Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Ivana Prachárová, PhD.
Email:
ivana.pracharova@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KPEP - Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Prachárová
I.2 - Meno
Ivana
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1995
I.5 - Názov pracoviska
Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1/A, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
ivana.pracharova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/46461
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Katolícka univerzita v Ružomberku 9/2022 - trvá
interný doktorand Katolícka univerzita v Ružomberku 9/2019 - 7/2022

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Anglický jazyk - B2 Jazyková inštitúcia LANGEM 2021

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Pedagogická prax 1 Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Pedagogická prax 2 Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Semestrálny projekt 1 - súvislá pedagogická prax Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Semestrálny projekt 2 - súvislá pedagogická prax Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Prírodovedná a spoločenskovedná predprimárna a voľnočasová edukácia Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Pedagogická diagnostika dieťaťa Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Pedagogická prax 1 Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Pedagogická prax 2 Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Semestrálny projekt - súvislá pedagogická prax 1 Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Semestrálny projekt - súvislá pedagogická prax 2 Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Primárne spoločenskovedné vzdelávanie Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Teória a prax primárneho vzdelávania Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Jazyková gramotnosť v primárnom vzdelávaní Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
6
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
13
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
19
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
19
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

ADE (V3) GEJDOŠ, M. – PRACHÁROVÁ, I.: Fröbel’s Book „The Education of Man“ and its Pedagogical legacy. In International Journal of New Economics and Social Sciences. ISSN 2450-2146. 2020, roč. 11., č. 1., s. 339 – 346.

ADE (V3) PRACHÁROVÁ, I.: From Fröbel's Theory of Education to Constructivist Teaching in Context of Primary Education. In International Journal of New Economics and Social Sciences. ISSN 2450-2146. 2020, roč. 12., č. 2., s. 143 – 152.

AEC (V2) PRACHÁROVÁ, I.: Froebel’s thoughts about play in the context of Pre-primary education. In Online Journal of Primary and Preschool Education. Education Support. ISSN 2695-0936., 2020, roč. 4, č. 1. s. 1 – 10.

BAB (O1) UHRINOVÁ, M. – PRACHÁROVÁ, I. 2020. Zážitkové učenie ako významný determinant rozvoja prírodovednej gramotnosti. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo KU v RK., 2020. 150 s. ISBN 970-80-561-0780-5.

AFC (V2) PRACHÁROVÁ, I.: Prínos myšlienok Friedricha Wilhelma Augusta Fröbela pre predškolskú pedagogiku. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV. Výzvy pro učitele v 21. století. 2021. s. 117 – 123. ISBN 978-80244-5886-1.

AED (V2) UHRINOVÁ, M. – PRACHÁROVÁ, I. – TRIPÁK, J. 2021. Increasing the effectiveness of teaching in primary science education through experience-based learning. In Edukácia. Vedecko-odborný časopis. ISSN 1339-8725. 2021. roč. 4. č. 2. s. 150 – 158.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ADF (V3) GEJDOŠ, M. – PRACHÁROVÁ, I. 2019. Náčrt života Friedricha Wilhelma Augusta Fröbela, predstaviteľa klasickej nemeckej pedagogiky. In Disputationes Scientificae. ISSN 1335-9185., 2019, roč. XIX., č. 4., s. 15 – 25.

ADF (V3) GEJDOŠ, M. – PRACHÁROVÁ, I. 2020. Fröbelova teória hry a jej relevancia pre súčasné vzdelávanie detí mladšieho školského veku. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. ISSN 1336-2232., 2020, roč. XIX., č. 3,. s. 73 – 82.


ADF (V3) GEJDOŠ, M. – PRACHÁROVÁ, I. 2020. Rozvíjanie matematického poznávania detí mladšieho školského veku prostredníctvom Fröbelových darov. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. ISSN 1336-2232., 2020. roč. XIX., č. 5., s. 42 – 54.


ADF (V3) PRACHÁROVÁ, I. 2021. Pedagogický systém Friedricha Fröbela ako paradigma pre súčasné predprimárne vzdelávanie. In Disputationes Scientificae. ISSN 1335-9185. 2021. roč. XXI. č. 2. s. 93 – 99. 

ADF (V3) PRACHÁROVÁ, I. 2021. Friedrichov Fröbelov pedagogický systém. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. ISSN 1336-2232. 2021. roč. XX. č. 5. s. 207-214. 

AFD (V2) PRACHÁROVÁ, I. – PUNČOVÁ, A. 2021. Potenciál vybraných Fröbelových darov ako subvencia k rozvíjaniu matematickej gramotnosti. In EDUCA XVI - Edukácia - kľúč k úspechu. Zborník príspevkov z XVI. vedeckej konferencie doktorandov s medzinárodnou účasťou. ISBN 978-80-558-1811-5. 2021. s. 41 – 49. 

AED (V2) PRACHÁROVÁ, I. 2021. Edukačný potenciál Fröbelových zamestnaní v kontexte predprimárneho vzdelávania. In Aktuálne problémy predškolskej a elementárnej pedagogiky vo výskumoch študentov doktorandského štúdia. Eds. Šupšáková, B. – Jablonský, T. 2021 Ružomberok: VERBUM – Vydavateľstvo KU. s. 9 – 20. ISBN 978-80-561-0870-3.

V3 DOROZHOVETS, O. – PRACHÁROVÁ, I. 2022. Inclusive University Environment from the Perspective of students. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. ISSN 1336-2232. 2022. roč. XXI., č. 1., s. 49 – 64 . 


V3 GEJDOŠ, M. – PRACHÁROVÁ, I. 2022. Fröbelove pedagogické myšlienky v kontexte primárneho prírodovedného vzdelávania. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Facultatis Paedagogicae. ISSN 1336-2232. 2022. roč. XXI., č. 5., s. 54-64. 

V3 VALENTOVÁ, L. – PRACHÁROVÁ, I. 2023. Využitie programu GeoGebra v intenciách primárneho matematického vzdelávania. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. ISSN 1336-2232. 2023. roč. XXII., č. 1., s. 109-121. 


VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VEGA Project No. 1/0624/20 Názov: Regional identity as a cooperative factor of environmental literacy development in primary schools. – členka riešiteľského kolektívu (hlavný riešiteľ: PaedDr. Miriam Uhrinová, PhD.), doba riešenia 2020-2022

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

(2019) Udelená Cena rektora za vynikajúce plnenie študijných povinností počas celého magisterského štúdia a mimoriadne kvalitnú záverečnú prácu študenta.

(2017) Udelená Cena dekana za vynikajúce plnenie študijných povinností počas celého bakalárskeho štúdia.


Dátum poslednej aktualizácie
2024-10-06