Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Marcela Čarnická, PhD.
Email:
marcela.carnicka@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KPEPSZ - Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky sociálne znevýhodnených skupín

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Čarnická
I.2 - Meno
Marcela
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1985
I.5 - Názov pracoviska
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Inštitút Juraja Páleša v Levoči
I.6 - Adresa pracoviska
Bottova 15, 054 01 Levoča
I.7 - Pracovné zaradenie
vysokoškolský učiteľ
I.8 - E-mailová adresa
marcela.carnicka@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&name=Marcela&surname=%C4%8Carnick%C3%A1&university=722000000&faculty=722020000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-3599-9868

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
vysokoškolský učiteľ Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2017 - súčasnosť
pracovník pre vedu a výskum Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2013 - 2017

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Školský klub detí ako miesto podporujúce rozvoj osobnosti dieťaťa vo voľnom čase AITEC vydavateľstvo 2016

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
16
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
8
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
12
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Pedagogika 3 Predškolská a elementárna pedagogika sociálne znevýhodnených skupín, Liečebná pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy, Logopédia a liečebná pedagogika
Pedagogika 1 Predškolská a elementárna pedagogika sociálne znevýhodnených skupín, Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálna didaktika vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálna didaktika vzdelávacej oblasti Človek a hodnoty Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Alternatívne školstvo Predškolská a elementárna pedagogika sociálne znevýhodnených skupín I. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
22
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
10
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
ČARNICKÁ, M: Školská pripravenosť a dieťa zo sociálne znevýhodneného prostredia. In: Współczesne problemy społeczne, edukacyjne i polityczne. Zost. E. Dolinska, M. Dudek, E. Sawa-Czajka (eds.) Chełm : Wyższa Szkoła Stosunków Miȩdzynarodowych i Komunikacji Społecznej. 2021. s 265 – 284. ISBN 978-8-3-959293-7-3.
ČARNICKÁ, M. 2021. Námet na využitie rómskej rozprávky v materských školách pri inkluzívnom vzdelávaní. In РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГА В УМОВАХ НОВОЇ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ РЕАЛЬНОСТІ. Red. Тернопіль : Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2021, p. 453 - 457.
ČARNICKÁ, M.: Sreening examination of 5 – 6 years old children from a socially disadvantaged environment. In Visnyk of the Lviv University: Series Sociology. ISSN 2664-1844. Issue 14 (2020), s. 70 - 81.
ČARNICKÁ, M.: Inklúzia a materská škola. In : Disputationes Scientificae Universitatis Catholicae in Ružomberok. ISSN 1335-9185. Roč. 20, č. 4 (2020), s. 53 - 63.
ČARNICKÁ, M. 2018. Nadaný žiak v bežnej triede. [CD-Rom]. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. In. HAŠKOVÁ, V., VOJTEKOVÁ, L. 2018. Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov. Ružomberok: Verbum – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. s. 365 – 374.
VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
ČARNICKÁ, M.: Nové postupy vo výchove a vzdelávaní v predmete občianska výchova. In: Inovatívne metódy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe : zborník referátov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Zost. J. Duchovičová, D. Gunišová, N. Kozárová, R. Š. Koleňáková (eds.) Nitra : UKF v Nitre, PF, 2018. s. 230-237. ISBN 978-80-558-1277-9.
ČARNICKÁ, M.: Komiks v spoločenskovedných predmetoch. In: Inovatívne trendy v odborových didaktikách. Prepojenie teórie a praxe výučbových stratégií kritického a tvorivého myslenia: zborník referátov z medzinárodnej vedeckej konferencie : zborník referátov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Zost. J. Duchovičová, D. Hošová, R. Š. Koleňáková (eds.) Nitra : UKF v Nitre, PF, 2019. s. 415-418. ISBN 978-80-558-1408-7.
RAČKOVÁ, O. (eds) 2016. Špeciálna pedagogika v intenciách celostného pohľadu na človeka s postihnutím. Ružomberok - vydavateľstvo Verbum KU, 2016, 167 s. ISBN 978-80-561-0347-0.
VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
Pačnárová Miriama – Kušnírová Veronika: Pedagogická prax v materskej škole a školskom klube. Levoča : MTM Levoča, 2021.
Šilonová Viera: Inkluzívne prístupy k edukácii detí predškolského veku. Ružomberok : Verbum, 2021, s. 37.
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
VEGA 1/0522/19 Tvorba inkluzívneho prostredia v materskej škole a inkluzívne prístupy v diagnostike a v stimulácii vývinu sociálne znevýhodnených detí - člen riešiteľského kolektívu

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členstvo v organizačnom výbore medzinárodnej konferencie «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності» konanej v Тернопіль (Ukrajina) 15. – 16. apríla 2021.

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie