Meno:
|
PaedDr. Martina Magová, Ph.D. | |
Email:
|
martina.magova@ku.sk | |
Homepage:
|
https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-specialnej-pedag | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KSPED
-
Katedra špeciálnej pedagogiky
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Asistent | Katolícka univerzita , Pedagogická fakulta, Katedra špeciálnej pedagogiky | 2012-2016 |
Asistent učiteľa v triede pre žiakov s autizmom | Spojená škola (ŠZŠ), Malé Tatry 3, Ružomberok | 02/2014 – 06/2015 |
vysokoškolský učiteľ, odborný asistent | Katolícka univerzita , Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a špeciálnej pedagogiky | 01/2017- 03/2022 |
Pedagóg v triede pre žiakov s autizmom | Spojená škola (ŠZŠ), Malé Tatry 3, Ružomberok | 09/2015-doteraz |
vysokoškolský učiteľ, docent | Katolícka univerzita , Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a špeciálnej pedagogiky | 04/2022 - doteraz |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
História a základy špeciálnej pedagogiky | Špeciálna pedagogika | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
Špeciálnopedagogické poradenstvo 2 | Špeciálna pedagogika | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogika 4 | Sociálno-vedný a pedagogicko-psychologický základ | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
Odborové didaktiky v špeciálnej pedagogike | Špeciálna pedagogika | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodológia pedagogického a špeciálnopedagogického výskumu 1 | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodológia pedagogického a špeciálnopedagogického výskumu 2 | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | 2. (druhý) - Mgr. (magister) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Arteterapia 1 | Špeciálna pedagogika | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
Arteterapia 2 | Špeciálna pedagogika | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
Špeciálna pedagogika osôb s poruchami učenia 1 | Špeciálna pedagogika | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
Špeciálna pedagogika osôb s poruchami učenia 2 | Špeciálna pedagogika | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
AEC PUDIŠOVÁ, M. Analýza metód a foriem práce využívaných u žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia v edukačnom procese v Žilinskom kraji In: VRUBEL, M. SAYOUD SOLÁROVÁ, K. Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. s. 61-73, 13 s. ISBN 978-80-210-6674-8.
AEC PUDIŠOVÁ, M. Personálne zabezpečenie škôl a spolupráca s poradenskými zariadeniami pri edukácii žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia In : PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, et al. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. s. 213-224, 12 s. ISBN 978-80210-7530-6.
AEC PUDIŠOVÁ, M. Profesijná orientácia žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia In Krystyny Moczii, Adam Stankowski. „Zbliżanie się światów“ uczestnictwo społezne w obliczu niepełnosprawnoś. Katowice: Gnome, 2013. s. 137-155, 19 s. ISBN 978-83-63268-25-1.
AEC PUDIŠOVÁ, M. Specific Learning Disorders. In ORIEŠČÍKOVÁ. H. What will be the next, special educational system? Milano: EDUCatt, 2015. s. 187-201. ISBN 978-88-6780-767-3.
ADF MAGOVÁ, M. Špecifické vývinové poruchy učenia a stratégie určené k podpore žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Roč. 17, č. 4 (2018). s. 99-110 . ISSN 1336-2232
ADM Hudecová, Anna ; Benčič, Stanislav ; Hrčová, Jana ; Magová, Martina. In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 11, č. 1 (2021), s. 93-96.
BAA Jablonský, T.; Emmerová, I.; Hudecová, A.; Kováčová, B.; Okálová, O., Tišťanová, K.; Siváková, G.; Bellová, S.; Orieščiková, H.; Magová, M.; Hrčová, J.; Zastková, Z. Interdisciplinary and Intradisciplinary Strategies in Educational Situations in the Care for Intact Pupils and Pupils with Specific Needs . Dublin : ISBCRTI, 2019. 113 s. ISBN 978-0-9957986-9-4. – Magová, M. 8%.
AAB BARTOŇOVÁ, M. (40 %) , MAGOVÁ, M. (60%). Pripravenosť škôl k zavedeniu inkluzívneho vzdelávania žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia na Slovensku. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2018. 140 s. ISBN 978-80-561-0589-4.
(ADF) MAGOVÁ, M. Problémy rodiny s dieťaťom so špecifickými vývinovými poruchami učenia In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 19, č. 2 (2020), s. 56-64
AED MAGOVÁ, M. Vizualizovaný príbeh ako nástroj rozvíjania komunikačných schopností u žiakov s poruchou autistického spektra In: KOVÁČOVÁ, B., VALACHOVÁ, D.Expresivita v (art)terapii III. Bratislava : Komenského univerzita v Bratislave, 2020. s. 133-141. ISBN 978-80-223-5021-1
AAB BARTOŇOVÁ, M. (40 %) , MAGOVÁ, M. (60%). Pripravenosť škôl k zavedeniu inkluzívneho vzdelávania žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia na Slovensku. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2018. 140 s. ISBN 978-80-561-0589-4.
(4) 2019 Gvothová Patrícia: Reedukačné cvičenia u žiakov s dysotografiou In: Špeciálna pedagogika v procese zmien. Ružomberok : katolícka univerzita, 2019. S. 55
(4) 2020 Orieščíková Helena: Špeciálnopedagogické poradenstvo rodinám v predprimárnom vzdelávaní In: Poradenský systém orientovaný na dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materskej škole. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. 2021 S.14
(4) 2019 Humeňanská Monika : Dyskalkúlia ako jedna zo špecifických vývinových porúch učenia In: Špeciálna pedagogika v procese zmien. Ružomberok : katolícka univerzita, 2019. S. 71
(4) 2019 Pohančíková Slávka: Pedagogický asistent v edukačnom procese u žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami In: Špeciálna pedagogika v procese zmien. Ružomberok : katolícka univerzita, 2019. S. 118
(4) 2020 Kalisová Katarína : Reedukačné metódy využívané u žiakov s dysortografiou In: Špeciálna pedagogika v procese zmien III. Ružomberok : katolícka univerzita, 2020. S. 37
AED MAGOVÁ, M. Využívanie arteterapie u jednotlivcov s poruchou autistického spektra In: KOVÁČOVÁ, B. VALACHOVÁ, D. Expresivita v (art)terapii II. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. s. 54-62 . ISBN 978-80-561-0690-7.
(4) 2019 Hvizdošová Ľubica: Význam multisenzorickej miestnosti Snoezelen pri eliminácii problémového správania u žiakov s poruchou autistického spektra In: Špeciálna pedagogika v procese zmien. Ružomberok : Katolícka univerzita, 2019. S. 86
BEF HRČOVÁ, J., MAGOVÁ, M. Dieťa s Aspergerovým syndrómom v materskej škole . In: Náročné dieťa : praktický pomocník pri práci s deťmi v materskej škole vyžadujúcimi si zvýšenú pozornosť. Bratislava : Dr. Josef Raabe Slovensko, 2018. s. 1-20. ISBN 978-80-8140-288-3.
(4) 2020 Bartóková Veronika: Prístupy v podpore komunikačných zručností u detí s poruchou autistického spektra : In: Špeciálna pedagogika v procese zmien II. Ružomberok : Katolícka univerzita, 2020. S. 19
(4) 2020 Dubovská Ľubica : Špecifiká vzdelávacieho procesu u žiakov s Aspergerovým syndrómom v základnej škole: In: Špeciálna pedagogika v procese zmien II. Ružomberok : Katolícka univerzita, 2020. S. 38
ACD MAGOVÁ, M. Asistent učiteľa v procese vzdelávania žiakov s pervazívnymi vývinovými poruchami v špeciálnej základnej škole. In KOVÁČOVÁ, B. Asistent učiteľa v škole. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2018. s. 79-99. ISBN 978-80-561-0578-8.
(4) 2019 Korbová Zuzana : Rozvoj komunikačných zručností žiakov s poruchou autistického spektra In: Špeciálna pedagogika v procese zmien. Ružomberok : Katolícka univerzita, 2019. S. 105
(4) 2020 Dubovská Ľubica : Špecifiká vzdelávacieho procesu u žiakov s Aspergerovým syndrómom v základnej škole: In: Špeciálna pedagogika v procese zmien II. Ružomberok : Katolícka univerzita, 2020. S. 37
ACD MAGOVÁ, M. Rodina s dieťaťom so špecifickými vývinovými poruchami učenia vo včasnej starostlivosti. In: HUDECOVÁ, A. Rodina s dieťaťom s narušením vo včasnej starostlivosti . Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku, VERBUM ,2020. s. 33-55 ISBN 978-80-561-0782-9.
(4) 2020 Kožík Lehotayová Blanka: Posudzovanie vývinových porúch učenia v oblasti grafomotorickej expresie In: Poradenský systém orientovaný na dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materskej škole. Ružomberok : Katolícka univerzita, 2020. S. 136
(4) 2020 Orieščíková Helena : Špeciálnopedagogické poradenstvo rodinám v predprimárnom vzdelávaní In: Poradenský systém orientovaný na dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materskej škole. Ružomberok : Katolícka univerzita, 2020. S. 20
člen riešiteľského kolektívu
KEGA 013KU-4/2019 E-learningové vzdelávacie moduly k problematike včasnej starostlivosti o rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom (doba riešenia 2019-2021).
ZHRNUTIE: Predmetný projekt k problematike včasnej intervencie orientovanej na rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom bude slúži na podporu a rozvoj kompetencií pedagógov a poradenských pracovníkov pri práci s rodinou s deťmi s rizikovým vývinom. Spracované publikačné výstupy sú zároveň súčasťou univerzitného e-learningového vzdelávania, čím sa zabezpečí kvalita a inovatívnosť pregraduálneho vzdelávania predovšetkým liečebných pedagógov, špeciálnych pedagógov, sociálnych pracovníkov, sociálnych pedagógov a pedagógov predškolskej pedagogiky.Originálnym a primárnym výsledkom riešenia daného projektu je vytvorenie webového sídla http//vcasnastarostlivost.sk/. Voľne prístupný elektronický materiál umožní pedagogickým a poradenským zamestnancom i študentom pedagogických odborov, porozumieť aspektom včasnej starostlivosti, ktorá je ponúkaná rodinám s deťmi s rizikovým vývinom. Zároveň im poskytne prehľad o najnovších vedeckých a výskumných poznatkoch z vybranej oblasti; umožní im osvojiť si možnosti prístupov a riešení jednotlivých foriem včasnej starostlivosti. Za originálny výsledok riešeného projektu považujem aj spracovanie a publikovanie vysokoškolských učebníc, ktoré sú zamerané na problematiku včasnej starostlivosti o dieťa s rizikovým alebo potencionálne rizikovým vývinom.
člen riešiteľského kolektívu
VEGA 1/0452/18 Indentifikácia, analýza a inhibícia latentne agresívneho konania detí v období predškolského veku, doba riešenia projektu: 2018-2020.
ZHRNUTIE: Šikanovanie predstavuje závažný problém pre každý typ školy. Napriek tomu, že o šikanovaní v školskom prostredí sa publikuje pomerne mnoho výskumne i teoreticky orientovaných vedeckých, odborných i populárnych statí, základom tohto projektu je výskum zameraný na pomerne málo rozpracovanú špecifickú formu šikanovania - latentnú agresiu, konkrétne v období, v ktorom vzniká a je možné ju identifikovať, v období raného a predškolského veku. Konkrétne je výskumný projekt zameraný na výskum špecifických prejavov, príčin a dopadov latentne agresívneho správania na dieťa/peer-skupinu v podmienkach bežných triedach materskej školy. Riešiteľský tím sa zameria na peer-skupiny detí v období predškolského veku , ktoré sú súčasťou bežnej edukácie v slovenských materských školách a následne bude diferencovať prejavy latentnej agresie podľa osobitých posolstiev sociálnej komunikácie. Záverom je návrh konkrétnych inhibičných stratégií ako súčasť riešenia situácii, v ktorých bola identifikovaná latentne agresívne konanie.
člen riešiteľského kolektívu
Kto vie, nech učí
Cieľom projektu je účinnejšie prepojiť teoretické vzdelávanie na akademickej pôde a praktické vzdelávanie v cvičných školách a cvičných školských zariadeniach u študentov Pedagogickej (PF) a Filozofickej fakulty (FF) Katolíckej univerzity (KU) v Ružomberku a dosiahnuť tak skvalitnenie prípravy budúcich pedagógov a odborných pracovníkov.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Vedúci pracovník metodických združených | Spojená škola - špeciálna základná škola |