Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
RNDr. Lucia Csachová, PhD.
Email:
lucia.csachova@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KMAT - Katedra matematiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Csachová
I.2 - Meno
Lucia
I.3 - Tituly
RNDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1978
I.5 - Názov pracoviska
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
lucia.csachova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21504
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
matematika
I.11 - ORCID iD

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
učiteľka matematiky a fyziky Gymnázium sv. Košických mučeníkov, Drábova 3 (v súčasnosti Čordákova 50), Košice 2002-2003
odborný pracovník pre výskum a vývoj Akademie věd České republiky, Matematický ústav, Praha, Česká republika 2003 - 2010
učiteľka matematiky a fyziky Gynázium B. Bolzana, V Holešovičkách 2, Praha, Česká republika 2005 - 2009
odborný asistent Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Ružomberok 2013 - 2016
odborný asistent Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Ružomberok 2016 - 2022
docent Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Ružomberok 2022 -

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Hejného metóda Indícia 2017

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Didaktika matematiky 1 učiteľstvo matematiky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Didaktika matematiky 2 učiteľstvo matematiky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Didaktika matematiky 3 učiteľstvo matematiky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Teória čísel učiteľstvo matematiky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Primárne matematické vzdelávanie 1, 2 (cvičenie) učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
7
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Aplikácie matematiky v nematematických odboroch učiteľstvo matematiky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Úvodná náčuvová pedagogická prax učiteľstvo matematiky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Priebežná pedagogická prax 1 učiteľstvo matematiky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Priebežná pedagogická prax 2 učiteľstvo matematiky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
62
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
20
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
14
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
220
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
64
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
73
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Saxl, I., Kalousová, A., Ilucová, L., Sklenička, V.: Grain and subgrain boundaries in ultrafine-grained materials. In Materials Characterization No. 10, October 2009, Vol. 60, 2009, 1163–1167. [ISSN 1044-5803] (pozn. Ilucová za slob.)

Csachová, L., etal.: Tvar a velikost. In Voráčová, Š. (ed.) a kolektiv, Atlas geometrie (Geometrie krásná a užitečná), Praha: Academia, 2012, 69–109. [ISBN 978-80-200-1575-4]

Jurečková, M., Csachová, L. (2020) Statistical literacy of Slovak lower secondary school students. In: Technium Social Sciences Journal, Vol. 9, 2020, 163-173. ISSN 2668-7798

Csachová, L., Jurečková, M. (2020) Mathematics Teaching in Slovakia during COVID-19 Quarantine Season in Spring of 2020. Open Education Studies, 2020, vol. 2, No. 1, pp. 285–294. ISSN: 2544-7831. DOI: 10.1515/edu-2020-0131

Csachová, L., Jurečková, M., Tkačik, Š. (2021) Kritické miesta školskej matematiky. Ružomberok: VERBUM, 166 strán, 1. vydanie. ISBN 978-80-561-0936-6

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

Csachová, L., Jurečková, M. (2018) Notes to the Problems with Figures at School Mathematics. In: Szarková, D., Richtáriková, D., Letavaj, P., Gabková, J. (Eds.): Proceedings of 17th Conference of Applied Mathematics Aplimat 2018, Bratislava: Slovak University of Technology, Faculty of Mechanical Ingineering, SPEKTRUM STU, 270-279. ISBN 978-80-227-4765-3  

Jurečková, M., Csachová, L. (2020) Statistical literacy of Slovak lower secondary school students. In: Technium Social Sciences Journal, Vol. 9, 2020, 163-173. ISSN 2668-7798

Csachová, L., Jurečková, M. (2020) Mathematics Teaching in Slovakia during COVID-19 Quarantine Season in Spring of 2020. Open Education Studies, 2020, vol. 2, No. 1, pp. 285–294. ISSN: 2544-7831. DOI: 10.1515/edu-2020-0131

Csachová, L. (2021) Looking Back in Problem Solving with Future Primary School Teachers. In: Novotná, J., Moraová, H. (Eds.): Broadening experiences in elementary school mathematics, Proceedings of International Symposium Elementary Mathematics Teaching, Prague, Charles University, Faculty of Education, August 22-26, 2021, pp. 157-165. ISBN 978-80-7603-260-6

Csachová, L., Jurečková, M., Tkačik, Š. (2021) Kritické miesta školskej matematiky. Ružomberok: VERBUM, 166 strán, 1. vydanie. ISBN 978-80-561-0936-6

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Amirkhanlou, S., Askarian, M., Ketabchi, M., Azimi, N., Parvin, N., Carreno, F.: Gradual for-mation of nano/ultrafine structure under accumulative press bonding (APB) process. In Mate-rials Characterization, Vol. 109, 2015, 57–65. [ISSN 1044-5803] pre článok Saxl, I., Kalousová, A., Ilucová, L., Sklenička, V.: Grain and subgrain boundaries in ultrafine-grained materials. In Materials Characterization No. 10, October 2009, Vol. 60, 2009, 1163–1167. [ISSN 1044-5803]

Ivanov, K. V., Naydenkin, E. V.: Grain boundary sliding in ultrafine grained aluminum under tension at room temperature. In Scripta Materialia, Vol. 66, Issue 8, 2012, 511–514, 2012. [ISSN 1359-6462] pre článok: Saxl, I., Sklenička, V., Ilucová, L., Svoboda, M., Dvořák, J., Král, P.: The link between microstructure and creep in aluminum processed by equal-channel angular pressing. In Materials Science and Engineering A-Structural Materials Properties Microstructure and Processing, Vol. 503, Issue 1-2, 2009, 82–85, 2009. [ISSN 1605-8127]

Pantziara, M., Philippou, G.: Levels of students’ “conception” of fractions. In Educational Studies in Mathematics, Vol. 79, Issue 1, 2012, 61–83. [ISSN 0013-1954] pre článok Herman, J., Ilucová, L., Kremsová, V., Přibyl, J., Ruppeldtová, J., Simpson, A., Stehlíková, N., Sulista, M., Ulrychová, M.: Images of Fractions as Processes and Images of Fractions in Processes. In HOINES, M. J. and FUGLESTAD, A. B. (Eds.), Proceedings of PME28. Bergen, Norway: Bergen University College, vol. 4, 2004, 249–256. [ISSN 0771-100X]  

Danilo Díaz-Levicoy, José H. Parra-Fica, María Aravena-Díaz, Ximena Gutiérrez-Saldivia (2021) Lectura de gráficos estadísticos por profesores de educación primaria en activo pre článok Información tecnológica, 2021, vol.32, no. 3, La Serena June 2021, On-line version ISSN 0718-0764

http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07642021000300057 

strana citácie: 58

Guncaga, J., Korenova, L., Hvorecky, J. (2019) Calculators as Facilitators of Understanding Computational and Mathematical Contexts. Open Education Studies, De Gruyter, 2019; 1: 177–183. pre článok: Csachová, L., Jurečková, M. (2018) Notes to the Problems with Figures at School Mathematics. In: Szarková, D., Richtáriková, D., Letavaj, P., Gabková, J. (Eds.): Proceedings of 17th Conference of Applied Mathematics Aplimat 2018, Bratislava: Slovak University of Technology, Faculty of Mechanical Ingineering, SPEKTRUM STU, 270-279. ISBN 978-80-227-4765-3  

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Analýza kritických miest v školskej matematike a identifikácia faktorov ovplyvňujúcich po-stoj žiakov k matematike (VEGA 1/0079/19)

Osobnosti slovenskej matematiky - životné vzory pre budúce generácie (020KU-4/2018)

Osobnosti slovenskej matematiky II - životné vzory pre budúce generácie (2022)

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky M. D. Rettigové 4, Praha 1, Česká republika 10.2.-14.2.2020 CEEPUS pobyt

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

vedenie diplomových prác ocenených v rámci Česko-slovenskej ŠVOČ v didaktike matematiky:

r. 2020: PhDr. M. Stáňa: Tvorba aplikačných úloh v gymnaziálnej matematike. -. 1. miesto (2. a 3. stupeň vzdelávania)

r. 2021: Mgr. M. Vojtašáková: Slovenské folklórne umenie v geometrii primárneho vzdelávania. - 3. miesto (predprimárne a primárne vzdelávanie)

r. 2021: Mgr. L. Mahútová: Štatistická gramotnosť ako súčasť vzdelávania a kultúry spoločnosti. - 2. miesto (2. a 3. stupeň vzdelávania)


prednášky a dielne v rámci Týždňa vedy a techniky:

2018: História grafického zobrazovania údajov (alebo Ako graf zachránil vojakov pred smrťou), Ako sa Janko Hraško v geometrii objavil

2019: Zázračný svet (origami) zvierat (s Katedrou biológie a ekológie)

Dátum poslednej aktualizácie
2022-01-23