Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
doc. PhDr. PaedDr. Miroslav Gejdoš, PhD.
Email:
miroslav.gejdos@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KPED - Katedra pedagogiky a psychológie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Gejdoš
I.2 - Meno
Miroslav
I.3 - Tituly
doc.PaedDr. PhDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1959
I.5 - Názov pracoviska
Katolícka univerzita, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská 1 , Ružomberok 034 01
I.7 - Pracovné zaradenie
Docent
I.8 - E-mailová adresa
miroslav.gejdos@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/ 0000-0003-2471-3024

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa, Pedagogická fakulta, Nitra
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
Pedagogika
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Vychovávateľ SOU textilné Stredná odborná škola Ružomberok 09/1978 – 12/1981
vychovávateľ Detský domov Ružomberok 01/1982 – 07/1985
športový inštruktor športový inštruktor SOU elektrotechnické Nižná, 08/1985 – 08/1986
vychovávateľ Detský domov Ružomberok 08/1986 – 08/2000
učiteľ ZŠ J. Hanulu Liptovské Sliače 09/1992 – 08/1995
stredoškolský učiteľ Gymnázium Ružomberok 09/1997 – 11/2015
asistent Pedagogická fakulta Katolícka univerzita v Ružomberku Pedagogická fakulta Katolícka univerzita v Ružomberku 09/2000 – 01/2001
odborný asistent odborný asistent Pedagogická fakulta Katolícka univerzita v Ružomberku 01/2001 – 05/2010
docent Pedagogická fakulta Katolícka univerzita v Ružomberku 6/2010 – doteraz

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Certifikát z absolvovaného štúdia Úvod do Harm Reduction – vzdelávanie lektorov: Kurz akreditovaný Ministerstvom školstva SR a podporený Open Society Foundation 2005

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Uvod do pedagogických vied Pedagogika bakalár 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Dejiny školstva a pedagogiky Pedagogika Bakalár 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Dejiny slovenského školstva a pedagogiky Pedagogika Bakalár 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogicka diagnostika Učiteľský základ Magister 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Filozofické a sociálne východiská edukačného procesu Predškolská a elementárna pedagogika Doktorandský PEP
Pedagogická propedeutika Učiteľský základ Bakalár 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k zaverečnej práci 1 Pedagogika Bakalár 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k záverečnej práci 2 Pedagogika Bakalár 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
37
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
39
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
4
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
93
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
25
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
10
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

GEJDOŠ, M.: (90% – Korčeková,A.: A Description of the interaction style of the teatcher on the educational results of pupils, EDU Catt, Milano. Italia. 2015. P.139. ISBN edizione cartacea: 978-88-6780.


GEJDOŠ, M.: (80%), Graham, L.: Using computer programs in teaching in secondary schools. Dublin: ISBCRTI, 2016, 81 s. ISBN 978-1-911406-16-

GEJDOŠ, M.: (80%), Gozdek, M.: Rola ojca w wychowaniu dziecka. PWSZ Chelm. Polska. s.86. 2017. ISBN 978-83-948811-0

GEJDOŠ,M.: (50%) – BOCHNOWSKA-WLOSTOWSKA K.: Values in Academic ducation. EDU Catt, Milano. Italia. 2018. P.97. ISBN edizione cartacea: 978-88-6780.

GEJDOŠ,M.: Cesty vzdelávania na Slovensku od osvietenstva po renesanciu. Ružomberok: Verbum. KU, 2016. počet strán 193. ISBN 978-80-561-0283-1

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

GEJDOŠ,M.: Explaining the Teacher's Personality in Interacting with Values and  Profession. International Journal of New Economics and Social Sciences No 1(7)2018© 2018 /Published by: Międzynarodowy Instytut Innowacji Nauka-Edukacja-Rozwój w Warszawie, Polska This is an open access article under the CCBY-NC license(http:/creativecommon.org/licenses/by-nc/4.0/). ISSN 2450-2146/ E-ISSN 2451-1064I1(7) 2018:p. 305-320. ERIH+



GEJDOŠ,M.: Global Education as a new concept ot the laerning process. No 2(10)2019 International Journal of New Economics and Social Sciences. /Published by: Międzynarodowy Instytut Innowacji Nauka-Edukacja-Rozwój w Warszawie, Polska This is an open access article under the CCBY-NC license(http:/creativecommon.org/licenses/by-nc/4.0/). ISSN 2450-2146/ E-ISSN 2451-1064 I1(7) 2019:p. 285-294. ERIH+

GEJDOŠ,M.: Modern trends in Education. No 2(10)2019 International Journal of New Economics and Social Sciences. /Published by: Międzynarodowy Instytut Innowacji Nauka-Edukacja-Rozwój w Warszawie, Polska This is an open access article under the CCBY-NC license(http:/creativecommon.org/licenses/by-nc/4.0/). ISSN 2450-2146/ E-ISSN 2451-1064 I1(7) 2019:p. 223-233. ERIH+

GEJDOŠ,M.: DEVINES OF THE TEACHING INSTITUTE IN LEVICE. No 2(8)2018 International Journal of New Economics and Social Sciences. /Published by: Międzynarodowy Instytut Innowacji Nauka-Edukacja-Rozwój w Warszawie, Polska This is an open access article under the CCBY-NC license(http:/creativecommon.org/licenses/by-nc/4.0/). ISSN 2450-2146/ E-ISSN 2451-1064I1(7) 2018:p. 441-455. ERIH+

GEJDOŠ,M.: EXPLANATION OF THE TURNING OF SPINOZA IN THE OPERA OF ETHICS. No 2(8)2018 International Journal of New Economics and Social Sciences. /Published by: Międzynarodowy Instytut Innowacji Nauka-Edukacja-Rozwój w Warszawie, Polska This is an open access article under the CCBY-NC license(http:/creativecommon.org/licenses/by-nc/4.0/). ISSN 2450-2146/ E-ISSN 2451-1064I1(7) 2018:p. 383-393. ERIH+

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

.E-learningové vzdelávacie moduly k problematike včasnej starostlivosti o rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom.; 004KU-4/2018; 2016-2018; Spoluriešiteľ; Pedagogická fakulta, Katolícka univerzita; The John Paul II Catholic University of Lublin, Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Olomouc, Česká republika; doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD.

          Spoluriešiteľ: doc.PaedDr.PhDr.Miroslav Gejdoš,PhD.

.

Devalvačné prejavy žiakov voči učiteľom - prejavy, príčiny, prevencia.; 007KU-4/2017;

Pedagogická fakulta, Katolícka univerzita; prof. PhDr. Erich Petlák, CSc.

    Spoluriešiteľ; doc.PaedDr.PhDr.Miroslav Gejdoš,PhD.

 

Progresívne prvky v materiáloch prvého Učiteľského ústavu na území Slovenska a ich aplikácia pre pedagogiku a odborové didaktiky 21. storočia; KEGA 017 KU -4/2014; 2014-2016; Gejdoš, Miroslav, doc., PhDr., PeadDr., PhD.; Univerzita Palackého v Olomouci, Přírodovědecká fakulta, KAG-oddělení didaktiky matematiky; University of Szeged, Gyula Juhász Faculty of Education, Hungarian Academy of Sciences; Universitá Cattólica del Sacro Cuore, Facoltà di SCIENZE DELLA FORMAZIONE Sede di Milano Dipartimento di Pedagogia; Politechnika Koszalińska Wydział Elektroniki i Informatyki Katedra Pedagogiki; Pedagogická fakulta Katolícka univerzita Ružomberok; Zodpovedný riešiteľ;

 Zaverečný projekt KEGA - ukončený, hodnotený a navrhnutý "excelentný"

 

     Riešiteľ; doc.PaedDr.PhDr.Miroslav Gejdoš,PhD.

Inowacyjny model pomocy prawno-psychologiczno-pedagogiczny przeciwdzialnia przemocy. POWR.04.03.00-00-0073/18. 2019-2021. Polsko-Slowacki.

Obszar realizacji projektu:Cała Polska. Powszechna Wyższa Szkoła Humanistyczna ,,Pomerania“ Chojnice. Pedagogická fakulta Katolícka univerzita Ružomberok;

 

      Riešiteľ; doc.PaedDr.PhDr.Miroslav Gejdoš,PhD.

Profesjonilizacja Psychologiczna Kadry Nauczycielskej realizowanym w ramach Programu Erazmu +. KA 202. 2020-2021. Polsko-Slowacki. Obszar realizacji projektu:

Stowarzyczenie Instytut pamieci i Dziedzictwa Krejowego. Lublin. Polsko.

 

Polsko. Cyprus, Slovensko

     

       Riešiteľ; doc.PaedDr.PhDr.Miroslav Gejdoš,PhD.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
1. Letter pf Award – CEEPUS Mobility Grant issued by: National CEEPUS Office (NCO) of Hungary. The NCO indicated above herewith awards a 1 months (in words: one months) CEEPUS mo-bility grant at Szent István University, Szent University Fakuclty of Education within the fra-mework of: Szent University Fakuclty of Education within the framework from: 29.05.2013 to: 21. 06. 2013
Prednášky . Masarykova univerzita, Pedagogicka fakulta, na Poríčí 5, Brno, Czech Republik Od 27/3/2009 do 01/04/2009/
Prednášky Pedagogicka fakulta, v Ostravě Dvořákova 7, 701 03 OSTRAVA 1, Czech Republic Od 27/03/2006 do 02/04/2006
prednášky 1. Univerzita Karlova, Pedagigicka fakulta, Praha Od 10/03/2020 do 13/03/2020
Prednášky Univerzita Karlova, Pedagigicka fakulta, Praha Od 27/9/2021 do 30/9/2021

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Členstvo vo vedeckých výboroch konferencií (resp. vedecký garant)

 

  • Pracovné stretnutie pedagógov I. stupňa ZŠ žilinského samosprávneho kraja, realizujúcich slovné hodnotenie žiakov: Slovné hodnotenie – stav, problémy a východiská, organizované Katedrou pedagogiky a psychológie PdF KU v Ružomberku, 08.02.2005.
  • Medzinárodná vedecká pedagogická konferencia: Výchova k hodnotám v škole a v rodine, organizovaná Ústavom pedagogických vied Pedagogickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku, konanej 24.05.2005.
  • Medzinárodná vedecká konferencia: Problematika sociálno-patologických javov v školskom prostredí - stav, prevencia, riešenie, organizovaná Katedrou pedagogiky KU.2010.
  • Tradition and inovation in education of modern teachers generation. PF KU. Levoča. 2011.Edukácia wczesnoszkonan w zmieniajacj sie rzeczywistosci.Chelm.2011.
  • III.Miedzynarodowe sympozium naukowe. Demokratyczne sciezki edukacji. Plock.Polsko. 27.5.2014
  • Medzinárodná Konferencja Naukowa, Szkola Rycerska jako szczegolne osiagniecie polskiego Oswiecenia w 250 rocznice powstania. Chelm. Polsko22.5.2015
  • Vedecký seminár z dejín školstva v rámci projektu KEGA 017KU-4/2015.9.6.2015
  • Výchova a vzdelávaní v poutech totalitárního myšlení a systému. TU v Liberci. 1.-3.6.2015.
  • Sociální pedagogika ve svetle spoločeského, institucionálního ohrožení. IMS Brno. 14.4.2015.
  • Interesariusze Pomocy Spolecznej. UP Krakow. 16.4.2015.
  • Przestrzenie kultury i edukacji wizualnej. Politechnika Lubelska.Lublin. 22.8.2014.
  • Sociálno-pedagogické dialógy. PF KU v Ružomberku. 2015,
  • eddzynarodowa konferencja WSGE. Jozefow. Zmienne konteksty edukacji a wyzwania strategii Europa 2020. 21.04.2015
  • Medzynarodowa konferencja Naukowa. Nauczyciel w systemie edukacji - obszary stagnacji i pespekttywy rozwoju. SW Plock. 14.8.2015
  • Medzynarodowa konferencja Naukowa. Praca czlowieka jako kategoria edukacyjna. 7.5.2015.
  • Medzinárodná konferencia. Koncipovanie osobnosti človeka v dialóch výchovy. 11.3.2015.

 


Dátum poslednej aktualizácie
2022-03-17