Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PaedDr. Miriam Uhrinová, PhD.
Email:
miriam.uhrinova@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KPEP - Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Uhrinová
I.2 - Meno
Miriam
I.3 - Tituly
PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1975
I.5 - Názov pracoviska
Pedagogická fakulta, Katolícka univerzita v Ružomberku
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1A, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
univerzitný docent
I.8 - E-mailová adresa
miriam.uhrinova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8019
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-8117-279X

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Pedagogická fakulta TU v Trnave 1993 – 1997 Učiteľstvo pre 1.stupeň ZŠ
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku 2004 - 2007 Teória vyučovania predmetov všeobecnovzdelávacej a odbornej povahy v špecializácii: Teória vyučovania na 1. stupni ZŠ
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
stredoškolská učiteľka Gymnázium A. Merici, Trnava 1997 – 1998
učiteľka na 1. st. ZŠ Základná škola Jahodnícka ul., Martin 1998 – 2004
interný doktorand Pedagogická fakulta, Katolícka univerzita v Ružomberku 2004 - 2007
odborný asistent v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity, Ružomberok 2006 - 31.3.2022
funkčné miesto docent v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity, Ružomberok 1.4.2022 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
rozširujúce štúdium - nemecký jazyk Pedagogická fakulta TU v Trnave 1997
rigorózna skúška v odbore Učiteľstvo pre 1.stupeň ZŠ Pedagogická fakulta UKF Nitra 2000
rozširujúce štúdium - špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých Pedagogická fakulta KU v Ružomberku 2010
absolvovanie kurzu anglického jazyka (stupeň podľa CEF: A2) Súkromná jazyková škola Mobile College Martin 2013
absolvovanie semináru Posuzování kvality vyučování Pedagogická fakulta Karlovej Univerzity v Prahe 2019

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Prírodovedná a spoločenskovedná predprimárna a voľnočasová edukácia Predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Teória a prax primárneho vzdelávania Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Primárne prírodovedné a technické vzdelávanie Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Primárne spoločenskovedné vzdelávanie Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Súčasné trendy vo výskume predškolskej a elementárnej pedagogiky Predškolská a elementárna pedagogika III. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Predškolská a elementárna pedagogika I. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Predškolská a elementárna pedagogika III. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
12
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
91
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
43
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Regionálna výchova Predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Cudzí jazyk (nemecký) Predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Odborná komunikácia v cudzom jazyku Predškolská a elementárna pedagogika III. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
110
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
45
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
9
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
112
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
34
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
12
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAA UHRINOVÁ, Miriam: Kulturelle Aspekte der regionalen Erziehung in den Dimensionen der Primarstufe. Wien : Internationale Stiftung Schulung, Kunst, 2015. - 172 s. - ISBN 978-3-9504061-8-4

AAA UHRINOVÁ, Miriam - ZENTKO, Jozef: Regional studies within the context of education. Milano : EDUCatt, 2014. - 157 p. - ISBN 978-88-6780-082-7.

ADM KROUFEK, Roman – CHYTRÝ, Vlastimil - UHRINOVÁ, Miriam: The Effect of the Type of the Finished High School on the Nature Relatedness of Pre-service Primary Teachers. In The New Educational Review. - ISSN 1732-6729, Vol. 54, No. 4 (2018), p. 231-243.

ADM UHRINOVÁ, Miriam - Balážová, Mária – Kroufek, Roman - Synaková, Eva: Selected Aspects of Environmental Literacy Among Pupils with Regard to the Aims of Primary Education. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729. – Roč. 66, č. 4 (2021), s. 57-70.

ADM UHRINOVÁ, Miriam - TIRPÁK, Jan: Teacher ́s Personality with Regard to Performance Motivation in a Professional Context. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729. – Roč. 59, č. 1 (2020), s. 47-58.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ADM UHRINOVÁ, Miriam - Balážová, Mária – Kroufek, Roman - Synaková, Eva: Selected Aspects of Environmental Literacy Among Pupils with Regard to the Aims of Primary Education. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729. – Roč. 66, č. 4 (2021), s. 57-70.

ADM UHRINOVÁ, Miriam - TIRPÁK, Jan: Teacher ́s Personality with Regard to Performance Motivation in a Professional Context. In The New Educational Review. ISSN 1732-6729. – Roč. 59, č. 1 (2020), s. 47-58.

ADM KROUFEK, Roman – CHYTRÝ, Vlastimil - UHRINOVÁ, Miriam: The Effect of the Type of the Finished High School on the Nature Relatedness of Pre-service Primary Teachers. In The New Educational Review. - ISSN 1732-6729, Vol. 54, No. 4 (2018), p. 231-243.

ADM JUSZCZYK, S.; KARASOVÁ, M.; JUREČKOVÁ, M.; UHRINOVÁ, M.: Interest of Primary Education Teachers in Media Education and their Attitudes Towards Further Education in Slovakia. In: New Educational Review. ISSN 1732-6729. – Roč. 64, č. 2 (2021), s. 208-221.


AAB UHRINOVÁ, Miriam: Regionálna výchova v intenciách rozvíjania environmentálnej gramotnosti. – 1. vyd. – Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2022. – 130 s. ISBN 978-80-561-0991-5

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

ADM UHRINOVÁ, Miriam - TIRPÁK, Jan:Teacher's Personality with Regard to Performance Motivation in a Professional Context.

In: The New Educational Review. Toruň : Wydawnictwo Adam Marszalek. – ISSN 1732-6729. – Roč. 59, č. 1 (2020), s. 47-58.

[1] ŠARVAJCOVÁ, M., RYBANSKÝ, Ľ., ŠTRBOVÁ, M.: Assessing Slovak Teachers’ Literacy and Related Non-cognitive Skills in the International Measurements PIAAC In: New Educational Review (2021), 66, pp. 133-146.

[1] KOWALSKI, M. – Śliwa, S.: Critical Competencies among Teachers and Principalsof Primary Schools from Poland and the Czech Republic. In: The New Educational Review, 2023, 72. p. 269-280.

AEC UHRINOVÁ, Miriam.- ZENTKO, Jozef: Fotografia ako dôležitý prvok spoznávania kultúry. In: Jerzy Piwowarski (red.): Edukacja plasyczna VIII. Fotografia. Czestochowa : Akademia im. Jana Długosza, 2013, s. 9-14. ISBN 978-83-7455-330-8. ISSN 1896-7736.

[1] KOVÁČOVÁ, Barbora. Aktivizácia kognitívnych funkcií u seniorov počas individuálnej a skupinovej ergoterapeutickej intervenci v inštitucionálnom prostredí=Activation of Cognitive Functions in Seniors during Individual and Group Occupational Therapy Intervention in Institutional Environments. In Sociální práce=Sociálna práca, 2018, č. 2, s. 28, 37.

ADM JUSZCZYK, Stanislaw.- KARASOVÁ, Mária- KOSTELANSKÝ, Alojz- CHANASOVÁ, Zuzana- UHRINOVÁ,Miriam- VARGOVÁ, Mária: Family as One of the Key Determinants of Media Education of Young School-age Children. 2017. In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729, Vol. 50, No. 4 (2017), p. 94-108.

[1] MUSLEM, A. - GANI, S.A. - USMAN, B. - RISMAWATI - YUNNUS, M. M. The influence of authentic english video clips on students’ listening comprehension. In New Educational Review, 2018, vol. 53, issue 3, p. 105-114.

ADM UHRINOVÁ, Miriam - KOŽUCHOVÁ, Mária - ZENTKO, Jozef: Folk dance as a tool of mutual communication with regard to primary education. In: Informatologia. - ISSN 1330-0067. Vol. 49, No. 1-2 (2016), p. 1-8.

[1] LOBO, J. : Protecting Philippine dance traditions via education of tomorrow's pedagogues : the role of individual interest and school engagement. – SCO In:Journal of Ethnic and Cultural Studies [elektronický dokument] . – Fort Myers (USA) : Florida Gulf Coast University Publishing. – ISSN (online) 2149-1291. – Roč. 10, č. 1 (2023), s. 98-124.


AAA UHRINOVÁ, Miriam: Kulturelle Aspekte der regionalen Erziehung in den Dimensionen der Primarstufe. Wien : Internationale Stiftung Schulung, Kunst, 2015. - 172 s. - ISBN 978-3-9504061-8-4

[1]  VARGOVÁ, Mária - Klim-Klimaszewska, Anna: Through the Diversity of Children’s Game to the Subsequent Learning In In The New Educational Review. - ISSN 1732-6729, Vol. 65, No. 3 (2021), p. 165-177.


AAB UHRINOVÁ, Miriam: Príčiny školských neúspechov žiakov mladšieho školského veku zapríčinené osobnostnými a sociálnymi činiteľmi./ Causes of school failure in pupils of younger school age caused by personal and social factors. Ružomberok : KU, 2007. 98 s. ISBN 978-80-8084-199-7.

[1] BLAHÚTOVÁ, Dana - MACKO, Jozef - STOLLÁROVÁ, Nadežda. Multimedijalni elementi u obrazovanju iz biologije i kemije=Multimedia elements in biology and chemistry education. In Informatologia, 2011, vol.44, No.4, p. 353, 354.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VEGA: 1/0624/20 Regionálna identita ako súčinný faktor rozvíjania environmentálnej gramotnosti v kontexte primárnej edukácie. Vedúci projektu: PaedDr. Miriam Uhrinová, PhD. Doba riešenia: 2020 – 2022.

KEGA: 015KU-4/2023 Výchova žiakov k udržateľnému rozvoju regiónu s využitím questingu. Vedúci projektu: Ing. Jozef Macko, PhD. Zástupca vedúceho projektu: PaedDr. Miriam Uhrinová, PhD. Doba riešenia: 2023 – 2025.

KEGA 012KU-4/2019: Podpora vzdelávania detí zo sociálne znevýhodneného prostredia, ktorí zaostávajú vo výsledkoch pre nedostatočnú subvenciu v škole alebo v rodine. Doba riešenia: 2019-2021. Vedúci projektu: Prof. PaedDr. Božena Šupšáková, PhD. Spoluriešiteľ: PaedDr. Miriam Uhrinová, PhD.

VEGA 1/0443/18: Analýza sebaregulačných štýlov učenia sa študentov odboru predškolská a elementárna pedagogika. Doba riešenia: 2018-2020.

Vedúci projektu: Prof. PhDr. Mária Kožuchová, CSc. (PF UK Bratislava), spoluriešiteľ: PaedDr. Miriam Uhrinová, PhD.

VEGA č. 1/0913/15: Mediálna gramotnosť u žiakov primárneho vzdelávania v kontexte kooperácie rodiny a školy. Hlavný riešiteľ: Prof. Juszczyk Stanislaw, PhD. Doba riešenia: 2015-2017.

Spoluriešiteľ: PaedDr. Miriam Uhrinová, PhD.

KEGA 017KU-4/2014 Progresívne prvky v materiáloch prvého Učiteľského ústavu na území Slovenska a ich aplikácia pre pedagogiku a odborové didaktiky 21. storočia. Hlavný riešiteľ: doc. PaedDr. PhDr. Miroslav Gejdoš, PhD. Spoluriešiteľ: PaedDr. Miriam Uhrinová, PhD. Doba riešenia: 2014-2016.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
člen Akademického senátu PF KU v Ružomberku Pedagogická fakulta KU v Ružomberku 2017 - súčasnosť
člen Akademického senátu KU v Ružomberku Katolícka univerzita v Ružomberku 2017-2019
Člen edičnej rady časopisu EduPort – Education Support. ISSN 2695-0936 (pôvodný názov časopisu Online Journal of Primary and Preschool Education. ISSN 2533-7106). Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelista Purkyně v Ústí nad Labem, Česká republika 2018 - súčasnosť
Člen redakčnej rady Predškolská výchova. ISSN 0032-7220 Vydavateľstvo REZILIENCIA, s.r.o., Hliník nad Hronom 2018- súčasnosť
Vedúca Katedry predškolskej a elementárnej pedagogiky Pedagogická fakulta KU v Ružomberku 2017 - súčasnosť

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
KPH v Grazi Graz, Rakúsko 8.- 13. 06. 2009 mobilita za účelom školenia v rámci LLP/Erasmus
Univerzite Debreceni Egyetem v Debrecene Debrecen, Maďarsko 30.11. – 5.12.2009 mobilita za účelom výučby v rámci LLP/Erasmus
Akademia im. Jana Dlugosza w Czestochowie Czestochowa, Poľsko 22.3.-26.3.2010, 4.4.-9.4.2011, 24.04.- 27.04.2017 mobilita pracovníka za účelom školenia a za účelom výučby v rámci LLP/Erasmus
Univerzite Debreceni Egyetem v Debrecene Debrecen, Maďarsko 2.9.2010 – 2.12.2010 vedecko-výskumný pobyt
Pedagogická fakulta Univerzita Palackého v Olomouci Olomouc, Česká republika 18.2.-25.2.2013 mobilita za účelom výučby v rámci LLP/Erasmus
Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelista Purkyně v Ústí nad Labem Ústí nad Labem, Česká republika 14.-16.11.2016, 18.-20.04.2018, 15. - 18.10.2018 mobilita AGMA, mobilita pracovníka za účelom výučby Erasmus
Pedagogická fakulta Univerzita Karlova v Prahe Praha, Česká republika 26.02.- 01.03.2018, 18.02. - 21.02.2019, 12.5. - 15.5.2019, 29.3.-31.3.2022 mobilita pracovníka za účelom výučby Erasmus, mobilita AGMA
Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelista Purkyně v Ústí nad Labem Ústí nad Labem, Česká republika 11.11.-14.11.2019, 30.11.-2.12.2021, 7.11.-11.11.2022, 4.- 8.3.2024 mobilita pracovníka za účelom výučby Erasmus+
Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostrave Ostrava, Česká republika 3.5.-5.5.2022 mobilita pracovníka za účelom výučby Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2024-10-02