Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PaedDr. Martina Magová, Ph.D.
Email:
martina.magova@ku.sk
Homepage:
https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-specialnej-pedag
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KSPED - Katedra špeciálnej pedagogiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Magová
I.2 - Meno
Martina
I.3 - Tituly
PaedDr. , Ph.D.
I.4 - Rok narodenia
1987
I.5 - Názov pracoviska
Katedra pedagogiky a špeciálnej pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Pedagogická fakulta KU, Hrabovská cesta 1A, Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
vysokoškolský učiteľ, docent
I.8 - E-mailová adresa
martina.magova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21431
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-6664-6299

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Asistent Katolícka univerzita , Pedagogická fakulta, Katedra špeciálnej pedagogiky 2012-2016
Asistent učiteľa v triede pre žiakov s autizmom Spojená škola (ŠZŠ), Malé Tatry 3, Ružomberok 02/2014 – 06/2015
vysokoškolský učiteľ, odborný asistent Katolícka univerzita , Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a špeciálnej pedagogiky 01/2017- 03/2022
Pedagóg v triede pre žiakov s autizmom Spojená škola (ŠZŠ), Malé Tatry 3, Ružomberok 09/2015-doteraz
vysokoškolský učiteľ, docent Katolícka univerzita , Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a špeciálnej pedagogiky 04/2022 - doteraz

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
História a základy špeciálnej pedagogiky Špeciálna pedagogika 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálnopedagogické poradenstvo 2 Špeciálna pedagogika 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogika 4 Sociálno-vedný a pedagogicko-psychologický základ 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Odborové didaktiky v špeciálnej pedagogike Špeciálna pedagogika 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodológia pedagogického a špeciálnopedagogického výskumu 1 Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodológia pedagogického a špeciálnopedagogického výskumu 2 Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých 2. (druhý) - Mgr. (magister) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
7
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
6
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
6
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
37
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Arteterapia 1 Špeciálna pedagogika 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Arteterapia 2 Špeciálna pedagogika 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálna pedagogika osôb s poruchami učenia 1 Špeciálna pedagogika 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálna pedagogika osôb s poruchami učenia 2 Špeciálna pedagogika 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
39
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
30
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
41
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
30
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AEC PUDIŠOVÁ, M. Analýza metód a foriem práce využívaných u žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia v edukačnom procese v Žilinskom kraji In: VRUBEL, M. SAYOUD SOLÁROVÁ, K. Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. s. 61-73, 13 s. ISBN 978-80-210-6674-8.

AEC PUDIŠOVÁ, M. Personálne zabezpečenie škôl a spolupráca s poradenskými zariadeniami pri edukácii žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia In : PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, et al. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. s. 213-224, 12 s. ISBN 978-80210-7530-6.

AEC PUDIŠOVÁ, M. Profesijná orientácia žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia In Krystyny Moczii, Adam Stankowski. „Zbliżanie się światów“ uczestnictwo społezne w obliczu niepełnosprawnoś. Katowice: Gnome, 2013. s. 137-155, 19 s. ISBN 978-83-63268-25-1.

AEC PUDIŠOVÁ, M. Specific Learning Disorders. In ORIEŠČÍKOVÁ. H. What will be the next, special educational system? Milano: EDUCatt, 2015. s. 187-201. ISBN 978-88-6780-767-3.

ADF MAGOVÁ, M. Špecifické vývinové poruchy učenia a stratégie určené k podpore žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Roč. 17, č. 4 (2018). s. 99-110 . ISSN 1336-2232

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ADM Hudecová, Anna ; Benčič, Stanislav ; Hrčová, Jana ; Magová, Martina. In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 11, č. 1 (2021), s. 93-96.

BAA Jablonský, T.; Emmerová, I.; Hudecová, A.; Kováčová, B.; Okálová, O., Tišťanová, K.; Siváková, G.; Bellová, S.; Orieščiková, H.; Magová, M.; Hrčová, J.; Zastková, Z. Interdisciplinary and Intradisciplinary Strategies in Educational Situations in the Care for Intact Pupils and Pupils with Specific Needs . Dublin : ISBCRTI, 2019. 113 s. ISBN 978-0-9957986-9-4. – Magová, M. 8%.

AAB BARTOŇOVÁ, M. (40 %) , MAGOVÁ, M. (60%). Pripravenosť škôl k zavedeniu inkluzívneho vzdelávania žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia na Slovensku. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2018. 140 s. ISBN 978-80-561-0589-4.

(ADF) MAGOVÁ, M. Problémy rodiny s dieťaťom so špecifickými vývinovými poruchami učenia In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 19, č. 2 (2020), s. 56-64 


AED MAGOVÁ, M. Vizualizovaný príbeh ako nástroj rozvíjania komunikačných schopností u žiakov s poruchou autistického spektra In: KOVÁČOVÁ, B., VALACHOVÁ, D.Expresivita v (art)terapii III. Bratislava : Komenského univerzita v Bratislave, 2020. s. 133-141. ISBN 978-80-223-5021-1

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AAB BARTOŇOVÁ, M. (40 %) , MAGOVÁ, M. (60%). Pripravenosť škôl k zavedeniu inkluzívneho vzdelávania žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia na Slovensku. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2018. 140 s. ISBN 978-80-561-0589-4.


(4) 2019 Gvothová Patrícia: Reedukačné cvičenia u žiakov s dysotografiou In: Špeciálna pedagogika v procese zmien. Ružomberok : katolícka univerzita, 2019. S. 55


(4) 2020 Orieščíková Helena: Špeciálnopedagogické poradenstvo rodinám v predprimárnom vzdelávaní In: Poradenský systém orientovaný na dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materskej škole. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. 2021 S.14


(4) 2019 Humeňanská Monika : Dyskalkúlia ako jedna zo špecifických vývinových porúch učenia In: Špeciálna pedagogika v procese zmien. Ružomberok : katolícka univerzita, 2019. S. 71


(4) 2019 Pohančíková Slávka: Pedagogický asistent v edukačnom procese u žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami In: Špeciálna pedagogika v procese zmien. Ružomberok : katolícka univerzita, 2019. S. 118


(4) 2020 Kalisová Katarína : Reedukačné metódy využívané u žiakov s dysortografiou In: Špeciálna pedagogika v procese zmien III. Ružomberok : katolícka univerzita, 2020. S. 37

AED MAGOVÁ, M. Využívanie arteterapie u jednotlivcov s poruchou autistického spektra In: KOVÁČOVÁ, B. VALACHOVÁ, D. Expresivita v (art)terapii II. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. s. 54-62 . ISBN 978-80-561-0690-7.


(4) 2019 Hvizdošová Ľubica: Význam multisenzorickej miestnosti Snoezelen pri eliminácii problémového správania u žiakov s poruchou autistického spektra In: Špeciálna pedagogika v procese zmien. Ružomberok : Katolícka univerzita, 2019. S. 86


BEF HRČOVÁ, J., MAGOVÁ, M. Dieťa s Aspergerovým syndrómom v materskej škole . In: Náročné dieťa : praktický pomocník pri práci s deťmi v materskej škole vyžadujúcimi si zvýšenú pozornosť. Bratislava : Dr. Josef Raabe Slovensko, 2018. s. 1-20. ISBN 978-80-8140-288-3.


(4) 2020 Bartóková Veronika: Prístupy v podpore komunikačných zručností u detí s poruchou autistického spektra : In: Špeciálna pedagogika v procese zmien II. Ružomberok : Katolícka univerzita, 2020. S. 19


(4) 2020 Dubovská Ľubica : Špecifiká vzdelávacieho procesu u žiakov s Aspergerovým syndrómom v základnej škole: In: Špeciálna pedagogika v procese zmien II. Ružomberok : Katolícka univerzita, 2020. S. 38

ACD MAGOVÁ, M. Asistent učiteľa v procese vzdelávania žiakov s pervazívnymi vývinovými poruchami v špeciálnej základnej škole. In KOVÁČOVÁ, B. Asistent učiteľa v škole. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2018. s. 79-99. ISBN 978-80-561-0578-8.


(4) 2019 Korbová Zuzana : Rozvoj komunikačných zručností žiakov s poruchou autistického spektra In: Špeciálna pedagogika v procese zmien. Ružomberok : Katolícka univerzita, 2019. S. 105


(4) 2020 Dubovská Ľubica : Špecifiká vzdelávacieho procesu u žiakov s Aspergerovým syndrómom v základnej škole: In: Špeciálna pedagogika v procese zmien II. Ružomberok : Katolícka univerzita, 2020. S. 37


ACD MAGOVÁ, M. Rodina s dieťaťom so špecifickými vývinovými poruchami učenia vo včasnej starostlivosti. In: HUDECOVÁ, A. Rodina s dieťaťom s narušením vo včasnej starostlivosti . Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku, VERBUM ,2020. s. 33-55 ISBN 978-80-561-0782-9.


(4) 2020 Kožík Lehotayová Blanka: Posudzovanie vývinových porúch učenia v oblasti grafomotorickej expresie In: Poradenský systém orientovaný na dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materskej škole. Ružomberok : Katolícka univerzita, 2020. S. 136


(4) 2020 Orieščíková Helena : Špeciálnopedagogické poradenstvo rodinám v predprimárnom vzdelávaní In: Poradenský systém orientovaný na dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materskej škole. Ružomberok : Katolícka univerzita, 2020. S. 20

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

člen riešiteľského kolektívu


KEGA 013KU-4/2019 E-learningové vzdelávacie moduly k problematike včasnej starostlivosti o rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom (doba riešenia 2019-2021).

ZHRNUTIE: Predmetný projekt k problematike včasnej intervencie orientovanej na rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom bude slúži na podporu a rozvoj kompetencií pedagógov a poradenských pracovníkov pri práci s rodinou s deťmi s rizikovým vývinom. Spracované publikačné výstupy sú zároveň súčasťou univerzitného e-learningového vzdelávania, čím sa zabezpečí kvalita a inovatívnosť pregraduálneho vzdelávania predovšetkým liečebných pedagógov, špeciálnych pedagógov, sociálnych pracovníkov, sociálnych pedagógov a pedagógov predškolskej pedagogiky.Originálnym a primárnym výsledkom riešenia daného projektu je vytvorenie webového sídla http//vcasnastarostlivost.sk/. Voľne prístupný elektronický materiál umožní pedagogickým a poradenským zamestnancom i študentom pedagogických odborov, porozumieť aspektom včasnej starostlivosti, ktorá je ponúkaná rodinám s deťmi s rizikovým vývinom. Zároveň im poskytne prehľad o najnovších vedeckých a výskumných poznatkoch z vybranej oblasti; umožní im osvojiť si možnosti prístupov a riešení jednotlivých foriem včasnej starostlivosti. Za originálny výsledok riešeného projektu považujem aj spracovanie a publikovanie vysokoškolských učebníc, ktoré sú zamerané na problematiku včasnej starostlivosti o dieťa s rizikovým alebo potencionálne rizikovým vývinom.

člen riešiteľského kolektívu


VEGA 1/0452/18 Indentifikácia, analýza a inhibícia latentne agresívneho konania detí v období predškolského veku, doba riešenia projektu: 2018-2020. 

ZHRNUTIE: Šikanovanie predstavuje závažný problém pre každý typ školy. Napriek tomu, že o šikanovaní v školskom prostredí sa publikuje pomerne mnoho výskumne i teoreticky orientovaných vedeckých, odborných i populárnych statí, základom tohto projektu je výskum zameraný na pomerne málo rozpracovanú špecifickú formu šikanovania - latentnú agresiu, konkrétne v období, v ktorom vzniká a je možné ju identifikovať, v období raného a predškolského veku. Konkrétne je výskumný projekt zameraný na výskum špecifických prejavov, príčin a dopadov latentne agresívneho správania na dieťa/peer-skupinu v podmienkach bežných triedach materskej školy. Riešiteľský tím sa zameria na peer-skupiny detí v období predškolského veku , ktoré sú súčasťou bežnej edukácie v slovenských materských školách a následne bude diferencovať prejavy latentnej agresie podľa osobitých posolstiev sociálnej komunikácie. Záverom je návrh konkrétnych inhibičných stratégií ako súčasť riešenia situácii, v ktorých bola identifikovaná latentne agresívne konanie. 

člen riešiteľského kolektívu


Kto vie, nech učí

Cieľom projektu je účinnejšie prepojiť teoretické vzdelávanie na akademickej pôde a praktické vzdelávanie v cvičných školách a cvičných školských zariadeniach u študentov Pedagogickej (PF) a Filozofickej fakulty (FF) Katolíckej univerzity (KU) v Ružomberku a dosiahnuť tak skvalitnenie prípravy budúcich pedagógov a odborných pracovníkov.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Vedúci pracovník metodických združených Spojená škola - špeciálna základná škola

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2022-02-20