Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PaedDr. Jana Mastišová, PhD.
Email:
jana.mastisova@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KPEP - Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Mastišová
I.2 - Meno
Jana
I.3 - Tituly
PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1958
I.5 - Názov pracoviska
Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky PF KU Ružomberku
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1,034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
jana.mastisova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/7958
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Univerzita Mateja Bela Banská Bystrica 1989 - 1993 Učiteľstvo prvého stupňa základnej školy
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Katolícka univerzita Ružomberok Sociálna práca
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
učiteľka 1. stupňa ZŠ Základná škola Sládkovičova 10, 034 01 Ružomberok 1986 - 1996
učiteľka 1. stupňa ZŠ Základná škola Klačno 2045, 034 01 Ružomberok 1996 - 1999
školský špeciálny pedagóg Základná škola Klačno 2045, 034 01 Ružomberok 1999 - 2006
školský špeciálny pedagóg a školský logopéd Základná škola Sládkovičova 10, 034 01 Ružomberok 2006 - súčasnosť
odborný asistent Katolícka univerzita Ružomberok, Pedagogická fakulta 2006 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Rozširujúce štúdium - pedagogika mentálne postihnutých Univerzita Komenského Bratislava, Pedagogická fakulta 2001
Rozširujúce štúdium - špeciálna pedagogika - logopédia Univerzita Palackého Olomouc, Pedagogická fakulta 2009

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
pedagogická diagnostika dieťaťa predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
pedagogická prax 1 predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
pedagogická prax 2 predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
semestrálny projekt 1 - súvislá pedagogická prax predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
semestrálny projekt 2 - súvislá pedagogická prax predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
základy komunikačnej gramotnosti predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
jazyková gramotnosť v primárnom vzdelávaní učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy
pedagogická prax 1 učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy
pedagogická prax 2 učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy
semestrálny projekt 1 - súvislá pedagogická prax učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy
semestrálny projekt 2 - súvislá pedagogická prax učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
35
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
9
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
135
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
79
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
pedagogická diagnostika žiaka učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy
základy logopédie pre učiteľov učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
25
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
11
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
29
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
10
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAB MURINOVÁ, B., MASTIŠOVÁ, J.: Rozvíjanie komunikatívnych kompetencií v predprimárnom a primárnom vzdelávaní. Ružomberok: Verbum – vydavateľstvo Katolíckej univerzity, 2011, 108 s. ISBN 978-80-8084-804-0.

ADF MASTIŠOVÁ, J.: Príprava dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia na primárne vzdelávanie. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae : Universitas Catholica Ružomberok. - ISSN 1336-2232. - Roč. l3, č. 2 (2014), s. 79-93. 

AED MASTIŠOVÁ, J.: Dramatická výchova ako motivačný prvok edukácie v primárnom vzdelávaní. In Prvky literárnej a dramatickej výchovy v primárnom vzdelávaní . Ružomberok: Verbum – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2011, s. 24 – 39. ISBN 978-80-8084-817-0

AFD MASTIŠOVÁ, J., KUBÍKOVÁ, Z.: Predškolské obdobie a rozvoj gramotnosti = The pre-school and literacy development. In: Európska spoločnosť a jej kultúra :Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. - 1. vyd. - Warszawa : Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego, 2016. - ISBN 978-83-87897-16-1. - S. 297-311 

AFA VARGOVÁ, M., MASTIŠOVÁ, J.: Qality of pupils educations from the socially disadvantaged environment in a primary education. In: Orientacje i przedsięwzięcia w edukacji osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Siedlce: AKKA, 2017. ISBN 978-83-948104-0-5, s. 166 - 173.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

AFA MASTIŠOVÁ, J.: Intervencia školského sociálneho pedagóga a jej vplyv na edukáciu detí zo sociálne znevýhodneného prostredia. In: Európska spoločnosť a jej kultúra - zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. - 1. vyd. - Warszawa : Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego, 2016. - ISBN 978-83-87897-16-1, S. 313-320. 

AFA VARGOVÁ, M., MASTIŠOVÁ, J.: The importance of media education in pupils from a socially disadvantaged environment in primary education. In: Orientacje i przedsięwzięcia w edukacji osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi = monografia wieloautorska / red. Leszek Ploch, Ľudmila Belásová, Małgorzata Myszka. - [1. vyd.]. - Siedlce : AKKA, 2017. - ISBN 978-83-948104-0-5. - S. 166-173.

AFA VARGOVÁ, M., MASTIŠOVÁ, J.:Quality of pupisl education from the socially disadvantaged enivronment in primary education. In: Edukacja wczesnoszkolna wobec wyzvaň i problemów spolecznych, red. Sabina Wieruszewska-Duraj, aldona Gradzka-Tys. Siedlce: WN IKRIBL, 2019. ISBN 978-83-64884-23-8, s. 31 - 40.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AED MASTIŠOVÁ, J.: Dramatická výchova ako motivačný prvok edukácie v primárnom vzdelávaní . In: Prvky literárnej a dramatickej výchovy v primárnom vzdelávaní / zost. Mária Vargová ; rec. Tomáš Jablonský, Miroslav Gejdoš, Katarína Tišťanová, Mária Karasová. - Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2011. - ISBN 978-80-8084-817-0, S. 24-39.


 MURINOVÁ,B.: Motivácia vo vyučovaní slovenského jazyka. Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2013, s. 21, 189.                                                                               

BED MASTIŠOVÁ, J.: Metodika rozvíjania komunikačných kompetencií. In: Týždeň vedy a techniky na PF KU v Ružomberku : zborník prednášok z týždňa vedy a techniky : Ružomberok 2.-6. novembra 2009. - Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2010. - ISBN 978-80-8084-555-1, S. 331 - 336.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           BEDNÁŘOVÁ, J.: Čtenářská gramotnost jako integrativní prostředek k osobnostnímu rozvoji žáka. In Integrativní přístup v primárním vzdělávání : sborník z konference s mezinárodní účastí. Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2015, s. 40, 44.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

BED MASTIŠOVÁ, J: Rozvíjanie komunikačných zručností detí. In: Týždeň vedy a techniky na Pedagogickej fakulte Katolíckej univerzity v Ružomberku : zborník prednášok z týždňa európskej vedy, Ružomberok 24.-28. novembra 2008 / ed. Tomáš Jablonský, Amantius Akimjak, Štefan Tkačik, Anton Adam. - Ružomberok : Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2009. - ISBN 978-80-8084-426-4, S. 113-119.                                                                                                                                                                                               


 MURINOVÁ, B.: Význam motivácie v rozvíjaní čitateľskej gramotnosti žiakov. In Naša škola : odborný metodický časopis pre učiteľov materských škôl a 1. stupňa základných škôl, 2009/2010, roč. 13, č. 10, s. 8, 9, 13.

AAB MURINOVÁ, B., MASTIŠOVÁ, J.: Rozvíjanie komunikatívnych kompetencií v predprimárnom a primárnom vzdelávaní . Ružomberok : Verbum -vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2011. - 108 s. - ISBN 978-80-8084-804-0.                                                                                                                                                                                                                          


 CABANOVÁ, M.: Rozvíjanie diagnostickej kompetencie študentov - budúcich učiteľov predprimárneho vzdelávania. In Jazyková a literárna gramotnosť detí v kontexte rozvoja didaktických kompetencií budúcich učiteľov. Banská Bystrica : Belianum, 2018, s. 108, 112.          

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

KEGA 017KU-4/2014 Progresívne prvky v materiáloch prvého Učiteľského ústavu na území Slovenska a ich aplikácia pre pedagogiku a odborové didaktiky 21. storočia. Obdobie trvania projektu: od 2014 do 2016. Hlavný riešiteľ: doc. PaedDr. PhDr. Miroslav Gejdoš, PhD. Člen riešiteľského tímu: PaedDr. Jana Mastišová, PhD.

KEGA 012KU - 4/2019 Podpora vzdelávania detí zo sociálne znevýhodneného prostredia, ktorí zaostávajú vo výsledkoch pre nedostatočnú subvenciu v škole alebo v rodine. Obdobie trvania projektu: r. 2019 - 2021. Hlavný riešiteľ: prof. PaedDr. Božena Šupšáková, PhD. Člen riešiteľského tímu: PaedDr. Jana Mastišová, PhD.

VEGA 1/0748/20 Diagnostikovanie digitálnej gramotnosti učiteľov primárneho vzdelávania v kontexte pregraduálnej prípravy a edukačnej reality. Obdobie trvania projektu r. 2020 do2022. Hlavný riešiteľ PaedDr. Mária Karasová, PhD. Člen riešiteľského tímu: PaedDr. Jana Mastišová, PhD.

KEGA 017KU-4/2022 Podpory a prekážky diferencovaného vyučovania s ohľadom na zabezpečenie rovnosti príležitostí vo vzdelávaní sociálne znevýhodnených žiakov. Hlavný riešiteľ Mgr. Lenka Matejčiková, PhD. Člen riešiteľského tímu: PaedDr. Jana Mastišová, PhD.

Obdobie trvania projektu r. 2022 - 2024.

312011 AKK9 Kto vie, nech učí. Operačný program: Ľudské zdroje. Spolufinancovaný fondom: Európsky sociálny fond.


VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univerzita J. E. Purkyně Pasteurova 3544/1, Ústi nad Labem 21.10.2013 - 27.10.2013
Technická univerzita v Liberci Studentská 1402/2, Liberec 19.04.2015 - 22.04.2015
Univerzita Hradec Králové Rokitanského 62, Hradec Králové 18.10.2015 - 21.10.2015
Univerzita Karlova Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1
Univerzita Hradec Králové Rokitanského 62, Hradec Králové 11.11.2019 - 13.11.2019
Univerzita Karlova Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 22.11.2022 - 25.11.2022

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2024-10-04