|
Meno:
|
Mgr. Marcela Čarnická, PhD. | |
|
Email:
|
marcela.carnicka@ku.sk | |
|
Homepage:
|
https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-specialnej-pedag | |
|
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
|
Pracovisko:
|
KSPED
-
Katedra špeciálnej pedagogiky
|
| II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
|---|---|---|
| Katolícka univerzita v Ružomberku, Filozofická fakulta | 2009 | učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov – dejepis – náuka o spoločnosti |
| II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
|---|---|---|
| Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku | 2013 | Odborová didaktika – Teória vzdelávania náboženskej výchovy |
| III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
|---|---|---|
| vysokoškolský učiteľ | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2017 - trvá |
| pracovník pre vedu a výskum | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2013 - 2017 |
| IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
|---|---|---|
| Školský klub detí ako miesto podporujúce rozvoj osobnosti dieťaťa vo voľnom čase | AITEC vydavateľstvo | 2016 |
| Rozširujúce štúdium Slovenský jazyk a literatúra | FF Katolícka univerzita v Ružomberku | 2024 |
| V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Tréning sociálno-komunikačných zručností pre špeciálnych pedagógov 1 | špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Tvorba individuálneho vzdelávacieho programu | špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Kazuistický seminár | špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Špeciálna didaktika vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť | špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Špeciálna didaktika vzdelávacej oblasti Človek a hodnoty | Pršpeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Špeciálnopedagogická prax 1 | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Špeciálnopedagogická prax 3 | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
HLADUSH, V., BENDÍKOVÁ, S., KOVÁČOVÁ, B., ČARNICKÁ, M.: Using a didactic tool with it-support for teaching geography in a special school in Slovakia = Vykoristannia didaktičnich zasobiv z IT -pidtrimkoju dľa navčannia geografii u speciaľnij školi v Slovaččini / Hladush, Viktor [Autor, 25%] ; Bendíková, Slávka [Autor, 25%] ; Kováčová, Barbora [Autor, 25%] ; Čarnická, Marcela [Autor, 25%]. – [recenzované]. – DOI 10.33407/itlt.v97i5.5403 In: Information technologies and learning tools [elektronický dokument] : theory, methods and practice of using ICT in education. – Kyjev (Ukrajina) : Institute of Information Technologies and Learning Tools. – ISSN (online) 2076-8184. – Roč. 97, č. 5 (2023), s. 18-34 [online] WOS (https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5403)
ČARNICKÁ, M., KUŠNÍROVÁ, V., ROCHOVSKÁ, I., ŠILONOVÁ, V.: Attitudes of teaching staff in kindergartens towards inclusion and their opinions on inclusive education In: Specialusis Ugdymas [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Siauliai (Litva) : Šiauliu Universitetas. Šiauliu Universitetas Leidykla. – ISSN 1392-5369. – ISSN (online) 2424-3299. – Roč. 3, č. 45-46 (2023), s. 35-49 [tlačená forma] [online], [recenzované]. – DOI 10.15388/se.2023.45.3, ČARNICKÁ, M. (25%) SCO
ČARNICKÁ, M., KUŠNÍROVÁ, V., ROCHOVSKÁ, I., ŠILONOVÁ, V.: Attitudes of teaching staff in kindergartens towards inclusion and their opinions on inclusive education In: Specialusis Ugdymas [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Siauliai (Litva) : Šiauliu Universitetas. Šiauliu Universitetas Leidykla. – ISSN 1392-5369. – ISSN (online) 2424-3299. – Roč. 3, č. 45-46 (2023), s. 35-49 [tlačená forma] [online], [recenzované]. – DOI 10.15388/se.2023.45.3, ČARNICKÁ, M. (25%) SCO
HLADUSH, V., BENDÍKOVÁ, S., KOVÁČOVÁ, B., ČARNICKÁ, M.: Readiness of teachers of geografhy of special schools in Slovak Republic to use the electronic manual with it support = Gotovnisť učiteliv geografii speciaľnych škil Slovackoj respubliki do vikoristannja elektronnovo didaktičnovo posibnika z IT-pidtrimkoju / Čarnická, Marcela [Autor, 25%]. – [recenzované]. – DOI 10.33407/itlt.v100i2.5620
In: Information technologies and learning tools [elektronický dokument] : theory, methods and practice of using ICT in education. – Kyjev (Ukrajina) : Institute of Information Technologies and Learning Tools. – ISSN (online) 2076-8184. – Roč. 100, č. 2 (2024), s. 28-40 [online] WOS
Čarnická, M.2025. Inovatívne stratégie prípravy budúcich pedagógov na výučbu tvorby máp cez skúsenostné učenie = Innovative strategies for preparing future educators to teach mapmaking through experiential learning / Čarnická, Marcela [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/ssf.2025.24.2.78-85. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 24, č. 2 (2025), s. 78-85 [tlačená forma] [online]
ROCHOVSKÁ, I., KUŠNÍROVÁ, V., ČARNICKÁ, M., ŠILONOVÁ, V.:The analysis of the kindergarten teachers' and teaching assistants' attitudes to their own experiences in the process of inclusive education – [recenzované]. – DOI 10.15823/p.2023.149.9 In: Pedagogika [textový dokument (print)] . – Vilnius (Litva) : Lietuvos edukologijos universitetas. – ISSN 1392-0340. – ISSN (online) 2029-0551. – Roč. 149, č. 1 (2023), s. 185-216 [tlačená forma] ČARNICKÁ, M. (25%)
HLADUSH, V., BENDÍKOVÁ, S., KOVÁČOVÁ, B., ČARNICKÁ, M.: Using a didactic tool with it-support for teaching geography in a special school in Slovakia = Vykoristannia didaktičnich zasobiv z IT -pidtrimkoju dľa navčannia geografii u speciaľnij školi v Slovaččini / Hladush, Viktor [Autor, 25%] ; Bendíková, Slávka [Autor, 25%] ; Kováčová, Barbora [Autor, 25%] ; Čarnická, Marcela [Autor, 25%]. – [recenzované]. – DOI 10.33407/itlt.v97i5.5403 In: Information technologies and learning tools [elektronický dokument] : theory, methods and practice of using ICT in education. – Kyjev (Ukrajina) : Institute of Information Technologies and Learning Tools. – ISSN (online) 2076-8184. – Roč. 97, č. 5 (2023), s. 18-34 [online] WOS (https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5403)
ČARNICKÁ, M., KUŠNÍROVÁ, V., ROCHOVSKÁ, I., ŠILONOVÁ, V.: Attitudes of teaching staff in kindergartens towards inclusion and their opinions on inclusive education In: Specialusis Ugdymas [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Siauliai (Litva) : Šiauliu Universitetas. Šiauliu Universitetas Leidykla. – ISSN 1392-5369. – ISSN (online) 2424-3299. – Roč. 3, č. 45-46 (2023), s. 35-49 [tlačená forma] [online], [recenzované]. – DOI 10.15388/se.2023.45.3, ČARNICKÁ, M. (25%) SCO
HLADUSH, V., BENDÍKOVÁ, S., KOVÁČOVÁ, B., ČARNICKÁ, M.: Readiness of teachers of geografhy of special schools in Slovak Republic to use the electronic manual with it support = Gotovnisť učiteliv geografii speciaľnych škil Slovackoj respubliki do vikoristannja elektronnovo didaktičnovo posibnika z IT-pidtrimkoju / Čarnická, Marcela [Autor, 25%]. – [recenzované]. – DOI 10.33407/itlt.v100i2.5620
In: Information technologies and learning tools [elektronický dokument] : theory, methods and practice of using ICT in education. – Kyjev (Ukrajina) : Institute of Information Technologies and Learning Tools. – ISSN (online) 2076-8184. – Roč. 100, č. 2 (2024), s. 28-40 [online] WOS
The roles and responsibilities of the school support team in inclusive education in kindergartens / Rochovská, Ivana [Autor, UMBPF07, 33.33%] ; Klein, Vladimír [Autor, PUPPESP, 33.34%] ; Šilonová, Viera [Autor, PUPPESP, 33.33%]. – text, tab. – [angličtina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [článok]. – [recenzované]. – DOI 10.33225/pec/24.82.521. – SIGN-PU PF-24 45/24. – ESCI ; WOS CC In: Problems of education in the 21st century [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Šiauliai (Litva) : Scientia Socialis. – ISSN 1822-7864. – ISSN (online) 2538-7111. – Roč. 82, č. 4 (2024), s. 521-538 [tlačená forma] [online]
JATILENI, Malakia; HAVU-NUUTINEN, Sari; WALTZER, Katariina. NAMIBIAN TEACHERS’ MULTIDIMENSIONAL ATTITUDES TOWARDS TEACHING STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS IN INCLUSIVE SETTINGS. European Journal of Special Education Research, [S.l.], v. 10, n. 1, jan. 2024. ISSN 25012428. Available at: <https://oapub.org/edu/index.php/ejse/article/view/5167> doi:http://dx.doi.org/10.46827/ejse.v10i1.5167.
HAFIČOVÁ, H, DUBAYOVÁ, T. 2024. Teachers' attitudes towards inclusion in schools with pupils from marginalised Roma communities / Hafičová, Hedviga [Autor, 50%] ; Dubayová, Tatiana [Autor, 50%] ; ICERI 2024, 17 [11.11.2024-13.11.2024, Seville, Španielsko]. – DOI 10.21125/iceri.2024.1763.
In: ICERI 2024 [elektronický dokument] : 17th annual International Conference of Education, Research and Innovation / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; González Martínez, Chelo [Zostavovateľ, editor] ; Lees, Joanna [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2024. – (ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095). – ISBN 978-84-09-63010-3, s. 7326-7330 [online]
Kováčová, B. 2025. Preparing pupils with intellectual disabilities for a vocation = Príprava žiakov s mentálnym postihnutím na povolanie / Kováčová, Barbora [Autor, 100%] ; Technical creativity in school's curricula with the form of project learning "From idea to the product", 28 [18.04.2025-19.04.2025, Portorož, Slovinsko].
In: Technical creativity in school ́s curricula with the form of project learning "From idea to the product" - from the kindergarten to the technical faculty [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : 28th International Science Symposium : Abstracts and procedings / Bezjak, Jožica [Zostavovateľ, editor] ; Purković, Damir [Recenzent] ; Lamut, Jakob [Recenzent] ; Prijanovič, Marica [Recenzent] ; Honzíková, Jarmila [Recenzent]. – 1. vyd. – Ljubljana (Slovinsko) : Somaru, 2025. – ISBN 978-961-6728-69-0, s. 67-76 [tlačená forma] [CD-ROM]
HENNELOVÁ, Alena, 2025. Rozvíjanie vizuomotorickej koordinácie u dieťaťa s Downovým syndrómom. In: Špeciálna pedagogika v procese zmien V. [elektronický dokument] / Dudek, Mieczysław [Zostavovateľ, editor] ; Gondová, Zuzana [Zostavovateľ, editor] ; Daszykowska-Tobiasz, Jadwiga [Recenzent] ; Matulová, Alžbeta [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2025, s. 25 – ISBN 978-80-561-1160-4 [online]
| VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
|---|---|---|---|
| Akademia Nauk stosowanych v Nowym Saczu | Nowy Sacz, Poľsko | 12.10. - 17.10.2025 | Erazmus + (výučba) |
| Pedagogická fakulta, Palackého univerzita v Olomouci | Olomouc, Česká republika | 30.9. - 4.10.2024 | Erazmus + (kombinovaná forma - školenie + výučba) |
| Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Zakład Doradztwa Zawodowego | Częstochowa, Poľsko | 20. – 24.5.2013 | Erazmus+ |
| Szent István university, Faculty of applied and profesional arts | Szarvas, Maďarsko | 20. – 23.3. 2012 | Erazmus+ |