Meno:
|
PaedDr. Katarína Tišťanová, PhD. | |
Email:
|
katarina.tistanova@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KPED
-
Katedra pedagogiky a psychológie
|
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitra, Pedagogická fakulta | 1998 | Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: pedagogika- slovenský jazyk a literatúra |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2006 | Teória vyučovania predmetov na 1. stupni ZŠ |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
asistent | Žilinská univerzita, KPF sv. Ondreja, Ružomberok | 10/1999-6/2000 |
odborný asistent | Katolícka univerzita, PF Ružomberok | 7/2000 - 5/2022 |
docent | Katolícka univerzita, PF Ružomberok | 6/2022- 6/2025 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Základy terapie pevným objatím | Odborné sympózium. Lektori: PhDr. J. Prekop (Nemecko), PhDr. J. Šturma (Česká republika), MUDr. J. Šuba (Slovenská republika), Liptovský Hrádok | 2007 |
Nenásilná komunikácia | Workshop pod vedením Evy Rambaly z International center for nonviolent communication | 2008 |
CERTIFICATE OF ATTENDANCE for followed the English language course (level pre intermediate) | ProEduca, Liptovský Mikuláš | 2008 |
Systematické riešenia problémového chovania, Agresívne dieťa | Odborný seminár (Košice, Ružomberok) | 2018 |
Ako komunikovať s agresívnym a ochranárskym rodičom | Inšpirácia o.z., Bratislava | 2021 |
Wellbeing v praxi | Učíme společne, Lucie Samková, Praha | 2023 |
Aktuality z wellbeingu | Učíme společne, Lucie Samková, Praha | 2023 |
Vhodné komunikačné postupy v interakcii rodič-učiteľ. Praktický webinár | Inšpirácia o. z., Bratislava | 2023 |
Účasť na konferencii: Jak se dělají inovace ve vzdělávaní učitelu? | PF Masarykova univerzita, Brno | 2024 |
Vzťahová výchova na 1. stupni ZŠ | Raabe, Slovensko | 2025 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogická a sociálna komunikácia | Učiteľský základ | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Aktivizačné metódy vo vyučovaní | DPŠ | iné | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Evalvácia a autoevalvácia v práci učiteľa | DPŠ | iné | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Pedagogika a vychovávateľstvo | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2012. Špecifiká pedagogického komunikovania. Ružomberok: Verbum 2012. – 143 s. – ISBN 978-80-8084-885-9.
TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2016. Hodnotenie v školskej praxi. Bratislava: IRIS, 2016. - 182 s; rec. Erich Petlák, Karol László. - 1. vyd. ISBN 978-80-89726-74-5.
Petlák, Erich [Autor, 34%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%] ; Juszczyk, Stanislaw [Autor, 33%]. 2019. Undesirable Behaviour of Pupils Towards Teachers in Slovak Schools – SCOPUS. In: The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument]: The international scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – ISSN 1732-6729. – Roč. 55, č. 1 (2019), s. 170-184 [tlačená forma] [online].
Bellová, Slavomíra [Autor, 33%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 33%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 34%]. 2019. Devalvačné prejavy žiakov a možnosti ich eliminovania na základnej škole /– 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko): Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – 84 s. – ISBN 978-80-561-0672-3.
Bellová, Slavomíra [Autor, 34%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 33%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%]. 2019. Devaluation acts of learners against teachers at slovak schools – WOS CC. In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 9, č. 1 (2019), s. 12-14 [tlačená forma] [online].
TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2025. Ako podporiť wellbeing žiaka a učiteľa vo vyučovaní. In: Bezpečné a podporujúce edukačné prostredie. 10. ročník konferencie. Dubnica nad Váhom: VŠ DTI. 2025. ISBN 978-80-8222-066-0
TIŠŤANOVÁ, Katarína, Siváková, Gabriela. 2020. Pedagogická prax prípravy budúcich učiteľov na možné devalvačné správanie žiakov na školách / Tišťanová, Katarína [Autor, 50%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 50%]
In: Pedagogica Actualis 12 [textový dokument (print)] : aktuálne trendy pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave / Sirotová, Mariana [Zostavovateľ, editor] ; Michvocíková, Veronika [Zostavovateľ, editor] ; Kollárová, Dana [Recenzent] ; Jablonský, Tomáš [Recenzent]. – 1. vyd. – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. – ISBN 978-80-572-0066-6, s. 220-232 [tlačená forma]
Bellová, Slavomíra [Autor, 34%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 33%]. 2021. Rozvoj pozitívnej sociálnej klímy triedy na základnej škole = Development of the positive class social climate in primary school In: Naša škola [textový dokument (print)] : odborný metodický časopis pre učiteľov materských škôl a 1. stupňa základných škôl. – Bratislava (Slovensko) : Pamiko. – ISSN 1335-2733. – Roč. 24, č. 9-10 (2021), s. 10-17 [tlačená forma].
TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2021. Rozvoj komunikačných zručností v edukácii. Ružomberok: Verbum 2021. ISBN 978-80-561-0917-5.
ID: 530608 | Učiteľ v podmienkach online hodnotenia žiakov = Teacher in terms of online student assessment / TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 50%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 50%]
In: Pedagogica Actualis XIII [textový dokument (print)] : vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvorenej vedy / Šeben Zaťková, Tímea [Zostavovateľ, editor] ; Michvocíková, Veronika [Zostavovateľ, editor] ; Rubacha, Krzysztof Mariusz [Recenzent] ; Slávik, Milan [Recenzent]. – 1. vyd. – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. – ISBN 978-80-572-0243-1, s. 347-362 [tlačená forma]
ID: 1087334 | Komunikácia učiteľa a žiaka ako prostriedok tvorby bezpečného školského prostredia / TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 100%]
In: Vybrané aspekty tvorby bezpečného školského prostredia [textový dokument (print)] / Emmerová, Ingrid [Autor] ; Jablonský, Tomáš [Autor] ; Petlák, Erich [Autor] ; Bellová, Slavomíra [Autor] ; Siváková, Gabriela [Autor] ; Tišťanová, Katarína [Autor]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2023. – ISBN 978-80-561-1026-3, s. 109-128 [1,20 AH] [tlačená forma]
Petlák, Erich [Autor, 34%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%] ; Juszczyk, Stanislaw [Autor, 33%]. 2019. Undesirable Behaviour of Pupils Towards Teachers in Slovak Schools. – SCOPUS. In: The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument]: The international scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – ISSN 1732-6729. – Roč. 55, č. 1 (2019), s. 170-184 [tlačená forma] [online].
Ohlasy:
2023 KAUSAR, SHAH, GHAZALA. Students undesirable behavior faced by teahers in Classroom managment at second level. In: Journal of Research Administration. Vol. 5 č. 1 (2023). ISSN:1539-1590 | E-ISSN:2573-7104, s.175-198, strana citácie 177.
2022 NURYONO, W. Achievement Motivation, Affiliation Motivation, and Student Learning Behavior During The Covid-19 Pandemic: A Structural Equation Model. Jurnal Inspirasi Pendidikan, 12(1), 40–47. https://doi.org/10.21067/jip.v12i1.6643, strana citácie 44.
2021 ATIK, Servet, CELIK Osman Tayyar. Analysis of the Relationships between Academic Motivation, Engegment, Burnout and Academic Achievment with Structural Equation Modelling. In: International Journal of Contemporary Educational Reserach. Volume 8, Number 2, June 2021, 118-130. ISSN: 2148-3868. DOI: https://doi.org/10.33200/ijcer.826088 (www.ijcer.net), p. 124.
2021 BOTHA, R. J. Nico, ZWANE, R.P. Strategies to Prevent Leaner-on- Educator. Violence in South African Schools. In: International Journal of Learning, Teaching and Education Research. Vol. 20, No. 9, pp. 1-17, September 2021. https://doi.org/10.26803/ijlter.20.9.1, https://orcid.org/0000-0002-5425-8635. p. 7, 8.
2019 VACLAVIK, Marek, SIKOROVA, Zuzana, CERVENKOVA, Iva. Analysis of Independences of Normality on Sample Size with Regards to Reliability. In: Silhavy, R., Silhavy, P., Prokopova, Z. (eds) Computational Statistics and Mathematical Modeling Methods in Intelligent Systems. CoMeSySo 2019. Advances in Intelligent Systems and Computing, vol 1047. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-31362-3_29 SCOPUS
2019 ALMÁŠIOVÁ, Angela, KOHÚTOVÁ, Katarína, BUDNIAK, Alina. School Burnout Syndrome in the Students of Helping Professions and its Possible Predictprs. In: The New Educational Review, 2019 Vol. 57, No. 3 strana citácie 50. DOI: 10.15804/tner.2019.57.3.03.
BELLOVÁ, Slavomíra [Autor, 34%] ; SIVÁKOVÁ, Gabriela [Autor, 33%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%]. 2019. Devaluation acts of learners against teachers at slovak schools. – WOS CC. In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument]: journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 9, č. 1 (2019), s. 12-14 [tlačená forma] [online].
Ohlasy:
2024 [02] EMMEROVÁ, Ingrid. Bezpečnosť školského prostredia - výzva pre učiteľov základných a stredných škôl. Ružomberok: Verbum 2024. ISBN 978-80-561-1109-3, strana citácie 29.
2024 [02] PETLÁK, Erich. Činitele pôsobiace na bezpečnosť školského prostredia. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 23, č. 3 (2024), s. 45-50 [tlačená forma] [online], strana citácie 48.
2023 [02] EMMEROVÁ, Ingrid. Agresia a kyberagresia žiakov [textový dokument (print)] [monografia] / Emmerová, Ingrid [Autor, 100%] ; Danek, Ján [Recenzent] ; Dulovics, Mário [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2023. – 125 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-561-1025-6
2023 [02] EMMEROVÁ, Ingrid. Prevencia agresívneho správania žiakov - základ tvorby bezpečného školského prostredia / Emmerová, Ingrid [Autor, 100%] ; Výchova, vzdelávanie, prevencia a pomoc žiakom v náročných životných situáciách [24.11.2022, Žilina, Slovensko] In: Výchova, vzdelávanie, prevencia a pomoc žiakom v náročných životných situáciách [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : zborník vedeckých príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie / Bakošová, Zlatica [Zostavovateľ, editor] ; Švec, Jakub [Zostavovateľ, editor] ; Duchovičová, Jana [Recenzent] ; Pasternáková, Lenka [Recenzent]. – 1. vyd. – Žilina (Slovensko) : Žilinská univerzita v Žiline, 2023. – ISBN 978-80-554-1997-8. – ISBN (elektronické) 978-80-554-1994-7, s. 147-156 [tlačená forma] [online]
2022[02] EMMEROVÁ, Ingrid. Prevention of aggresive behaviour of pupils as the basis for creating a safe school environment. In: AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. 12. 35-38. 10.33543/12023538.
2022 [02] EMMEROVÁ, Ingrid Výskum rizikového a problémového správania žiakov základných a stredných škôl = Research of Pupils ́ Risk and Problem Behaviour at Primary and Secondary Schools / Emmerová, Ingrid [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/ssf.2022.21.1.9-18 In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 21, č. 1 (2022), s. 9-18 [tlačená forma] [online]
2022 [02] EMMEROVÁ, Ingrid. Preventívna kompetencia sociálneho pedagóga v škole a jeho prínos pri tvorbe bezpečného školského prostredia / Emmerová, Ingrid [Autor, 100%] ; SOCEDU [16.06.2022, Trnava, Slovensko]. – DOI 10.31262/978‐80‐568‐0522‐0/2022 In: Retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogiky [elektronický dokument] : zborník príspevkov z konferencie SOCEDU / Bizová, Naďa [Zostavovateľ, editor] ; Lengyelová, Alexandra [Zostavovateľ, editor] ; Liberčanová, Kristína [Zostavovateľ, editor] ; Lorenzová, Jitka [Recenzent] ; Richterová, Bohdana [Recenzent]. – 1. vyd. – Trnava (Slovensko) : Trnavská univerzita v Trnave. Pedagogická fakulta. Katedra pedagogických štúdií, 2022. – ISBN (elektronické) 978-80-568-0522-0, s. 26-32 [online]
2020 [02] HANULIAKOVÁ, Jana- HASAJOVÁ, Lívia. Učiteľova individuálna koncepcia edukácie a jej vplyv na modelovanie triednych pravidiel. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: Verbum 2020. Roč. 19, č. 5, s. 131- 140. ISSN 1336-2232, strana citácie 131.
TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2012. Špecifiká pedagogického komunikovania. Ružomberok: Verbum 2012. – 143 s. – ISBN 978-80-8084-885-9.
Ohlasy:
2024 SIVÁKOVÁ, Gabriela. Triedny učiteľ ako činiteľ komunikačnej súdržnosti pre úspešnú spoluprácu rodiny a školy. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae : Universitas Catholica Ružomberok, 2024, roč. 23, č. 1, s. 41.
2023 POŠTEKOVÁ, Beáta. Kooperatívne učenie na upevnenie slovenskej gramatiky pre budúcich učiteľov predprimárneho vzdelávania v kontexte prírodných vied. In: Didakticko- odborové súvislosti pregraduálnej prípravy II. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Kuchárska kniha pre život 9. ročník. Dubnica nad Váhom: DTI, 2023. ISBN 978-80-8222-048-6.
2023 MICHVOCIKOVÁ, Veronika. Vybrane aspekty pedagogickej komunikácie v edukačnej realite. Trnava: UCM 2023. ISBN 978-80-572-0317-9.
2022 KAMENICKÁ, Jana. Brain - Based TEFL Nitra: UKF 2022. ISBN 978-80-558-1991-4, strana citácie 49 Dostupné na: https://www.researchgate.net/publication/367117190_Brain-Based_TEFL#fullTextFileContent
2021 SIVÁKOVÁ, Gabriela. Teória výchovy v didakticko-pedagogickom kontexte. Ružomberok: Verbum 2021. ISBN 978-80-561-0918-2, s. 10
2021 BELLOVÁ, Slavomíra. Novyje formy sotrudničestva členov semji i ich vlijanie na obrazovanie rebjonka=New forms of family coexistence and their influence on the upbringing of children. In: Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija : sbornik statej po materialam 44. mezdunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii. Novosibirsk: SIBAK, 2021, No 3 (42) : mart 2021, s. 64, 70.
2021 KOVÁČOVÁ, Barbora. Inhibičné stratégie pri riešení latentne agresívneho správania detí v období predškolského veku. Ružomberok: Verbum 2021, ISBN 978- 80-561-0851-2. s. 19.
2018 SIVÁKOVÁ, Gabriela. Edukačný proces a jeho vplyv na disciplínu žiakov=Educational process and its effect on discipline of pupils. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae : Universitas Catholica Ružomberok, 2018, roč. 17, č. 1, s. 161, 164.
2017 PETLÁK, Erich. Učiteľ a vyučovanie v 21. storočí=Teacher and education in the 21st century. In: Edukacja dziecka : różnorodność perspektyw i działań. Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu, 2017, s. 57, 59.
2016 SIROTOVÁ, Mariana, KUMOROVÁ Zdenka. The teacher of Slovak language and literature in the conditiond of Slovak pre- gradual preparation. The Online Jurnal of New Horizons in Education. July 2016. Volume 6, Issue 3.
2016 PETLÁK, Erich. Globalizácia a výzvy pre edukáciu. In: DIDAKTIKA: špeciálna príloha časopisu MANAŽMENT ŠKOLY v praxi, 2016, roč. 11, č. 11-III., s. 4, 5.
2016 TURIAK, Emil. Človek a svet hodnôt. Ružomberok: Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2016, s. 21, 24, 26. ISBN 978-80-561-0380-7.
2015 HOLLÁ, Zuzana. Efektívne rodičovstvo= Effective parenthood. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok, 2015, roč. 14, č. 3, s. 70, 71.
2013 ŠARNÍKOVÁ, Gabriela. Diskusia v edukácii kedysi a dnes. In: Komunikacja tradycja i innowacje. Chełm : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie, 2013, s. 562, 568. ISBN 978-83-61149-10-1.
2013 MURÍNOVÁ, Beáta. Motivácia vo vyučovaní slovenského jazyka. Ružomberok: Verbum 2013. ISBN 978-80-8084-992-4. s. 68.
2013 HOLLÁ, Zuzana. Facebook a jeho vplyv na vývin prosociálnosti. In: Komunikacja tradycja i innowacje. Chełm : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie, 2013, s. 326, 329. ISBN 978-83-61149-10-1.
2013 ŠARNÍKOVÁ, Gabriela. Láska- hodnota, ku ktorej (sa) treba vychovávať (2.) In: DIDAKTIKA. roč. IV, 3 /2013. Bratislava: IURA EDITION 2013. ISSN 1338- 2845. s.1
2012 PETLÁK, Erich. Tišťanová, K.: Špecifiká pedagogického komunikovania. In: Naša škola: odborný metodický časopis pre učiteľov materských škôl a 1. stupňa základných škôl, 2012, roč. 16, č. 2, s. 74. ISSN 1335-2733.
TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2016. Hodnotenie v školskej praxi. Bratislava: IRIS, 2016. - 182 s; rec. Erich Petlák, Karol László. - 1. vyd. ISBN 978-80-89726-74-5.
Ohlasy:
2023 [4] PETLÁK, Erich. Význam emocionality v živote človeka a spoločnosti. In: Pedagogica actualis XIV. Podpora a inklúzia vo vzdelávaní I. Trnava: UCM 2023, s. 226- 238, strana citácie 228.
2021 [4] MAČURA, Peter - HUBINÁK, Andrej- KRŠKA, Peter. Základné pohybové kompetencie detí mladšieho školského veku Ružomberok: Verbum 2021, ISBN 978-80-561-0935-9. strana citácie 41.
2020 [3] BENYAK, Jozef. Hodnotenie v informačnej výchove v primárnom vzdelávaní. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Universitas Catholica Ružomberok 2020, ročník 19, č. 1. ISSN 1336-2232, strana citácie 111.
2020 [3] GUBRICOVÁ, Janette. Metódy kontroly a hodnotenia vychovávateľov v centrách voľného času optikou výchovných programov. In: Pedagogica actualis XI. Spoločnosť a výchova. Trnava: UCM 2020, strana citácie 136.
2020 [4] JACKOVÁ, Jana. MASTERY LEARNING- od teórie k praxi. Ružomberok: Verbum 2020. 8,69 AH, 106 s. ISBN 978- 80-561-0768-3. Citácie na s. 24, 37, 43, 65, 78.
2019 [4] PETLÁK, Erich. Motivácia v edukačnom procese. Bratislava: Wolters Kluwer SR s.r.o. 2019. ISBN 978-80-571-0150-5. (brož.) s. 93.
2018 [4] PETLÁK, Erich. Paradigmy súčasnej didaktiky. In: Inovatívne trendy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe. Zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie. Nitra : PF UKF 2018. ISBN 978-80-558-1277-9. s. 24.
2017 [06] SIVÁKOVÁ, Gabriela. Recenzia Tišťanová, K.: Hodnotenie v školskej praxi. In: Naša škola: odborný metodický časopis pre učiteľov materských škôl a 1. stupňa základných škôl, 2016/2017, roč. 20, č. 6, s. 66. ISSN 1335-2733.
2017 [3] SIVÁKOVÁ, Gabriela. Pedagogická diagnostika v práci vychovávateľa ako významný prostriedok poznávania žiakov. In: Edukacja dziecka. Róznorodość perspektyw i dzialań. Wydawnictwo Naukowe Wyzsej Szkoly Biznesu w Dabrwie Górniczej 2017. s. 293. ISBN 978-83-65621-20-7.
2017 [4] PETLÁK, Erich. Autorita učiteľa a edukačné súvislosti. In: Pedagogica Actualis IX (Autorita učiteľa a klíma edukačneho procesu). Trnava: FF UCM 2017. ISBN 978-80- 8105-8498-6. s. 217.
2017 [4] PETLÁK, Erich. Edukácia klasická versus inovatívna. In: Manažment školy v praxi : Didaktika: špeciálna príloha časopisu Manažment školy v praxi, 2017, roč. 12, č. 11 - príloha III/2017, s. 3, 4.
BELLOVÁ, Slavomíra [Autor, 34%] ; SIVÁKOVÁ, Gabriela [Autor, 33%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%]. 2019. Devaluation acts of learners against teachers at slovak schools. – WOS CC. In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 9, č. 1 (2019), s. 12-14 [tlačená forma] [online].
Ohlasy:
2022[02] EMMEROVÁ, Ingrid. Prevention of aggresive behaviour of pupils as the basis for creating a safe school environment. In: AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. 12. 35-38. 10.33543/12023538.
Interný grant PF KU GAPF 1/16/2019: Odkaz Jána Amosa Komenského pre dnešného pedagóga. Hlavný riešiteľ: PaedDr. Katarína Tišťanová, PhD. Doba riešenia: 2019- 2020 – exkurzia pre študentov odboru pedagogika do múzea Jana Amosa Komenského v Uhorskom Brode
Interný grant PF KU GAPF 5/1a/2022: Zážitkovo o školstve v Historickej škole prof. Jozefa Mistríka. Hlavný riešiteľ: PaedDr. Katarína Tišťanová, PhD. Doba riešenia: 2021- 2022- exkurzia spojená s observačnou praxou v Španej doline pre študentov odboru Pedagogika
KEGA 012KU-4/2022 Bezpečnosť školského prostredia - nová výzva pre rozvoj vybraných kompetencií učiteľov základných a stredných škôl. Doba riešenia: 2022- 2025 (člen riešiteľského kolektívu).
KEGA 007KU-4/2024 Tímový prístup k vzdelávaniu dieťaťa s dyspraxiou v predškolskom veku: od identifikácie ťažkostí k úspešnej inklúzii. Doba riešenia: 2024- 2026 (člen riešiteľského kolektívu).
KEGA 008KU-4/2025 Tvorba e-metodík a inštruktážnych videí na princípoch kooperatívnych metód učenia v druhom vzdelávacom cykle nového ŠVP v kontexte prierezových gramotností. Doba riešenia: 2025- 2027 (člen riešiteľského kolektívu).
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Organizátorka konferencia s medzinárodnou účasťou „Problematika slovného hodnotenia v súčasnej škole“ organizovaná Katedrou pedagogiky PF KU v Ružomberku a Uniwersytetom Jana Kochanowskiego w Kielcach, Akademia Świetokrzyska, Wydział Pedagogiczny i Artystyczny | PF KU Ružomberok | 2008 |
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie „Výzvy edukácie v kontexte katolíckej pedagogiky“ | PF KU Ružomberok | 2012 |
Organizátorka a aktívna účasť na konferencii „Súčasnosť a perspektívy edukácie III" | PF KU Ružomberok | 2018 |
Aktívna účasť na medzinárodnej vedeckej konferencii „Inovatívne trendy v odborových didaktikách" | UKF Nitra | 2018 |
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2019 „Orientácia človeka v spoločnosti a jej základné aspekty" | UCM Trnava | 2019 |
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2021 „Aktuálne trendy vo vzdelávaní v súčasnej spoločnosti a v kontexte trendov otvorenej vedy" | UCM Trnava | 2021 |
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2022 „Aktuálne trendy inkluzívneho vzdelávania a psychosociálnej podpory v edukácii" | UCM Trnava | 2022 |
Organizátorka a členka vedeckého výboru medzinárodnej vedeckej konferencie „Bezpečnosť školského prostredia - Aktuálna výzva pre zamestnancov škôl" | PF KU v Ružomberku | 2024 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně | Ústi nad Labem, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky, ČR | 27. – 31.5.2013 | Mobilita za účelom výučby v rámci projektu LLP/ERASMUS |
Ostravská univerzita | Ostrava, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky, ČR | 8.- 12. 4. 2019 | Mobilita za účelom výučby v rámci projektu LLP/ERASMUS |
Universitet of JP II | Krakow, Poľsko | 28.- 31. 3. 2022 | Erazmus +, sektor : Vysokoškolské vzdelávanie |
Krakowska Akademia im. A. F. Modrzewskiego | Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków, Poľsko | 24. - 27.10.2022 | Erasmus+ |
Ostravská univerzita | Ostrava, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a andragogiky, ČR | 23. - 27.10.2023 | Mobilita za účelom výučby v rámci projektu ERASMUS + |
Slezská univerzita | Opava, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, ČR | 7. - 11. 10. 2024 | Mobilita za účelom školenia v rámci projektu ERASMUS + |