Meno:
|
Ing. Jana Jacková, PhD. | |
Email:
|
jana.jackova@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KIN
-
Katedra informatiky
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Docent, odbor učiteľstvo akademických predmetov (program informatika) | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 01.05. 2022 - súčasnosť |
Odborný asistent v odbore učiteľstvo akademických predmetov (program informatika) | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 01.09.2018 - 30.04.2022 |
Odborný asistent, odbory učiteľstvo akademických predmetov (program informatika), aplikovaná informatika | Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Fakulta prírodných vied | 01.10.2013 - 31.08.2018 |
SZČO (pedagogická, výskumná a prekladateľská podnikateľská činnosť) | Ing. Jana Jacková, PhD. | 2011 - 2013 |
Odborný asistent, odbor aplikovaná informatika | Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta riadenia a informatiky | 2002 - 2010 |
Odborný asistent, odbor učiteľstvo akademických predmetov (program informatika) | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2000-2002 |
Stredoškolský učiteľ, predmety informatika a angličtina | Stredná priemyselná škola a Obchodná akadémia Ružomberok | 1994 - 2000 |
Samostatný programátor – analytik, Samostatný analytik | TEXICOM Bavlnárske závody Ružomberok, odbor Automatizované systémy riadenia | 1986 - 1994 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
hudobný odbor – klavír, 1. cyklus | Ľudová škola umenia Ružomberok (teraz ZUŠ Ľ.Fullu) | 1978 |
anglický jazyk (štátna všeobecná jazyková skúška) | Štátna jazyková škola pri Gymnáziu M.M.Hodžu Liptovský Mikuláš | 1993 |
Certifikát z projektového manažmentu (Projektová škola Európskej únie) | Žilinská univerzita v Žiline, Ústav celoživotného vzdelávania & SAIA Žilina, n. o. | 2006 |
Certifikát ECDL; školenie pre akreditovaných skúšobných komisárov ICDL/ECDL | Slovenská informatická spoločnosť | 2008; 2020 |
Certificate, Short-Term Joint Staff Training Event C4 LEARNER-CENTRED APPROACH of the project ULCA (Upgrade with Learner-centred Approach), 04.07.2022 - 08.07.2022 | Mykolas Romeris University, Vilnius, Lithuania | 2022 |
Certificate, Short-Term Joint Staff Training Event C5 LEARN&LEAD SELF-MANAGEMENT of the project ULCA (Upgrade with Learner-centred Approach), 09.07.2022 - 13.07.2022 | Mykolas Romeris University, Vilnius, Lithuania | 2022 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Didaktika informatiky 1 + Didaktika informatiky 2 + Didaktika informatiky 3 | Učiteľstvo informatiky; Učiteľstvo informatiky v kombinácii; Rozširujúce štúdium informatiky (RŠI) | II.; iné/other (RŠI) | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogický softvér | Učiteľstvo informatiky; Učiteľstvo informatiky v kombinácii; Rozširujúce štúdium informatiky (RŠI) | II.; iné/other (RŠI) | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Priebežná prax 1 + Priebežná prax 2 + Súvislá prax | Učiteľstvo informatiky; Učiteľstvo informatiky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Úvodná náčuvová pedagogická prax 1 | Učiteľstvo informatiky; Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Teoretické základy informatiky | Učiteľstvo informatiky; Učiteľstvo informatiky v kombinácii; Rozširujúce štúdium informatiky (RŠI) | I.; iné/other (RŠI) | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Odborová didaktika - informatika | Doplňujúce pedagogické štúdium | iné/other (DPŠ) | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogická prax hospitačná + Pedagogická prax výstupová | Doplňujúce pedagogické štúdium | iné/other (DPŠ) | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Rozširujúce štúdium informatiky (RŠI) | iné/other (RŠI) | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Detské programovacie jazyky | Učiteľstvo informatiky; Učiteľstvo informatiky v kombinácii; Rozširujúce štúdium informatiky (RŠI) | I.; iné/other (RŠI) | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Seminár k záverečnej práci 1m + Seminár k záverečnej práci 2m | Učiteľstvo informatiky | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Seminár k záverečnej práci 1 | Učiteľstvo informatiky; Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Informačné a komunikačné technológie vo vzdelávaní 1 | učiteľstvo BiCh, GeAj, NvHi, Rj, RjTj, TvGe, Vv, HSpe; manažment | I | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Stáž A + Stáž B | Učiteľstvo informatiky; Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
AAB JACKOVÁ, Jana: Mastery learning – od teórie k praxi. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo KU, 2020. 106 s. ISBN 978-80-561-0768-3.
ADE FULLER, Ursula, ..., JACKOVA, Jana et al.: Developing a computer science-specific learning taxonomy. In SIGCSE Bull. 39, 4 (December 2007), 152–170. DOI: https://doi.org/10.1145/1345375.1345438 (SCOPUS)
ADE HAMER, John, ..., JACKOVA Jana et al.: Contributing student pedagogy. In SIGCSE Bull. 40, 4 (December 2008), 194–212. DOI: https://doi.org/10.1145/1473195.1473242
Awards/Recognition:
2020 ITiCSE, Best Working Group Report of the last 25 years. https://sigcse.org/about/news/Top-iticse-papers.html
"Top ITiCSE WG Report (1996-2019)
John Hamer, Quintin Cutts, Jana Jackova, Andrew Luxton-Reilly, Robert McCartney, Helen Purchase, Charles Riedesel, Mara Saeli, Kate Sanders, and Judithe Sheard. 2008. Contributing student pedagogy. SIGCSE Bull. 40, 4 (December 2008), 194–212. DOI:https://doi.org/10.1145/1473195.1473242"
ADE LISTER, Raymond, ... JACKOVÁ, Jana et al.: Naturally occurring data as research instrument: analyzing examination responses to study the novice programmer. In SIGCSE Bull. 41, 4 (December 2009), 156–173. DOI: https://doi.org/10.1145/1709424.1709460 (SCOPUS)
AFC HUBWIESER, Peter, ..., JACKOVA, Jana et al.: A Global Snapshot of Computer Science Education in K-12 Schools. In Proceedings of the 2015 ITiCSE on Working Group Reports (ITICSE-WGR '15). New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2015. 65–83. DOI: https://doi.org/10.1145/2858796.2858799 (WOS; SCOPUS )
BCI TKÁČOVÁ, Zuzana, HANESZ, Angelika, TOMCSÁNYIOVÁ, Monika; TOMCSÁNYI, Peter, TRAJTEĽ, Ľudovít, JACKOVÁ, Jana, LOVÁSZOVÁ, Gabriela, CÁPAY, Martin, MICHALIČKOVÁ, Viera: Zbierka inovatívnych metodík z Informatiky pre 2. stupeň základných škôl a stredné školy. Bratislava: Centrum vedecko-technických informácií SR, 2020. 507 s. ISBN 978-80-89965-60-1.
AAB JACKOVÁ, Jana: Mastery learning – od teórie k praxi. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo KU, 2020. 106 s. ISBN 978-80-561-0768-3.
AFC BOUVIER, Dennis, ..., JACKOVA, Jana et al.: Novice Programmers and the Problem Description Effect. In Proceedings of the 2016 ITiCSE Working Group Reports (ITiCSE '16). New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2016. 103–118. DOI: https://doi.org/10.1145/3024906.3024912 (WOS; SCOPUS)
AFC JACKO, Tomáš, JACKOVÁ, Jana: The Use of Aropä Peer-Review System in the University Course Ethic, Corruption and Transparency. In DisCo 2017: Open Education as a Way to a Knowledge Society. Prague: Centre for Higher Education Studies, 2017. 402-419. ISBN 978-80-86302-82-9. (WOS)
AFC MORGAN, Michael, ..., JACKOVA, Jana et al.: Understanding International Benchmarks on Student Engagement: Awareness and Research Alignment from a Computer Science Perspective. In Proceedings of the 2017 ITiCSE Conference on Working Group Reports (ITiCSE-WGR '17). New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2018. 1–24. DOI: https://doi.org/10.1145/3174781.3174782 (WOS; SCOPUS)
AFD JACKOVÁ, Jana, KANÁLIKOVÁ, Alžbeta: Introductory programming exams and their benchmarking in Slovakia. In ICETA 2019 - 17th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications. Proceedings, 2019, pp. 279–284, doi: 10.1109/ICETA48886.2019.9039988. (SCOPUS)
BCI TKÁČOVÁ, Zuzana, HANESZ, Angelika, TOMCSÁNYIOVÁ, Monika; TOMCSÁNYI, Peter, TRAJTEĽ, Ľudovít, JACKOVÁ, Jana, LOVÁSZOVÁ, Gabriela, CÁPAY, Martin, MICHALIČKOVÁ, Viera: Zbierka inovatívnych metodík z Informatiky pre 2. stupeň základných škôl a stredné školy. Bratislava: Centrum vedecko-technických informácií SR, 2020. 507 s. ISBN 978-80-89965-60-1.
ADE FULLER, Ursula, ..., JACKOVA, Jana et al.: Developing a computer science-specific learning taxonomy. SIGCSE Bull. 39, 4 (December 2007), 152–170. DOI: https://doi.org/10.1145/1345375.1345438
Ohlas:
-/-- [01] MALIK, Sohail Iqbal. Assessing the teaching and learning process of an introductory programming course with bloom’s taxonomy and Assurance of Learning (AOL) [elektronický dokument]. DOI 10.4018/IJICTE.2019040108 In: International journal of information and communication technology education: an official publication of the Information Resources Management Association. Hershey: Idea Group Pub., 2019, Roč. 15, č. 2, 130-145 [tlačená forma] [online]. ISSN 1550-1876. ISSN (online) 1550-1337
ADE LISTER, Raymond, ... JACKOVÁ, Jana et al.: Naturally occurring data as research instrument: analyzing examination responses to study the novice programmer. SIGCSE Bull. 41, 4 (December 2009), 156–173. DOI: https://doi.org/10.1145/1709424.1709460
Ohlas:
-/-- [01] XIE, Benjamin, LOKSA, Dastyni, NELSON, Greg L., DAVIDSON, Matthew J., DONG, Dongsheng, KWIK, Harrison, TAN, Alex Hui, HWA, Leanne, LI, Min, KO, Andrew J. A theory of instruction for introductory programming skills [elektronický dokument]. DOI 10.1080/08993408.2019.1565235 In: Computer science education. [s.l.]: Taylor & Francis Group. Routledge, 2019, Roč. 29, 205-253 [tlačená forma] [online]. ISSN 0899-3408. ISSN (online) 1744-5175
AFC JACKOVÁ, Jana. Learning for Mastery in an Introductory Programming Course In: ITiCSE ́08: proceedings of the 13th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education. New Yourk: Association for Computing Machinery, 2008, s. 352-352. ISBN 978-1-60558-078-4.
Ohlas:
-/-- [01] GARNER, James, DENNY, Paul, LUXTON-REILLY, Andrew. Mastery Learning in Computer Science Education. DOI 10.1145/3286960.3286965 In: ACM International Conference Proceeding Series. [s.l.] : [s.n.], 2019, 37-46. ISBN 9781450366229
AFC HUBWIESER, Peter, ..., JACKOVA, Jana et al.: A Global Snapshot of Computer Science Education in K-12 Schools. In Proceedings of the 2015 ITiCSE on Working Group Reports (ITICSE-WGR '15). New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2015. 65–83. DOI: https://doi.org/10.1145/2858796.2858799
Ohlas:
-/-- [01] HUBBARD, Aleata. Pedagogical content knowledge in computing education: a review of the research literature [elektronický dokument]. DOI 10.1080/08993408.2018.1509580 In: Computer science education. [s.l.]: Taylor & Francis Group. Routledge, 2018, Roč. 28, č. 2, 117-135 [tlačená forma] [online]. ISSN 0899-3408. ISSN (online) 1744-5175
AFC MORGAN, Michael, ..., JACKOVA, Jana et al.: Understanding International Benchmarks on Student Engagement: Awareness and Research Alignment from a Computer Science Perspective. In Proceedings of the 2017 ITiCSE Conference on Working Group Reports (ITiCSE-WGR '17). New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2018. 1–24. DOI: https://doi.org/10.1145/3174781.3174782
Ohlas:
-/-- [01] CIOBAN, Smaranda, HATOS, Adrian. The Analysis of Teenagers' Vlogging Preferences in Educational Research [elektronický dokument]. DOI 10.18662/rrem/116 In: Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 2019, Roč. 11, č. 2, 38-58 [tlačená forma] [online]. ISSN 2066-7329. ISSN (online) 2067-9270
KEGA 009KU-4/2017 Inovatívne metodiky v predmete informatika v sekundárnom vzdelávaní. https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/10671 Obdobie trvania projektu 2017-2019. Hlavné riešiteľské pracovisko PF KU v Ružomberku, spoluriešiteľ projektu FPV UMB Banská Bystrica. Zodpovedný riešiteľ spoluprac. pracoviska FPV UMB do 31.8.2018 Jacková Jana; zástupkyňa vedúceho projektu od 1.9.2018 Jacková Jana.
http://evyucba.ku.sk/eduki/projekt-kega/riesitelia/
http://evyucba.ku.sk/eduki/projekt-kega/metodiky-a-materialy/
KEGA 018UMB-4/2020 Implementácia nových trendov v informatike do výučby algoritmického myslenia a programovania v predmete informatika v sekundárnom vzdelávaní. https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/13062 Obdobie trvania projektu 2020-2022. Hlavné riešiteľské pracovisko FPV UMB Banská Bystrica, spoluriešitelia projektu PF KU Ružomberok, FPV UKF Nitra. Zodpovedný riešiteľ spoluprac. pracoviska PF KU Jacková Jana
KEGA 008KU-4/2020 Komplexná inovácia a edukačná podpora predmetov študijného programu ""Učiteľstvo informatiky"" so začlenením problematiky ""Internetu vecí. https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/12667 Spoluriešiteľka Jacková Jana.
Erasmus+ 2020-1-SK01-KA203-078306 Strategic Partnerships – Upgrade with Learner – centered Approach.
period: September 2020 – December 2022. Spoluriešiteľka Jacková Jana.
Kto vie, nech učí. Európsky sociálny fond, prioritná os: Vzdelávanie Kód výzvy: OPLZ-PO1/2019/DOP/1.3.1-01; Číslo projektu: 312011AKK9; 1. Okt 2020 - 1. Sept 2023; Spoluriešiteľka Jacková Jana.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
členka ústrednej predmetovej komisie pre informatiku | Štátny pedagogický ústav v Bratislave | 2015 - 13. 05. 2021 |
členka Ústrednej komisie pre predprimárne a základné vzdelávanie Matematika a práca s informáciami - Informatika | Štátny pedagogický ústav v Bratislave, od 01. 07. 2022 Národný inštitút vzdelávania a mládeže | 30. 07. 2021 - 2023 |
členka organizačného a/alebo programového výboru DIdInfo | DidInfo, medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky, http://www.didinfo.net/ | 2014 - súčasnosť |
členka porôt a programových výborov česko-slovenskej ŠVK v didaktike informatiky | ČESKO-SLOVENSKÁ ŠTUDENTSKÁ VEDECKÁ KONFERENCIA V DIDAKTIKE INFORMATIKY, https://svkdi.pf.unipo.sk/, https://www.pdf.upol.cz/ktiv/veda/c-s-svk-di-2023/#c73743 | 2017 - súčasnosť |
členka programových výborov (recenzent) medzinárodných konferencií ITiCSE a SIGCSE TS | ACM SIGCSE Special Interest Group Computer Science Education, https://sigcse.org/events/ | 2012 - súčasnosť |
posudzovateľka projektov KEGA | Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR (KEGA), https://www.minedu.sk/kulturna-a-edukacna-grantova-agentura-msvvas-sr-kega/ | 2012 – súčasnosť |
skúšobná komisárka ECDL | Slovenská informatická spoločnosť, https://www.ecdl.sk/skusobni-komisari-lektori | 2021 – 2023 |
recenzentka príspevkov časopisu JTIE | JTIE Journal of Technology and Information Education. ISSN: 1803-537X. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Education. https://jtie.upol.cz/ | 2016 - súčasnosť |
členka programového výboru PRASAE International Workshop | PRASAE Peer Review, Peer Assessment, and Self Assessment in Education, International Workshop, http://edu.fmph.uniba.sk/prasae/organization | 2019 - súčasnosť |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Polish-Japanese Institute of Information Technology | Varšava, Poľsko https://www.pja.edu.pl/en/ | 15. 2. 2004 – 28. 2. 2004 | Japan International Cooperation Agency (JICA, 3rd copro) prostredníctvom SAIA |
The University of Dundee | Dundee, Veľká Británia https://www.dundee.ac.uk/ | 23. 6. 2007 – 27.6. 2007 | štipendium British Computer Society (ITiCSE 2007 Student Bursary) |
Univerzita Karlova / Charles University | Praha, Česká republika http://www.cuni.cz/ | máj 2015 (3 dni) | ERASMUS+ |
UNIVERSITATEA PETROL - GAZE DIN PLOIESTI /PETROLEUM-GAS UNIVERSITY OF PLOIEŞTI | Ploiesti, Rumunsko http://www.upg-ploiesti.ro/ | 9. 5. 2017 – 16. 5. 2017 | ERASMUS+ |
Mykolas Romeris University | Vilnius, Litva | 03.07.2022 - 14.07.2022 | ERASMUS+; ULCA ERASMUS+ PROJECT KA 203 "Upgrade with Learner-centred Approach (ULCA)" |