Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
doc. PaedDr. Ivana Rochovská, PhD.
Email:
ivana.rochovska@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KPED - Katedra pedagogiky a psychológie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Rochovská
I.2 - Meno
Ivana
I.3 - Tituly
doc. PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1983
I.5 - Názov pracoviska
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
ivana.rochovska@ku.sk, ikrupova@gmail.com
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8269
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0001-9346-7993

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Eszterházy Károly College in Eger, Faculty of Teacher Training and Knowledge Technology
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
Educational Sciences
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
vysokoškolská učiteľka, odborná asistentka Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku 2008 - 2014
vysokoškolská učiteľka, docentka Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku 2014 - 2023
vysokoškolská učiteľka, docentka Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici od 2023

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Rozširujúce štúdium špeciálnej pedagogiky Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku 2010
Absolvovanie Vzdelávacieho seminára o výchove a vzdelávaní detí od 0 - 12 rokov metódou MONTESSORI (I. - VII. stupeň) Alfamilia, Dr. Eva Štarková 2018 - 2019

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Súčasné trendy v predprimárnej pedagogike Predškolská a elementárna pedagogika 3. (PhD.) Predškolská a elementárna pedagogika
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Učiteľský základ (sociálno-vedný a pedagogicko-psychologický základ)
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
36
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
57
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
142
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
44
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
11
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
11
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
501
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
122
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
22
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
22
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

ROCHOVSKÁ, I. (50 %), KRUPOVÁ, D. 2016. Umělci v mateřské škole. Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarního umění. Praha : Portál, 2016. 175 s. ISBN 978-80-262-1120-4. 

ROCHOVSKÁ, I. (50 %), KRUPOVÁ, D. 2015. Vědci v mateřské škole. Aktivity pro malé badatele. Praha : Portál, 2015. 152 s. ISBN 978-80-262-0818-1. 

ROCHOVSKÁ, I. (70 %), ŠVÁBOVÁ, B. 2021. The use of the interpretation of works of art in pre-school education. Problems of Education in the 21st Century, 79(6), 956-970. (Web of Science)

ROCHOVSKÁ, I. (34 %), DROŠČÁK, M., ŠILONOVÁ, V. 2020. Comparison of preferred didactic forms and methods in homeschooling. The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 61, Issue 3, pp. 13-25. (Scopus)

ROCHOVSKÁ, I. (25 %), HUĽOVÁ, Z., KLEIN, V., GAŠPAROVÁ, M. 2019. The opinions of pre-primary education teachers on the advantages and disadvantages of heterogeneous age groups. Problems of Education in the 21st Century, 77(3), 424-436. (Web of Science)

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ROCHOVSKÁ, I. (60 %) a kol. 2021. Interpretácia umeleckého diela v predprimárnom vzdelávaní. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity, 2021. 423  s. ISBN 978-80-561-0889-5

ROCHOVSKÁ, I. (50 %), DROŠČÁK, M. (2022). Compulsory examination of homeschoolers in Poland, the Czech Republic and Slovakia from the perspective of parents of homeschooled children. Pedagogika, 147(3), 107-124.

ROCHOVSKÁ, I. (25 %), KUŠNÍROVÁ, V., ČARNICKÁ, M., ŠILONOVÁ, V. (2023). The analysis of kindergarten teachers´and teaching assistants´ attitudes to their own experiences in the process of inclusive education. Pedagogika, 149(1). (Scopus)

HUĽOVÁ, Z., ROCHOVSKÁ, I. (33 %), KLEIN, V. 2018. The issue of age homogeneity in groups from the kindergarten teacher’s perspective. The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 53, Issue 3, pp. 203 – 215. (Scopus)

MAZUR, P, ROCHOVSKÁ, I. (33 %), KĽAČKOVÁ, B. 2019. The issue of homeschooling in Poland, the Czech Republic and Slovakia from the perspective of parents of homeschooled children. The New Educational Review, 58(4), 54 – 71. (Scopus)

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

ADM     MAZUR, P, ROCHOVSKÁ, I., KĽAČKOVÁ, B. 2019. The issue of homeschooling in Poland, the Czech Republic and Slovakia from the perspective of parents of homeschooled children. The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 58, Issue 4, pp. 54 – 71.

[1] ŠIMEK, V., OLÁH, A., BOČKOVÁ, K. 2021. Secondary socialization of homeschoolers during the Covid-19 pandemic. Emerging Science Journal, ISSN 2610-9182, Vol. 5, Special Issue „COVID-19: Emerging Research“, 2021, pp. 141-156. (Scopus)

ADE ROCHOVSKÁ, I. 2015. The Preconceptions of children at a preschool age on the topic of the Air and the Weather. Journal of Preschool and Elementary School Education. ISSN 2084-7998, Nr. 1(2015), pp. 111-131.

[1] WESTERBERG, L. et al. 2021. Concurrent predictions of science core knowledge in preschool. Cognitive Development, ISSN 0885-2014, Vol. 57(2021), p. 2. (Web of Science)

AAB   ROCHOVSKÁ, I. 2012. Formovanie prírodovednej gramotnosti študentov odboru predškolská a elementárna pedagogika. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2012. 267 s. ISBN 978-80-8084-859-0.

[1]      SEVERINI, E., KOŽUCHOVÁ, M., KURUC, M., KOSTRUB, D. 2020. Self-regulation of learning in the natural science of future teachers. AD ALTA. Journal of Interdisciplinary Research, Vol. 10, Issue 2, p. 289. (Web of Science)

ADM     ROCHOVSKÁ, I., DROŠČÁK, M., ŠILONOVÁ, V. 2020. Comparison of preferred didactic forms and methods in homeschooling. The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 61, Issue 3, pp. 13-25.

[1] Martín-Sánchez, M. 2021. Two Centuries of Educational Innovation in Spain. Alternative Pedagogies: Are They Neo or Retro? The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 63, Issue 1, pp. 51. (Scopus)

ADM     ROCHOVSKÁ, I., DROŠČÁK, M., ŠILONOVÁ, V. 2020. Comparison of preferred didactic forms and methods in homeschooling. The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 61, Issue 3, pp. 13-25.

[1] Turrado-Sevilla, M. A., Cantón-Mayo, I. 2022. Design and validation of an instrument to measure educational innovations in primary and pre-primary schools. Journal of New Approaches in Educational Research, e-ISSN 2254-7339, Vol. 11, No. 1, p. 80. (Web of Science)

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

KEGA MŠ SR. č. 004KU-4/2019 Umelci v materskej škole – interpretácia umeleckého diela v predprimárnom vzdelávaní. Pedagogická fakulta KU Ružomberok. Ved. riešiteľ: doc. PaedDr. Ivana Rochovská, PhD. (excelentné splnenie cieľov projektu s dosiahnutím celospoločenských prínosov

VEGA: 1/0522/19 Tvorba inkluzívneho prostredia v materskej škole a inkluzívne prístupy v diagnostike a v stimulácii vývinu sociálne znevýhodnených detí. Pedagogická fakulta KU Ružomberok, od r. 2021 Pedagogická fakulta PU Prešov. Ved. riešiteľ: PhDr. Viera Šilonová, PhD. Pozícia v projekte: riešiteľ

VEGA: 1/0383/19 Analýza súčasného stavu technickej výchovy a vzdelávania na primárnom stupni školy. Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta KU Ružomberok. Ved. riešiteľ: doc. PaedDr. Zlatica Huľová, PhD. Pozícia v projekte: riešiteľ.

KEGA MŠ SR č. 032KU-4/2016 Podpora inkluzívnej edukácie na predprimárnom a primárnom stupni školskej sústavy s akcentom na sociálne znevýhodnené skupiny. Pedagogická fakulta KU Ružomberok. Ved. riešiteľ: doc. PaedDr. Vladimír Klein, PhD. riešiteľ.

KEGA MŠVVaŠ SR. č. 016KU-4/2022 Využitie metód tvorivej dramatiky v procese predprimárneho vzdelávania. Pedagogická fakulta KU Ružomberok. Ved. riešiteľ: PaedDr. Božena Švábová, PhD. Pozícia v projekte: zástupca vedúceho riešiteľa.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Bádateľské aktivity v predprimárnom vzdelávaní so zameraním na prírodné javy – workshop na celoslovenskej odbornej konferencii Materská škola – prvý krok na ceste k poznaniu v Partizánskom Spoločnosť pre predškolskú výchovu 4.-5. 4. 2019
Zážitkové spoznávanie umeleckých diel v materskej škole – workshop na odbornej konferencii s medzinárodnou účasťou Materská škola je pre všetky deti v Bratislave Slovenský výbor OMEP a MŠVVaŠ SR 16. 11. 2018
Umelci v materskej škole – odborný seminár Inštitút Juraja Páleša v Levoči, PF KU 21. 6. 2018
Vývarní umelci v materskej škole - prednáška na celoslovenskej konferencii Dieťa a umenie Spoločnosť pre predškolskú výchovu 9. 10. 2015
Bádateľské aktivity v materskej škole so zameraním na tému vzduch a počasie - workshop na celoslovenskej konferencii Inovácie a trendy vo vzdelávaní v Starom Smokovci Pro Solutions 12.-13. 11. 2015

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Akademia Ignatianum Krakov, Poľsko 17.-22. 3. 2016 Mobilita CEEPUS za účelom výučby
Gal Ferenc College Faculty of Education in Szarvas Szarvas, Maďarsko 12.10. – 16.10.2015 Mobilita CEEPUS za účelom výučby
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny v Siedlcach Siedlce, Poľsko 10. – 15. 5. 2015 Mobilita CEEPUS za účelom výučby
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie Chełm, Poľsko 5. – 10. 3. 2014 Mobilita LLP ERASMUS za účelom výučby
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny v Siedlcach Siedlce, Poľsko 17. – 22. 10. 2013 Mobilita CEEPUS za účelom výučby
Ostravská univerzita v Ostrave, Prírodovedecká fakulta Ostrava, ČR 28. – 31. 5. 2013 Mobilita CEEPUS za účelom výučby
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie Chełm, Poľsko 1. – 5. 11. 2012 Mobilita LLP ERASMUS za účelom výučby
Szent István University in Szarvas, Faculty of Education Szarvas, Maďarsko 19. – 23. 3. 2012 Mobilita CEEPUS za účelom výučby
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie Chełm, Poľsko 24. – 28. 10. 2011 mobilita LLP ERASMUS za účelom výučby
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie Chełm, Poľsko 4. 10. 2010 - 15. 1. 2011 mobilita za účelom stáže, výučba predmetov pre študentov odboru predškolská a elementárna pedagogika: Pedagogika przedszkolna z metodyką, Współczesne tendencje w pedagogice wczesnoszkolnej, Podstawy poznawania środowiska przyrodniczego, Metodyka kształcenia początkowego w zakresie edukacji przyrodniczo-społecznej.

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Členka Registra recenzentov didaktických prostriedkov pri Štátnom pedagogickom ústave v Bratislave, od r. 2022.


Členka rady záverečnej oponentúry projektu KEGA č. 003UMB-4/2019 – Stratégie vo výtvarnej edukácii 2 – kontinuita a rozvoj didaktických kompetencií študentov v študijných programoch PF UMB (oponent), 22. 11. 2021 v Banskej Bystrici.


Členka rady záverečnej oponentúry projektu KEGA č. 015PU-4/2018 Environmentálna výchova pre predškolskú a elementárnu edukáciu – vysokoškolská učebnica (oponent), 25. 3. 2021 v Prešove.


Členka komisie pre habilitačné konanie PaedDr. Z. Huľovej, PhD.– Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici.


Členka pracovnej skupiny pri Akreditačnej rade MŠVVaŠ SR pre kontinuálne vzdelávanie pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca, od r. 2018 do r. 2019 (kedy Akreditačná rada skončila svoju činnosť z dôvodu nového zákona č. 138/2019 Z. z. - Zákon o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov).


Členka OMEP - Slovenského výboru Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu, od r. 2009.


Členka Slovenskej pedagogickej spoločnosti, od r. 2021.


Členka Asociácie domáceho vzdelávania, od r. 2022.


Ocenenie na národnej súťaži UNESCO vo vzdelávaní v Slovenskej republike v tvorbe metodických listov pre učiteľov materských, základných a stredných škôl, organizovanej Štátnym pedagogickým ústavom. Odkaz na webstránku: http://www.statpedu.sk/sk/aktuality/sutaz-pritomnost-unesco-vo-vzdelavani-slovenskej-republike-ma-svojich-vitazov.html


Ocenenie na národnej súťaži Zážitkové učenie žiakov alebo Ako vzdelávať generácie Y, Z, alfa v tvorbe didaktických návrhov aktivít vo vyučovaní pre učiteľov materských, základných a stredných škôl, organizovanej pri príležitosti 70. výročia Štátneho pedagogického ústavu, 2017.


Ocenenie na výtvarných súťažiach - vedenie výtvarných prác detí predškolského veku Dúhový kolotoč (2015, 2017, 2018, 2019, 2020), Detské Chalupkovo Brezno (2015, 2016, 2017, 2018, 2019), My sa nevieme sťažovať nahlas (2016, 2017, 2018, 2019), Svet okolo nás (2017), Kamufláž v Prírode (2018) a ďalších.


Členstvo v zozname recenzentov časopisu The New Educational Review, r. 2019. https://czasopisma.marszalek.com.pl/10-15804/tner/847-tner2019/tner-v58/5832-tner20194rw


Členstvo v redakčnej rade časopisu Journal of Modern Educational Research, od r. 2022. https://www.innovationforever.com/aboutjournal/JMER/EditorialBoardMembers


Členstvo v medzinárodnej redakčnej rade časopisu Social Pathology and Prevention (S.P.P.), Fakulta veřejných politik Slezské univerzity v Opavě, od r. 2017. http://www.slu.cz/fvp/cz/web-spp/redakcni-rada-1


Členstvo v medzinárodnej redakčnej rade časopisu Scientific Bulletin of Chełm od r. 2013. http://scientific.pwsz.chelm.pl/rada-naukowa/


Členstvo v medzinárodnej redakčnej rade časopisu Journal of Preschool and Elementary School Education od 22.11.2011 – zástupca vedúceho redaktora. Krakow, Akademia Ignatianum.


Členstvo v medzinárodnej redakčnej rade časopisu Multidisciplinary Journal of School Education, Krakow, Akademia Ignatianum, od r. 2016 do 2018 zástupkyňa vedúceho redaktora, od 2018 členka medzinárodnej redakčnej rady. https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/jpe/about/editorialTeam 


Členstvo v kolégiu recenzentov časopisu Journal of Technology and Information Education (Časopis pro technickou a informační výchovu) (r. 2010 – 2015)


Členstvo v redakčnej rade časopisu Paidagogos – časopisu pro pedagogiku a s ní souvisejíci vědy http://www.paidagogos.net/ od r. 2010


Členstvo v 31 vedeckých výboroch vedeckých a odborných konferencií.


Členstvo v 18 organizačných výboroch vedeckých a odborných konferencií.


29 učiteľských mobilít, prednáškových pobytov, stáží.

Dátum poslednej aktualizácie
2023-08-31