Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
doc. Ing. Michal Jenčo, PhD.
Email:
michal.jenco@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KIN - Katedra informatiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Jenčo
I.2 - Meno
Michal
I.3 - Tituly
doc. Ing. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1956
I.5 - Názov pracoviska
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
michal.jenco@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/?surname=Jen%C4%8Do&name=Michal&university=722000000&faculty=722020000&employment_state=yes&sort=surname&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5&do=filterForm-submit
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-2617-2009

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
"Vojenská akadémia v Liptovskom Mikuláši, Fakulta zabezpečenia velenia, Spojovacie a informačné systémy "
II.b - Rok
2002
II.c - Odbor a program
Spojovacie a informačné systémy
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborný asistent v odbore komunikačné a informačné technológie Vokenská akadémia v Liptovskom Mikuláši 1981 - 2002
Docent v odbore spojovacie a informačné systémy Vokenská akadémia v Liptovskom Mikuláši 2002 - 2004
Docent pre informatické vedy na katedre manažmentu Katolícka univerzita v ružomberku, Pedagogická fakulta 2004 - 2018
Docent v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy na katedre informatiky Katolícka univerzita v ružomberku, Pedagogická fakulta 2018 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Pedagogicko-psychologické štúdium pracovníkov vojenských škôl Vysoká vojenská technická škola, Liptovský Mikuláš 1986

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Počítačové siete 1 Učiteľstvo informatiky - dvojodborové I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Počítačové siete 2 Učiteľstvo informatiky - dvojodborové I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Programovanie 1 Učiteľstvo informatiky I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Modelovanie a simulácia Učiteľstvo informatiky II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
49
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
108
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Informačné a komunikačné technológie vo vzdelávaní 1 Učiteľstvo informatiky, manažment I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Projektovanie špeciálnych informačných systémov 1 Učiteľstvo informatiky II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Projektovanie špeciálnych informačných systémov 2 Učiteľstvo informatiky II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Bezpečnosť v informačných systémoch Učiteľstvo informatiky II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
139
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
14
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
7
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
41
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
14
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
ADM Jenčo, M. (80 %) a Lysá, Ľ., 2018. Evaluation of a work team strategy by using the SWOT analysis. In: Quality - Access to Success. - ISSN 1582-2559, Vol. 19, Ussue 165 (2018), p. 39-44. (80%, 20 %)
ADM Jenčo. M. (60 %), Droppa, M., Lysá, Ľ. a Križo, P. (2018). Assessing the quality of employees in terms of their resistance. Quality - Access to Success. - ISSN 1582-2559. - Vol. 19, Issue 167 (december 2018), pp. 48-53. (60%, 5%, 30%, 5%).
ACB JENČO, M. a VYHNAL, P., 2015. Informatika pre manažérov. - 1. vyd. - Ružomberok: VERBUM, 2015. 220 s. ISBN 978-80-561-0251-0. (50 %)
ABC JENČO, M., 2013. BUSINESS PROCES PERFORMANCE MODEL (Les modéles de rendement dans le domaine des affaires). S. 161-187. In: Budaj Pavol, Jenčo Michal, et al. OPERATIONS MANAGEMENT. Dimensions for Increasing Process Performance. (GESTION DES OPÉRATIONS. La multidimennsionnalité du processus dˇaugmentation du rendement) Fribourg, SUISSE : Association Internationale SÉCT, 2013, pp. 191. ISBN 978-2-9700892-3-0. Fribourg, SUISSE : Association Internationale SÉCT, 2013, pp. 191. ISBN 978-2-9700892-3-0. "
BAB JENČO, M., 2011. Informačné systémy organizácie. Ružomberok : VERBUM, 2011, 240 s. ISBN 978-80-8084-780-7.
VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
ADM Jenčo, M. (50 %) a Černák, I., 2019. Application of a confrontation matrix in project teams quality management.  Quality - Access to Success. - ISSN 1582-2559. - Vol. 20, No. 170 (Jún 2019), pp. 73-79. (50%, 50%).
ADM Lysá, Ľ., Jenčo. M. (30 %), Droppa, M. a Lisnik, A., 2019. Entropy - a tool for measuring the quality of human potential. ISSN 1582-2559. - Vol. 20, No. 170 (Jún 2019), pp. 94-99. (10%, 30%, 30%, 30%)
ADM Jenčo, M. (80 %) a Lysá, Ľ., 2018. Evaluation of a work team strategy by using the SWOT analysis. In: Quality - Access to Success. - ISSN 1582-2559, Vol. 19, Ussue 165 (2018), p. 39-44. (80%, 20 %)
ADM Jenčo. M. (60 %), Droppa, M., Lysá, Ľ. a Križo, P. (2018). Assessing the quality of employees in terms of their resistance. Quality - Access to Success. - ISSN 1582-2559. - Vol. 19, Issue 167 (december 2018), pp. 48-53. (60%, 5%, 30%, 5%).
ACB JENČO, M. 2017. Informačné systémy organizácie. Ružomberok : Verbum, 2017, 279 s. ISBN 978-80-561-0500-9.
VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
"ADM Jenčo, M. (80 %) a Lysá, Ľ., 2018. Evaluation of a work team strategy by using the SWOT analysis. In: Quality - Access to Success. - ISSN 1582-2559, Vol. 19, Ussue 165 (2018), p. 39-44. [3] Da Silva, J.J., Silva Cirani, C.B., De Amorim, J.L.P., 2020. Mapping organisational competences: Case study on a franchise in the food industry in Brazil. International Journal of Business Excellence 20(4), pp. 575-594. (Scopus)"
"ADM Jenčo. M. (60 %), Droppa, M., Lysá, Ľ. a Križo, P. (2018). Assessing the quality of employees in terms of their resistance. Quality - Access to Success. - ISSN 1582-2559. - Vol. 19, Issue 167 (december 2018), pp. 48-53. [3] Stachivá, K., Stacho, Z. a Ralslene, A.G. 2020. Human resource management trends in Slovakia. Journal of International Studies, 13(3), s. 320-331. (Scppus)"
"ADM Jenčo, M. a Černák, I., 2019. Application of a confrontation matrix in project teams quality management.  Quality - Access to Success. - ISSN 1582-2559. - Vol. 20, No. 170 (Jún 2019), pp. 73-79. (50%, 50%). [3] Gavurová, B., Ivanková, V., Rigelský, M, a Přívarová, M. 2020. Relations Between Tourism Spending and Global Competitiveness -an Empirical Study in Developed OECD Countries. JOURNAL OF TOURISM AND SERVICES, Issue 21, volume 11, s. 38-54. ISSN 1804-5650, str. 48. (Wob of Sciemce)"
"ABC JENČO, M., 2013. BUSINESS PROCES PERFORMANCE MODEL (Les modéles de rendement dans le domaine des affaires). S. 161-187. In: Budaj Pavol, Jenčo Michal, et al. OPERATIONS MANAGEMENT. Dimensions for Increasing Process Performance. (GESTION DES OPÉRATIONS. La multidimennsionnalité du processus dˇaugmentation du rendement). Fribourg, SUISSE : Association Internationale SÉCT, 2013, pp. 191. ISBN 978-2-9700892-3-0. (Scopus) [3] 2016 ŽIŽKA, Miroslav - BUDAJ, Pavol – MADZÍK, Peter. The Adequacy of an Organisation`s Measurement System in Quality Management. In. Quality Management. Journal of Management Systems. Vol. 17, No. 155, Dec. 2016, (pp. 60-67), p.61. (Scopus)"
"BAB JENČO, M., 2011. Informačné systémy organizácie. Ružomberok : VERBUM, 2011, 240 s. ISBN 978-80-8084-780-7. [3] 2015 Kubina, M., Koman, G., Varmus, M., Takáč, L. Possibilities of streamlining within business intelligence systems in business practice (Article) Lecture Notes in Business Information Processing. Volume 224, 2015, Pages 367-376. (Scopus)"
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
"KEGA 008KU-4/2020: Komplexná inovácia a edukačná podpora predmetov študijného programu ""Učiteľstvo informatiky"" so začlenením problematiky ""Internetu vecí"". Člen riešiteľského tímu. Projekt v procese riešenia 2020 - 2022. "
KEGA 009KU-4/2017: Inovatívne metodiky v predmete informatika v sekundárnom vzdelávaní. Člen riešiteľského tímu. Projekt úspešne ukončený a obhájený v roku 2020. Vedúci projektu doc. Ing. Milan Lehotský, CSc.
"PP /KU 01/2017 História, hodnoty, ľudia a sakrálne stavby – dimenzie a potenciál zvyšovania výkonnosti a rozvoja mesta Poprad. Člen riešiteľského tímu. Projekt úspešne ukončený v roku 2018. Vedúci projektu Ing. Pavol Budaj, PhD. "

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen združenia Manažér Poprad – zameraného na podporu vedy a vzdelávania. Občianské združenie Manažér Poprad 2006 - 2018
Garant a lektor predmetu Informatika, Univerzita 3. veku. UMB Banská Bystrica, časť Poprad. 2007 - 2009
Odborný konzultant Redakčnej rady časopisu Akademik Vojenská akadémia, Liptovský Mikuláš 2003 - 2004

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie