Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
I.1 - Priezvisko
Čarnická
I.5 - Názov pracoviska
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Inštitút Juraja Páleša v Levoči
I.6 - Adresa pracoviska
Bottova 15, 054 01 Levoča
I.7 - Pracovné zaradenie
vysokoškolský učiteľ
I.8 - E-mailová adresa
marcela.carnicka@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&name=Marcela&surname=%C4%8Carnick%C3%A1&university=722000000&faculty=722020000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-3599-9868
II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie |
III.b - Inštitúcia |
III.c - Časové vymedzenie |
vysokoškolský učiteľ |
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta |
2017 - súčasnosť |
pracovník pre vedu a výskum |
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta |
2013 - 2017 |
IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné |
IV.b - Názov inštitúcie |
IV.c - Rok |
Školský klub detí ako miesto podporujúce rozvoj osobnosti dieťaťa vo voľnom čase |
AITEC vydavateľstvo |
2016 |
V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
16
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
8
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
12
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.5.a - Názov predmetu |
V.5.b - Študijný program |
V.5.c - Stupeň |
V.5.d - Študijný odbor |
Pedagogika 3 |
Predškolská a elementárna pedagogika sociálne znevýhodnených skupín, Liečebná pedagogika |
I. |
učiteľstvo a pedagogické vedy, Logopédia a liečebná pedagogika |
Pedagogika 1 |
Predškolská a elementárna pedagogika sociálne znevýhodnených skupín, Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých |
I. |
učiteľstvo a pedagogické vedy |
Špeciálna didaktika vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť |
Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých |
II. |
učiteľstvo a pedagogické vedy |
Špeciálna didaktika vzdelávacej oblasti Človek a hodnoty |
Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých |
II. |
učiteľstvo a pedagogické vedy |
Alternatívne školstvo |
Predškolská a elementárna pedagogika sociálne znevýhodnených skupín |
I. |
učiteľstvo a pedagogické vedy |
VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
10
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
ČARNICKÁ, M: Školská pripravenosť a dieťa zo sociálne znevýhodneného prostredia. In: Współczesne problemy społeczne, edukacyjne i polityczne. Zost. E. Dolinska, M. Dudek, E. Sawa-Czajka (eds.) Chełm : Wyższa Szkoła Stosunków Miȩdzynarodowych i Komunikacji Społecznej. 2021. s 265 – 284. ISBN 978-8-3-959293-7-3.
ČARNICKÁ, M. 2021. Námet na využitie rómskej rozprávky v materských školách pri inkluzívnom vzdelávaní. In РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГА В УМОВАХ НОВОЇ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ РЕАЛЬНОСТІ. Red. Тернопіль : Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2021, p. 453 - 457.
ČARNICKÁ, M.: Sreening examination of 5 – 6 years old children from a socially disadvantaged environment. In Visnyk of the Lviv University: Series Sociology. ISSN 2664-1844. Issue 14 (2020), s. 70 - 81.
ČARNICKÁ, M.: Inklúzia a materská škola. In : Disputationes Scientificae Universitatis Catholicae in Ružomberok. ISSN 1335-9185. Roč. 20, č. 4 (2020), s. 53 - 63.
ČARNICKÁ, M. 2018. Nadaný žiak v bežnej triede. [CD-Rom]. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. In. HAŠKOVÁ, V., VOJTEKOVÁ, L. 2018. Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov. Ružomberok: Verbum – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. s. 365 – 374.
ČARNICKÁ, M.: Nové postupy vo výchove a vzdelávaní v predmete občianska výchova. In: Inovatívne metódy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe : zborník referátov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Zost. J. Duchovičová, D. Gunišová, N. Kozárová, R. Š. Koleňáková (eds.) Nitra : UKF v Nitre, PF, 2018. s. 230-237. ISBN 978-80-558-1277-9.
ČARNICKÁ, M.: Komiks v spoločenskovedných predmetoch. In: Inovatívne trendy v odborových didaktikách. Prepojenie teórie a praxe výučbových stratégií kritického a tvorivého myslenia: zborník referátov z medzinárodnej vedeckej konferencie : zborník referátov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Zost. J. Duchovičová, D. Hošová, R. Š. Koleňáková (eds.) Nitra : UKF v Nitre, PF, 2019. s. 415-418. ISBN 978-80-558-1408-7.
RAČKOVÁ, O. (eds) 2016. Špeciálna pedagogika v intenciách celostného pohľadu na človeka s postihnutím. Ružomberok - vydavateľstvo Verbum KU, 2016, 167 s. ISBN 978-80-561-0347-0.
Pačnárová Miriama – Kušnírová Veronika: Pedagogická prax v materskej škole a školskom klube. Levoča : MTM Levoča, 2021.
Šilonová Viera: Inkluzívne prístupy k edukácii detí predškolského veku. Ružomberok : Verbum, 2021, s. 37.
VEGA 1/0522/19 Tvorba inkluzívneho prostredia v materskej škole a inkluzívne prístupy v diagnostike a v stimulácii vývinu sociálne znevýhodnených detí - člen riešiteľského kolektívu
VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností
VII.a - Aktivita, funkcia |
VII.b - Názov inštitúcie, grémia |
VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
Členstvo v organizačnom výbore medzinárodnej konferencie «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності» konanej v Тернопіль (Ukrajina) 15. – 16. apríla 2021. |
|
|
VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť
v študijnom odbore
IX. - Iné relevantné skutočnosti
Dátum poslednej aktualizácie