|
Meno:
|
RNDr. Mária Balážová, PhD. | |
|
Email:
|
maria.balazova@ku.sk | |
|
Homepage:
|
http:// | |
|
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
|
Pracovisko:
|
KBE
-
Katedra biológie a ekológie
|
| II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
|---|---|---|
| Prírodovedecká fakulta UK | 2003 | učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov matematika - biológia |
| II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
|---|---|---|
| Prírodovedecká fakulta UK | 2007 | ekológia |
| III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
|---|---|---|
| vysokoškolský učiteľ, odborný asistent | Pedagogická fakulta KU | 2006 - 2022 |
| učiteľ odborných predmetov | Stredná zdravotnícka škola Márie Terézie Schererovej | 2008-2009 |
| vysokoškolský učiteľ, docent | Pedagogická fakulta KU | 2022 - trvá |
| učiteľ základnej školy | ZŠ s MŠ Ľubochňa | 2024 - trvá |
| IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
|---|---|---|
| ECDL štart | VECIT UK Bratislava | 2006 |
| SEL for Schools, short term staff training event of the project | INAK, 2020-1-SK01-KA201-078325 | 2023 |
| Umelá inteligencia v službách učiteľa 2024, inovačné vzdelávanie | Komenského inštitút | 2024 |
| V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Didaktika I | učiteľstvo biológie | I | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Didaktika II | učiteľstvo biológie | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Didaktika III | učiteľstvo biológie | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Priebežná pedagogická prax I. | učiteľstvo biológie | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Ekológia človeka | učiteľstvo biológie | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Molekulová biológia | učiteľstvo biológie | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Všeobecná biológia | učiteľstvo biológie | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Anatómia človeka | učiteľstvo biológie | I | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Náčuvová prax | učiteľstvo biológie | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Školské pokusy v biológií | učiteľstvo biológie | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Súvislá pedagogická prax | učiteľstvo biológie | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Základy štatistiky pre biológov | učiteľstvo biológie | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Didaktika | učiteľstvo biológie | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Somatický vývin dieťaťa a dorastu | Sociálno-vedný a pedagogicko-psychologický základ (DF+EF) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Somatický vývin dieťaťa | Predškolská a elementárna pedagogika (DF+EF) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Somatický vývin dieťaťa a dorastu | Pedagogicko-psychologický základ (FF) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Príklady z genetiky | učiteľstvo biológie | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Informačné a komunikačné technológie v biológii | učiteľstvo biológie | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Porovnávacia anatómia stavovcov | učiteľstvo biológie | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
| Výchova k trvalo udržateľnému rozvoju | učiteľstvo biológie | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
ADC Cepková, M., Balážová, M., Melišková, M., Rubáčová, L. 2021 Influence of age and body condition on breeding performance in Common Kingfisher Alcedo atthis Journal of Ornithology, 2022
Výchova žiakov k udržateľnému rozvoju regiónu s využitím questingu. KEGA 015KU-4/2023. Doba riešenia: 2023-2025. Riešiteľ
| VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
|---|---|---|
| člen, člen revíznej komisie | Slovenská ichtyologická spoločnosť | 2005 - trvá |
| člen | Birdlife Slovensko | 2002 - trvá |
| člen redakčnej rady | Biodiversity & Environment, recenzovaný vedecký časopis | 2019-trvá |
| editor | Journal of Mathematics, Science and Technology Education (JMSTE) | 2024-trvá |
| VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
|---|---|---|---|
| Pedagogická Fakulta KU V Prahe | Praha | 28.11.2022-2.12.2022 | ERASMUS |