Meno:
|
PaedDr. Katarína Tišťanová, PhD. | |
Email:
|
katarina.tistanova@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KPED
-
Katedra pedagogiky a psychológie
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
asistent | Žilinská univerzita, KPF sv. Ondreja Ružomberok | 10/1999-6/2000 |
odborný asistent | Katolícka univerzita, PF Ružomberok | 7/2000 - 5/2022 |
docent | Katolícka univerzita, PF Ružomberok | 6/2022- 6/2025 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Ako komunikovať s agresívnym a ochranárskym rodičom | Inšpirácia o.z. Bratislava | 2021 |
Systematické riešenia problémového chovania a Agresívne dieťa | Odborný seminár v Košiciach, organizátor vydavateľstvo Portál | 2018 |
CERTIFICATE OF ATTENDANCE for followed the English language course (level pre intermediate) | ProEduca | 2016 |
Nenásilná komunikácia | Workshop pod vedením Evy Rambaly z International center for nonviolent communication | 2008 |
Základy terapie pevným objatím | Odborné sympózium. Lektori: PhDr. J. Prekop (Nemecko), PhDr. J. Šturma (Česká republika), MUDr. J. Šuba (Slovenská republika). Liptovský Hrádok | 2007 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogická a sociálna komunikácia | Učiteľský základ | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
I. |
Petlák, Erich [Autor, 34%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%] ; Juszczyk, Stanislaw [Autor, 33%]. 2019. Undesirable Behaviour of Pupils Towards Teachers in Slovak Schools. – SCOPUS. In: The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : The international scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – ISSN 1732-6729. – Roč. 55, č. 1 (2019), s. 170-184 [tlačená forma] [online].
Bellová, Slavomíra [Autor, 33%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 33%] ; Tišťanová, Katarína [Autor, 34%]. 2019. Devalvačné prejavy žiakov a možnosti ich eliminovania na základnej škole /– 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – 84 s. – ISBN 978-80-561-0672-3.
Bellová, Slavomíra [Autor, 34%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 33%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%]. 2019. Devaluation acts of learners against teachers at slovak schools. – WOS CC. In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 9, č. 1 (2019), s. 12-14 [tlačená forma] [online].
TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2016. Hodnotenie v školskej praxi. Bratislava : IRIS, 2016. - 182 s; rec. Erich Petlák, Karol László. - 1. vyd. ISBN 978-80-89726-74-5.
TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2021. Rozvoj komunikačných zručností v edukácii. Ružomberok: Verbum 2021. – 88 s. – ISBN 978-80-561-0917-5.
TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2023. Komunikácia učiteľa a žiaka ako prostriedok tvorby bezpečného školského prostredia.
In: Vybrané aspekty tvorby bezpečného školského prostredia [textový dokument (print)] [učebnica pre vysoké školy] / Emmerová, Ingrid [Autor] ; Jablonský, Tomáš [Autor] ; Petlák, Erich [Autor] ; Bellová, Slavomíra [Autor] ; Siváková, Gabriela [Autor] ; Tišťanová, Katarína [Autor]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2023. – 147 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-561-1026-3
TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2019. Nežiadúce správanie formou kyberšikanovania (aj na cirkevných školách). [24.10.2018, Ružomberok, Slovensko]In: Súčasnosť a perspektívy edukácie III. [elektronický dokument] : národný program rozvoja výchovy a vzdelávania / Petlák, Erich [Zostavovateľ, editor] ; László, Karol [Recenzent] ; Emmerová, Ingrid [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – ISBN 978-80-561-0641-9, s. 72-86 [CD-ROM].
TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2018. Teoretické vymedzenie pojmu - devalvácia a súvisiace pojmy. Typy a prejavy devalvačného správania / Tišťanová, Katarína [Autor, 100%] ; Bajtoš, Ján [Recenzent] ; László, Karol [Recenzent]. In: Príčiny a prejavy devalvačného správania žiakov voči učiteľom [textový dokument (print)] / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : IRIS - Vydavateľstvo a tlač, 2018. – ISBN 978-80-8200-024-8, s. 15-49 [tlačená forma]
TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2017. Osobnosť učiteľa z pohľadu žiaka sekundárneho vzdelávania = The teacher´s personality from the point of view of the pupil´s secondary education / Katarína Tišťanová ; rec. Urszula Szuścik, 2017. In: Edukacja dziecka : różnorodność perspektyw i działań / red. Eugenia Rostańska, Bożena Marzec et al. - [1. vyd.]. - Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu, 2017. - ISBN 978-83-65621-20-7, s. 219-228.
TIŠŤANOVÁ, Katarína, Siváková, Gabriela. 2020. Pedagogická prax prípravy budúcich učiteľov na možné devalvačné správanie žiakov na školách / Tišťanová, Katarína [Autor, 50%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 50%]
In: Pedagogica Actualis 12 [textový dokument (print)] : aktuálne trendy pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave / Sirotová, Mariana [Zostavovateľ, editor] ; Michvocíková, Veronika [Zostavovateľ, editor] ; Kollárová, Dana [Recenzent] ; Jablonský, Tomáš [Recenzent]. – 1. vyd. – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. – ISBN 978-80-572-0066-6, s. 220-232 [tlačená forma]
Petlák, Erich [Autor, 34%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%] ; Juszczyk, Stanislaw [Autor, 33%]. 2019. Undesirable Behaviour of Pupils Towards Teachers in Slovak Schools. – SCOPUS. In: The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : The international scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – ISSN 1732-6729. – Roč. 55, č. 1 (2019), s. 170-184 [tlačená forma] [online].
Ohlas:
2021 [3] ATIK, Servet, CELIK Osman Tayyar. Analysis of the Relationships between Academic Motivation, Engegment, Burnout and Academic Achievment with Structural Equation Modelling. In: International Journal of Contemporary Educational Reserach. Volume 8, Number 2, June 2021, 118-130. ISSN: 2148-3868. DOI: https://doi.org/10.33200/ijcer.826088 (www.ijcer.net), p.124.
Petlák, Erich [Autor, 34%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%] ; Juszczyk, Stanislaw [Autor, 33%]. 2019. Undesirable Behaviour of Pupils Towards Teachers in Slovak Schools. – SCOPUS. In: The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : The international scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – ISSN 1732-6729. – Roč. 55, č. 1 (2019), s. 170-184 [tlačená forma] [online].
Ohlas:
2021 [3] RJ (Nico) Botha and RP Zwane. Strategies to Prevent Leaner-on- Educator. Violence in South African Schools. In: International Journal of Learning, Teaching and Education Research. Vol. 20, No. 9, pp. 1-17, September 2021. https://doi.org/10.26803/ijlter.20.9.1, https://orcid.org/0000-0002-5425-8635. p. 7, 8.
TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2012. Špecifiká pedagogického komunikovania. Ružomberok : Verbum 2012. – 143 s. – ISBN 978-80-8084-885-9.
Ohlas:
2016 [3] SIROTOVÁ, Mariana, KUMOROVÁ Zdenka. The teacher of Slovak language and literature in the conditiond of Slovak pre- gradual preparation. The Online Jurnal of New Horizons in Education. July 2016. Volume 6, Issue 3.
TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2016. Hodnotenie v školskej praxi. Bratislava : IRIS, 2016. - 182 s; rec. Erich Petlák, Karol László. - 1. vyd. ISBN 978-80-89726-74-5.
Ohlas:
2020 [4] JACKOVÁ, Jana. MASTERY LEARNING- od teórie k praxi. Ružomberok: Verbum 2020. 8,69 AH, 106 s. ISBN 978- 80-561-0768-3. Citácie na s. 24, 37, 43, 65, 78.
Bellová, Slavomíra [Autor, 34%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 33%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%]. 2019. Aspekty nevhodného správania žiakov voči učiteľom v slovenských školách. In: Pedagogická revue [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – ISSN 1335-1982. – ISSN (online) 2585-8424. – Roč. 66, č. 1 (2019), s. 73-83 [tlačená forma] [online].
Ohlas:
2020 [4] EMMEROVÁ, Ingrid. Možnosti školy v oblasti nešpecifickej prevencie. Socializácia, prosociálnosť, riešenie konfliktov a disciplína. In: Manažment školy v praxi. [textový dokument (print)] : Wolters Kluwer, č. 6 (2020), s. 25 [tlačená forma].
Interný grant PF KU GAPF 5/1a/2022: Zážitkovo o školstve v Historickej škole prof. Jozefa Mistríka. Hlavný riešiteľ: PaedDr. Katarína Tišťanová, PhD. Doba riešenia: 2021- 2022- exkurzia spojená s observačnou praxou v Španej doline pre študentov odboru Pedagogika
KEGA 012KU-4/2022 Bezpečnosť školského prostredia - nová výzva pre rozvoj vybraných kompetencií učiteľov základných a stredných škôl. Doba riešenia: 2022- 2025
Interný grant PF KU GAPF 1/16/2019: Odkaz Jána Amosa Komenského pre dnešného pedagóga. Hlavný riešiteľ: PaedDr. Katarína Tišťanová, PhD. Doba riešenia: 2019- 2020 – exkurzia pre študentov odboru pedagogika do múzea Jana Amosa Komenského v Uhorskom Brode
KEGA 007KU-4/2017 Devalvačné prejavy žiakov voči učiteľom – prejavy, príčiny, prevencia. Doba riešenia: 2017- 2019
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2021 Aktuálne trendy vo vzdelávaní v súčasnej spoločnosti a v kontexte trendov otvorenej vedy | UCM Trnava | 2021 |
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2019 Orientácia človeka v spoločnosti a jej základné aspekty | UCM Trnava | 2019 |
Organizátorka a aktívna účasť na konferencii Súčasnosť a perspektívy edukácie III | PF KU Ružomberok | 2018 |
Aktívna účasť na medzinárodnej vedeckej konferencii Inovatívne trendy v odborových didaktikách | UKF Nitra | 2018 |
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie „Výzvy edukácie v kontexte katolíckej pedagogiky“ | PF KU Ružomberok | 2012 |
Organizátorka konferencia s medzinárodnou účasťou „Problematika slovného hodnotenia v súčasnej škole“ organizovaná Katedrou pedagogiky PF KU v Ružomberku a Uniwersytetom Jana Kochanowskiego w Kielcach, Akademia Świetokrzyska, Wydział Pedagogiczny i Artystyczny | PF KU Ružomberok | 2008 |
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2022 Aktuálne trendy inkluzívneho vzdelávania a psychosociálnej podpory v edukácii | UCM Trnava | 2022 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Universitet of JP II | Krakow, Poľsko | 28.- 31. 3. 2022 | Erazmus +, sektor : Vysokoškolské vzdelávanie |
Ostravská univerzita | Ostrava, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky, ČR | 8.- 12. 4. 2019 | Mobilita za účelom výučby v rámci projektu LLP/ERASMUS |
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně | Ústi nad Labem, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky, ČR | 27. – 31.5.2013 | Mobilita za účelom výučby v rámci projektu LLP/ERASMUS |
Krakowska Akademia im. A. F. Modrzewskiego | Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków, Poľsko | 24. - 27.10.2022 | Erasmus+ |
Ostravská univerzita | Ostrava, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a andragogiky, ČR | 23. - 27.10.2023 | Mobilita za účelom výučby v rámci projektu ERASMUS + |
Slezská univerzita | Opava, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd | 7. - 11. 10. 2024 | Mobilita za účelom školenia v rámci projektu ERASMUS + |