Meno:
|
PaedDr. Mária Karasová, PhD. | |
Email:
|
maria.karasova@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KPEP
-
Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky
|
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Pedagogická fakulta, Katolícka univerzita v Ružomberku | 2007 | učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov matematika, informatika, náboženská výchova |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Pedagogická fakulta, Katolícka univerzita v Ružomberku | 2010 | Odborová didaktika – Teória vzdelávania náboženskej výchovy |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent | Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky, PF KU v Ružomberku | 2010 - súčasnosť |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Absolvovaný kurz od spoločnosti Agemsoft – Planéta vedomostí, v rámci projektu naucteviac.sk | Agemsoft - Planéta vedomostí | 2011 |
Kurz R+R – Respektovat a být respektován – kurz zameraný na oblasť výchovy a vzdelávania | Respektovat a být respektován, z. s. | 2017 |
Školenie TAP system – tvorba dotazníkov | 2017 | |
Školenie Štatistika v SPSS | Acrea | 2018 |
Školenie code.org – Digital Skills: učiť informatiku inak | Code.org | 2019 |
Informatika s Emilom 3 | Indícia | 2020 |
Informatika s Emilom 4 | 2021 | |
Robotika s Emou | Indícia | 2022 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Rozvíjanie geometrických predstáv | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Primárne matematické vzdelávanie | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | I.+II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Aplikácia informačných a komunikačných technológií v primárnom vzdelávaní | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | I.+II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogický výskum v predprimárnom vzdelávaní | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Rozvíjanie digitálnej a mediálnej gramotnosti | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Rekreačná matematika | Predškolská a elementárna pedagogika | I.+II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Mediálna výchova | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Práca s grafikou a rozvíjanie algoritmického myslenia | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
AAB KARASOVÁ, M.: Mediálna gramotnosť žiaka primárneho vzdelávania. Ružomberok : VERBUM, 2014. 172 s. ISBN 978-80-561-0174-2.
ADM Juszczyk, S. (18%) – Karasová, M. (18%) – Kostelanský, A. (16%) – Chanasová, Z. (16%) – Uhrinová, M. (16%) – Vargová, M. (16%): Family as One of the Key Determinants of Media Education of Young School-age Children. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729, 2017, vol. 50, no. 4, p. 94-108.
ADM Izrael, P. [50%] - Karasová, M. [30%] - Yang, M. [20%]. 2020. Parental Mediation of Digital Media Use Among Children Aged 3-8 from the Perspective of Parents ́ Media Competence /SCOPUS. In: The New Educational Review. Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. ISSN 1732-6729, 2020, roč. 60, č. 2 (2020), s. 27-38.
ADM Juszczyk, S. [25%] ; Karasová, M. [25%] ; Jurečková, M.[25%] ; Uhrinová, M. [25%]. Interest of Primary Education Teachers in Media Education and their Attitudes Towards Further Education in Slovakia. DOI 10.15804/tner.2021.64.2.17. SCOPUS. In: The New Educational Review. Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. ISSN 1732-6729. Roč. 64, č. 2 (2021), s. 208-221.
AAB KARASOVÁ, M. (50%) - Koperdanová, E. 2021. Počítačové hry vo svete detí. Ružomberok: VERBUM. 118 s. ISBN 978-80-561-0941-0.
ADM Izrael, P. [50%] - Karasová, M. [30%] - Yang, M. [20%]. 2020. Parental Mediation of Digital Media Use Among Children Aged 3-8 from the Perspective of Parents ́ Media Competence /SCOPUS. In: The New Educational Review. Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. ISSN 1732-6729, 2020, roč. 60, č. 2 (2020), s. 27-38.
ADM Juszczyk, S. [25%] ; Karasová, M. [25%] ; Jurečková, M.[25%] ; Uhrinová, M. [25%]. Interest of Primary Education Teachers in Media Education and their Attitudes Towards Further Education in Slovakia. DOI 10.15804/tner.2021.64.2.17. SCOPUS. In: The New Educational Review. Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. ISSN 1732-6729. Roč. 64, č. 2 (2021), s. 208-221.
AAB KARASOVÁ, M. (50%) - Koperdanová, E. 2021. Počítačové hry vo svete detí. Ružomberok: VERBUM. 118 s. ISBN 978-80-561-0941-0.
KARASOVÁ, M. – Kuljovská, A. 2023. Problem of solving geometric tasks in primary education. In: Novotná, J. – Moraová, H. (Eds.) Directions in Elementary Mathematics Education. SEMT 2023.WOS CC New (zborník sa zaradzuje do databázy WOS). Prague: Charles University. s. 171 – 180. ISBN 978-80-7603-409-9.
ADE V3 KARASOVÁ, M. (50%) – UHRINOVÁ, M. 2021. Space for Media and Digital Literacy in the Context of Primary Education. In Journal of Education, Technology and Computer Science. Rzeszów (Poľsko): Uniwersytet Rzeszowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. Roč. 32, č. 2, s. 23 – 33. ISSN 2719-6550.
ADM 01 Juszczyk, S. (18%) – Karasová, M. (18%) – Kostelanský, A. (16%) – Chanasová, Z. (16%) – Uhrinová, M. (16%) – Vargová, M. (16%): Family as One of the Key Determinants of Media Education of Young School-age Children. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729, 2017, vol. 50, no. 4, p. 94-108.
(1). 2018 MUSLEM, A. - GANI, S.A. - USMAN, B. - RISMAWATI - YUNNUS, M. M. The influence of authentic english video clips on students’ listening comprehension. In New Educational Review, 2018, vol. 53, no. 3, p. 105-114.
(2). 2023 [3] DACKA, M. 2023. Funkcjonowanie pokolenia Alpha – wyzwania i zagrożenia. Rola edukacji medialnej w kształtowaniu nowej generacji. In: Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia. Roč. 36, č. 2, s. 109–123. DOI: 10.17951/j.2023.36.2.109-123
(3). 2023 KADAN, G., ARAL, N. Validity and reliability study of the parent media literacy scale (EMOYO). EBEVEYN MEDYA OKURYAZARLIK ÖLÇEĞİ (EMOYÖ) GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Roč. 66, s. 394-422. DOI: 10.21764/maeuefd.1073651
AEC Karasová, M.: Computer games in the life of a younger school age children. In: Budniak, A. – Mnich, M. (Eds.) Podejścia metodologiczne w pedagogice : koncepcje - badania – wyniki. Katowice (Poľsko) : Wydawnictwo Uniwersytetu Ślaskiego, 2019. ISBN 978-83-226-3809-5. s. 151-160.
(1) Vargová, Mária [Autor, 80%] ; Klim-Klimaszewska, Anna [Autor, 20%]. Through the Diversity of Children ́s Game to the subsequent Learning / – DOI DOI: 10.15804/tner.2021.65.3.13. – SCOPUS
In:The New Educational Review. International scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. Toruň (Poľsko): Wydawnictwo Adam Marszalek. ISSN 1732-6729. Roč. 65, č. 3 (2021), s. 165-177.
ADM 02 Izrael, P. [50%] - Karasová, M. [30%] - Yang, M. [20%]. 2020. Parental Mediation of Digital Media Use Among Children Aged 3-8 from the Perspective of Parents ́ Media Competence /SCOPUS. In: The New Educational Review. Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. ISSN 1732-6729, 2020, roč. 60, č. 2 (2020), s. 27-38. (4)
(1). 2022. RUDOLPH, J. I., WALSH, K., SHANLEY, D. C., ZIMMER-GEMBECK, M. J. Child Sexual Abuse Prevention: Parental Discussion, Protective Practices and Attitudes. In Journal of Interpersonal Violence. Australia. Roč. 37, č. 23-24, s. 375-400. ISSN 0886-2605. eISSN 1552-6518. DOI: 10.1177/08862605211072258
(2). 2022 MUHIBBIN, P. A., PRAMESIANA, Y. E., AMINI, M. Z., PRASETIYO, W. H., GUNARSI, S., MUTHALI´IN A. Family communication patterns, media literacy and civic engagement: A study with Indonesian college students. In Issues in Educational Research. Roč. 32, č. 3, s. 1067-1091. ISSN 1837-6290. eISSN 1837-6290. https://search.informit.org/doi/abs/10.3316/informit.654868740277015
(3). 2023 LAGGA, S., MOHAMED N. H., KIONG, P. V. S. Pengaruh Penggunaan jenis kandungan gajet terhadap tingkah laku bermasalah kanak-kanak: satu kerangka konsep. (Tje Influence of the Use of Gadget Content Types on Children´s Problematic Behavior: A Conceptual Framework. In KUPAS SENI. Roč. 11, č. 1, s. 36-45. ISSN 2289-4640. eISSN 0127-9688. https://doi.org/10.37134/kupasseni.vol11.1.6.2023
(4). 2022 STAKSRUD, E., MILOSEVIC, T. Social Networking Sites and Children´s Social Development. In Editor(s):Peter K. Smith, Craig H. Hart (Eds.) Childhood Social Development. John Wiley & Sons Ltd. S. 707-725. Print ISBN 9781119678984. Online ISBN 9781119679028. DOI:10.1002/9781119679028
AAB KARASOVÁ, M.: Využívanie informačných a komunikačných technológií v súčasnej katechéze. Ružomberok : VERBUM, 2012. 197 s. ISBN 978-80-8084-915-3.
(1). 2018 CHANASOVÁ, Zuzana. La bellezza spirituale di Sour Zdenka nelle opere di Anton Habovštiak. In pedagogia e vita : rivista di problemi pedagogici educativi e didattici, 2018, anno 76, num. 2, p. 108.
AMD 03 Juszczyk, S. [25%] ; Karasová, M. [25%] ; Jurečková, M. [25%] ; Uhrinová, M. [25%]. 2021. Interest of Primary Education Teachers in Media Education and their Attitudes Towards Further Education in Slovakia / SCOPUS. In: The New Educational Review. Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. ISSN 1732-6729. Roč. 64, č. 2 (2021), s. 208-221.
(1). 2022. ASTUTI, A. W., ANGGITO, A., MUSTADI, A. Do Augmented Realty Comics Improve Reading Interest for Elementary School Student in Pandemic Era? In: Jurnal Pendidikan. Roč. 14, č. 3, s. 3461-3478. ISSN 2087-9490. eISSN 3461-3478. DOI: DOI: 10.35445/alishlah.v14i3.1728
Názov projektu: Mediálna gramotnosť u žiakov primárneho vzdelávania v kontexte kooperácie rodiny a školy
Hlavný riešiteľ: prof. Stanislaw Juszczcyk, PhD.
Zástupca hlavného riešiteľa: PaedDr. Mária Karasová, PhD.
Podporuje: VEGA 1/0913/15 (financovaný, riešený)
Začiatok – koniec: r. 2015 – 2017
Názov projektu: Geometrické koncepcie a miskoncepcie detí predškolského a školského veku
Hlavný riešiteľ: doc. PaedDr. Katarína Žilková, PhD.
Spoluriešiteľ: PaedDr. Mária Karasová, PhD. 1. rok
Podporuje: VEGA 1/0440/15 (financovaný, riešený)
Začiatok – koniec: r. 2015 – 2017
Názov projektu: Mediálne návyky a kompetencie detí v ranom detstve a mladšom školskom veku
Hlavný riešiteľ: Mgr. Pavel Izrael, PhD.
Spoluriešiteľ: PaedDr. Mária Karasová, PhD.
Podporuje: VEGA 1/0638/17 (financovaný, riešený)
Začiatok – koniec: r. 2017 – 2019
Názov projektu: Diagnostikovanie digitálnej gramotnosti učiteľov primárneho vzdelávania v kontexte pregraduálnej prípravy a edukačnej reality
Hlavný riešiteľ: PaedDr. Mária Karasová, PhD.
Podporuje: VEGA 1/0748/20 (financovaný, riešený)
Začiatok – koniec: r. 2020 – 2022
Názov projektu: AKTUÁLNE RELIGIÓZNO-ETICKÉ TÉMYMEDZI MLÁDEŽOU POD VPLYVOM SÚČASNEJ KORONA-KRÍZY
Hlavný riešiteľ: doc. ThDr. PaedDr. Róbert Sarka, PhD.
Zástupca hlavného riešiteľa: PaedDr. Mária Karasová, PhD.
Podporuje: VEGA 1/0299/21 (financovaný, riešený)
Začiatok – koniec: r. 2021 – 2023
Názov projektu: Podpory a prekážky diferencovaného vyučovania s ohľadom na zabezpečenie rovnosti príležitostí vo vzdelávaní sociálne znevýhodnených žiakov
Hlavný riešiteľ: RNDr. Janka Kopáčová, CSc.
Spoluriešiteľ: PaedDr. Mária Karasová, PhD.
Podporuje: KEGA 017KU-4/2022 (financovaný, riešený)
Začiatok – koniec: r. 2022 – 2024
Názov projektu: Súčasný stav, trendy a problémy v technickom vzdelávaní na nižšom a vyššom sekundárnom stupni školy v kontexte dištančného vzdelávania
Hlavný riešiteľ: doc. PaedDr. Zlatica Huľová, PhD.
Spoluriešiteľ: PaedDr. Mária Karasová, PhD., 2. a 3. rok riešenia
Podporuje: VEGA 1/0550/22 (financovaný, riešený)
Začiatok – koniec: r. 2022 – 2024
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Akademia im. Jana Dlugosza w Czestochowie | Czestochowa | 17.10.2012 - 27.10.2012 | |
Univerzita Hradec Králové/Pedagogická fakulta | Hradec Králové | 11.11.2013 - 16.11.2013 | |
Uniwesytet Słaski v Katowiciach, Instytut Pedagogiki/ Katedra pedagogiki wczesnoszkolnej i pedagogiki mediów | Katowice | 25.04.2016 - 28.04.2016 | |
Karlova univerzita, Praha, Katedra primární pedagogiky | Praha | 06.03.2018 - 09.03.2018 | |
Siedlce University of Natural Sciences and Humanities | Siedlce | 04.03.2019 - 06.03.2019 | |
Akademia im. Jana Dlugosza w Czestochowie | Czestochowa | 11.11.2019 - 13.11.2019 | |
PdF, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně | Ústí nad Labem | 20.04.2021-24.04.2021 | |
Univerzita Karlova v Praze | Praha | 22.11.2022 - 25.11.2022 |