Meno:
|
doc. PaedDr. Ivana Rochovská, PhD. | |
Email:
|
ivana.rochovska@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KPED
-
Katedra pedagogiky a psychológie
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
vysokoškolská učiteľka, odborná asistentka | Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku | 2008 - 2014 |
vysokoškolská učiteľka, docentka | Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku | 2014 - 2023 |
vysokoškolská učiteľka, docentka | Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici | od 2023 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Rozširujúce štúdium špeciálnej pedagogiky | Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku | 2010 |
Absolvovanie Vzdelávacieho seminára o výchove a vzdelávaní detí od 0 - 12 rokov metódou MONTESSORI (I. - VII. stupeň) | Alfamilia, Dr. Eva Štarková | 2018 - 2019 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Súčasné trendy v predprimárnej pedagogike | Predškolská a elementárna pedagogika | 3. (PhD.) | Predškolská a elementárna pedagogika |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Učiteľský základ (sociálno-vedný a pedagogicko-psychologický základ) |
ROCHOVSKÁ, I. (50 %), KRUPOVÁ, D. 2016. Umělci v mateřské škole. Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarního umění. Praha : Portál, 2016. 175 s. ISBN 978-80-262-1120-4.
ROCHOVSKÁ, I. (50 %), KRUPOVÁ, D. 2015. Vědci v mateřské škole. Aktivity pro malé badatele. Praha : Portál, 2015. 152 s. ISBN 978-80-262-0818-1.
ROCHOVSKÁ, I. (70 %), ŠVÁBOVÁ, B. 2021. The use of the interpretation of works of art in pre-school education. Problems of Education in the 21st Century, 79(6), 956-970. (Web of Science)
ROCHOVSKÁ, I. (34 %), DROŠČÁK, M., ŠILONOVÁ, V. 2020. Comparison of preferred didactic forms and methods in homeschooling. The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 61, Issue 3, pp. 13-25. (Scopus)
ROCHOVSKÁ, I. (25 %), HUĽOVÁ, Z., KLEIN, V., GAŠPAROVÁ, M. 2019. The opinions of pre-primary education teachers on the advantages and disadvantages of heterogeneous age groups. Problems of Education in the 21st Century, 77(3), 424-436. (Web of Science)
ROCHOVSKÁ, I. (60 %) a kol. 2021. Interpretácia umeleckého diela v predprimárnom vzdelávaní. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity, 2021. 423 s. ISBN 978-80-561-0889-5
ROCHOVSKÁ, I. (50 %), DROŠČÁK, M. (2022). Compulsory examination of homeschoolers in Poland, the Czech Republic and Slovakia from the perspective of parents of homeschooled children. Pedagogika, 147(3), 107-124.
ROCHOVSKÁ, I. (25 %), KUŠNÍROVÁ, V., ČARNICKÁ, M., ŠILONOVÁ, V. (2023). The analysis of kindergarten teachers´and teaching assistants´ attitudes to their own experiences in the process of inclusive education. Pedagogika, 149(1). (Scopus)
HUĽOVÁ, Z., ROCHOVSKÁ, I. (33 %), KLEIN, V. 2018. The issue of age homogeneity in groups from the kindergarten teacher’s perspective. The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 53, Issue 3, pp. 203 – 215. (Scopus)
MAZUR, P, ROCHOVSKÁ, I. (33 %), KĽAČKOVÁ, B. 2019. The issue of homeschooling in Poland, the Czech Republic and Slovakia from the perspective of parents of homeschooled children. The New Educational Review, 58(4), 54 – 71. (Scopus)
ADM MAZUR, P, ROCHOVSKÁ, I., KĽAČKOVÁ, B. 2019. The issue of homeschooling in Poland, the Czech Republic and Slovakia from the perspective of parents of homeschooled children. The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 58, Issue 4, pp. 54 – 71.
[1] ŠIMEK, V., OLÁH, A., BOČKOVÁ, K. 2021. Secondary socialization of homeschoolers during the Covid-19 pandemic. Emerging Science Journal, ISSN 2610-9182, Vol. 5, Special Issue „COVID-19: Emerging Research“, 2021, pp. 141-156. (Scopus)
ADE ROCHOVSKÁ, I. 2015. The Preconceptions of children at a preschool age on the topic of the Air and the Weather. Journal of Preschool and Elementary School Education. ISSN 2084-7998, Nr. 1(2015), pp. 111-131.
[1] WESTERBERG, L. et al. 2021. Concurrent predictions of science core knowledge in preschool. Cognitive Development, ISSN 0885-2014, Vol. 57(2021), p. 2. (Web of Science)
AAB ROCHOVSKÁ, I. 2012. Formovanie prírodovednej gramotnosti študentov odboru predškolská a elementárna pedagogika. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2012. 267 s. ISBN 978-80-8084-859-0.
[1] SEVERINI, E., KOŽUCHOVÁ, M., KURUC, M., KOSTRUB, D. 2020. Self-regulation of learning in the natural science of future teachers. AD ALTA. Journal of Interdisciplinary Research, Vol. 10, Issue 2, p. 289. (Web of Science)
ADM ROCHOVSKÁ, I., DROŠČÁK, M., ŠILONOVÁ, V. 2020. Comparison of preferred didactic forms and methods in homeschooling. The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 61, Issue 3, pp. 13-25.
[1] Martín-Sánchez, M. 2021. Two Centuries of Educational Innovation in Spain. Alternative Pedagogies: Are They Neo or Retro? The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 63, Issue 1, pp. 51. (Scopus)
ADM ROCHOVSKÁ, I., DROŠČÁK, M., ŠILONOVÁ, V. 2020. Comparison of preferred didactic forms and methods in homeschooling. The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 61, Issue 3, pp. 13-25.
[1] Turrado-Sevilla, M. A., Cantón-Mayo, I. 2022. Design and validation of an instrument to measure educational innovations in primary and pre-primary schools. Journal of New Approaches in Educational Research, e-ISSN 2254-7339, Vol. 11, No. 1, p. 80. (Web of Science)
KEGA MŠ SR. č. 004KU-4/2019 Umelci v materskej škole – interpretácia umeleckého diela v predprimárnom vzdelávaní. Pedagogická fakulta KU Ružomberok. Ved. riešiteľ: doc. PaedDr. Ivana Rochovská, PhD. (excelentné splnenie cieľov projektu s dosiahnutím celospoločenských prínosov
VEGA: 1/0522/19 Tvorba inkluzívneho prostredia v materskej škole a inkluzívne prístupy v diagnostike a v stimulácii vývinu sociálne znevýhodnených detí. Pedagogická fakulta KU Ružomberok, od r. 2021 Pedagogická fakulta PU Prešov. Ved. riešiteľ: PhDr. Viera Šilonová, PhD. Pozícia v projekte: riešiteľ.
VEGA: 1/0383/19 Analýza súčasného stavu technickej výchovy a vzdelávania na primárnom stupni školy. Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta KU Ružomberok. Ved. riešiteľ: doc. PaedDr. Zlatica Huľová, PhD. Pozícia v projekte: riešiteľ.
KEGA MŠ SR č. 032KU-4/2016 Podpora inkluzívnej edukácie na predprimárnom a primárnom stupni školskej sústavy s akcentom na sociálne znevýhodnené skupiny. Pedagogická fakulta KU Ružomberok. Ved. riešiteľ: doc. PaedDr. Vladimír Klein, PhD. riešiteľ.
KEGA MŠVVaŠ SR. č. 016KU-4/2022 Využitie metód tvorivej dramatiky v procese predprimárneho vzdelávania. Pedagogická fakulta KU Ružomberok. Ved. riešiteľ: PaedDr. Božena Švábová, PhD. Pozícia v projekte: zástupca vedúceho riešiteľa.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Bádateľské aktivity v predprimárnom vzdelávaní so zameraním na prírodné javy – workshop na celoslovenskej odbornej konferencii Materská škola – prvý krok na ceste k poznaniu v Partizánskom | Spoločnosť pre predškolskú výchovu | 4.-5. 4. 2019 |
Zážitkové spoznávanie umeleckých diel v materskej škole – workshop na odbornej konferencii s medzinárodnou účasťou Materská škola je pre všetky deti v Bratislave | Slovenský výbor OMEP a MŠVVaŠ SR | 16. 11. 2018 |
Umelci v materskej škole – odborný seminár | Inštitút Juraja Páleša v Levoči, PF KU | 21. 6. 2018 |
Vývarní umelci v materskej škole - prednáška na celoslovenskej konferencii Dieťa a umenie | Spoločnosť pre predškolskú výchovu | 9. 10. 2015 |
Bádateľské aktivity v materskej škole so zameraním na tému vzduch a počasie - workshop na celoslovenskej konferencii Inovácie a trendy vo vzdelávaní v Starom Smokovci | Pro Solutions | 12.-13. 11. 2015 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Akademia Ignatianum | Krakov, Poľsko | 17.-22. 3. 2016 | Mobilita CEEPUS za účelom výučby |
Gal Ferenc College Faculty of Education in Szarvas | Szarvas, Maďarsko | 12.10. – 16.10.2015 | Mobilita CEEPUS za účelom výučby |
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny v Siedlcach | Siedlce, Poľsko | 10. – 15. 5. 2015 | Mobilita CEEPUS za účelom výučby |
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie | Chełm, Poľsko | 5. – 10. 3. 2014 | Mobilita LLP ERASMUS za účelom výučby |
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny v Siedlcach | Siedlce, Poľsko | 17. – 22. 10. 2013 | Mobilita CEEPUS za účelom výučby |
Ostravská univerzita v Ostrave, Prírodovedecká fakulta | Ostrava, ČR | 28. – 31. 5. 2013 | Mobilita CEEPUS za účelom výučby |
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie | Chełm, Poľsko | 1. – 5. 11. 2012 | Mobilita LLP ERASMUS za účelom výučby |
Szent István University in Szarvas, Faculty of Education | Szarvas, Maďarsko | 19. – 23. 3. 2012 | Mobilita CEEPUS za účelom výučby |
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie | Chełm, Poľsko | 24. – 28. 10. 2011 | mobilita LLP ERASMUS za účelom výučby |
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie | Chełm, Poľsko | 4. 10. 2010 - 15. 1. 2011 | mobilita za účelom stáže, výučba predmetov pre študentov odboru predškolská a elementárna pedagogika: Pedagogika przedszkolna z metodyką, Współczesne tendencje w pedagogice wczesnoszkolnej, Podstawy poznawania środowiska przyrodniczego, Metodyka kształcenia początkowego w zakresie edukacji przyrodniczo-społecznej. |
Členka Registra recenzentov didaktických prostriedkov pri Štátnom pedagogickom ústave v Bratislave, od r. 2022.
Členka rady záverečnej oponentúry projektu KEGA č. 003UMB-4/2019 – Stratégie vo výtvarnej edukácii 2 – kontinuita a rozvoj didaktických kompetencií študentov v študijných programoch PF UMB (oponent), 22. 11. 2021 v Banskej Bystrici.
Členka rady záverečnej oponentúry projektu KEGA č. 015PU-4/2018 Environmentálna výchova pre predškolskú a elementárnu edukáciu – vysokoškolská učebnica (oponent), 25. 3. 2021 v Prešove.
Členka komisie pre habilitačné konanie PaedDr. Z. Huľovej, PhD.– Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici.
Členka pracovnej skupiny pri Akreditačnej rade MŠVVaŠ SR pre kontinuálne vzdelávanie pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca, od r. 2018 do r. 2019 (kedy Akreditačná rada skončila svoju činnosť z dôvodu nového zákona č. 138/2019 Z. z. - Zákon o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov).
Členka OMEP - Slovenského výboru Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu, od r. 2009.
Členka Slovenskej pedagogickej spoločnosti, od r. 2021.
Členka Asociácie domáceho vzdelávania, od r. 2022.
Ocenenie na národnej súťaži UNESCO vo vzdelávaní v Slovenskej republike v tvorbe metodických listov pre učiteľov materských, základných a stredných škôl, organizovanej Štátnym pedagogickým ústavom. Odkaz na webstránku: http://www.statpedu.sk/sk/aktuality/sutaz-pritomnost-unesco-vo-vzdelavani-slovenskej-republike-ma-svojich-vitazov.html
Ocenenie na národnej súťaži Zážitkové učenie žiakov alebo Ako vzdelávať generácie Y, Z, alfa v tvorbe didaktických návrhov aktivít vo vyučovaní pre učiteľov materských, základných a stredných škôl, organizovanej pri príležitosti 70. výročia Štátneho pedagogického ústavu, 2017.
Ocenenie na výtvarných súťažiach - vedenie výtvarných prác detí predškolského veku Dúhový kolotoč (2015, 2017, 2018, 2019, 2020), Detské Chalupkovo Brezno (2015, 2016, 2017, 2018, 2019), My sa nevieme sťažovať nahlas (2016, 2017, 2018, 2019), Svet okolo nás (2017), Kamufláž v Prírode (2018) a ďalších.
Členstvo v zozname recenzentov časopisu The New Educational Review, r. 2019. https://czasopisma.marszalek.com.pl/10-15804/tner/847-tner2019/tner-v58/5832-tner20194rw
Členstvo v redakčnej rade časopisu Journal of Modern Educational Research, od r. 2022. https://www.innovationforever.com/aboutjournal/JMER/EditorialBoardMembers
Členstvo v medzinárodnej redakčnej rade časopisu Social Pathology and Prevention (S.P.P.), Fakulta veřejných politik Slezské univerzity v Opavě, od r. 2017. http://www.slu.cz/fvp/cz/web-spp/redakcni-rada-1
Členstvo v medzinárodnej redakčnej rade časopisu Scientific Bulletin of Chełm od r. 2013. http://scientific.pwsz.chelm.pl/rada-naukowa/
Členstvo v medzinárodnej redakčnej rade časopisu Journal of Preschool and Elementary School Education od 22.11.2011 – zástupca vedúceho redaktora. Krakow, Akademia Ignatianum.
Členstvo v medzinárodnej redakčnej rade časopisu Multidisciplinary Journal of School Education, Krakow, Akademia Ignatianum, od r. 2016 do 2018 zástupkyňa vedúceho redaktora, od 2018 členka medzinárodnej redakčnej rady. https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/jpe/about/editorialTeam
Členstvo v kolégiu recenzentov časopisu Journal of Technology and Information Education (Časopis pro technickou a informační výchovu) (r. 2010 – 2015)
Členstvo v redakčnej rade časopisu Paidagogos – časopisu pro pedagogiku a s ní souvisejíci vědy http://www.paidagogos.net/ od r. 2010
Členstvo v 31 vedeckých výboroch vedeckých a odborných konferencií.
Členstvo v 18 organizačných výboroch vedeckých a odborných konferencií.
29 učiteľských mobilít, prednáškových pobytov, stáží.