Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PaedDr. Jana Hrčová, Ph.D.
Email:
jana.hrcova@ku.sk
Homepage:
https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-specialnej-pedag
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KSPED - Katedra špeciálnej pedagogiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Hrčová
I.2 - Meno
Jana
I.3 - Tituly
PaedDr. Ph.D.
I.4 - Rok narodenia
1987
I.5 - Názov pracoviska
Katedra pedagogiky a špeciálnej pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
jana.hrcova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Pedagogická fakulta KU 01/2017 - 06/2022
Asistent Pedagogická fakulta KU 10/2013 - 12/2016
špeciálny pedagóg - učiteľ v triede pre žiakov s autizmom Spojená škola Ružomberok 09/2014 - 06/2015
špeciálny pedagóg vykonávajúci individuálne intervencie Spojená škola Ružomberok 09/2015 - trvá, prerušené 04/2020 - 08/2021
špeciálny pedagóg Súkromné centrum špeciálnopedagogického poradenstva Nosko Health, Ružomberok 04/2017 - 06/2018
docent Pedagogická fakulta KU 07/2022 - trvá
docent Pedagogická fakulta KU 07/2022 - trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Internationaly recognised additional qualification Snoezelen International Snoezelen Association ISNA-mse, Switzerland 2016
Sensorisch integrative Pädagogik - certifikovaný pedagóg senzorickej integrácie Gesellschaft fur sensorische Integration Deutschland und International e.V., DE 2017
Výcvik senzorická integrácia Gesellschaft fur sensorische Integration Osterreich, AT 2017
DIRFloortime Basic Certificate ICDL - International Council for Development and Learning, US 2020
Bilaterálna integrácia Centrum Avare, Bratislava 2018

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Špeciálnopedagogická diagnostika Špeciálna pedagogika 1. Špeciálna pedagogika
Psychológia postihnutých a patopsychológia dieťaťa špeciálna pedagogika 1. Špeciálna pedagogika
Odborové didaktiky v špeciálnej pedagogike Špeciálna pedagogika 1. Špeciálna pedagogika
Špeciálno pedagogická diagnostika a prognostika špeciálna pedagogika 2. špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých
Výchova jednotlivcov s mentálnym a viacnásobným postihnutím špeciálna pedagogika 1 špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
10
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
34
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Pedagogika jednotlivcov so zrakovým postihnutím 1 špeciálna pedagogika 1. špeciálna pedagogika
Evalvácia v špeciálnej pedagogike 1 špeciálna pedagogika 1 špeciálna pedagogika
Evalvácia v špeciálnej pedagogike 2 špeciálna pedagogika 1. špeciálna pedagogika
Práca v multisenzorických prostrediach Snoezelen 2 špeciálna pedagogika 2. špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutcých
Patopsychológia dieťaťa všeobecný základ 1.

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
38
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
30
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
37
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
25
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

ORIEŠČIKOVÁ, H., HRČOVÁ, J. Snoezelen. 1. Vyd. Ružomberok : Verbum – vydavateľstvo Katolíckej Univerzity v Ružomberku, 2010. 88 s. ISBN 978-80-8084-693-8.

Hrčová J. – 50%

HRČOVÁ, J. Tímová spolupráca ako jeden z determinantov edukačného procesu žiakov s ťažkým a viacnásobným postihnutím. In: PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti . - 1. vyd. - Brno : Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7530-6, s. 201-211.

HRČOVÁ, J. Využitie špeciálneho hardwaru v edukačnom procese v C variante v špeciálnych základných školách.

In :ZÁMEČNÍKOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. et al. Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí - teorie, výzkum, praxe. Brno : Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-8098-0, s. 263-271.

HRČOVÁ, J. To some aspects of education and support of pupils with severe and multiple disabilities. In ORIEŠČIKOVÁ. H. What will be the next, special educational system? Milano: EDUCatt , 2015. ISBN 978-88-6780-767-3. s. 103 - 121

Jablonský, T., Emmerová, I., Hudecová, A., Kováčová, B. Okálová, O., Tišťanová, K., Siváková, G., Bellová, S., Orieščiková, H. Magová, M., Hrčová, J., Zastková, Z. Interdisciplinary and Intradisciplinary Strategies in Educational Situations in the Care for Intact Pupils and Pupils with Specific Needs. Dublin : ISBCRTI, 2019. 113 s. ISBN 978-0-9957986-9-4 – Hrčová, J. – 12%

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

HRČOVÁ, J. Informačné a komunikačné technológie v edukačnom procese žiakov s ťažkým a viacnásobným postihnutím. Ružomberok: Verbum, 2018. 108 s. ISBN 978-80-561-0629-7.

HRČOVÁ, J. Asistent učiteľa v procese vzdelávania žiakov s viacnásobným postihnutím v špeciálnej základnej škole. In: KOVÁČOVÁ, B. (ed.) Asistent učiteľa v škole Ružomberok : Verbum, 2018. ISBN 978-80-561-0578-18., s. 100-124.

HRČOVÁ, J. Senzorické dysfunkcie u detí s poruchou autistického spektra a ich súvis s problémami v každodennom fungovaní (prehľad výskumov. In: KOVÁČOVÁ, B., MAGOVA´, M., HRČOVÁ, J. Expresívne terapie vo vedách o človeku 2018. Ružomberok : VERBUM, 2018. ISBN 978-80-561-0563-4., s. 120-127

HRČOVÁ, J. K niektorým spúšťačom problémového správania detí predškolského veku s poruchou autistického spektra. In KOVÁČOVÁ, B. Štúdie o latentnej agresii II: Ružomberok : Verbum, 2020. ISBN ISBN 978-80-561-0744-7, s. 41-51.

ACD HRČOVÁ, J. Rodina s dieťaťom s viacnásobným postihnutím In HUDECOVÁ, A., KOVÁČOVÁ, B. Rodina s dieťaťom s postihnutím vo včasnej starostlivosti. Ruťomberok : Verbum, 2020. 978-80-561-0775-1, s. 45-69. 

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

ORIEŠČIKOVÁ, H., HRČOVÁ, J. Snoezelen. Ružomberok : Verbum, 2010. - 88 s. - ISBN 978-80-8084-639-8.


Ohlasy

2016  KOVÁČOVÁ, Barbora - LIŠTIAKOVÁ, Ivana. Supportive Occupational Therapy Intervention Focused on the Area of Graphomotor Skills in Children with Symptoms of Dyspraxia in Early Childhood Intervention. In Special Education Miscellanea. Warszawa : [Ośrodek Wydawniczo-Poligraficzny SIM], 2016, s. 149, 168.



ORIEŠČIKOVÁ, H., HRČOVÁ, J. Snoezelen. Ružomberok : Verbum, 2010. - 88 s. - ISBN 978-80-8084-639-8.


Ohlasy 

2019 Aspekty multisenzorického prostredia vo včasnej intervencii = Aspects of multi-sensory environments in early childhood intervention / Fábry Lucká, Zuzana [Autor, 100%]

In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] . – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 18, č. 5 (2019), s. 43-50

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

KEGA 013KU-4/2019 E-learningové vzdelávacie moduly k problematike včasnej starostlivosti o rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom (2019 - 2021) – hlavný riešiteľ, od 1/2020 spoluriešiteľ

VEGA č. 1/0452/18 Identifikácia, analýza a inhibícia latentne agresívneho konania detí v období predškolského veku (2018-2020) - spoluriešiteľ

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
člen Asociace senzorické integrace 2018
člen International Snoezelen Association 2015 - 2017

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2022-11-04