Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Marcela Čarnická, PhD.
Email:
marcela.carnicka@ku.sk
Homepage:
https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-specialnej-pedag
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KSPED - Katedra špeciálnej pedagogiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Čarnická
I.2 - Meno
Marcela
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1985
I.5 - Názov pracoviska
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Katedra špeciálnej pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
vysokoškolský učiteľ
I.8 - E-mailová adresa
marcela.carnicka@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&name=Marcela&surname=%C4%8Carnick%C3%A1&university=722000000&faculty=722020000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-3599-9868

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Katolícka univerzita v Ružomberku, Filozofická fakulta 2009 učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov – dejepis – náuka o spoločnosti
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku 2013 Odborová didaktika – Teória vzdelávania náboženskej výchovy
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
vysokoškolský učiteľ Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2017 - trvá
pracovník pre vedu a výskum Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2013 - 2017

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Školský klub detí ako miesto podporujúce rozvoj osobnosti dieťaťa vo voľnom čase AITEC vydavateľstvo 2016
Rozširujúce štúdium Slovenský jazyk a literatúra FF Katolícka univerzita v Ružomberku 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Tréning sociálno-komunikačných zručností pre špeciálnych pedagógov 1 špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Tvorba individuálneho vzdelávacieho programu špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Kazuistický seminár špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých I. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
14
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
28
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
65
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
32
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Špeciálna didaktika vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálna didaktika vzdelávacej oblasti Človek a hodnoty Pršpeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálnopedagogická prax 1 Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálnopedagogická prax 3 Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých I. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
41
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
26
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
36
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
33
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

HLADUSH, V., BENDÍKOVÁ, S., KOVÁČOVÁ, B., ČARNICKÁ, M.: Using a didactic tool with it-support for teaching geography in a special school in Slovakia = Vykoristannia didaktičnich zasobiv z IT -pidtrimkoju dľa navčannia geografii u speciaľnij školi v Slovaččini / Hladush, Viktor [Autor, 25%] ; Bendíková, Slávka [Autor, 25%] ; Kováčová, Barbora [Autor, 25%] ; Čarnická, Marcela [Autor, 25%]. – [recenzované]. – DOI 10.33407/itlt.v97i5.5403 In: Information technologies and learning tools [elektronický dokument] : theory, methods and practice of using ICT in education. – Kyjev (Ukrajina) : Institute of Information Technologies and Learning Tools. – ISSN (online) 2076-8184. – Roč. 97, č. 5 (2023), s. 18-34 [online] WOS (https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5403)

ČARNICKÁ, M., KUŠNÍROVÁ, V., ROCHOVSKÁ, I., ŠILONOVÁ, V.: Attitudes of teaching staff in kindergartens towards inclusion and their opinions on inclusive education In: Specialusis Ugdymas [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Siauliai (Litva) : Šiauliu Universitetas. Šiauliu Universitetas Leidykla. – ISSN 1392-5369. – ISSN (online) 2424-3299. – Roč. 3, č. 45-46 (2023), s. 35-49 [tlačená forma] [online], [recenzované]. – DOI 10.15388/se.2023.45.3, ČARNICKÁ, M. (25%) SCO

ČARNICKÁ, M., KUŠNÍROVÁ, V., ROCHOVSKÁ, I., ŠILONOVÁ, V.: Attitudes of teaching staff in kindergartens towards inclusion and their opinions on inclusive education In: Specialusis Ugdymas [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Siauliai (Litva) : Šiauliu Universitetas. Šiauliu Universitetas Leidykla. – ISSN 1392-5369. – ISSN (online) 2424-3299. – Roč. 3, č. 45-46 (2023), s. 35-49 [tlačená forma] [online], [recenzované]. – DOI 10.15388/se.2023.45.3, ČARNICKÁ, M. (25%) SCO

HLADUSH, V., BENDÍKOVÁ, S., KOVÁČOVÁ, B., ČARNICKÁ, M.: Readiness of teachers of geografhy of special schools in Slovak Republic to use the electronic manual with it support = Gotovnisť učiteliv geografii speciaľnych škil Slovackoj respubliki do vikoristannja elektronnovo didaktičnovo posibnika z IT-pidtrimkoju / Čarnická, Marcela [Autor, 25%]. – [recenzované]. – DOI 10.33407/itlt.v100i2.5620

In: Information technologies and learning tools [elektronický dokument] : theory, methods and practice of using ICT in education. – Kyjev (Ukrajina) : Institute of Information Technologies and Learning Tools. – ISSN (online) 2076-8184. – Roč. 100, č. 2 (2024), s. 28-40 [online] WOS

Čarnická, M.2025. Inovatívne stratégie prípravy budúcich pedagógov na výučbu tvorby máp cez skúsenostné učenie = Innovative strategies for preparing future educators to teach mapmaking through experiential learning / Čarnická, Marcela [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/ssf.2025.24.2.78-85. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 24, č. 2 (2025), s. 78-85 [tlačená forma] [online]

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ROCHOVSKÁ, I., KUŠNÍROVÁ, V., ČARNICKÁ, M., ŠILONOVÁ, V.:The analysis of the kindergarten teachers' and teaching assistants' attitudes to their own experiences in the process of inclusive education – [recenzované]. – DOI 10.15823/p.2023.149.9 In: Pedagogika [textový dokument (print)] . – Vilnius (Litva) : Lietuvos edukologijos universitetas. – ISSN 1392-0340. – ISSN (online) 2029-0551. – Roč. 149, č. 1 (2023), s. 185-216 [tlačená forma] ČARNICKÁ, M. (25%)

HLADUSH, V., BENDÍKOVÁ, S., KOVÁČOVÁ, B., ČARNICKÁ, M.: Using a didactic tool with it-support for teaching geography in a special school in Slovakia = Vykoristannia didaktičnich zasobiv z IT -pidtrimkoju dľa navčannia geografii u speciaľnij školi v Slovaččini / Hladush, Viktor [Autor, 25%] ; Bendíková, Slávka [Autor, 25%] ; Kováčová, Barbora [Autor, 25%] ; Čarnická, Marcela [Autor, 25%]. – [recenzované]. – DOI 10.33407/itlt.v97i5.5403 In: Information technologies and learning tools [elektronický dokument] : theory, methods and practice of using ICT in education. – Kyjev (Ukrajina) : Institute of Information Technologies and Learning Tools. – ISSN (online) 2076-8184. – Roč. 97, č. 5 (2023), s. 18-34 [online] WOS (https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5403)

ČARNICKÁ, M., KUŠNÍROVÁ, V., ROCHOVSKÁ, I., ŠILONOVÁ, V.: Attitudes of teaching staff in kindergartens towards inclusion and their opinions on inclusive education In: Specialusis Ugdymas [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Siauliai (Litva) : Šiauliu Universitetas. Šiauliu Universitetas Leidykla. – ISSN 1392-5369. – ISSN (online) 2424-3299. – Roč. 3, č. 45-46 (2023), s. 35-49 [tlačená forma] [online], [recenzované]. – DOI 10.15388/se.2023.45.3, ČARNICKÁ, M. (25%) SCO

HLADUSH, V., BENDÍKOVÁ, S., KOVÁČOVÁ, B., ČARNICKÁ, M.: Readiness of teachers of geografhy of special schools in Slovak Republic to use the electronic manual with it support = Gotovnisť učiteliv geografii speciaľnych škil Slovackoj respubliki do vikoristannja elektronnovo didaktičnovo posibnika z IT-pidtrimkoju / Čarnická, Marcela [Autor, 25%]. – [recenzované]. – DOI 10.33407/itlt.v100i2.5620

In: Information technologies and learning tools [elektronický dokument] : theory, methods and practice of using ICT in education. – Kyjev (Ukrajina) : Institute of Information Technologies and Learning Tools. – ISSN (online) 2076-8184. – Roč. 100, č. 2 (2024), s. 28-40 [online] WOS

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

The roles and responsibilities of the school support team in inclusive education in kindergartens / Rochovská, Ivana [Autor, UMBPF07, 33.33%] ; Klein, Vladimír [Autor, PUPPESP, 33.34%] ; Šilonová, Viera [Autor, PUPPESP, 33.33%]. – text, tab. – [angličtina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [článok]. – [recenzované]. – DOI 10.33225/pec/24.82.521. – SIGN-PU PF-24 45/24. – ESCI ; WOS CC In: Problems of education in the 21st century [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Šiauliai (Litva) : Scientia Socialis. – ISSN 1822-7864. – ISSN (online) 2538-7111. – Roč. 82, č. 4 (2024), s. 521-538 [tlačená forma] [online]

JATILENI, Malakia; HAVU-NUUTINEN, Sari; WALTZER, Katariina. NAMIBIAN TEACHERS’ MULTIDIMENSIONAL ATTITUDES TOWARDS TEACHING STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS IN INCLUSIVE SETTINGS. European Journal of Special Education Research, [S.l.], v. 10, n. 1, jan. 2024. ISSN 25012428. Available at: <https://oapub.org/edu/index.php/ejse/article/view/5167> doi:http://dx.doi.org/10.46827/ejse.v10i1.5167.

HAFIČOVÁ, H, DUBAYOVÁ, T. 2024. Teachers' attitudes towards inclusion in schools with pupils from marginalised Roma communities / Hafičová, Hedviga [Autor, 50%] ; Dubayová, Tatiana [Autor, 50%] ; ICERI 2024, 17 [11.11.2024-13.11.2024, Seville, Španielsko]. – DOI 10.21125/iceri.2024.1763.

In: ICERI 2024 [elektronický dokument] : 17th annual International Conference of Education, Research and Innovation / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; González Martínez, Chelo [Zostavovateľ, editor] ; Lees, Joanna [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2024. – (ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095). – ISBN 978-84-09-63010-3, s. 7326-7330 [online]

Kováčová, B. 2025. Preparing pupils with intellectual disabilities for a vocation = Príprava žiakov s mentálnym postihnutím na povolanie / Kováčová, Barbora [Autor, 100%] ; Technical creativity in school's curricula with the form of project learning "From idea to the product", 28 [18.04.2025-19.04.2025, Portorož, Slovinsko].

In: Technical creativity in school ́s curricula with the form of project learning "From idea to the product" - from the kindergarten to the technical faculty [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : 28th International Science Symposium : Abstracts and procedings / Bezjak, Jožica [Zostavovateľ, editor] ; Purković, Damir [Recenzent] ; Lamut, Jakob [Recenzent] ; Prijanovič, Marica [Recenzent] ; Honzíková, Jarmila [Recenzent]. – 1. vyd. – Ljubljana (Slovinsko) : Somaru, 2025. – ISBN 978-961-6728-69-0, s. 67-76 [tlačená forma] [CD-ROM]

HENNELOVÁ, Alena, 2025. Rozvíjanie vizuomotorickej koordinácie u dieťaťa s Downovým syndrómom. In: Špeciálna pedagogika v procese zmien V. [elektronický dokument] / Dudek, Mieczysław [Zostavovateľ, editor] ; Gondová, Zuzana [Zostavovateľ, editor] ; Daszykowska-Tobiasz, Jadwiga [Recenzent] ; Matulová, Alžbeta [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2025, s. 25 – ISBN 978-80-561-1160-4 [online]

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
VEGA 1/0522/19 Tvorba inkluzívneho prostredia v materskej škole a inkluzívne prístupy v diagnostike a v stimulácii vývinu sociálne znevýhodnených detí - člen riešiteľského kolektívu

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Akademia Nauk stosowanych v Nowym Saczu Nowy Sacz, Poľsko 12.10. - 17.10.2025 Erazmus + (výučba)
Pedagogická fakulta, Palackého univerzita v Olomouci Olomouc, Česká republika 30.9. - 4.10.2024 Erazmus + (kombinovaná forma - školenie + výučba)
Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Zakład Doradztwa Zawodowego Częstochowa, Poľsko 20. – 24.5.2013 Erazmus+
Szent István university, Faculty of applied and profesional arts Szarvas, Maďarsko 20. – 23.3. 2012 Erazmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-11-02