Meno:
|
PaedDr. Jana Hrčová, Ph.D. | |
Email:
|
jana.hrcova@ku.sk | |
Homepage:
|
https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-specialnej-pedag | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KSPED
-
Katedra špeciálnej pedagogiky
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent | Pedagogická fakulta KU | 01/2017 - 06/2022 |
Asistent | Pedagogická fakulta KU | 10/2013 - 12/2016 |
špeciálny pedagóg - učiteľ v triede pre žiakov s autizmom | Spojená škola Ružomberok | 09/2014 - 06/2015 |
špeciálny pedagóg vykonávajúci individuálne intervencie | Spojená škola Ružomberok | 09/2015 - trvá, prerušené 04/2020 - 08/2021 |
špeciálny pedagóg | Súkromné centrum špeciálnopedagogického poradenstva Nosko Health, Ružomberok | 04/2017 - 06/2018 |
docent | Pedagogická fakulta KU | 07/2022 - trvá |
docent | Pedagogická fakulta KU | 07/2022 - trvá |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Internationaly recognised additional qualification Snoezelen | International Snoezelen Association ISNA-mse, Switzerland | 2016 |
Sensorisch integrative Pädagogik - certifikovaný pedagóg senzorickej integrácie | Gesellschaft fur sensorische Integration Deutschland und International e.V., DE | 2017 |
Výcvik senzorická integrácia | Gesellschaft fur sensorische Integration Osterreich, AT | 2017 |
DIRFloortime Basic Certificate | ICDL - International Council for Development and Learning, US | 2020 |
Bilaterálna integrácia | Centrum Avare, Bratislava | 2018 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Špeciálnopedagogická diagnostika | Špeciálna pedagogika | 1. | Špeciálna pedagogika |
Psychológia postihnutých a patopsychológia dieťaťa | špeciálna pedagogika | 1. | Špeciálna pedagogika |
Odborové didaktiky v špeciálnej pedagogike | Špeciálna pedagogika | 1. | Špeciálna pedagogika |
Špeciálno pedagogická diagnostika a prognostika | špeciálna pedagogika | 2. | špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých |
Výchova jednotlivcov s mentálnym a viacnásobným postihnutím | špeciálna pedagogika | 1 | špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogika jednotlivcov so zrakovým postihnutím 1 | špeciálna pedagogika | 1. | špeciálna pedagogika |
Evalvácia v špeciálnej pedagogike 1 | špeciálna pedagogika | 1 | špeciálna pedagogika |
Evalvácia v špeciálnej pedagogike 2 | špeciálna pedagogika | 1. | špeciálna pedagogika |
Práca v multisenzorických prostrediach Snoezelen 2 | špeciálna pedagogika | 2. | špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutcých |
Patopsychológia dieťaťa | všeobecný základ | 1. |
ORIEŠČIKOVÁ, H., HRČOVÁ, J. Snoezelen. 1. Vyd. Ružomberok : Verbum – vydavateľstvo Katolíckej Univerzity v Ružomberku, 2010. 88 s. ISBN 978-80-8084-693-8.
Hrčová J. – 50%
HRČOVÁ, J. Tímová spolupráca ako jeden z determinantov edukačného procesu žiakov s ťažkým a viacnásobným postihnutím. In: PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti . - 1. vyd. - Brno : Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7530-6, s. 201-211.
HRČOVÁ, J. Využitie špeciálneho hardwaru v edukačnom procese v C variante v špeciálnych základných školách.
In :ZÁMEČNÍKOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. et al. Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí - teorie, výzkum, praxe. Brno : Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-8098-0, s. 263-271.
HRČOVÁ, J. To some aspects of education and support of pupils with severe and multiple disabilities. In ORIEŠČIKOVÁ. H. What will be the next, special educational system? Milano: EDUCatt , 2015. ISBN 978-88-6780-767-3. s. 103 - 121
Jablonský, T., Emmerová, I., Hudecová, A., Kováčová, B. Okálová, O., Tišťanová, K., Siváková, G., Bellová, S., Orieščiková, H. Magová, M., Hrčová, J., Zastková, Z. Interdisciplinary and Intradisciplinary Strategies in Educational Situations in the Care for Intact Pupils and Pupils with Specific Needs. Dublin : ISBCRTI, 2019. 113 s. ISBN 978-0-9957986-9-4 – Hrčová, J. – 12%
HRČOVÁ, J. Informačné a komunikačné technológie v edukačnom procese žiakov s ťažkým a viacnásobným postihnutím. Ružomberok: Verbum, 2018. 108 s. ISBN 978-80-561-0629-7.
HRČOVÁ, J. Asistent učiteľa v procese vzdelávania žiakov s viacnásobným postihnutím v špeciálnej základnej škole. In: KOVÁČOVÁ, B. (ed.) Asistent učiteľa v škole Ružomberok : Verbum, 2018. ISBN 978-80-561-0578-18., s. 100-124.
HRČOVÁ, J. Senzorické dysfunkcie u detí s poruchou autistického spektra a ich súvis s problémami v každodennom fungovaní (prehľad výskumov. In: KOVÁČOVÁ, B., MAGOVA´, M., HRČOVÁ, J. Expresívne terapie vo vedách o človeku 2018. Ružomberok : VERBUM, 2018. ISBN 978-80-561-0563-4., s. 120-127
HRČOVÁ, J. K niektorým spúšťačom problémového správania detí predškolského veku s poruchou autistického spektra. In KOVÁČOVÁ, B. Štúdie o latentnej agresii II: Ružomberok : Verbum, 2020. ISBN ISBN 978-80-561-0744-7, s. 41-51.
ACD HRČOVÁ, J. Rodina s dieťaťom s viacnásobným postihnutím In HUDECOVÁ, A., KOVÁČOVÁ, B. Rodina s dieťaťom s postihnutím vo včasnej starostlivosti. Ruťomberok : Verbum, 2020. 978-80-561-0775-1, s. 45-69.
ORIEŠČIKOVÁ, H., HRČOVÁ, J. Snoezelen. Ružomberok : Verbum, 2010. - 88 s. - ISBN 978-80-8084-639-8.
Ohlasy
2016 KOVÁČOVÁ, Barbora - LIŠTIAKOVÁ, Ivana. Supportive Occupational Therapy Intervention Focused on the Area of Graphomotor Skills in Children with Symptoms of Dyspraxia in Early Childhood Intervention. In Special Education Miscellanea. Warszawa : [Ośrodek Wydawniczo-Poligraficzny SIM], 2016, s. 149, 168.
ORIEŠČIKOVÁ, H., HRČOVÁ, J. Snoezelen. Ružomberok : Verbum, 2010. - 88 s. - ISBN 978-80-8084-639-8.
Ohlasy
2019 Aspekty multisenzorického prostredia vo včasnej intervencii = Aspects of multi-sensory environments in early childhood intervention / Fábry Lucká, Zuzana [Autor, 100%]
In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] . – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 18, č. 5 (2019), s. 43-50
KEGA 013KU-4/2019 E-learningové vzdelávacie moduly k problematike včasnej starostlivosti o rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom (2019 - 2021) – hlavný riešiteľ, od 1/2020 spoluriešiteľ
VEGA č. 1/0452/18 Identifikácia, analýza a inhibícia latentne agresívneho konania detí v období predškolského veku (2018-2020) - spoluriešiteľ
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
člen | Asociace senzorické integrace | 2018 |
člen | International Snoezelen Association | 2015 - 2017 |