Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Lenka Matejčiková, PhD.
Email:
lenka.matejcikova@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KPEP - Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Matejčiková
I.2 - Meno
Lenka
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1996
I.5 - Názov pracoviska
Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1/A, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
lenka.matejcikova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32656
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0009-0007-2338-5352

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Katolícka univerzita v Ružomberku 2017 Predškolská a elementárna pedagogika, Predškolská a elementárna pedagogika
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Katolícka univerzita v Ružomberku 2019 Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie, Predškolská a elementárna pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Katolícka univerzita v Ružomberku 2022 Predškolská a elementárna pedagogika, Učiteľstvo a pedagogické vedy
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborný asistent Katolícka univerzita v Ružomberku 9/2022 - trvá
Interný doktorand na Katedre predškolskej a elementárnej pedagogiky Katolícka univerzita v Ružomberku 2019 - 2022
Učiteľka materskej školy ZŠ s MŠ Gaštanová 53, Žilina 09/2018 - 08/2019

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Anglický jazyk - B2 Vzdelávacie centrum JOY 2021

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Výskumné metódy v pedagogických vedách Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k záverečnej práci 1 Predškolská a elementárna pedagogika I. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Rozvíjanie aritmetických predstáv Predškolská a elementárna pedagogika I. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogika voľného času Predškolská a elementárna pedagogika I. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Primárne matematické vzdelávanie Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
6
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Metódy riešenia matematických úloh v primárnom vzdelávaní Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
22
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
22
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

JUREČKOVÁ, M., CSACHOVÁ, L., VALENTOVÁ, L. 2021. Word problems in the context of Slovak testing of primary school pupils. In SEMT 21: Broadening experiences in elementary school mathematics : international symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 231-340. ISBN 978-80-7603-260-6.

VALENTOVÁ, L. 2021. Critical areas of mathematics through the eyes of Slovak and Czech primary school teachers. In SEMT 21: Broadening experiences in elementary school mathematics : international symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 457-458. ISBN 978-80-7603-260-6.

VALENTOVÁ, L., CSACHOVÁ, L. 2023. Pictures integrated into word problems: opinions of primary education teachers In SEMT 23: Broadening experiences in elementary school mathematics : International symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 389-391. ISBN 978-80-7603-409-9.

VALENTOVÁ, L., SEMRIČOVÁ, Z. 2023. Solving strategies of combinatorial problems among primary school pupils depending on the method used in teaching mathematics. In SEMT 23: Broadening experiences in elementary school mathematics : International symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 391-393. ISBN 978-80-7603-409-9.

VALENTOVÁ, L., JUREČKOVÁ, M. 2021. Analýza matematickej gramotnosti žiakov primárneho vzdelávania. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. s. 186–196. ISBN 978-80-244-5886-1.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

JUREČKOVÁ, M., CSACHOVÁ, L., VALENTOVÁ, L. 2021. Word problems in the context of Slovak testing of primary school pupils. In SEMT 21: Broadening experiences in elementary school mathematics : international symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 231-340. ISBN 978-80-7603-260-6.

VALENTOVÁ, L. 2021. Critical areas of mathematics through the eyes of Slovak and Czech primary school teachers. In SEMT 21: Broadening experiences in elementary school mathematics : international symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 457-458. ISBN 978-80-7603-260-6.

VALENTOVÁ, L., CSACHOVÁ, L. 2023. Pictures integrated into word problems: opinions of primary education teachers In SEMT 23: Broadening experiences in elementary school mathematics : International symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 389-391. ISBN 978-80-7603-409-9.

VALENTOVÁ, L., SEMRIČOVÁ, Z. 2023. Solving strategies of combinatorial problems among primary school pupils depending on the method used in teaching mathematics. In SEMT 23: Broadening experiences in elementary school mathematics : International symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 391-393. ISBN 978-80-7603-409-9.

VALENTOVÁ, L., JUREČKOVÁ, M. 2021. Analýza matematickej gramotnosti žiakov primárneho vzdelávania. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. s. 186–196. ISBN 978-80-244-5886-1.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

JUREČKOVÁ, M. – CSACHOVÁ, L. – VALENTOVÁ, L. 2021. Word problems in the context of Slovak testing of primary school pupils, In Proceedings SEMT, In SEMT 21: Broadening experiences in elementary school mathematics : international symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 231-340. ISBN 978-80-7603-260-6.

Ohlas: CSACHOVÁ, L. – JUREČKOVÁ, M. – TKÁČIK, Š. Kritické miesta školskej matematiky. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. 166 s. ISBN 978-80-561-0936-6.

VALENTOVÁ, L. – CSACHOVÁ, L. 2020. Stratégie riešenia „školských“ úloh. In Obzory matematiky, fyziky a informatiky. [online]. roč. 49. č. 3/2020. s. 1-9. ISSN 1335-4981.

Ohlas: CSACHOVÁ, L. – JUREČKOVÁ, M. – TKÁČIK, Š. Kritické miesta školskej matematiky. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. 166 s. ISBN 978-80-561-0936-6.

VALENTOVÁ, L. – JUREČKOVÁ, M. 2021. Analýza matematickej gramotnosti žiakov primárneho vzdelávania. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. s. 186-196. ISBN 978-80-244-5886-1.

Ohlas: PUNČOVÁ, A. – PRACHÁROVÁ, I. Potenciál vybraných Fröbelových darov ako subvencia k rozvíjaniu matematickej gramotnosti. In: EDUCA XVI. Zborník príspevkov z 16. vedeckej konferencie doktorandov s medzinárodnou účasťou, Nitra 29.4. 2021. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2021. ISBN 978-80-558-1811-5, s. 41-49.

PUNČOVÁ, A. VALENTOVÁ, L. 2020. Comparison of the content of Data display domain (TIMSS 2015) in Slovak and Singapore primary mathematics curriculum. In Technium social sciences journal. 2020, vol. 14. s. 753-760. ISSN 2668-7798.

Ohlas: VALENTOVÁ, L. – SEMRIČOVÁ, Z. Úlohy na rozvoj logického myslenia na primárnom stupni vzdelávania. In: Naša škola. Bratislava : Pamiko. ISSN 1335-2733. Roč. 25, č. 3-4 (2022), s. 29-34.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Názov projektu: Analýza kritických miest v školskej matematike a identifikácia faktorov ovplyvňujúcich postoj žiakov k matematike

Grantová agentúra a číslo projektu: VEGA 1/0079/19

Doba riešenia: 2019 – 2021

Vedúci projektu za PF KU: doc. RNDr. Mária Jurečková, CSc.

Pozícia: členka riešiteľského kolektívu

Názov projektu: Podpory a prekážky diferencovaného vyučovania s ohľadom na zabezpečenie rovnosti príležitostí vo vzdelávaní sociálne znevýhodnených žiakov

Grantová agentúra a číslo projektu: KEGA 017KU-4/2022

Doba riešenia: 2022 – 2024

Vedúci projektu za PF KU: RNDr. Janka Kopáčová, CSc. / Mgr. Lenka Matejčiková, PhD.

Pozícia: členka riešiteľského kolektívu

Názov projektu: Aktuálne religiózno-etické témy medzi mládežou pod vplyvom súčasnej korona-krízy

Grantová agentúra a číslo projektu: VEGA 1/0299/21

Doba riešenia: 2021 – 2023

Vedúci projektu za PF KU: doc. ThDr. PaedDr. Róbert Sarka PhD.

Pozícia: členka riešiteľského kolektívu

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univerzita Karlova v Praze Praha, Česká republika 18/10/2021 - 14/11/2021 Mobilita CEEPUS za účelom získavania dát pre výskum dizertačnej práce. V rámci pobytu návšteva základnej školy, knižnice, prednášok a seminárov pre vysokoškolských študentov, distribúcia dotazníkov a úloh.
Uniwersytet Śląski w Katowiciach Cieszyn, Poľsko 16/11/2021 - 13/12/2021 Mobilita CEEPUS za účelom získavania dát pre výskum dizertačnej práce. V rámci pobytu návšteva prednášok a seminárov pre vysokoškolských študentov, distribúcia dotazníkov a úloh, vlastné stretnutia s pedagógmi za účelom obojstrannej prezentácie zámerov.

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2023-10-27