Meno:
|
Mgr. Lenka Matejčiková, PhD. | |
Email:
|
lenka.matejcikova@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KPEP
-
Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky
|
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Katolícka univerzita v Ružomberku | 2017 | Predškolská a elementárna pedagogika, Predškolská a elementárna pedagogika |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Katolícka univerzita v Ružomberku | 2019 | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie, Predškolská a elementárna pedagogika |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Katolícka univerzita v Ružomberku | 2022 | Predškolská a elementárna pedagogika, Učiteľstvo a pedagogické vedy |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Odborný asistent | Katolícka univerzita v Ružomberku | 9/2022 - trvá |
Interný doktorand na Katedre predškolskej a elementárnej pedagogiky | Katolícka univerzita v Ružomberku | 2019 - 2022 |
Učiteľka materskej školy | ZŠ s MŠ Gaštanová 53, Žilina | 09/2018 - 08/2019 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Anglický jazyk - B2 | Vzdelávacie centrum JOY | 2021 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Rozvíjanie aritmetických predstáv | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Primárne matematické vzdelávanie | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | II. | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k záverečnej práci 1 | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Metódy riešenia matematických úloh v primárnom vzdelávaní | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | II. | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodika písania záverečnej práce | Rozširujúce štúdium predprimárneho vzdelávania | N | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodika písania ZP | Rozširujúce štúdium učiteľstva pre primárne vzdelávanie | N | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
JUREČKOVÁ, M., CSACHOVÁ, L., VALENTOVÁ, L. 2021. Word problems in the context of Slovak testing of primary school pupils. In SEMT 21: Broadening experiences in elementary school mathematics : international symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 231-340. ISBN 978-80-7603-260-6.
VALENTOVÁ, L. 2021. Critical areas of mathematics through the eyes of Slovak and Czech primary school teachers. In SEMT 21: Broadening experiences in elementary school mathematics : international symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 457-458. ISBN 978-80-7603-260-6.
VALENTOVÁ, L., CSACHOVÁ, L. 2023. Pictures integrated into word problems: opinions of primary education teachers In SEMT 23: Broadening experiences in elementary school mathematics : International symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 389-391. ISBN 978-80-7603-409-9.
VALENTOVÁ, L., SEMRIČOVÁ, Z. 2023. Solving strategies of combinatorial problems among primary school pupils depending on the method used in teaching mathematics. In SEMT 23: Broadening experiences in elementary school mathematics : International symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 391-393. ISBN 978-80-7603-409-9.
VALENTOVÁ, L., JUREČKOVÁ, M. 2021. Analýza matematickej gramotnosti žiakov primárneho vzdelávania. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. s. 186–196. ISBN 978-80-244-5886-1.
JUREČKOVÁ, M., CSACHOVÁ, L., VALENTOVÁ, L. 2021. Word problems in the context of Slovak testing of primary school pupils. In SEMT 21: Broadening experiences in elementary school mathematics : international symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 231-340. ISBN 978-80-7603-260-6.
VALENTOVÁ, L. 2021. Critical areas of mathematics through the eyes of Slovak and Czech primary school teachers. In SEMT 21: Broadening experiences in elementary school mathematics : international symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 457-458. ISBN 978-80-7603-260-6.
VALENTOVÁ, L., CSACHOVÁ, L. 2023. Pictures integrated into word problems: opinions of primary education teachers In SEMT 23: Broadening experiences in elementary school mathematics : International symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 389-391. ISBN 978-80-7603-409-9.
VALENTOVÁ, L., SEMRIČOVÁ, Z. 2023. Solving strategies of combinatorial problems among primary school pupils depending on the method used in teaching mathematics. In SEMT 23: Broadening experiences in elementary school mathematics : International symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 391-393. ISBN 978-80-7603-409-9.
VALENTOVÁ, L., JUREČKOVÁ, M. 2021. Analýza matematickej gramotnosti žiakov primárneho vzdelávania. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. s. 186–196. ISBN 978-80-244-5886-1.
JUREČKOVÁ, M. – CSACHOVÁ, L. – VALENTOVÁ, L. 2021. Word problems in the context of Slovak testing of primary school pupils, In Proceedings SEMT, In SEMT 21: Broadening experiences in elementary school mathematics : international symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 231-340. ISBN 978-80-7603-260-6.
Ohlas: CSACHOVÁ, L. – JUREČKOVÁ, M. – TKÁČIK, Š. Kritické miesta školskej matematiky. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. 166 s. ISBN 978-80-561-0936-6.
VALENTOVÁ, L. – CSACHOVÁ, L. 2020. Stratégie riešenia „školských“ úloh. In Obzory matematiky, fyziky a informatiky. [online]. roč. 49. č. 3/2020. s. 1-9. ISSN 1335-4981.
Ohlas: CSACHOVÁ, L. – JUREČKOVÁ, M. – TKÁČIK, Š. Kritické miesta školskej matematiky. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. 166 s. ISBN 978-80-561-0936-6.
VALENTOVÁ, L. – JUREČKOVÁ, M. 2021. Analýza matematickej gramotnosti žiakov primárneho vzdelávania. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. s. 186-196. ISBN 978-80-244-5886-1.
Ohlas: PUNČOVÁ, A. – PRACHÁROVÁ, I. Potenciál vybraných Fröbelových darov ako subvencia k rozvíjaniu matematickej gramotnosti. In: EDUCA XVI. Zborník príspevkov z 16. vedeckej konferencie doktorandov s medzinárodnou účasťou, Nitra 29.4. 2021. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2021. ISBN 978-80-558-1811-5, s. 41-49.
PUNČOVÁ, A. VALENTOVÁ, L. 2020. Comparison of the content of Data display domain (TIMSS 2015) in Slovak and Singapore primary mathematics curriculum. In Technium social sciences journal. 2020, vol. 14. s. 753-760. ISSN 2668-7798.
Ohlas: VALENTOVÁ, L. – SEMRIČOVÁ, Z. Úlohy na rozvoj logického myslenia na primárnom stupni vzdelávania. In: Naša škola. Bratislava : Pamiko. ISSN 1335-2733. Roč. 25, č. 3-4 (2022), s. 29-34.
SEMRIČOVÁ, Z., VALENTOVÁ, L. 2021. Modely zavádzania zlomkov v slovenských učebniciach matematiky primárneho vzdelávania. In Aktuálne problémy predškolskej a elementárnej pedagogiky vo výskumoch študentov doktorandského štúdia. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku, VERBUM - vydavateľstvo KU. s. 67-92. ISBN 978-80-561-0870-3.
Ohlas: KULJOVSKÁ, A. 2023. Vizualizácia v propedeutike násobenia v slovenských učebniciach matematiky. In Zborník doktorandov predškolskej a elementárnej pedagogiky - aktuálne problémy, výskumné zistenia. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku, VERBUM - vydavateľstvo KU. s. 76-90. ISBN 978-80-561-1063-8.
Názov projektu: Analýza kritických miest v školskej matematike a identifikácia faktorov ovplyvňujúcich postoj žiakov k matematike
Grantová agentúra a číslo projektu: VEGA 1/0079/19
Doba riešenia: 2019 – 2021
Vedúci projektu za PF KU: doc. RNDr. Mária Jurečková, CSc.
Pozícia: členka riešiteľského kolektívu
Názov projektu: Podpory a prekážky diferencovaného vyučovania s ohľadom na zabezpečenie rovnosti príležitostí vo vzdelávaní sociálne znevýhodnených žiakov
Grantová agentúra a číslo projektu: KEGA 017KU-4/2022
Doba riešenia: 2022 – 2024
Vedúci projektu za PF KU: Mgr. Lenka Matejčiková, PhD.
Pozícia: vedúca projektu
Názov projektu: Aktuálne religiózno-etické témy medzi mládežou pod vplyvom súčasnej korona-krízy
Grantová agentúra a číslo projektu: VEGA 1/0299/21
Doba riešenia: 2021 – 2023
Vedúci projektu za PF KU: doc. ThDr. PaedDr. Róbert Sarka PhD.
Pozícia: členka riešiteľského kolektívu
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Univerzita Karlova v Praze | Praha, Česká republika | 18/10/2021 - 14/11/2021 | Mobilita CEEPUS za účelom získavania dát pre výskum dizertačnej práce. V rámci pobytu návšteva základnej školy, knižnice, prednášok a seminárov pre vysokoškolských študentov, distribúcia dotazníkov a úloh. |
Uniwersytet Śląski w Katowiciach | Cieszyn, Poľsko | 16/11/2021 - 13/12/2021 | Mobilita CEEPUS za účelom získavania dát pre výskum dizertačnej práce. V rámci pobytu návšteva prednášok a seminárov pre vysokoškolských študentov, distribúcia dotazníkov a úloh, vlastné stretnutia s pedagógmi za účelom obojstrannej prezentácie zámerov. |