Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PaedDr. Martina Magová, Ph.D.
Email:
martina.magova@ku.sk
Homepage:
https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-specialnej-pedag
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KSPED - Katedra špeciálnej pedagogiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Magová
I.2 - Meno
Martina
I.3 - Tituly
PaedDr. , Ph.D.
I.4 - Rok narodenia
1987
I.5 - Názov pracoviska
Katedra špeciálnej pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Pedagogická fakulta KU, Hrabovská cesta 1A, Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
vysokoškolský učiteľ, docent
I.8 - E-mailová adresa
martina.magova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21431
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-6664-6299

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Katolícka univerzita, Ružomberok, Pedagogická fakulta 2006 – 2009 Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Masarykova univerzita, Brno, Pedagogická fakulta 2010 – 2012 Špeciálna pedagogika pre učiteľov
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Masarykova univerzita, Brno, Pedagogická fakulta 2013 – 2016 Špeciálna pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Asistent Katolícka univerzita , Pedagogická fakulta, Katedra špeciálnej pedagogiky 2012-2016
Asistent učiteľa v triede pre žiakov s autizmom Spojená škola (ŠZŠ), Malé Tatry 3, Ružomberok 02/2014 – 06/2015
vysokoškolský učiteľ, odborný asistent Katolícka univerzita , Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a špeciálnej pedagogiky 01/2017- 03/2022
Pedagóg v triede pre žiakov s autizmom Spojená škola (ŠZŠ), Malé Tatry 3, Ružomberok 09/2015-doteraz
vysokoškolský učiteľ, docent Katolícka univerzita , Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a špeciálnej pedagogiky 04/2022 - doteraz

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
História a základy špeciálnej pedagogiky Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálnopedagogické poradenstvo 2 Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálnopedagogická prax 2 Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Základy špeciálnopedagogickej didaktiky Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodológia pedagogického a špeciálnopedagogického výskumu Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých 2. (druhý) - Mgr. (magister) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálna didaktika vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých 2. (druhý) - Mgr. (magister) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálnopedagogická prax 1 Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých 2. (druhý) - Mgr. (magister) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
13
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
18
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
37
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
48
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Špecifiká práce s jednotlivcami s poruchou autistického spektra Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých 1. (prvý) - Bc. (bakalár) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Edukácia žiakov s poruchou autistického spektra Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých 2. (druhý) - Mgr. (magister) 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
74
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
62
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
61
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
45
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

(V3) HUDECOVÁ, A. BENČIČ, S., HRČOVÁ, J., MAGOVÁ, M. 2021. Early intervention as a fundamental aspect for the preparedness of children with special learning needs into the education environment. In: Ad alta : journal of interdisciplinary research. Hradec Králové: Magnanimitas akademické sdružení. Roč. 11, č. 1 (2021), s. 93-96. ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733.

(V3) MAGOVÁ, M. 2020. Problémy rodiny s dieťaťom so špecifickými vývinovými poruchami učenia In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: VERBUM. Roč. 19, č. 2 (2020), s. 56-64. ISSN 1336-2232.

(V1) BARTOŇOVÁ, M (40%)., MAGOVÁ, M. (60%). 2018. Pripravenosť škôl k zavedeniu inkluzívneho vzdelávania žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia. Ružomberok : Verbum, 2018. 140 s. ISBN 978-80-561-0589-4

(V3) MAGOVÁ, M. 2024. Rozvíjanie expresívnej a receptívnej zložky jazykových zručností u detí s poruchou autistického spektra. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: VERBUM. Roč. 23, č. 1 (2024), s. 80-85. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2024.23.1.80-85.

(V3) MAGOVÁ, M. 2023. Analýza oblastí reedukácie u žiakov s dysgrafiou / Analysis of Areas of Re-education for Pupils with Dysgraphia. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Ružomberok: VERBUM. Roč. 22, č. 2 (2023), s. 91-100. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2023.22.2.91-100.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

(V3) KUBIATKO, M., BALATOVA, K., MAGOVÁ, M. The effect of working with living subjects on the level of knowledge in students with special educational needs In: European Journal of Science and Mathematics Education [elektronický dokument] . – Podgorica (Čierna Hora) : Bastas Publishing. – ISSN (online) 2301-251X. – Roč. 11, č. 1 (2023), s. 68-76 [online] DOI 10.30935/scimath/12434. – SCO

(V3) MAGOVÁ, M. 2022. Kompetencie špeciálneho pedagóga vo výchovno-vzdelávacom procese / Competences of a Special Education Teacher in the Educational Process. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: VERBUM. Roč. 21, č. 3 (2022), s. 59-67. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2022.21.3.59-67.

(V3) MAGOVÁ, M., HOMOLOVÁ, M. 2024. School Staffing in the Context of Inclusive Education of Students with Specific Developmental Learning Disabilities. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. Roč. 23, č. 2 (2024), s. 162-169. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2024.23.2.162-169

(V3) MAGOVÁ, M., KOVÁČOVÁ, B. 2024. Podpora rozvíjania komunikačných zručností u jednotlivcov s mentálnym postihnutím prostredníctvom alternatívnej a augmentatívnej komunikácie/Supporting the Development of Communication Skills in Individuals with Intellectual Disabilities Through Alternative and Augmentative Communication In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM. Roč. 23, č. 1 (2024), s. 109-118. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2024.23.1.109-118.

(V3) MAGOVÁ, M., HOCHMUTHOVÁ, M. 2022. Využitie prvkov štruktúrovaného učenia vo vzdelávaní žiakov s poruchou autistického spektra v kombináci s mentálnym postihnutím / The use of structured teaching elements in the education of pupils with autism spectrum disorder in combination with intellectual disability. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Ružomberok:VERBUM. Roč. 21, č. 3 (2022), s. 92-99. ISSN 1336-2232.DOI 10.54937/ssf.2022.21.3.92-99.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

(V1) MAGOVÁ, M., BARTOŇOVÁ, M. Pripravenosť škôl k zavedeniu inkluzívneho vzdelávania žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia na Slovensku Ružomberok. Ružomberok: VERBUM - vydavateľstvo KU, 2018. 140 s. ISBN 978-80-561-0589-4

Ohlasy na vedeckú monografiu

2019   02       473956: Dyskalkúlia ako jedna zo špecifických vývinových porúch učenia / Humeňanská, Monika [Autor]

In: Špeciálna pedagogika v procese zmien [elektronický dokument] / Hudecová, Anna [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Zostavovateľ, editor] ; Lessner Lištiaková, Ivana [Recenzent] ; Magová, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – ISBN 978-80-561-0702-7, s. 71-78 [CD-ROM]     Nie     

 

2019   02       473966: Reedukačné cvičenia u žiakov s dysortografiou / Gvothová, Patrícia [Autor]

In: Špeciálna pedagogika v procese zmien [elektronický dokument] / Hudecová, Anna [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Zostavovateľ, editor] ; Lessner Lištiaková, Ivana [Recenzent] ; Magová, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – ISBN 978-80-561-0702-7, s. 55-60 [CD-ROM]     Nie     

 

2019   02       473978: Pedagogický asistent v edukačnom procese u žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami / Pohančaníková, Slávka [Autor]

In: Špeciálna pedagogika v procese zmien [elektronický dokument] / Hudecová, Anna [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Zostavovateľ, editor] ; Lessner Lištiaková, Ivana [Recenzent] ; Magová, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – ISBN 978-80-561-0702-7, s. 117-122 [CD-ROM] Nie     

 

2020   02       473560: Reedukačné metódy využívané u žiakov s dysortografiou / Kalisová, Katarína [Autor, 100%]

In: Špeciálna pedagogika v procese zmien III. [elektronický dokument] / Hudecová, Anna [Zostavovateľ, editor] ; Orieščiková, Helena [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Recenzent] ; Magová, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2020. – ISBN 978-80-561-0802-4, s. 37-42 [CD-ROM]      Nie     

 

2020   02       474233: Rozvoj čitateľskej gramotnosti u detí s dyslexiou / Mališová, Ivana [Autor]

In: Špeciálna pedagogika v procese zmien III. [elektronický dokument] / Hudecová, Anna [Zostavovateľ, editor] ; Orieščiková, Helena [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Recenzent] ; Magová, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2020. – ISBN 978-80-561-0802-4, s. 64-69 [CD-ROM]      Nie     

 

2020   02       474230: Špecifiká vyučovania jazykových zručností u žiakov s dyslexiou v predmete anglický jazyk / Pitoňáková, Lenka [Autor]

In: Špeciálna pedagogika v procese zmien III. [elektronický dokument] / Hudecová, Anna [Zostavovateľ, editor] ; Orieščiková, Helena [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Recenzent] ; Magová, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2020. – ISBN 978-80-561-0802-4, s. 70-73 [CD-ROM]      Nie     

 

2020   02       432374: Špeciálnopedagogické poradenstvo rodinám v predprimárnom vzdelávaní = Special pedagogical couseling for families in pre-primary education / Orieščiková, Helena [Autor, 100%]

In: Poradenský systém orientovaný na dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materskej škole [elektronický dokument] / Magová, Martina [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Recenzent] ; Skokanová, Anna [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2020. – ISBN 978-80-561-0799-7, s. 8-24 [online]           Nie     

 

2021   02       (Central and Eastern European Online Library:996408) 433921: Využitie kresby pri ťažkostiach v písaní = Use of drawings in trouble with writing / Kožík Lehotayová, Blanka [Autor, 100%]

In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 20, č. 4 (2021), s. 78-83 [tlačená forma] [online]     Nie     

 

2023   02       1175995: Pedagogická intervencia v podpore grafomotoriky [textový dokument (print)] [elektronický dokument] [učebnica pre vysoké školy] : teoreticko-praxeologické súvislosti prípravy na písanie / Kožík Lehotayová, Blanka [Autor, 100%] ; Krásna, Slávka [Recenzent] ; Minová, Monika [Recenzent]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2023. – 75 s. [3,34 AH] [tlačená forma] [online]. – ISBN 978-80-223-5767-8. – ISBN (elektronické) 978-80-223-5811-8

HUDECOVÁ, A. BENČIČ, S., HRČOVÁ, J., MAGOVÁ, M. 2021. Early intervention as a fundamental aspect for the preparedness of children with special learning needs into the education environment. In: Ad alta : journal of interdisciplinary research. Hradec Králové: Magnanimitas akademické sdružení. Roč. 11, č. 1 (2021), s. 93-96. ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733.

Ohlasy

2022   01       (SCOPUS:2-s2.0-85129447019; Web of Science Core Collection:WOS:000777925700017) 472293: Student's Categorization Activities in the Educational Process of Second Foreign Language Reading Comprehension / Stranovská, Eva [Autor, 40%] ; Ficzere, Anikó [Autor, 30%] ; Horníčková, Mária [Autor, 30%]. – [recenzované]. – DOI 10.13187/ejced.2022.1.194. – WOS CC ; SCO

In: European journal of contemporary education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Washington (USA) : Cherkas Global University Press. – ISSN 2304-9650. – ISSN (online) 2305-6746. – Roč. 11, č. 1 (2022), s. 194-203 [tlačená forma] [online]  Nie           

 

2023   02       (European Reference Index for the Humanities and Social Sciences:1162982806) 1073046: Vplyv učiteľa na podporu písania začínajúceho školáka = The teacher's influence on the writing support of beginning schoolchildren / Kožík Lehotayová, Blanka [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/ssf.2023.22.3.57-65

In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 22, č. 3 (2023), s. 57-65 [tlačená forma] [online]     Nie

(V2) MAGOVÁ, M., KOŽÍK LEHOTAYOVÁ, B. 2021. Intervencia zameraná na deficity čiastkových funkcií u detí predškolského veku In: MAGOVÁ, M. Poradenský systém orientovaný na dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materskej škole. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. s. 64 – 74. ISBN 978-80-561-0799-7.

Ohlasy

022     02       1005612: Podpora senzorického spracovania v predškolskom veku = Support of sensory processing in preschool age / Fábry Lucká, Zuzana [Autor, 100%] ; Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2022, 13 [19.12.2022-21.12.2022, Hradec Králové, Česko]

In: MMK 2022 [elektronický dokument] : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Roč. 13. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení, 2022. – ISBN (elektronické) 978-80-87952-37-5, s. 752-757 [online]           Nie     

 

2023   02       (Central and Eastern European Online Library:2654; European Reference Index for the Humanities and Social Sciences:1157814003) 1053919: Podpora dieťaťa s osobitosťami v pohybovom prejave = Support of a child with particularities in movement expression / Fábry Lucká, Zuzana [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/ssf.2023.22.2.48-55

In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 22, č. 2 (2023), s. 48-55 [tlačená forma] [online]

2021   03       449312: Multisenzorické prístupy vo včasnej intervencii = Multisensory approaches in early intervention / Fábry Lucká, Zuzana [Autor, 50%] ; Lessner Lištiaková, Ivana [Autor, 50%] ; Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2021, 12 [20.12.2021-22.12.2021, Hradec Králové, Česko]. – [recenzované]

In: MMK 2021 [elektronický dokument] : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Roč. 12. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení, 2021. – ISBN 978-80-87952-35-1, s. 566-573 [online]      Nie     

 

2021   04       433361: Inhibičné stratégie pri riešení latentne agresívneho správania detí v období predškolského veku [textový dokument (print)] [monografia (do 2021)] / Kováčová, Barbora [Autor, 100%] ; Hudecová, Anna [Recenzent] ; Růžička, Michal [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. – 102 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-561-0851-2 Nie     

 

2021   04       314825: Psychomotorická terapia v detskom veku [textový dokument (print)] [učebnica pre vysoké školy (do 2021)] / Fábry Lucká, Zuzana [Autor, 100%] ; Kováčová, Barbora [Recenzent] ; Lessner Lištiaková, Ivana [Recenzent]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2021. – 103 s. [3,95 AH] [tlačená forma]. – ISBN 978-80-223-5202-4

(V3) MAGOVÁ, M. 2020. Problémy rodiny s dieťaťom so špecifickými vývinovými poruchami učenia In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: VERBUM. Roč. 19, č. 2 (2020), s. 56-64. ISSN 1336-2232.

Ohlasy

2022   02       590266: Význam rodinného čítania pre rozvoj čitateľskej gramotnosti a podporu rodinných vzťahov = The importance of family reading for the development of reading literacy and the support of family relationships / Chanasová, Zuzana [Autor, 34%] ; Kaščáková, Silvia [Autor, 33%] ; Murinová, Beáta [Autor, 33%]

In: Expresivita vo výchove V. [elektronický dokument] / Kučerka, Daniel [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Zostavovateľ, editor] ; Kuljovská, Alžbeta [Zostavovateľ, editor] ; Hudecová, Anna [Recenzent] ; Bergerová, Xénia [Recenzent]. – 1. vyd. – Roč. 5. – České Budějovice (Česko) : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2022. – ISBN (elektronické) 978-80-7468-197-4, s. 135-144 [online]

(V2) MAGOVÁ, M. 2019. Využívanie arteterapie u jednotlivcov s poruchou autistického spektra In: KOVÁČOVÁ, B. VALACHOVÁ, D. Expresivita v (art)terapii II. Ružomberok: VERBUM, 2019. s. 54-62 . ISBN 978-80-561-0690-7.

Ohlasy

2019   02       473628: Význam multisenzorickej miestnosti snoezelen pri eliminácii problémového správania žiakov s PAS / Hvizdošová, Ľubica [Autor]

In: Špeciálna pedagogika v procese zmien [elektronický dokument] / Hudecová, Anna [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Zostavovateľ, editor] ; Lessner Lištiaková, Ivana [Recenzent] ; Magová, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – ISBN 978-80-561-0702-7, s. 79-87 [CD-ROM]     Nie     

 

2022   02       531373: Vývinová arteterapia vo včasnej intervencii = Developmental art therapy in early intervention / Vodičková, Barbora [Autor, 100%]

In: Expresivita vo výchove V. [elektronický dokument] / Kučerka, Daniel [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Zostavovateľ, editor] ; Kuljovská, Alžbeta [Zostavovateľ, editor] ; Hudecová, Anna [Recenzent] ; Bergerová, Xénia [Recenzent]. – 1. vyd. – Roč. 5. – České Budějovice (Česko) : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2022. – ISBN (elektronické) 978-80-7468-197-4, s. 185-199 [online] Nie     

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

vedúca projektu

KEGA 007KU-4/2024 Tímový prístup k vzdelávaniu dieťaťa s dyspraxiou v predškolskom veku: od identifikácie ťažkostí k úspešnej inklúzii

Zhrnutie

Cieľom inkluzívneho vzdelávania je podpora každého dieťaťa tak, aby dosiahlo svoje vzdelávacie maximum v súlade s rešpektovaním jeho individuálnych vzdelávacích potrieb. Teoretické východiská viažuce sa k predkladanému projektu tvoria základ pre konštrukciu tímového modelu intervencie zameranej na deti predškolského veku s prejavmi vývinovej poruchy pohybovej koordinácie (dyspraxie), ktorá sa často prekrýva aj s prejavmi iných špecifických porúch učenia. Problematike špecifických porúch učenia sa v súčasnosti venuje pomerne veľká pozornosť. Okrajovo sa však aj naďalej rieši problematika dyspraxie. Dôvodom je to, že iné špecifické poruchy učenia sú vnímané a riešené z dôvodu narušenia školskej úspešnosti a nedostatočných školských zručností. Dyspraxia je vnímaná a riešená najmä v súvislosti s motorickou neobratnosťou. Z tohto pohľadu môžeme usudzovať, že v podstate nemá vplyv na školskú úspešnosť . Prejavy dyspraxie sú však veľmi široké a postihujú viacero oblastí nielen motoriku. Z týchto dôvodov je teda dôležité sa tomuto problému venovať v kontexte edukácie. Inkluzívna edukácia vytvára podmienky na naplnenie rozmanitých individuálnych potrieb každého dieťaťa. Spektrum potrieb je veľmi široké a vyplýva nielen zo zdravotného znevýhodnenia, ale aj z kultúrneho prostredia, v ktorom dieťa vyrastá. Cieľovou skupinou sú jednotlivci, u ktorých sťažená motorická koordinácia, zapríčiňuje rôznorodé záťažové situácie, ktoré bez včasnej stimulácie môžu mať za následok o. i. aj školskú neúspešnosť.

člen riešiteľského kolektívu


KEGA 013KU-4/2019 E-learningové vzdelávacie moduly k problematike včasnej starostlivosti o rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom (doba riešenia 2019-2021).

ZHRNUTIE: Predmetný projekt k problematike včasnej intervencie orientovanej na rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom bude slúži na podporu a rozvoj kompetencií pedagógov a poradenských pracovníkov pri práci s rodinou s deťmi s rizikovým vývinom. Spracované publikačné výstupy sú zároveň súčasťou univerzitného e-learningového vzdelávania, čím sa zabezpečí kvalita a inovatívnosť pregraduálneho vzdelávania predovšetkým liečebných pedagógov, špeciálnych pedagógov, sociálnych pracovníkov, sociálnych pedagógov a pedagógov predškolskej pedagogiky.Originálnym a primárnym výsledkom riešenia daného projektu je vytvorenie webového sídla http//vcasnastarostlivost.sk/. Voľne prístupný elektronický materiál umožní pedagogickým a poradenským zamestnancom i študentom pedagogických odborov, porozumieť aspektom včasnej starostlivosti, ktorá je ponúkaná rodinám s deťmi s rizikovým vývinom. Zároveň im poskytne prehľad o najnovších vedeckých a výskumných poznatkoch z vybranej oblasti; umožní im osvojiť si možnosti prístupov a riešení jednotlivých foriem včasnej starostlivosti. Za originálny výsledok riešeného projektu považujem aj spracovanie a publikovanie vysokoškolských učebníc, ktoré sú zamerané na problematiku včasnej starostlivosti o dieťa s rizikovým alebo potencionálne rizikovým vývinom.

člen riešiteľského kolektívu


VEGA 1/0452/18 Indentifikácia, analýza a inhibícia latentne agresívneho konania detí v období predškolského veku, doba riešenia projektu: 2018-2020. 

ZHRNUTIE: Šikanovanie predstavuje závažný problém pre každý typ školy. Napriek tomu, že o šikanovaní v školskom prostredí sa publikuje pomerne mnoho výskumne i teoreticky orientovaných vedeckých, odborných i populárnych statí, základom tohto projektu je výskum zameraný na pomerne málo rozpracovanú špecifickú formu šikanovania - latentnú agresiu, konkrétne v období, v ktorom vzniká a je možné ju identifikovať, v období raného a predškolského veku. Konkrétne je výskumný projekt zameraný na výskum špecifických prejavov, príčin a dopadov latentne agresívneho správania na dieťa/peer-skupinu v podmienkach bežných triedach materskej školy. Riešiteľský tím sa zameria na peer-skupiny detí v období predškolského veku , ktoré sú súčasťou bežnej edukácie v slovenských materských školách a následne bude diferencovať prejavy latentnej agresie podľa osobitých posolstiev sociálnej komunikácie. Záverom je návrh konkrétnych inhibičných stratégií ako súčasť riešenia situácii, v ktorých bola identifikovaná latentne agresívne konanie. 

člen riešiteľského kolektívu


Kto vie, nech učí

Cieľom projektu je účinnejšie prepojiť teoretické vzdelávanie na akademickej pôde a praktické vzdelávanie v cvičných školách a cvičných školských zariadeniach u študentov Pedagogickej (PF) a Filozofickej fakulty (FF) Katolíckej univerzity (KU) v Ružomberku a dosiahnuť tak skvalitnenie prípravy budúcich pedagógov a odborných pracovníkov.

člen riešiteľského kolektívu

KEGA 001KU-4/2023 Stelesnená skúsenosť s využitím art action II. – proti stagnácii v dospelosti a seniorskom veku

Zhrnutie: Zámerom projektu je zostaviť, zrealizovať a prezentovať možnosti, ktoré prináša akčné umenie v období dospelosti až po sénium. Podpora človeka s využitím akčného umenia je situovaná prostredníctvom vybraných téz (homeostáza, zlom, zmysel), ktoré sa dotýkajú každého aktéra v období dospelosti a seniorského veku. Zdokumentovanie akčného umenia/akčnej tvorby (s úsilím dosiahnutia trvalo udržateľného stavu) v skupinách dospelých a seniorov vytvára jedinečný priestor pre hľadanie stálosti v zlomových situáciách v živote. Celkovo pôjde o návrhy k akčnej tvorbe, realizáciu akčných plenérov až po verejnú prezentáciu akčnej tvorby. Významným zostáva prezentovanie akčného umenia ako optimálnej pomoci človeku v procese komunikácie cez akčné umenie. Súčasťou projektu sú umelecká tvorba, fotografický materiál, popis procesuálnej línie umelca-aktéra, z pohľadu autentického vnímania, reflexie a životné príbehy. Ide o nadväzujúci projekt KEGA 002KU-4/2019, ktorý bol orientovaný na art action počas celoživotnej cesty človeka.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Vedúci pracovník metodických združených Spojená škola - špeciálna základná škola
Semináre zamerané na metodickú prácu so žiakmi s poruchou autistického spektra 3lobit

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci Olomouc 24.4.2023 -28.4.2023
Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové Hradec Králové 18.11.2024 - 23.11.2024

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-03-08