Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PaedDr. Katarína Tišťanová, PhD.
Email:
katarina.tistanova@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KPED - Katedra pedagogiky a psychológie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Tišťanová
I.2 - Meno
Katarína
I.3 - Tituly
PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1975
I.5 - Názov pracoviska
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1, Ružomberok 034 01
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
katarina.tistanova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-5992-4449

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
asistent Žilinská univerzita, KPF sv. Ondreja Ružomberok 10/1999-6/2000
odborný asistent Katolícka univerzita, PF Ružomberok 7/2000 - 5/2022
docent Katolícka univerzita, PF Ružomberok 6/2022- 6/2025

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Ako komunikovať s agresívnym a ochranárskym rodičom Inšpirácia o.z. Bratislava 2021
Systematické riešenia problémového chovania a Agresívne dieťa Odborný seminár v Košiciach, organizátor vydavateľstvo Portál 2018
CERTIFICATE OF ATTENDANCE for followed the English language course (level pre intermediate) ProEduca 2016
Nenásilná komunikácia Workshop pod vedením Evy Rambaly z International center for nonviolent communication 2008
Základy terapie pevným objatím Odborné sympózium. Lektori: PhDr. J. Prekop (Nemecko), PhDr. J. Šturma (Česká republika), MUDr. J. Šuba (Slovenská republika). Liptovský Hrádok 2007

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Pedagogická a sociálna komunikácia Učiteľský základ + Pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika Učiteľský základ + Pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
10
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
64
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
52
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Hodnotenie v edukácii Pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Zvládanie konfliktných situácii Pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Moderné edukačné metódy Pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická a sociálna komunikácia Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
68
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
27
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
56
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
27
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Petlák, Erich [Autor, 34%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%] ; Juszczyk, Stanislaw [Autor, 33%]. 2019. Undesirable Behaviour of Pupils Towards Teachers in Slovak Schools. – SCOPUS. In: The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : The international scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – ISSN 1732-6729. – Roč. 55, č. 1 (2019), s. 170-184 [tlačená forma] [online].

Bellová, Slavomíra [Autor, 33%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 33%] ; Tišťanová, Katarína [Autor, 34%]. 2019. Devalvačné prejavy žiakov a možnosti ich eliminovania na základnej škole /– 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – 84 s. – ISBN 978-80-561-0672-3.

Bellová, Slavomíra [Autor, 34%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 33%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%]. 2019. Devaluation acts of learners against teachers at slovak schools. – WOS CC. In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 9, č. 1 (2019), s. 12-14 [tlačená forma] [online].

TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2016. Hodnotenie v školskej praxi. Bratislava : IRIS, 2016. - 182 s; rec. Erich Petlák, Karol László. - 1. vyd. ISBN 978-80-89726-74-5.

 TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2021. Rozvoj komunikačných zručností v edukácii. Ružomberok: Verbum 2021. – 88 s. – ISBN 978-80-561-0917-5.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2023. Komunikácia učiteľa a žiaka ako prostriedok tvorby bezpečného školského prostredia.

In: Vybrané aspekty tvorby bezpečného školského prostredia [textový dokument (print)] [učebnica pre vysoké školy] / Emmerová, Ingrid [Autor] ; Jablonský, Tomáš [Autor] ; Petlák, Erich [Autor] ; Bellová, Slavomíra [Autor] ; Siváková, Gabriela [Autor] ; Tišťanová, Katarína [Autor]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2023. – 147 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-561-1026-3

TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2019. Nežiadúce správanie formou kyberšikanovania (aj na cirkevných školách). [24.10.2018, Ružomberok, Slovensko]In: Súčasnosť a perspektívy edukácie III. [elektronický dokument] : národný program rozvoja výchovy a vzdelávania / Petlák, Erich [Zostavovateľ, editor] ; László, Karol [Recenzent] ; Emmerová, Ingrid [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – ISBN 978-80-561-0641-9, s. 72-86 [CD-ROM].

TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2018. Teoretické vymedzenie pojmu - devalvácia a súvisiace pojmy. Typy a prejavy devalvačného správania / Tišťanová, Katarína [Autor, 100%] ; Bajtoš, Ján [Recenzent] ; László, Karol [Recenzent]. In: Príčiny a prejavy devalvačného správania žiakov voči učiteľom [textový dokument (print)] / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : IRIS - Vydavateľstvo a tlač, 2018. – ISBN 978-80-8200-024-8, s. 15-49 [tlačená forma]

TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2017. Osobnosť učiteľa z pohľadu žiaka sekundárneho vzdelávania = The teacher´s personality from the point of view of the pupil´s secondary education / Katarína Tišťanová ; rec. Urszula Szuścik, 2017. In: Edukacja dziecka : różnorodność perspektyw i działań / red. Eugenia Rostańska, Bożena Marzec et al. - [1. vyd.]. - Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu, 2017. - ISBN 978-83-65621-20-7, s. 219-228.

TIŠŤANOVÁ, Katarína, Siváková, Gabriela. 2020. Pedagogická prax prípravy budúcich učiteľov na možné devalvačné správanie žiakov na školách / Tišťanová, Katarína [Autor, 50%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 50%]

In: Pedagogica Actualis 12 [textový dokument (print)] : aktuálne trendy pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave / Sirotová, Mariana [Zostavovateľ, editor] ; Michvocíková, Veronika [Zostavovateľ, editor] ; Kollárová, Dana [Recenzent] ; Jablonský, Tomáš [Recenzent]. – 1. vyd. – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. – ISBN 978-80-572-0066-6, s. 220-232 [tlačená forma]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Petlák, Erich [Autor, 34%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%] ; Juszczyk, Stanislaw [Autor, 33%]. 2019. Undesirable Behaviour of Pupils Towards Teachers in Slovak Schools. – SCOPUS. In: The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : The international scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – ISSN 1732-6729. – Roč. 55, č. 1 (2019), s. 170-184 [tlačená forma] [online].

Ohlas:

2021  [3] ATIK, Servet, CELIK Osman Tayyar. Analysis of the Relationships between Academic Motivation, Engegment, Burnout and Academic Achievment with Structural Equation Modelling. In: International Journal of Contemporary Educational Reserach. Volume 8, Number 2, June 2021, 118-130. ISSN: 2148-3868. DOI: https://doi.org/10.33200/ijcer.826088 (www.ijcer.net), p.124.


Petlák, Erich [Autor, 34%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%] ; Juszczyk, Stanislaw [Autor, 33%]. 2019. Undesirable Behaviour of Pupils Towards Teachers in Slovak Schools. – SCOPUS. In: The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : The international scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – ISSN 1732-6729. – Roč. 55, č. 1 (2019), s. 170-184 [tlačená forma] [online].

 

Ohlas:

2021  [3] RJ (Nico) Botha and RP Zwane. Strategies to Prevent Leaner-on- Educator. Violence in South African Schools. In: International Journal of Learning, Teaching and Education Research. Vol. 20, No. 9, pp. 1-17, September 2021. https://doi.org/10.26803/ijlter.20.9.1, https://orcid.org/0000-0002-5425-8635. p. 7, 8.

 



TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2012. Špecifiká pedagogického komunikovania. Ružomberok : Verbum 2012. – 143 s. – ISBN 978-80-8084-885-9.

 

Ohlas:

2016  [3] SIROTOVÁ, Mariana, KUMOROVÁ Zdenka. The teacher of Slovak language and literature in the conditiond of Slovak pre- gradual preparation. The Online Jurnal of New Horizons in Education. July 2016. Volume 6, Issue 3.



TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2016. Hodnotenie v školskej praxi. Bratislava : IRIS, 2016. - 182 s; rec. Erich  Petlák, Karol László. - 1. vyd. ISBN 978-80-89726-74-5.

                      

Ohlas:

 

2020 [4] JACKOVÁ, Jana. MASTERY LEARNING- od teórie k praxi. Ružomberok: Verbum 2020. 8,69 AH, 106 s. ISBN 978- 80-561-0768-3. Citácie na s. 24, 37, 43, 65, 78.

 


Bellová, Slavomíra [Autor, 34%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 33%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%]. 2019. Aspekty nevhodného správania žiakov voči učiteľom v slovenských školách. In: Pedagogická revue [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – ISSN 1335-1982. – ISSN (online) 2585-8424. – Roč. 66, č. 1 (2019), s. 73-83 [tlačená forma] [online].

Ohlas:

2020 [4] EMMEROVÁ, Ingrid. Možnosti školy v oblasti nešpecifickej prevencie. Socializácia, prosociálnosť, riešenie konfliktov a disciplína. In: Manažment školy v praxi. [textový dokument (print)] : Wolters Kluwer, č. 6 (2020), s. 25 [tlačená forma].


VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Interný grant PF KU GAPF 5/1a/2022: Zážitkovo o školstve v Historickej škole prof. Jozefa Mistríka. Hlavný riešiteľ: PaedDr. Katarína Tišťanová, PhD. Doba riešenia: 2021- 2022- exkurzia spojená s observačnou praxou v Španej doline pre študentov odboru Pedagogika

KEGA 012KU-4/2022 Bezpečnosť školského prostredia - nová výzva pre rozvoj vybraných kompetencií učiteľov základných a stredných škôl. Doba riešenia: 2022- 2025

Interný grant PF KU GAPF 1/16/2019: Odkaz Jána Amosa Komenského pre dnešného pedagóga. Hlavný riešiteľ: PaedDr. Katarína Tišťanová, PhD. Doba riešenia: 2019- 2020 – exkurzia pre študentov odboru pedagogika do múzea Jana Amosa Komenského v Uhorskom Brode

KEGA 007KU-4/2017 Devalvačné prejavy žiakov voči učiteľom – prejavy, príčiny, prevencia. Doba riešenia: 2017- 2019

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2021 Aktuálne trendy vo vzdelávaní v súčasnej spoločnosti a v kontexte trendov otvorenej vedy UCM Trnava 2021
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2019 Orientácia človeka v spoločnosti a jej základné aspekty UCM Trnava 2019
Organizátorka a aktívna účasť na konferencii Súčasnosť a perspektívy edukácie III PF KU Ružomberok 2018
Aktívna účasť na medzinárodnej vedeckej konferencii Inovatívne trendy v odborových didaktikách UKF Nitra 2018
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie „Výzvy edukácie v kontexte katolíckej pedagogiky“ PF KU Ružomberok 2012
Organizátorka konferencia s medzinárodnou účasťou „Problematika slovného hodnotenia v súčasnej škole“ organizovaná Katedrou pedagogiky PF KU v Ružomberku a Uniwersytetom Jana Kochanowskiego w Kielcach, Akademia Świetokrzyska, Wydział Pedagogiczny i Artystyczny PF KU Ružomberok 2008
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2022 Aktuálne trendy inkluzívneho vzdelávania a psychosociálnej podpory v edukácii UCM Trnava 2022

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Universitet of JP II Krakow, Poľsko 28.- 31. 3. 2022 Erazmus +, sektor : Vysokoškolské vzdelávanie
Ostravská univerzita Ostrava, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky, ČR 8.- 12. 4. 2019 Mobilita za účelom výučby v rámci projektu LLP/ERASMUS
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně Ústi nad Labem, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky, ČR 27. – 31.5.2013 Mobilita za účelom výučby v rámci projektu LLP/ERASMUS
Krakowska Akademia im. A. F. Modrzewskiego Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków, Poľsko 24. - 27.10.2022 Erasmus+
Ostravská univerzita Ostrava, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a andragogiky, ČR 23. - 27.10.2023 Mobilita za účelom výučby v rámci projektu ERASMUS +

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
  • členka Ústredia slovenskej katolíckej inteligencie, od roku 2004
  • členka medzinárodnej vedeckej rady časopisu „ The Tutor. Monthly of Catholic Teachers and Tutors“. Kraków, Poľsko, od roku 2013
  • členka Združenia Orava pre demokraciu vo vzdelávaní
  • absolvovanie semináru PSYCHOTERAPIA, SOCIOTERAPIA A DIEŤA 27.3.2015 v Ružomberku organizovanom Inštitútom psychoterapie a socioterapie v Bratislave
  • členka Slovenskej pedagogickej spoločnosti pri SAV, od roku 2022
Dátum poslednej aktualizácie
2023-10-18