Meno:
|
RNDr. Lucia Csachová, PhD. | |
Email:
|
lucia.csachova@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KMAT
-
Katedra matematiky
|
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Prírodovedecká fakulta UPJŠ | 2002 | učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov matematika - fyzika |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova | 2010 | pedagogika - didaktika matematiky |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
učiteľka matematiky a fyziky | Gymnázium sv. Košických mučeníkov, Drábova 3 (v súčasnosti Čordákova 50), Košice | 2002-2003 |
odborný pracovník pre výskum a vývoj | Akademie věd České republiky, Matematický ústav, Praha, Česká republika | 2003 - 2010 |
učiteľka matematiky a fyziky | Gynázium B. Bolzana, V Holešovičkách 2, Praha, Česká republika | 2005 - 2009 |
odborný asistent | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Ružomberok | 2013 - 2016 |
odborný asistent | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Ružomberok | 2016 - 2022 |
docent | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Ružomberok | 2022 - |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Hejného metóda | Indícia | 2017 |
Svet matematiky - nástroje a postupy novej generácie (webinár) | Micrisoft, edusteps | 2024 |
Ako jednoducho porozumieť novému školskému kurikulu (webinár) | edusteps | 2024 |
Zábavné učenie s umelou inteligenciou (webinár) | eTwinning Slovensko | 2024 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Didaktika matematiky 1 | učiteľstvo matematiky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Didaktika matematiky 2 | učiteľstvo matematiky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Didaktika matematiky 3 | učiteľstvo matematiky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Didaktika matematiky 4 | učiteľstvo matematiky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Aplikácie matematiky v nematematických odboroch | učiteľstvo matematiky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Úvodná náčuvová pedagogická prax | učiteľstvo matematiky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Priebežná pedagogická prax 1 | učiteľstvo matematiky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Priebežná pedagogická prax 2 | učiteľstvo matematiky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Úvod do štúdia matematiky | učiteľstvo matematiky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Saxl, I., Kalousová, A., Ilucová, L., Sklenička, V.: Grain and subgrain boundaries in ultrafine-grained materials. In Materials Characterization No. 10, October 2009, Vol. 60, 2009, 1163–1167. [ISSN 1044-5803] (pozn. Ilucová za slob.)
Csachová, L. (2021) Looking Back in Problem Solving with Future Primary School Teachers. In: Novotná, J., Moraová, H. (Eds.): Broadening experiences in elementary school mathematics, Proceedings of International Symposium Elementary Mathematics Teaching, Prague, Charles University, Faculty of Education, August 22-26, 2021, pp. 157-165. ISBN 978-80-7603-260-6
Jurečková, M., Csachová, L. (2020) Statistical literacy of Slovak lower secondary school students. In: Technium Social Sciences Journal, Vol. 9, 2020, 163-173. ISSN 2668-7798
Csachová, L., Jurečková, M. (2020) Mathematics Teaching in Slovakia during COVID-19 Quarantine Season in Spring of 2020. Open Education Studies, 2020, vol. 2, No. 1, pp. 285–294. ISSN: 2544-7831. DOI: 10.1515/edu-2020-0131
Csachová, L., Jurečková, M., Tkačik, Š. (2021) Kritické miesta školskej matematiky. Ružomberok: VERBUM, 166 strán, 1. vydanie. ISBN 978-80-561-0936-6
Gunčaga, J., Csachová, L., Tkačik, Š. (2024) Research on the Results of Lower Secondary School Students in Mathematical Testing. In: Voskoglou, M., Stiles, J. M. (Eds.): Advances in Mathematics Education Research. Nova Science Publisher, pp. 165-195. ISBN 979-8-89113-964-0
Jurečková, M., Csachová, L. (2020) Statistical literacy of Slovak lower secondary school students. In: Technium Social Sciences Journal, Vol. 9, 2020, 163-173. ISSN 2668-7798
Csachová, L., Jurečková, M. (2020) Mathematics Teaching in Slovakia during COVID-19 Quarantine Season in Spring of 2020. Open Education Studies, 2020, vol. 2, No. 1, pp. 285–294. ISSN: 2544-7831. DOI: 10.1515/edu-2020-0131
Csachová, L. (2021) Looking Back in Problem Solving with Future Primary School Teachers. In: Novotná, J., Moraová, H. (Eds.): Broadening experiences in elementary school mathematics, Proceedings of International Symposium Elementary Mathematics Teaching, Prague, Charles University, Faculty of Education, August 22-26, 2021, pp. 157-165. ISBN 978-80-7603-260-6
Csachová, L., Jurečková, M., Tkačik, Š. (2021) Kritické miesta školskej matematiky. Ružomberok: VERBUM, 166 strán, 1. vydanie. ISBN 978-80-561-0936-6
Amirkhanlou, S., Askarian, M., Ketabchi, M., Azimi, N., Parvin, N., Carreno, F.: Gradual for-mation of nano/ultrafine structure under accumulative press bonding (APB) process. In Mate-rials Characterization, Vol. 109, 2015, 57–65. [ISSN 1044-5803] pre článok Saxl, I., Kalousová, A., Ilucová, L., Sklenička, V.: Grain and subgrain boundaries in ultrafine-grained materials. In Materials Characterization No. 10, October 2009, Vol. 60, 2009, 1163–1167. [ISSN 1044-5803]
Ivanov, K. V., Naydenkin, E. V.: Grain boundary sliding in ultrafine grained aluminum under tension at room temperature. In Scripta Materialia, Vol. 66, Issue 8, 2012, 511–514, 2012. [ISSN 1359-6462] pre článok: Saxl, I., Sklenička, V., Ilucová, L., Svoboda, M., Dvořák, J., Král, P.: The link between microstructure and creep in aluminum processed by equal-channel angular pressing. In Materials Science and Engineering A-Structural Materials Properties Microstructure and Processing, Vol. 503, Issue 1-2, 2009, 82–85, 2009. [ISSN 1605-8127]
Pantziara, M., Philippou, G.: Levels of students’ “conception” of fractions. In Educational Studies in Mathematics, Vol. 79, Issue 1, 2012, 61–83. [ISSN 0013-1954] pre článok Herman, J., Ilucová, L., Kremsová, V., Přibyl, J., Ruppeldtová, J., Simpson, A., Stehlíková, N., Sulista, M., Ulrychová, M.: Images of Fractions as Processes and Images of Fractions in Processes. In HOINES, M. J. and FUGLESTAD, A. B. (Eds.), Proceedings of PME28. Bergen, Norway: Bergen University College, vol. 4, 2004, 249–256. [ISSN 0771-100X]
Danilo Díaz-Levicoy, José H. Parra-Fica, María Aravena-Díaz, Ximena Gutiérrez-Saldivia (2021) Lectura de gráficos estadísticos por profesores de educación primaria en activo pre článok Información tecnológica, 2021, vol.32, no. 3, La Serena June 2021, On-line version ISSN 0718-0764
http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07642021000300057
strana citácie: 58
Guncaga, J., Korenova, L., Hvorecky, J. (2019) Calculators as Facilitators of Understanding Computational and Mathematical Contexts. Open Education Studies, De Gruyter, 2019; 1: 177–183. pre článok: Csachová, L., Jurečková, M. (2018) Notes to the Problems with Figures at School Mathematics. In: Szarková, D., Richtáriková, D., Letavaj, P., Gabková, J. (Eds.): Proceedings of 17th Conference of Applied Mathematics Aplimat 2018, Bratislava: Slovak University of Technology, Faculty of Mechanical Ingineering, SPEKTRUM STU, 270-279. ISBN 978-80-227-4765-3
Analýza kritických miest v školskej matematike a identifikácia faktorov ovplyvňujúcich postoj žiakov k matematike (VEGA 1/0079/19), zástupkyňa vedúcej projektu
Osobnosti slovenskej matematiky - životné vzory pre budúce generácie (020KU-4/2018)
Osobnosti slovenskej matematiky II - životné vzory pre budúce generácie (004KU-4/2022), zástupkyňa vedúceho projektu
Podpory a prekážky diferencovaného vyučovania s ohľadom na zabezpečenie rovnosti príležitostí vo vzdelávaní sociálne znevýhodnených žiakov (017KU-4/2022)
Národný projekt „Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu)", pozícia: Experti - tvorba obsahu (metodík), výskum, vzdelávanie učiteľov (PSK/NP/2024/003)
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Rady skúseného matikára 2024 (spoluorganizátorka) | Katedra matematiky, Pedagogická fakulta, KU v Ružomberku | 11.-12.4.2024 |
Rady skúseného matikára 2023 | Katedra matematiky, Pedagogická fakulta, KU v Ružomberku | 27.-28.4.2023 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | M. D. Rettigové 4, Praha 1, Česká republika | 10.2.-14.2.2020 | CEEPUS pobyt |
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta | Žižkovo náměstí 5, Olomouc | 2.5.-31.5.2023 | CEEPUS pobyt (čiastočne) |
vedenie diplomových prác ocenených v rámci Česko-slovenskej ŠVOČ v didaktike matematiky:
r. 2020: PhDr. M. Stáňa: Tvorba aplikačných úloh v gymnaziálnej matematike.-. 1. miesto (2. a 3. stupeň vzdelávania)
r. 2021: Mgr. M. Vojtašáková: Slovenské folklórne umenie v geometrii primárneho vzdelávania. - 3. miesto (predprimárne a primárne vzdelávanie)
r. 2021: Mgr. L. Mahútová: Štatistická gramotnosť ako súčasť vzdelávania a kultúry spoločnosti. - 2. miesto (2. a 3. stupeň vzdelávania)
r. 2023: Mgr. E. Šimková: Pochopenie, pokračovanie a vytváranie vzorov hudobne nadanými žiakmi - 3. miesto (2. a 3. stupeň vzdelávania)
r. 2024: Mgr. K. Šurinová: Tvorba úloh zameraných na vybrané kritické miesta školskej matematiky žiakmi 2. stupňa základnej školy - 1. miesto (2. a 3. stupeň vzdelávania)
odborná garantka učebníc Hravá matematika 6, 7 (vydavateľstvo Taktik), spolupráca s vydavateľstvom Taktik
prednášky a dielne v rámci Týždňa vedy a techniky:
2018: História grafického zobrazovania údajov (alebo Ako graf zachránil vojakov pred smrťou), Ako sa Janko Hraško v geometrii objavil
2019: Zázračný svet (origami) zvierat (dielňa, s Katedrou biológie a ekológie)
2022: Jedna druhej riekla, keď koláče piekla alebo Kto jamu kope, ten… vie riešiť úlohy z matematiky (prednáška), Ako riešiť úlohy z matematiky, keď si neviem spomenúť ako (prednáška)
2023:Escherovská mozaika pedagogickej fakulty (dielňa), Výtvarné umenie si podalo ruku s geometriou v dielach holandského grafika M. C. Eschera (prednáška, dielňa)
prednáška a dielňa Teselácie v školskej geometrii v rámci Klubu učiteľov matematiky, Prírodovedecká fakulta UPJŠ (21.11.2023)