznávania detí mladšieho školského veku prostredníctvom Fröbelových darov. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. ISSN 1336-2232., 2020. roč. XIX., č. 5., s. 42 – 54.
ADF (V3) PRACHÁROVÁ, I. 2021. Pedagogický systém Friedricha Fröbela ako paradigma pre súčasné predprimárne vzdelávanie. In Disputationes Scientificae. ISSN 1335-9185. 2021. roč. XXI. č. 2. s. 93 – 99.
ADF (V3) PRACHÁROVÁ, I. 2021. Friedrichov Fröbelov pedagogický systém. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. ISSN 1336-2232. 2021. roč. XX. č. 5. s. 207-214.
AFD (V2) PRACHÁROVÁ, I. – PUNČOVÁ, A. 2021. Potenciál vybraných Fröbelových darov ako subvencia k rozvíjaniu matematickej gramotnosti. In EDUCA XVI - Edukácia - kľúč k úspechu. Zborník príspevkov z XVI. vedeckej konferencie doktorandov s medzinárodnou účasťou. ISBN 978-80-558-1811-5. 2021. s. 41 – 49.
AED (V2) PRACHÁROVÁ, I. 2021. Edukačný potenciál Fröbelových zamestnaní v kontexte predprimárneho vzdelávania. In Aktuálne problémy predškolskej a elementárnej pedagogiky vo výskumoch študentov doktorandského štúdia. Eds. Šupšáková, B. – Jablonský, T. 2021 Ružomberok: VERBUM – Vydavateľstvo KU. s. 9 – 20. ISBN 978-80-561-0870-3.
V3 DOROZHOVETS, O. – PRACHÁROVÁ, I. 2022. Inclusive University Environment from the Perspective of students. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. ISSN 1336-2232. 2022. roč. XXI., č. 1., s. 49 – 64 .
V3 GEJDOŠ, M. – PRACHÁROVÁ, I. 2022. Fröbelove pedagogické myšlienky v kontexte primárneho prírodovedného vzdelávania. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Facultatis Paedagogicae. ISSN 1336-2232. 2022. roč. XXI., č. 5., s. 54-64.
V3 VALENTOVÁ, L. – PRACHÁROVÁ, I. 2023. Využitie programu GeoGebra v intenciách primárneho matematického vzdelávania. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. ISSN 1336-2232. 2023. roč. XXII., č. 1., s. 109-121.
VEGA Project No. 1/0624/20 Názov: Regional identity as a cooperative factor of environmental literacy development in primary schools. – členka riešiteľského kolektívu (hlavný riešiteľ: PaedDr. Miriam Uhrinová, PhD.), doba riešenia 2020-2022
(2019) Udelená Cena rektora za vynikajúce plnenie študijných povinností počas celého magisterského štúdia a mimoriadne kvalitnú záverečnú prácu študenta.
(2017) Udelená Cena dekana za vynikajúce plnenie študijných povinností počas celého bakalárskeho štúdia.