Meno:
|
PaedDr. Martina Magová, Ph.D. | |
Email:
|
martina.magova@ku.sk | |
Homepage:
|
https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-specialnej-pedag | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KSPED
-
Katedra špeciálnej pedagogiky
|
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Katolícka univerzita, Ružomberok, Pedagogická fakulta | 2006 – 2009 | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Masarykova univerzita, Brno, Pedagogická fakulta | 2010 – 2012 | Špeciálna pedagogika pre učiteľov |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Masarykova univerzita, Brno, Pedagogická fakulta | 2013 – 2016 | Špeciálna pedagogika |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Asistent | Katolícka univerzita , Pedagogická fakulta, Katedra špeciálnej pedagogiky | 2012-2016 |
Asistent učiteľa v triede pre žiakov s autizmom | Spojená škola (ŠZŠ), Malé Tatry 3, Ružomberok | 02/2014 – 06/2015 |
vysokoškolský učiteľ, odborný asistent | Katolícka univerzita , Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a špeciálnej pedagogiky | 01/2017- 03/2022 |
Pedagóg v triede pre žiakov s autizmom | Spojená škola (ŠZŠ), Malé Tatry 3, Ružomberok | 09/2015-doteraz |
vysokoškolský učiteľ, docent | Katolícka univerzita , Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a špeciálnej pedagogiky | 04/2022 - doteraz |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
História a základy špeciálnej pedagogiky | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
Špeciálnopedagogické poradenstvo 2 | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
Špeciálnopedagogická prax 2 | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
Základy špeciálnopedagogickej didaktiky | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodológia pedagogického a špeciálnopedagogického výskumu | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | 2. (druhý) - Mgr. (magister) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
Špeciálna didaktika vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | 2. (druhý) - Mgr. (magister) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
Špeciálnopedagogická prax 1 | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | 2. (druhý) - Mgr. (magister) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Špecifiká práce s jednotlivcami s poruchou autistického spektra | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | 1. (prvý) - Bc. (bakalár) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
Edukácia žiakov s poruchou autistického spektra | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | 2. (druhý) - Mgr. (magister) | 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy |
(V3) HUDECOVÁ, A. BENČIČ, S., HRČOVÁ, J., MAGOVÁ, M. 2021. Early intervention as a fundamental aspect for the preparedness of children with special learning needs into the education environment. In: Ad alta : journal of interdisciplinary research. Hradec Králové: Magnanimitas akademické sdružení. Roč. 11, č. 1 (2021), s. 93-96. ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733.
(V3) MAGOVÁ, M. 2020. Problémy rodiny s dieťaťom so špecifickými vývinovými poruchami učenia In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: VERBUM. Roč. 19, č. 2 (2020), s. 56-64. ISSN 1336-2232.
(V1) BARTOŇOVÁ, M (40%)., MAGOVÁ, M. (60%). 2018. Pripravenosť škôl k zavedeniu inkluzívneho vzdelávania žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia. Ružomberok : Verbum, 2018. 140 s. ISBN 978-80-561-0589-4
(V3) MAGOVÁ, M. 2024. Rozvíjanie expresívnej a receptívnej zložky jazykových zručností u detí s poruchou autistického spektra. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: VERBUM. Roč. 23, č. 1 (2024), s. 80-85. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2024.23.1.80-85.
(V3) MAGOVÁ, M. 2023. Analýza oblastí reedukácie u žiakov s dysgrafiou / Analysis of Areas of Re-education for Pupils with Dysgraphia. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Ružomberok: VERBUM. Roč. 22, č. 2 (2023), s. 91-100. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2023.22.2.91-100.
(V3) KUBIATKO, M., BALATOVA, K., MAGOVÁ, M. The effect of working with living subjects on the level of knowledge in students with special educational needs In: European Journal of Science and Mathematics Education [elektronický dokument] . – Podgorica (Čierna Hora) : Bastas Publishing. – ISSN (online) 2301-251X. – Roč. 11, č. 1 (2023), s. 68-76 [online] DOI 10.30935/scimath/12434. – SCO
(V3) MAGOVÁ, M. 2022. Kompetencie špeciálneho pedagóga vo výchovno-vzdelávacom procese / Competences of a Special Education Teacher in the Educational Process. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: VERBUM. Roč. 21, č. 3 (2022), s. 59-67. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2022.21.3.59-67.
(V3) MAGOVÁ, M., HOMOLOVÁ, M. 2024. School Staffing in the Context of Inclusive Education of Students with Specific Developmental Learning Disabilities. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. Roč. 23, č. 2 (2024), s. 162-169. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2024.23.2.162-169
(V3) MAGOVÁ, M., KOVÁČOVÁ, B. 2024. Podpora rozvíjania komunikačných zručností u jednotlivcov s mentálnym postihnutím prostredníctvom alternatívnej a augmentatívnej komunikácie/Supporting the Development of Communication Skills in Individuals with Intellectual Disabilities Through Alternative and Augmentative Communication In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM. Roč. 23, č. 1 (2024), s. 109-118. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2024.23.1.109-118.
(V3) MAGOVÁ, M., HOCHMUTHOVÁ, M. 2022. Využitie prvkov štruktúrovaného učenia vo vzdelávaní žiakov s poruchou autistického spektra v kombináci s mentálnym postihnutím / The use of structured teaching elements in the education of pupils with autism spectrum disorder in combination with intellectual disability. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Ružomberok:VERBUM. Roč. 21, č. 3 (2022), s. 92-99. ISSN 1336-2232.DOI 10.54937/ssf.2022.21.3.92-99.
(V1) MAGOVÁ, M., BARTOŇOVÁ, M. Pripravenosť škôl k zavedeniu inkluzívneho vzdelávania žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia na Slovensku Ružomberok. Ružomberok: VERBUM - vydavateľstvo KU, 2018. 140 s. ISBN 978-80-561-0589-4
Ohlasy na vedeckú monografiu
2019 02 473956: Dyskalkúlia ako jedna zo špecifických vývinových porúch učenia / Humeňanská, Monika [Autor]
In: Špeciálna pedagogika v procese zmien [elektronický dokument] / Hudecová, Anna [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Zostavovateľ, editor] ; Lessner Lištiaková, Ivana [Recenzent] ; Magová, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – ISBN 978-80-561-0702-7, s. 71-78 [CD-ROM] Nie
2019 02 473966: Reedukačné cvičenia u žiakov s dysortografiou / Gvothová, Patrícia [Autor]
In: Špeciálna pedagogika v procese zmien [elektronický dokument] / Hudecová, Anna [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Zostavovateľ, editor] ; Lessner Lištiaková, Ivana [Recenzent] ; Magová, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – ISBN 978-80-561-0702-7, s. 55-60 [CD-ROM] Nie
2019 02 473978: Pedagogický asistent v edukačnom procese u žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami / Pohančaníková, Slávka [Autor]
In: Špeciálna pedagogika v procese zmien [elektronický dokument] / Hudecová, Anna [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Zostavovateľ, editor] ; Lessner Lištiaková, Ivana [Recenzent] ; Magová, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – ISBN 978-80-561-0702-7, s. 117-122 [CD-ROM] Nie
2020 02 473560: Reedukačné metódy využívané u žiakov s dysortografiou / Kalisová, Katarína [Autor, 100%]
In: Špeciálna pedagogika v procese zmien III. [elektronický dokument] / Hudecová, Anna [Zostavovateľ, editor] ; Orieščiková, Helena [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Recenzent] ; Magová, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2020. – ISBN 978-80-561-0802-4, s. 37-42 [CD-ROM] Nie
2020 02 474233: Rozvoj čitateľskej gramotnosti u detí s dyslexiou / Mališová, Ivana [Autor]
In: Špeciálna pedagogika v procese zmien III. [elektronický dokument] / Hudecová, Anna [Zostavovateľ, editor] ; Orieščiková, Helena [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Recenzent] ; Magová, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2020. – ISBN 978-80-561-0802-4, s. 64-69 [CD-ROM] Nie
2020 02 474230: Špecifiká vyučovania jazykových zručností u žiakov s dyslexiou v predmete anglický jazyk / Pitoňáková, Lenka [Autor]
In: Špeciálna pedagogika v procese zmien III. [elektronický dokument] / Hudecová, Anna [Zostavovateľ, editor] ; Orieščiková, Helena [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Recenzent] ; Magová, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2020. – ISBN 978-80-561-0802-4, s. 70-73 [CD-ROM] Nie
2020 02 432374: Špeciálnopedagogické poradenstvo rodinám v predprimárnom vzdelávaní = Special pedagogical couseling for families in pre-primary education / Orieščiková, Helena [Autor, 100%]
In: Poradenský systém orientovaný na dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materskej škole [elektronický dokument] / Magová, Martina [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Recenzent] ; Skokanová, Anna [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2020. – ISBN 978-80-561-0799-7, s. 8-24 [online] Nie
2021 02 (Central and Eastern European Online Library:996408) 433921: Využitie kresby pri ťažkostiach v písaní = Use of drawings in trouble with writing / Kožík Lehotayová, Blanka [Autor, 100%]
In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 20, č. 4 (2021), s. 78-83 [tlačená forma] [online] Nie
2023 02 1175995: Pedagogická intervencia v podpore grafomotoriky [textový dokument (print)] [elektronický dokument] [učebnica pre vysoké školy] : teoreticko-praxeologické súvislosti prípravy na písanie / Kožík Lehotayová, Blanka [Autor, 100%] ; Krásna, Slávka [Recenzent] ; Minová, Monika [Recenzent]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2023. – 75 s. [3,34 AH] [tlačená forma] [online]. – ISBN 978-80-223-5767-8. – ISBN (elektronické) 978-80-223-5811-8
HUDECOVÁ, A. BENČIČ, S., HRČOVÁ, J., MAGOVÁ, M. 2021. Early intervention as a fundamental aspect for the preparedness of children with special learning needs into the education environment. In: Ad alta : journal of interdisciplinary research. Hradec Králové: Magnanimitas akademické sdružení. Roč. 11, č. 1 (2021), s. 93-96. ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733.
Ohlasy
2022 01 (SCOPUS:2-s2.0-85129447019; Web of Science Core Collection:WOS:000777925700017) 472293: Student's Categorization Activities in the Educational Process of Second Foreign Language Reading Comprehension / Stranovská, Eva [Autor, 40%] ; Ficzere, Anikó [Autor, 30%] ; Horníčková, Mária [Autor, 30%]. – [recenzované]. – DOI 10.13187/ejced.2022.1.194. – WOS CC ; SCO
In: European journal of contemporary education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Washington (USA) : Cherkas Global University Press. – ISSN 2304-9650. – ISSN (online) 2305-6746. – Roč. 11, č. 1 (2022), s. 194-203 [tlačená forma] [online] Nie
2023 02 (European Reference Index for the Humanities and Social Sciences:1162982806) 1073046: Vplyv učiteľa na podporu písania začínajúceho školáka = The teacher's influence on the writing support of beginning schoolchildren / Kožík Lehotayová, Blanka [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/ssf.2023.22.3.57-65
In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 22, č. 3 (2023), s. 57-65 [tlačená forma] [online] Nie
(V2) MAGOVÁ, M., KOŽÍK LEHOTAYOVÁ, B. 2021. Intervencia zameraná na deficity čiastkových funkcií u detí predškolského veku In: MAGOVÁ, M. Poradenský systém orientovaný na dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materskej škole. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. s. 64 – 74. ISBN 978-80-561-0799-7.
Ohlasy
022 02 1005612: Podpora senzorického spracovania v predškolskom veku = Support of sensory processing in preschool age / Fábry Lucká, Zuzana [Autor, 100%] ; Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2022, 13 [19.12.2022-21.12.2022, Hradec Králové, Česko]
In: MMK 2022 [elektronický dokument] : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Roč. 13. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení, 2022. – ISBN (elektronické) 978-80-87952-37-5, s. 752-757 [online] Nie
2023 02 (Central and Eastern European Online Library:2654; European Reference Index for the Humanities and Social Sciences:1157814003) 1053919: Podpora dieťaťa s osobitosťami v pohybovom prejave = Support of a child with particularities in movement expression / Fábry Lucká, Zuzana [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/ssf.2023.22.2.48-55
In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 22, č. 2 (2023), s. 48-55 [tlačená forma] [online]
2021 03 449312: Multisenzorické prístupy vo včasnej intervencii = Multisensory approaches in early intervention / Fábry Lucká, Zuzana [Autor, 50%] ; Lessner Lištiaková, Ivana [Autor, 50%] ; Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2021, 12 [20.12.2021-22.12.2021, Hradec Králové, Česko]. – [recenzované]
In: MMK 2021 [elektronický dokument] : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Roč. 12. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení, 2021. – ISBN 978-80-87952-35-1, s. 566-573 [online] Nie
2021 04 433361: Inhibičné stratégie pri riešení latentne agresívneho správania detí v období predškolského veku [textový dokument (print)] [monografia (do 2021)] / Kováčová, Barbora [Autor, 100%] ; Hudecová, Anna [Recenzent] ; Růžička, Michal [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. – 102 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-561-0851-2 Nie
2021 04 314825: Psychomotorická terapia v detskom veku [textový dokument (print)] [učebnica pre vysoké školy (do 2021)] / Fábry Lucká, Zuzana [Autor, 100%] ; Kováčová, Barbora [Recenzent] ; Lessner Lištiaková, Ivana [Recenzent]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2021. – 103 s. [3,95 AH] [tlačená forma]. – ISBN 978-80-223-5202-4
(V3) MAGOVÁ, M. 2020. Problémy rodiny s dieťaťom so špecifickými vývinovými poruchami učenia In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: VERBUM. Roč. 19, č. 2 (2020), s. 56-64. ISSN 1336-2232.
Ohlasy
2022 02 590266: Význam rodinného čítania pre rozvoj čitateľskej gramotnosti a podporu rodinných vzťahov = The importance of family reading for the development of reading literacy and the support of family relationships / Chanasová, Zuzana [Autor, 34%] ; Kaščáková, Silvia [Autor, 33%] ; Murinová, Beáta [Autor, 33%]
In: Expresivita vo výchove V. [elektronický dokument] / Kučerka, Daniel [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Zostavovateľ, editor] ; Kuljovská, Alžbeta [Zostavovateľ, editor] ; Hudecová, Anna [Recenzent] ; Bergerová, Xénia [Recenzent]. – 1. vyd. – Roč. 5. – České Budějovice (Česko) : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2022. – ISBN (elektronické) 978-80-7468-197-4, s. 135-144 [online]
(V2) MAGOVÁ, M. 2019. Využívanie arteterapie u jednotlivcov s poruchou autistického spektra In: KOVÁČOVÁ, B. VALACHOVÁ, D. Expresivita v (art)terapii II. Ružomberok: VERBUM, 2019. s. 54-62 . ISBN 978-80-561-0690-7.
Ohlasy
2019 02 473628: Význam multisenzorickej miestnosti snoezelen pri eliminácii problémového správania žiakov s PAS / Hvizdošová, Ľubica [Autor]
In: Špeciálna pedagogika v procese zmien [elektronický dokument] / Hudecová, Anna [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Zostavovateľ, editor] ; Lessner Lištiaková, Ivana [Recenzent] ; Magová, Martina [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – ISBN 978-80-561-0702-7, s. 79-87 [CD-ROM] Nie
2022 02 531373: Vývinová arteterapia vo včasnej intervencii = Developmental art therapy in early intervention / Vodičková, Barbora [Autor, 100%]
In: Expresivita vo výchove V. [elektronický dokument] / Kučerka, Daniel [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Zostavovateľ, editor] ; Kuljovská, Alžbeta [Zostavovateľ, editor] ; Hudecová, Anna [Recenzent] ; Bergerová, Xénia [Recenzent]. – 1. vyd. – Roč. 5. – České Budějovice (Česko) : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2022. – ISBN (elektronické) 978-80-7468-197-4, s. 185-199 [online] Nie
vedúca projektu
KEGA 007KU-4/2024 Tímový prístup k vzdelávaniu dieťaťa s dyspraxiou v predškolskom veku: od identifikácie ťažkostí k úspešnej inklúzii
Zhrnutie
Cieľom inkluzívneho vzdelávania je podpora každého dieťaťa tak, aby dosiahlo svoje vzdelávacie maximum v súlade s rešpektovaním jeho individuálnych vzdelávacích potrieb. Teoretické východiská viažuce sa k predkladanému projektu tvoria základ pre konštrukciu tímového modelu intervencie zameranej na deti predškolského veku s prejavmi vývinovej poruchy pohybovej koordinácie (dyspraxie), ktorá sa často prekrýva aj s prejavmi iných špecifických porúch učenia. Problematike špecifických porúch učenia sa v súčasnosti venuje pomerne veľká pozornosť. Okrajovo sa však aj naďalej rieši problematika dyspraxie. Dôvodom je to, že iné špecifické poruchy učenia sú vnímané a riešené z dôvodu narušenia školskej úspešnosti a nedostatočných školských zručností. Dyspraxia je vnímaná a riešená najmä v súvislosti s motorickou neobratnosťou. Z tohto pohľadu môžeme usudzovať, že v podstate nemá vplyv na školskú úspešnosť . Prejavy dyspraxie sú však veľmi široké a postihujú viacero oblastí nielen motoriku. Z týchto dôvodov je teda dôležité sa tomuto problému venovať v kontexte edukácie. Inkluzívna edukácia vytvára podmienky na naplnenie rozmanitých individuálnych potrieb každého dieťaťa. Spektrum potrieb je veľmi široké a vyplýva nielen zo zdravotného znevýhodnenia, ale aj z kultúrneho prostredia, v ktorom dieťa vyrastá. Cieľovou skupinou sú jednotlivci, u ktorých sťažená motorická koordinácia, zapríčiňuje rôznorodé záťažové situácie, ktoré bez včasnej stimulácie môžu mať za následok o. i. aj školskú neúspešnosť.
člen riešiteľského kolektívu
KEGA 013KU-4/2019 E-learningové vzdelávacie moduly k problematike včasnej starostlivosti o rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom (doba riešenia 2019-2021).
ZHRNUTIE: Predmetný projekt k problematike včasnej intervencie orientovanej na rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom bude slúži na podporu a rozvoj kompetencií pedagógov a poradenských pracovníkov pri práci s rodinou s deťmi s rizikovým vývinom. Spracované publikačné výstupy sú zároveň súčasťou univerzitného e-learningového vzdelávania, čím sa zabezpečí kvalita a inovatívnosť pregraduálneho vzdelávania predovšetkým liečebných pedagógov, špeciálnych pedagógov, sociálnych pracovníkov, sociálnych pedagógov a pedagógov predškolskej pedagogiky.Originálnym a primárnym výsledkom riešenia daného projektu je vytvorenie webového sídla http//vcasnastarostlivost.sk/. Voľne prístupný elektronický materiál umožní pedagogickým a poradenským zamestnancom i študentom pedagogických odborov, porozumieť aspektom včasnej starostlivosti, ktorá je ponúkaná rodinám s deťmi s rizikovým vývinom. Zároveň im poskytne prehľad o najnovších vedeckých a výskumných poznatkoch z vybranej oblasti; umožní im osvojiť si možnosti prístupov a riešení jednotlivých foriem včasnej starostlivosti. Za originálny výsledok riešeného projektu považujem aj spracovanie a publikovanie vysokoškolských učebníc, ktoré sú zamerané na problematiku včasnej starostlivosti o dieťa s rizikovým alebo potencionálne rizikovým vývinom.
člen riešiteľského kolektívu
VEGA 1/0452/18 Indentifikácia, analýza a inhibícia latentne agresívneho konania detí v období predškolského veku, doba riešenia projektu: 2018-2020.
ZHRNUTIE: Šikanovanie predstavuje závažný problém pre každý typ školy. Napriek tomu, že o šikanovaní v školskom prostredí sa publikuje pomerne mnoho výskumne i teoreticky orientovaných vedeckých, odborných i populárnych statí, základom tohto projektu je výskum zameraný na pomerne málo rozpracovanú špecifickú formu šikanovania - latentnú agresiu, konkrétne v období, v ktorom vzniká a je možné ju identifikovať, v období raného a predškolského veku. Konkrétne je výskumný projekt zameraný na výskum špecifických prejavov, príčin a dopadov latentne agresívneho správania na dieťa/peer-skupinu v podmienkach bežných triedach materskej školy. Riešiteľský tím sa zameria na peer-skupiny detí v období predškolského veku , ktoré sú súčasťou bežnej edukácie v slovenských materských školách a následne bude diferencovať prejavy latentnej agresie podľa osobitých posolstiev sociálnej komunikácie. Záverom je návrh konkrétnych inhibičných stratégií ako súčasť riešenia situácii, v ktorých bola identifikovaná latentne agresívne konanie.
člen riešiteľského kolektívu
Kto vie, nech učí
Cieľom projektu je účinnejšie prepojiť teoretické vzdelávanie na akademickej pôde a praktické vzdelávanie v cvičných školách a cvičných školských zariadeniach u študentov Pedagogickej (PF) a Filozofickej fakulty (FF) Katolíckej univerzity (KU) v Ružomberku a dosiahnuť tak skvalitnenie prípravy budúcich pedagógov a odborných pracovníkov.
člen riešiteľského kolektívu
KEGA 001KU-4/2023 Stelesnená skúsenosť s využitím art action II. – proti stagnácii v dospelosti a seniorskom veku
Zhrnutie: Zámerom projektu je zostaviť, zrealizovať a prezentovať možnosti, ktoré prináša akčné umenie v období dospelosti až po sénium. Podpora človeka s využitím akčného umenia je situovaná prostredníctvom vybraných téz (homeostáza, zlom, zmysel), ktoré sa dotýkajú každého aktéra v období dospelosti a seniorského veku. Zdokumentovanie akčného umenia/akčnej tvorby (s úsilím dosiahnutia trvalo udržateľného stavu) v skupinách dospelých a seniorov vytvára jedinečný priestor pre hľadanie stálosti v zlomových situáciách v živote. Celkovo pôjde o návrhy k akčnej tvorbe, realizáciu akčných plenérov až po verejnú prezentáciu akčnej tvorby. Významným zostáva prezentovanie akčného umenia ako optimálnej pomoci človeku v procese komunikácie cez akčné umenie. Súčasťou projektu sú umelecká tvorba, fotografický materiál, popis procesuálnej línie umelca-aktéra, z pohľadu autentického vnímania, reflexie a životné príbehy. Ide o nadväzujúci projekt KEGA 002KU-4/2019, ktorý bol orientovaný na art action počas celoživotnej cesty človeka.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Vedúci pracovník metodických združených | Spojená škola - špeciálna základná škola | |
Semináre zamerané na metodickú prácu so žiakmi s poruchou autistického spektra | 3lobit |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci | Olomouc | 24.4.2023 -28.4.2023 | |
Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové | Hradec Králové | 18.11.2024 - 23.11.2024 |