Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PaedDr. Katarína Tišťanová, PhD.
Email:
katarina.tistanova@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KPED - Katedra pedagogiky a psychológie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Tišťanová
I.2 - Meno
Katarína
I.3 - Tituly
PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
I.5 - Názov pracoviska
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a psychológie
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
katarina.tistanova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-5992-4449

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitra, Pedagogická fakulta 1998 Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: pedagogika- slovenský jazyk a literatúra
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2006 Teória vyučovania predmetov na 1. stupni ZŠ
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
asistent Žilinská univerzita, KPF sv. Ondreja, Ružomberok 10/1999-6/2000
odborný asistent Katolícka univerzita, PF Ružomberok 7/2000 - 5/2022
docent Katolícka univerzita, PF Ružomberok 6/2022- 6/2025

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Základy terapie pevným objatím Odborné sympózium. Lektori: PhDr. J. Prekop (Nemecko), PhDr. J. Šturma (Česká republika), MUDr. J. Šuba (Slovenská republika), Liptovský Hrádok 2007
Nenásilná komunikácia Workshop pod vedením Evy Rambaly z International center for nonviolent communication 2008
CERTIFICATE OF ATTENDANCE for followed the English language course (level pre intermediate) ProEduca, Liptovský Mikuláš 2008
Systematické riešenia problémového chovania, Agresívne dieťa Odborný seminár (Košice, Ružomberok) 2018
Ako komunikovať s agresívnym a ochranárskym rodičom Inšpirácia o.z., Bratislava 2021
Wellbeing v praxi Učíme společne, Lucie Samková, Praha 2023
Aktuality z wellbeingu Učíme společne, Lucie Samková, Praha 2023
Vhodné komunikačné postupy v interakcii rodič-učiteľ. Praktický webinár Inšpirácia o. z., Bratislava 2023
Účasť na konferencii: Jak se dělají inovace ve vzdělávaní učitelu? PF Masarykova univerzita, Brno 2024
Vzťahová výchova na 1. stupni ZŠ Raabe, Slovensko 2025

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Pedagogická a sociálna komunikácia Učiteľský základ I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Aktivizačné metódy vo vyučovaní DPŠ iné Učiteľstvo a pedagogické vedy
Evalvácia a autoevalvácia v práci učiteľa DPŠ iné Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Pedagogika a vychovávateľstvo I. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
6
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
64
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
52
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
71
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
32
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
56
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
27
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2012. Špecifiká pedagogického komunikovania. Ružomberok: Verbum 2012. – 143 s. – ISBN 978-80-8084-885-9.

TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2016. Hodnotenie v školskej praxi. Bratislava: IRIS, 2016. - 182 s; rec. Erich Petlák, Karol László. - 1. vyd. ISBN 978-80-89726-74-5.

Petlák, Erich [Autor, 34%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%] ; Juszczyk, Stanislaw [Autor, 33%]. 2019. Undesirable Behaviour of Pupils Towards Teachers in Slovak Schools – SCOPUS. In: The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument]: The international scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – ISSN 1732-6729. – Roč. 55, č. 1 (2019), s. 170-184 [tlačená forma] [online].

Bellová, Slavomíra [Autor, 33%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 33%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 34%]. 2019. Devalvačné prejavy žiakov a možnosti ich eliminovania na základnej škole /– 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko): Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – 84 s. – ISBN 978-80-561-0672-3.

Bellová, Slavomíra [Autor, 34%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 33%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%]. 2019. Devaluation acts of learners against teachers at slovak schools – WOS CC. In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 9, č. 1 (2019), s. 12-14 [tlačená forma] [online].

TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2025. Ako podporiť wellbeing žiaka a učiteľa vo vyučovaní. In: Bezpečné a podporujúce edukačné prostredie. 10. ročník konferencie. Dubnica nad Váhom: VŠ DTI. 2025. ISBN 978-80-8222-066-0

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

TIŠŤANOVÁ, Katarína, Siváková, Gabriela. 2020. Pedagogická prax prípravy budúcich učiteľov na možné devalvačné správanie žiakov na školách / Tišťanová, Katarína [Autor, 50%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 50%]

In: Pedagogica Actualis 12 [textový dokument (print)] : aktuálne trendy pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave / Sirotová, Mariana [Zostavovateľ, editor] ; Michvocíková, Veronika [Zostavovateľ, editor] ; Kollárová, Dana [Recenzent] ; Jablonský, Tomáš [Recenzent]. – 1. vyd. – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. – ISBN 978-80-572-0066-6, s. 220-232 [tlačená forma]

Bellová, Slavomíra [Autor, 34%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 33%]. 2021. Rozvoj pozitívnej sociálnej klímy triedy na základnej škole = Development of the positive class social climate in primary school In: Naša škola [textový dokument (print)] : odborný metodický časopis pre učiteľov materských škôl a 1. stupňa základných škôl. – Bratislava (Slovensko) : Pamiko. – ISSN 1335-2733. – Roč. 24, č. 9-10 (2021), s. 10-17 [tlačená forma].

TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2021. Rozvoj komunikačných zručností v edukácii. Ružomberok: Verbum 2021. ISBN 978-80-561-0917-5.

ID: 530608 | Učiteľ v podmienkach online hodnotenia žiakov = Teacher in terms of online student assessment / TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 50%] ; Siváková, Gabriela [Autor, 50%]

In: Pedagogica Actualis XIII [textový dokument (print)] : vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvorenej vedy / Šeben Zaťková, Tímea [Zostavovateľ, editor] ; Michvocíková, Veronika [Zostavovateľ, editor] ; Rubacha, Krzysztof Mariusz [Recenzent] ; Slávik, Milan [Recenzent]. – 1. vyd. – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. – ISBN 978-80-572-0243-1, s. 347-362 [tlačená forma]

ID: 1087334 | Komunikácia učiteľa a žiaka ako prostriedok tvorby bezpečného školského prostredia / TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 100%]

In: Vybrané aspekty tvorby bezpečného školského prostredia [textový dokument (print)] / Emmerová, Ingrid [Autor] ; Jablonský, Tomáš [Autor] ; Petlák, Erich [Autor] ; Bellová, Slavomíra [Autor] ; Siváková, Gabriela [Autor] ; Tišťanová, Katarína [Autor]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2023. – ISBN 978-80-561-1026-3, s. 109-128 [1,20 AH] [tlačená forma]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Petlák, Erich [Autor, 34%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%] ; Juszczyk, Stanislaw [Autor, 33%]. 2019. Undesirable Behaviour of Pupils Towards Teachers in Slovak Schools. – SCOPUS. In: The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument]: The international scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – ISSN 1732-6729. – Roč. 55, č. 1 (2019), s. 170-184 [tlačená forma] [online].

Ohlasy:

2023 KAUSAR, SHAH, GHAZALA. Students undesirable behavior faced by teahers in Classroom managment at second level. In: Journal of Research Administration. Vol. 5 č. 1 (2023). ISSN:1539-1590 | E-ISSN:2573-7104, s.175-198, strana citácie 177.

2022 NURYONO, W. Achievement Motivation, Affiliation Motivation, and Student Learning Behavior During The Covid-19 Pandemic: A Structural Equation Model. Jurnal Inspirasi Pendidikan, 12(1), 40–47. https://doi.org/10.21067/jip.v12i1.6643, strana citácie 44.

2021  ATIK, Servet, CELIK Osman Tayyar. Analysis of the Relationships between Academic Motivation, Engegment, Burnout and Academic Achievment with Structural Equation Modelling. In: International Journal of Contemporary Educational Reserach. Volume 8, Number 2, June 2021, 118-130. ISSN: 2148-3868.  DOI: https://doi.org/10.33200/ijcer.826088 (www.ijcer.net), p. 124.

2021  BOTHA, R. J. Nico, ZWANE, R.P. Strategies to Prevent Leaner-on- Educator. Violence in South African Schools. In: International Journal of Learning, Teaching and Education Research. Vol. 20, No. 9, pp. 1-17, September 2021. https://doi.org/10.26803/ijlter.20.9.1, https://orcid.org/0000-0002-5425-8635. p. 7, 8.

2019 VACLAVIK, Marek, SIKOROVA, Zuzana, CERVENKOVA, Iva. Analysis of Independences of Normality on Sample Size with Regards to Reliability. In: Silhavy, R., Silhavy, P., Prokopova, Z. (eds) Computational Statistics and Mathematical Modeling Methods in Intelligent Systems. CoMeSySo 2019. Advances in Intelligent Systems and Computing, vol 1047. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-31362-3_29 SCOPUS

2019 ALMÁŠIOVÁ, Angela, KOHÚTOVÁ, Katarína, BUDNIAK, Alina. School Burnout Syndrome in the Students of Helping Professions and its Possible Predictprs. In: The New Educational Review, 2019 Vol. 57, No. 3 strana citácie 50. DOI: 10.15804/tner.2019.57.3.03.

BELLOVÁ, Slavomíra [Autor, 34%] ; SIVÁKOVÁ, Gabriela [Autor, 33%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%]. 2019. Devaluation acts of learners against teachers at slovak schools. – WOS CC. In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument]: journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 9, č. 1 (2019), s. 12-14 [tlačená forma] [online].

Ohlasy:

2024 [02] EMMEROVÁ, Ingrid. Bezpečnosť školského prostredia - výzva pre učiteľov základných a stredných škôl. Ružomberok: Verbum 2024. ISBN 978-80-561-1109-3, strana citácie 29.

2024 [02] PETLÁK, Erich. Činitele pôsobiace na bezpečnosť školského prostredia. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 23, č. 3 (2024), s. 45-50 [tlačená forma] [online], strana citácie 48.

2023 [02] EMMEROVÁ, Ingrid. Agresia a kyberagresia žiakov [textový dokument (print)] [monografia] / Emmerová, Ingrid [Autor, 100%] ; Danek, Ján [Recenzent] ; Dulovics, Mário [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2023. – 125 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-561-1025-6

2023  [02] EMMEROVÁ, Ingrid. Prevencia agresívneho správania žiakov - základ tvorby bezpečného školského prostredia / Emmerová, Ingrid [Autor, 100%] ; Výchova, vzdelávanie, prevencia a pomoc žiakom v náročných životných situáciách [24.11.2022, Žilina, Slovensko] In: Výchova, vzdelávanie, prevencia a pomoc žiakom v náročných životných situáciách [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : zborník vedeckých príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie / Bakošová, Zlatica [Zostavovateľ, editor] ; Švec, Jakub [Zostavovateľ, editor] ; Duchovičová, Jana [Recenzent] ; Pasternáková, Lenka [Recenzent]. – 1. vyd. – Žilina (Slovensko) : Žilinská univerzita v Žiline, 2023. – ISBN 978-80-554-1997-8. – ISBN (elektronické) 978-80-554-1994-7, s. 147-156 [tlačená forma] [online]

2022[02] EMMEROVÁ, Ingrid. Prevention of aggresive behaviour of pupils as the basis for creating a safe school environment. In: AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. 12. 35-38. 10.33543/12023538.

2022  [02] EMMEROVÁ, Ingrid Výskum rizikového a problémového správania žiakov základných a stredných škôl = Research of Pupils ́ Risk and Problem Behaviour at Primary and Secondary Schools / Emmerová, Ingrid [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/ssf.2022.21.1.9-18 In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 21, č. 1 (2022), s. 9-18 [tlačená forma] [online]

2022  [02] EMMEROVÁ, Ingrid. Preventívna kompetencia sociálneho pedagóga v škole a jeho prínos pri tvorbe bezpečného školského prostredia / Emmerová, Ingrid [Autor, 100%] ; SOCEDU [16.06.2022, Trnava, Slovensko]. – DOI 10.​31262/​978­‐80­‐568­‐0522­‐0/​2022 In: Retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogiky [elektronický dokument] : zborník príspevkov z konferencie SOCEDU / Bizová, Naďa [Zostavovateľ, editor] ; Lengyelová, Alexandra [Zostavovateľ, editor] ; Liberčanová, Kristína [Zostavovateľ, editor] ; Lorenzová, Jitka [Recenzent] ; Richterová, Bohdana [Recenzent]. – 1. vyd. – Trnava (Slovensko) : Trnavská univerzita v Trnave. Pedagogická fakulta. Katedra pedagogických štúdií, 2022. – ISBN (elektronické) 978-80-568-0522-0, s. 26-32 [online]

2020 [02] HANULIAKOVÁ, Jana- HASAJOVÁ, Lívia. Učiteľova individuálna koncepcia edukácie a jej vplyv na modelovanie triednych pravidiel. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: Verbum 2020. Roč. 19, č. 5, s. 131- 140. ISSN 1336-2232, strana citácie 131.

TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2012. Špecifiká pedagogického komunikovania. Ružomberok: Verbum 2012. – 143 s. – ISBN 978-80-8084-885-9.

 Ohlasy:

2024 SIVÁKOVÁ, Gabriela. Triedny učiteľ ako činiteľ komunikačnej súdržnosti pre úspešnú spoluprácu rodiny a školy. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae : Universitas Catholica Ružomberok, 2024, roč. 23, č. 1, s. 41.

2023 POŠTEKOVÁ, Beáta. Kooperatívne učenie na upevnenie slovenskej gramatiky pre budúcich učiteľov predprimárneho vzdelávania v kontexte prírodných vied. In: Didakticko- odborové súvislosti pregraduálnej prípravy II. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Kuchárska kniha pre život 9. ročník. Dubnica nad Váhom: DTI, 2023. ISBN 978-80-8222-048-6.

2023 MICHVOCIKOVÁ, Veronika. Vybrane aspekty pedagogickej komunikácie v edukačnej realite. Trnava: UCM 2023. ISBN 978-80-572-0317-9.

2022  KAMENICKÁ, Jana. Brain - Based TEFL Nitra: UKF 2022. ISBN 978-80-558-1991-4, strana citácie 49 Dostupné na: https://www.researchgate.net/publication/367117190_Brain-Based_TEFL#fullTextFileContent

2021  SIVÁKOVÁ, Gabriela. Teória výchovy v didakticko-pedagogickom kontexte. Ružomberok: Verbum 2021. ISBN 978-80-561-0918-2, s. 10

2021  BELLOVÁ, Slavomíra. Novyje formy sotrudničestva členov semji i ich vlijanie na obrazovanie rebjonka=New forms of family coexistence and their influence on the upbringing of children. In: Sovremennaja psichologija i pedagogika: problemy i rešenija : sbornik statej po materialam 44. mezdunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii. Novosibirsk: SIBAK, 2021, No 3 (42) : mart 2021, s. 64, 70.

2021  KOVÁČOVÁ, Barbora. Inhibičné stratégie pri riešení latentne agresívneho správania detí v období predškolského veku. Ružomberok: Verbum 2021, ISBN 978- 80-561-0851-2. s. 19.

2018  SIVÁKOVÁ, Gabriela. Edukačný proces a jeho vplyv na disciplínu žiakov=Educational process and its effect on discipline of pupils. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae : Universitas Catholica Ružomberok, 2018, roč. 17, č. 1, s. 161, 164.

2017  PETLÁK, Erich. Učiteľ a vyučovanie v 21. storočí=Teacher and education in the 21st century. In: Edukacja dziecka : różnorodność perspektyw i działań. Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu, 2017, s. 57, 59.

2016  SIROTOVÁ, Mariana, KUMOROVÁ Zdenka. The teacher of Slovak language and literature in the conditiond of Slovak pre- gradual preparation. The Online Jurnal of New Horizons in Education. July 2016. Volume 6, Issue 3.

2016  PETLÁK, Erich. Globalizácia a výzvy pre edukáciu. In: DIDAKTIKA: špeciálna príloha časopisu MANAŽMENT ŠKOLY v praxi, 2016, roč. 11, č. 11-III., s. 4, 5.

2016  TURIAK, Emil. Človek a svet hodnôt. Ružomberok: Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2016, s. 21, 24, 26. ISBN 978-80-561-0380-7.

2015  HOLLÁ, Zuzana. Efektívne rodičovstvo= Effective parenthood. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok, 2015, roč. 14, č. 3, s. 70, 71.

2013  ŠARNÍKOVÁ, Gabriela. Diskusia v edukácii kedysi a dnes. In: Komunikacja tradycja i innowacje. Chełm : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie, 2013, s. 562, 568. ISBN 978-83-61149-10-1.

2013 MURÍNOVÁ, Beáta. Motivácia vo vyučovaní slovenského jazyka. Ružomberok: Verbum 2013. ISBN 978-80-8084-992-4. s. 68.

2013  HOLLÁ, Zuzana. Facebook a jeho vplyv na vývin prosociálnosti. In: Komunikacja tradycja i innowacje. Chełm : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie, 2013, s. 326, 329. ISBN 978-83-61149-10-1.

2013 ŠARNÍKOVÁ, Gabriela. Láska- hodnota, ku ktorej (sa) treba vychovávať (2.) In: DIDAKTIKA. roč. IV, 3 /2013. Bratislava: IURA EDITION 2013. ISSN 1338- 2845. s.1

2012  PETLÁK, Erich. Tišťanová, K.: Špecifiká pedagogického komunikovania. In: Naša škola: odborný metodický časopis pre učiteľov materských škôl a 1. stupňa základných škôl, 2012, roč. 16, č. 2, s. 74. ISSN 1335-2733.

TIŠŤANOVÁ, Katarína. 2016. Hodnotenie v školskej praxi. Bratislava: IRIS, 2016. - 182 s; rec. Erich Petlák, Karol László. - 1. vyd. ISBN 978-80-89726-74-5.

Ohlasy:

2023 [4] PETLÁK, Erich. Význam emocionality v živote človeka a spoločnosti. In: Pedagogica actualis XIV. Podpora a inklúzia vo vzdelávaní I. Trnava: UCM 2023, s. 226- 238, strana citácie 228.

2021 [4] MAČURA, Peter - HUBINÁK, Andrej- KRŠKA, Peter. Základné pohybové kompetencie detí mladšieho školského veku Ružomberok: Verbum 2021, ISBN 978-80-561-0935-9. strana citácie 41.

2020  [3] BENYAK, Jozef. Hodnotenie v informačnej výchove v primárnom vzdelávaní. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Universitas Catholica Ružomberok 2020, ročník 19, č. 1. ISSN 1336-2232, strana citácie 111. 

2020  [3] GUBRICOVÁ, Janette. Metódy kontroly a hodnotenia vychovávateľov v centrách voľného času optikou výchovných programov. In: Pedagogica actualis XI. Spoločnosť a výchova. Trnava: UCM 2020, strana citácie 136.

2020 [4] JACKOVÁ, Jana. MASTERY LEARNING- od teórie k praxi. Ružomberok: Verbum 2020. 8,69 AH, 106 s. ISBN 978- 80-561-0768-3. Citácie na s. 24, 37, 43, 65, 78.

2019  [4] PETLÁK, Erich. Motivácia v edukačnom procese. Bratislava: Wolters Kluwer SR s.r.o. 2019. ISBN 978-80-571-0150-5. (brož.) s. 93.

2018  [4] PETLÁK, Erich. Paradigmy súčasnej didaktiky. In: Inovatívne trendy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe. Zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie. Nitra : PF UKF 2018. ISBN 978-80-558-1277-9. s. 24.

2017 [06] SIVÁKOVÁ, Gabriela. Recenzia Tišťanová, K.: Hodnotenie v školskej praxi. In: Naša škola: odborný metodický časopis pre učiteľov materských škôl a 1. stupňa základných škôl, 2016/2017, roč. 20, č. 6, s. 66. ISSN 1335-2733.

2017 [3] SIVÁKOVÁ, Gabriela. Pedagogická diagnostika v práci vychovávateľa ako významný prostriedok poznávania žiakov. In: Edukacja dziecka. Róznorodość perspektyw i dzialań. Wydawnictwo Naukowe Wyzsej Szkoly Biznesu w Dabrwie Górniczej 2017. s. 293. ISBN 978-83-65621-20-7.

2017 [4] PETLÁK, Erich. Autorita učiteľa a edukačné súvislosti. In: Pedagogica Actualis IX (Autorita učiteľa a klíma edukačneho procesu). Trnava: FF UCM 2017. ISBN 978-80- 8105-8498-6. s. 217.

2017  [4] PETLÁK, Erich. Edukácia klasická versus inovatívna. In: Manažment školy v praxi : Didaktika: špeciálna príloha časopisu Manažment školy v praxi, 2017, roč. 12, č. 11 - príloha III/2017, s. 3, 4.

BELLOVÁ, Slavomíra [Autor, 34%] ; SIVÁKOVÁ, Gabriela [Autor, 33%] ; TIŠŤANOVÁ, Katarína [Autor, 33%]. 2019. Devaluation acts of learners against teachers at slovak schools. – WOS CC. In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 9, č. 1 (2019), s. 12-14 [tlačená forma] [online].

Ohlasy:

2022[02] EMMEROVÁ, Ingrid. Prevention of aggresive behaviour of pupils as the basis for creating a safe school environment. In: AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. 12. 35-38. 10.33543/12023538.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Interný grant PF KU GAPF 1/16/2019: Odkaz Jána Amosa Komenského pre dnešného pedagóga. Hlavný riešiteľ: PaedDr. Katarína Tišťanová, PhD. Doba riešenia: 2019- 2020 – exkurzia pre študentov odboru pedagogika do múzea Jana Amosa Komenského v Uhorskom Brode

Interný grant PF KU GAPF 5/1a/2022: Zážitkovo o školstve v Historickej škole prof. Jozefa Mistríka. Hlavný riešiteľ: PaedDr. Katarína Tišťanová, PhD. Doba riešenia: 2021- 2022- exkurzia spojená s observačnou praxou v Španej doline pre študentov odboru Pedagogika

KEGA 012KU-4/2022 Bezpečnosť školského prostredia - nová výzva pre rozvoj vybraných kompetencií učiteľov základných a stredných škôl. Doba riešenia: 2022- 2025 (člen riešiteľského kolektívu).

KEGA 007KU-4/2024 Tímový prístup k vzdelávaniu dieťaťa s dyspraxiou v predškolskom veku: od identifikácie ťažkostí k úspešnej inklúzii. Doba riešenia: 2024- 2026 (člen riešiteľského kolektívu).

KEGA 008KU-4/2025 Tvorba e-metodík a inštruktážnych videí na princípoch kooperatívnych metód učenia v druhom vzdelávacom cykle nového ŠVP v kontexte prierezových gramotností. Doba riešenia: 2025- 2027 (člen riešiteľského kolektívu).

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Organizátorka konferencia s medzinárodnou účasťou „Problematika slovného hodnotenia v súčasnej škole“ organizovaná Katedrou pedagogiky PF KU v Ružomberku a Uniwersytetom Jana Kochanowskiego w Kielcach, Akademia Świetokrzyska, Wydział Pedagogiczny i Artystyczny PF KU Ružomberok 2008
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie „Výzvy edukácie v kontexte katolíckej pedagogiky“ PF KU Ružomberok 2012
Organizátorka a aktívna účasť na konferencii „Súčasnosť a perspektívy edukácie III" PF KU Ružomberok 2018
Aktívna účasť na medzinárodnej vedeckej konferencii „Inovatívne trendy v odborových didaktikách" UKF Nitra 2018
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2019 „Orientácia človeka v spoločnosti a jej základné aspekty" UCM Trnava 2019
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2021 „Aktuálne trendy vo vzdelávaní v súčasnej spoločnosti a v kontexte trendov otvorenej vedy" UCM Trnava 2021
Organizátorka medzinárodnej vedeckej konferencie EDUCOM 2022 „Aktuálne trendy inkluzívneho vzdelávania a psychosociálnej podpory v edukácii" UCM Trnava 2022
Organizátorka a členka vedeckého výboru medzinárodnej vedeckej konferencie „Bezpečnosť školského prostredia - Aktuálna výzva pre zamestnancov škôl" PF KU v Ružomberku 2024

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně Ústi nad Labem, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky, ČR 27. – 31.5.2013 Mobilita za účelom výučby v rámci projektu LLP/ERASMUS
Ostravská univerzita Ostrava, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky, ČR 8.- 12. 4. 2019 Mobilita za účelom výučby v rámci projektu LLP/ERASMUS
Universitet of JP II Krakow, Poľsko 28.- 31. 3. 2022 Erazmus +, sektor : Vysokoškolské vzdelávanie
Krakowska Akademia im. A. F. Modrzewskiego Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków, Poľsko 24. - 27.10.2022 Erasmus+
Ostravská univerzita Ostrava, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a andragogiky, ČR 23. - 27.10.2023 Mobilita za účelom výučby v rámci projektu ERASMUS +
Slezská univerzita Opava, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, ČR 7. - 11. 10. 2024 Mobilita za účelom školenia v rámci projektu ERASMUS +

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
  • členka Ústredia slovenskej katolíckej inteligencie, od roku 2004
  • členka medzinárodnej vedeckej rady časopisu „The Tutor. Monthly of Catholic Teachers and Tutors“. Kraków, Poľsko, od roku 2013
  • členka Združenia Orava pre demokraciu vo vzdelávaní
  • absolvovanie semináru PSYCHOTERAPIA, SOCIOTERAPIA A DIEŤA, 27.3.2015 v Ružomberku, organizovanom Inštitútom psychoterapie a socioterapie v Bratislave
  • členka Slovenskej pedagogickej spoločnosti pri SAV, od roku 2022
Dátum poslednej aktualizácie
2025-03-09