Meno:
|
PaedDr. Monika Homolová, PhD. | |
Email:
|
monika.homolova@ku.sk | |
Homepage:
|
https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-specialnej-pedag | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KSPED
-
Katedra špeciálnej pedagogiky
|
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2014 | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy / učiteľstvo akademických predmetov geografia a výtvarné umenie |
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2017 | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy / Predškolská a elementárna pedagogika |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2019 | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy / Primárne vzdelávanie |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2024 | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy / Predškolská a elementárna pedagogika |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Vysokoškolský učiteľ, odborný asistent | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2024- trvá |
Učiteľka primárneho vzdelávania | Súkromná základná škola Ružomberok | 2019-2021 |
Vychovávateľka ŠKD | Základná škola s MŠ Ľubochňa | 2013-2021 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Základný kurz Sfumato – (splývavé čítanie) alebo čítanie pre všetky deti | ABC SFUMATO s.r.o. Sfumato ® (Splývavé čtení ®) | 2019 |
Základný kurz Hejného vyučovacej metódy pre 1. stupeň ZŠ | Spoločnosť Indícia, s.r.o | 2019 |
Základný kurz Písmo Comenia Sript | Spoločnosť Indícia, s.r.o | 2020 |
Základný kurz Hejného vyučovacej metódy pre učiteľov materských škôl | Spoločnosť Indícia, s.r.o | 2021 |
Certifikovaný kurz Muzikoterapia a špecifické poruchy učení | Academia alternativa, Olomouc | 2021 |
Štúdium špeciálnej pedagogiky pre pedagogických zamestnancov v školách a školských zariadeniach pre deti a žiakov so zdravotným znevýhodnením | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2021 |
Rigorózne konanie a rigorózna skúške v študijnom programe: Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2023 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Inkluzívna pedagogika | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Inkluzívne prístupy v školskej edukácii | Primárne vzdelávanie, učiteľstvo predmetov v kombinácii, jednoodborové študijné programy na PF KU | II. | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Zimný výcvikový kurz | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | I. | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Škola v prírode 1 | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | II. | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Špeciálna didaktika vzdelávacej oblasti Matematika a práca s informáciami | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | II. | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Špeciálna didaktika vzdelávacej oblasti Zdravie a pohyb | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | II. | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Letný výcvikový kurz | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | I. | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Špeciálna hudobná výchova a muzikoterapia | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | I. | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Špeciálnopedagogická prax 1 | Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých | I. | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako časť učebnice alebo skripta (P1)
HOMOLOVÁ, M. 2024. Pracovné vyučovanie v inkluzivnej triede. In: KUČERKA, D., KOVÁČOVÁ, B.a MRÁZEK, M. 2024. Pracovné vyučovanie a technika na základných školách. Vybrané kapitoly. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2024. s. 274- 291. ISBN 978-80-244-6424-4, 978-80-244-6425-1.
Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu (V3)
HOMOLOVÁ, M. 2022. Preventívne aktivity v materských školách. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2022, 21 (3), s. 50-58. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.3.50-58
HOMOLOVÁ, M. 2022. Preventive Strategies and Programs as a Way to Eliminate Social Aggression of Preschool Children. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2022, 21 (2), s. 52-59. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.2.52-59
HOMOLOVÁ, M. 2023. The STEM Concept in the Education of Students with Special Needs = Koncept STEM vo vzdelávaní žiakov so špeciálnymi potrebami. In: Disputationes scientificae : Universitatis Catholicae in Ružomberok. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1335-9185. – Roč. 23, č. 3 (2023), s. 26-35 DOI 10.54937/dspt.2023.23.3.26-35
HOMOLOVÁ, M. 2024. Eliminovanie nežiadúceho správania žiakov voči učiteľovi. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024, 23 (1), s. 74-79. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.1.74-79
MAGOVÁ, M. HOMOLOVÁ, M. 2024. Personálne zabezpečenie školy v kontexte inkluzívneho vzdelávania žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia. In: tudia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024, Roč. 23, č. 2 (2024) s. 162-169. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.2.162-169
TOMČÍKOVÁ, I., HOMOLOVÁ, M. 2024. Poznávanie miestnej krajiny prostredníctvomintegrovaného tematického vyučovania In: Disputationes scientificae : Universitatis Catholicae in Ružomberok. – [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, . – ISSN 1335-9185. – Roč. 24, č. 2 (2024), s. 35-42 DOI: 10.54937/dspt.2024.24.2.35-42
HOMOLOVÁ, M. 2023. The effect of the intervention program on the social relations of students in a heterogeneous group In: MMK 2023 : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference /– 1. vyd. – Roč. 14. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení, 2023. – ISBN 978-80-87952-39-9, s. 833-838
HOMOLOVÁ, M. 2023. Vnímanie agresívneho správania predškolského veku z pohľadu zahraničných výskumov In: JABLONSKÝ, T., EMMEROVÁ, I. 2023. Zborník doktorandov predškolskej a elementárnej pedagogiky : aktuálne problémy, výskumné zistenia / – 1. vyd. – Verbum - Ružomberok, 2023. – ISBN 978-80-561-1063-8, s. 17-28
HOMOLOVÁ, M. 2023. Eliminácia nevhodného správania žiaka so špeciálnymi výchovno - vzdelávacími potrebami prostredníctvom intervenčného programu = Elimination of inappropriate behaviour of a pupil with special educational needs through an intervention programme In: MAGOVÁ, M., KOVÁČOVÁ, B., 2023. Podpora osôb so zdravotným znevýhodnením v poradenskom systéme
HOMOLOVÁ, M. 2023. Pregraduálna príprava študentov špeciálnej pedagogiky na hudobno-pohybové hry detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. In: KOVÁČOVÁ, B., VALACHOVÁ, D. HOMOLOVÁ, B. 2023. Expresivita v (art)terapii IV. 1. vyd. – Ružomberok (Verbum – Ružomberok. 2023. – ISBN (elektronické) 978-80-561-1028-7, s. 116-129
HOMOLOVÁ, M. 2023. Pohybová aktivita pri poznávaní regiónu v príprave učiteľa prírodovedného vzdelávania In: ŠIŠKA, Ľ (Ed.) 2023. Aktuálne problémy telesnej výchovy a športu XII. Verbum - Ružomberok. 2023. ISBN 978-80-561-1088-1
HOMOLOVÁ, M.2024. Pregraduálna príprava študentov špeciálnej pedagogiky na hodiny pracovného vyučovania v špeciálnej škole = Pregraduate preparation of special pedagogy students for on-site teaching hours in a special school In: KOVÁČOVÁ, B., KUČERKA, D., HOMOLOVÁ, M. 2024. Práca v živote človeka: vo výchove, vzdelávaní a v terapii I. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024. – 201 s. – ISBN 978-80-561-1113-0
HOMOLOVÁ, M. 2019. Metóda Whole brain teaching v primárnom vzdelávaní ; In: DUCHOVIČOVÁ, J., HOŠOVÁ, D. 2019. Inovatívne trendy v odborových didaktikách: Prepojenie teórie a praxe výučbových stratégií kritického a tvorivého myslenia. 2019. Univerzita Konštantína filozofa, Pedagogická fakulta, Nitra. s. 40-48. ISBN 978-80-558-1408-7
Projekt KEGA 013KU-4/2019 E-learningové vzdelávacie moduly k problematike včasnej starostlivosti o rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom - členka riešiteľského kolektívu.
Projekt KEGA 001KU-4/2023 Stelesnená skúsenosť s využitím art action II. - proti stagnácii v dospelosti a seniorskom veku - členka riešiteľského kolektívu.
Projekt KEGA 007KU-4/2024 Tímový prístup k vzdelávaniu dieťaťa s dyspraxiou v predškolskom veku: od identifikácie ťažkostí k úspešnej inklúzii - členka riešiteľského kolektívu.
Projekt 001KU-2-1-2023 Rozvoj interkulturality a integrácie zahraničných študentov a výskumníkov na Katolíckej univerzite v Ružomberku - členka riešiteľského kolektívu.