|
Meno:
|
Ing. Renata Bellová, PhD. | |
|
Email:
|
renata.bellova@ku.sk | |
|
Homepage:
|
http:// | |
|
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
|
Pracovisko:
|
KCH
-
Katedra chémie
|
| II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
|---|---|---|
| FCHPT STU v Bratislave | 1992 | Procesy a zariadenia chemických a potravinárskych výrob |
| II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
|---|---|---|
| AOS M.R. Štefánika v Liptovskom Mikuláši | 2004 | Teória vyučovania odborných predmetov |
| III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
|---|---|---|
| vysokoškolský učiteľ, odborný asistent | AOS M.R. Štefánika v Liptovskom Mikuláši | 1994-2004 |
| vysokoškolský učiteľ, odborný asistent | PF KU v Ružomberku | 2004 - 2022 |
| vysokoškolský učiteľ, docent | PF KU v Ružomberku | 2022 - |
| IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
|---|---|---|
| Certificatte of attendance Englisch language course | Katolícka univerzita v Ružomberku | 2017 |
| Certifikát - Oficiálny učiteľ Planéty vedomostí | Agemsoft, a.s. Bratislava | 2011 |
| Certificacate – Ulca pathway to excellent schools of project Upgrade with Learner-centred Approach (project 2020-1-SK01-KA203-078306) | Katolícka univerzita v Ružomberku | 2022 |
| Certiikát Microsoft excel „Zo začiatočníka na pokročilého“ 2013 | Akadémia ozbrojených síl gen. M. R. Štefánika, Liptovský Mikuláš | 2013 |
| V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Fyzikálna chémia | učitelstvo chémie v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Analytická chémia | učitelstvo chémie v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Teória chemickej väzby | učitelstvo chémie v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
| V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Chemické výpočty 1 | učitelstvo chémie v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Chemické výpočty 2 | učitelstvo chémie v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Didaktika odborných predmetov | doplňujúce pedagogické štúdium - celoživotné vzdelávanie | Učiteľstvo a pedagogické vedy | |
| Základy didaktiky chémie | učitelstvo chémie v kombinácii | I. | |
| IKT v chémii | učitelstvo chémie v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Prax náčuvová | učitelstvo chémie v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Bellová, R. (100%): Zvyšovanie efektívnosti vyučovania chémie u žiakov základných a stredných škôl. (monografia) Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2009, 96 strán, ISBN 978-80-8084-443-12009, 96s. Ohlasy (12)
Bellová, R. (100%): Kapitoly zo všeobecnej didaktiky chémie. Verbum – Katolícka univerzita, Ružomberok, 190 strán, 2010 ISBN 978-80-8084-557-5str. 190, 2010 Ohlasy (4)
Bellová, R. (50 %), Melicherčíková, D., Tomčík, P.: Possible reasons for low scientific literacy of Slovak students in some natural science subjects. In: Research in Science & Technological Education 36, 2018, 226-242. Ohlasy (41)
BELLOVÁ, R. (60 %), Melicherčíková, D., Tomčík, P.: Calculation of conditional equilibrium in serial multiple precipitation of metal sulfides with hydrogen sulfide stream generated from sodium sulfide: a didactic tool for chemistry teaching. Quimica Nova, 39 (6), 765-769, 2016. Ohlasy (5)
Bellová R. (50 %), Melicherčíková D., Tomčík P.: Approximate Relations in pH Calculations for Aqueous Solutions of Extremely Weak Acids: A Topic for Problem-Based Learning. Journal of Chemical Education 95, 1548-1553, 2018 Ohlasy (10)
Bellová, R. (60%), Balážová, M., Tomčík, P.: Are attitudes towards science and technology related to critical areas in science education? Research in Science & Technological Education, 41, 1117-1132 (2023). Ohlasy (18)
Bellová, R. (51%), Blahútová, D., Culková, E., Kubatka, P., Tomčík, P.: Determination of Total Phenolic and Flavonoid Content in Small Berries – a Demonstration of the Active Learning Approach. American Biology Teacher 83 (9), 579-583 (2021).
Bellová, R. (50 %), Melicherčíková, D., Tomčík, P.: Possible reasons for low scientific literacy of Slovak students in some natural science subjects. In: Research in Science & Technological Education 36, 2018, 226-242. Ohlasy (85)
Bellová, R. (18%), Melicherčíková, D., Tomčík, P., Culková, E., Durdiak, J., Kurucz,J.: Anorganická a bioanorganická chémia pre učiteľov, Verbum – Katolícka univerzita v Ružomberku, 2019, 300 strán, ISBN 978-80-561-0664-8
Bellová R. (50 %), Melicherčíková D., Tomčík P.: Approximate Relations in pH Calculations for Aqueous Solutions of Extremely Weak Acids: A Topic for Problem-Based Learning. Journal of Chemical Education 95, 1548-1553, 2018 Ohlasy (10)
2020 - 2023 Projekt ITMS 312011AKK9 Kto vie, nech učí. Operačný program Ľudské zdroje. Cieľom projektu je účinnejšie prepojenie teoretického vzdelávania a praktického vzdelávania u budúcich učiteľov - študentov pedagogickej fakulty.
2021-2024 Digitalizácia chemických experimentov pre zlepšenie kvality a podporu výučby chémie na stredných školách Erazmus+ KA220-VET (2021-1-SK01-KA220-VET-000027995)
| VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
|---|---|---|
| člen AS PF KU v Ružomberku (tajomník) | PF KU v Ružomberku | 2017- |
| člen správnej rady ZUCH (podpredseda) | Združenie učiteľov chémie o.z. Min. vnútra SR | 2018- |
| metodik pedagogickej praxe | PF KU v Ružomberku | 2004- |
| študijný poradca na katedre chémie | PF KU vRužomberku | 2021- |
| VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
|---|---|---|---|
| University of Ostrava, Faculty of Science, CZ | 30. dubna 22, 701 03 Ostrava | 22.3.2021 - 24.3.2021 | edukatívne spracovanie článku zo spoločných výskumov |
Vedenie záverečných prác celoživotného vzdelávania DPŠ (13)
Vedenie a oponovanie atestačných prác pre učiteľov chémie v rámci celoživotného vzdelávania (51)