Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PaedDr. Monika Homolová, PhD.
Email:
monika.homolova@ku.sk
Homepage:
https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-specialnej-pedag
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KSPED - Katedra špeciálnej pedagogiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Homolová
I.2 - Meno
Monika
I.3 - Tituly
PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1990
I.5 - Názov pracoviska
Katedra špeciálnej pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Pedagogická fakulta KU, Hrabovská cesta 1A, Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
vysokoškolský učiteľ, odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
monika.homolova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
38. učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0009-0009-2313-4419

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2014 38. učiteľstvo a pedagogické vedy / učiteľstvo akademických predmetov geografia a výtvarné umenie
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2017 38. učiteľstvo a pedagogické vedy / Predškolská a elementárna pedagogika
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2019 38. učiteľstvo a pedagogické vedy / Primárne vzdelávanie
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2024 38. učiteľstvo a pedagogické vedy / Predškolská a elementárna pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Vysokoškolský učiteľ, odborný asistent Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2024- trvá
Učiteľka primárneho vzdelávania Súkromná základná škola Ružomberok 2019-2021
Vychovávateľka ŠKD Základná škola s MŠ Ľubochňa 2013-2021

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Základný kurz Sfumato – (splývavé čítanie) alebo čítanie pre všetky deti ABC SFUMATO s.r.o. Sfumato ® (Splývavé čtení ®) 2019
Základný kurz Hejného vyučovacej metódy pre 1. stupeň ZŠ Spoločnosť Indícia, s.r.o 2019
Základný kurz Písmo Comenia Sript Spoločnosť Indícia, s.r.o 2020
Základný kurz Hejného vyučovacej metódy pre učiteľov materských škôl Spoločnosť Indícia, s.r.o 2021
Certifikovaný kurz Muzikoterapia a špecifické poruchy učení Academia alternativa, Olomouc 2021
Štúdium špeciálnej pedagogiky pre pedagogických zamestnancov v školách a školských zariadeniach pre deti a žiakov so zdravotným znevýhodnením Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2021
Rigorózne konanie a rigorózna skúške v študijnom programe: Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Inkluzívna pedagogika Predškolská a elementárna pedagogika I. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Inkluzívne prístupy v školskej edukácii Primárne vzdelávanie, učiteľstvo predmetov v kombinácii, jednoodborové študijné programy na PF KU II. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Zimný výcvikový kurz Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých I. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Škola v prírode 1 Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých II. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálna didaktika vzdelávacej oblasti Matematika a práca s informáciami Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých II. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálna didaktika vzdelávacej oblasti Zdravie a pohyb Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých II. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Letný výcvikový kurz Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých I. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálna hudobná výchova a muzikoterapia Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých I. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálnopedagogická prax 1 Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých I. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
13
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
9
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
105
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
91
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako časť učebnice alebo skripta (P1)

HOMOLOVÁ, M. 2024. Pracovné vyučovanie v inkluzivnej triede. In: KUČERKA, D., KOVÁČOVÁ, B.a MRÁZEK, M. 2024.  Pracovné vyučovanie a technika na základných školách. Vybrané kapitoly. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2024. s. 274- 291. ISBN 978-80-244-6424-4, 978-80-244-6425-1. 


Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu (V3)

HOMOLOVÁ, M. 2022. Preventívne aktivity v materských školách. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2022, 21 (3), s. 50-58. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.3.50-58

HOMOLOVÁ, M. 2022. Preventive Strategies and Programs as a Way to Eliminate Social Aggression of Preschool Children. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2022, 21 (2), s. 52-59. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.2.52-59

HOMOLOVÁ, M. 2023.  The STEM Concept in the Education of Students with Special Needs = Koncept STEM vo vzdelávaní žiakov so špeciálnymi potrebami. In: Disputationes scientificae : Universitatis Catholicae in Ružomberok. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1335-9185. – Roč. 23, č. 3 (2023), s. 26-35 DOI 10.54937/dspt.2023.23.3.26-35

HOMOLOVÁ, M. 2024. Eliminovanie nežiadúceho správania žiakov voči učiteľovi. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024, 23 (1), s. 74-79. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.1.74-79

 MAGOVÁ, M. HOMOLOVÁ, M. 2024. Personálne zabezpečenie školy v kontexte inkluzívneho vzdelávania žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia. In: tudia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024, Roč. 23, č. 2 (2024)  s. 162-169. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.2.162-169

TOMČÍKOVÁ, I., HOMOLOVÁ, M. 2024. Poznávanie miestnej krajiny prostredníctvomintegrovaného tematického vyučovania In: Disputationes scientificae : Universitatis Catholicae in Ružomberok.[online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, . – ISSN 1335-9185. – Roč. 24, č. 2 (2024), s. 35-42 DOI: 10.54937/dspt.2024.24.2.35-42

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

HOMOLOVÁ, M. 2023. The effect of the intervention program on the social relations of students in a heterogeneous group In:  MMK 2023 : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference /– 1. vyd. – Roč. 14. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení, 2023. – ISBN 978-80-87952-39-9, s. 833-838 

HOMOLOVÁ, M. 2023. Vnímanie agresívneho správania predškolského veku z pohľadu zahraničných výskumov  In: JABLONSKÝ, T., EMMEROVÁ, I. 2023. Zborník doktorandov predškolskej a elementárnej pedagogiky : aktuálne problémy, výskumné zistenia / – 1. vyd. – Verbum - Ružomberok, 2023. – ISBN 978-80-561-1063-8, s. 17-28

HOMOLOVÁ, M. 2023. Eliminácia nevhodného správania žiaka so špeciálnymi výchovno - vzdelávacími potrebami prostredníctvom intervenčného programu = Elimination of inappropriate behaviour of a pupil with special educational needs through an intervention programme In: MAGOVÁ, M., KOVÁČOVÁ, B., 2023. Podpora osôb so zdravotným znevýhodnením v poradenskom systéme

HOMOLOVÁ, M. 2023.  Pregraduálna príprava študentov špeciálnej pedagogiky na hudobno-pohybové hry detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. In: KOVÁČOVÁ, B., VALACHOVÁ, D. HOMOLOVÁ, B. 2023. Expresivita v (art)terapii IV. 1. vyd. – Ružomberok (Verbum – Ružomberok. 2023. – ISBN (elektronické) 978-80-561-1028-7, s. 116-129

HOMOLOVÁ, M. 2023. Pohybová aktivita pri poznávaní regiónu v príprave učiteľa prírodovedného vzdelávania In: ŠIŠKA, Ľ (Ed.) 2023. Aktuálne problémy telesnej výchovy a športu XII. Verbum - Ružomberok. 2023. ISBN 978-80-561-1088-1

HOMOLOVÁ, M.2024. Pregraduálna príprava študentov špeciálnej pedagogiky na hodiny pracovného vyučovania v špeciálnej škole = Pregraduate preparation of special pedagogy students for on-site teaching hours in a special school In: KOVÁČOVÁ, B.,  KUČERKA, D., HOMOLOVÁ, M. 2024.  Práca v živote človeka: vo výchove, vzdelávaní a v terapii I. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024. – 201 s. – ISBN 978-80-561-1113-0

 


VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

HOMOLOVÁ, M. 2019. Metóda Whole brain teaching v primárnom vzdelávaní ; In: DUCHOVIČOVÁ, J., HOŠOVÁ, D. 2019. Inovatívne trendy v odborových didaktikách: Prepojenie teórie a praxe výučbových stratégií kritického a tvorivého myslenia. 2019. Univerzita Konštantína filozofa, Pedagogická fakulta, Nitra. s. 40-48. ISBN 978-80-558-1408-7   

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Projekt KEGA 013KU-4/2019 E-learningové vzdelávacie moduly k problematike včasnej starostlivosti o rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom - členka riešiteľského kolektívu.

Projekt KEGA 001KU-4/2023 Stelesnená skúsenosť s využitím art action II. - proti stagnácii v dospelosti a seniorskom veku - členka riešiteľského kolektívu.

Projekt KEGA 007KU-4/2024 Tímový prístup k vzdelávaniu dieťaťa s dyspraxiou v predškolskom veku: od identifikácie ťažkostí k úspešnej inklúzii - členka riešiteľského kolektívu.

Projekt 001KU-2-1-2023 Rozvoj interkulturality a integrácie zahraničných študentov a výskumníkov na Katolíckej univerzite v Ružomberku - členka riešiteľského kolektívu.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-03