Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Silvia Kaščáková, PhD.
Email:
silvia.kascakova@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KPEP - Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Kaščáková
I.2 - Meno
Silvia
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1976
I.5 - Názov pracoviska
Katolícka univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Katolícka univerzita, Hrabovská cesta 1, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
silvia.kascakova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
predškolská a elementárna pedagogika
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0009-0001-8989-4981

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
grafik - kreslička West Grafika Slovakia s. r. o., Prešov 1994 –1997
Vychovávateľka a učiteľka všeobecnovzdelávacích predmetov II. stupeň výtvarná výchova Základná škola a Gymnázium sv. Mikuláša Prešov 1997 – 2003
Učiteľka všeobecnovzdelávacích predmetov II. stupeň slovenský jazyk a literatúra, výtvarná výchova ZŠ s MŠ I. Bukovčana 3, 842 08 Bratislava 2004 – 2006
Učiteľka všeobecnovzdelávacích predmetov II. stupeň ZŠ slovenský jazyk a literatúra, hudobná výchova, výtvarná výchova ZŠ Jána de La Salle, Detvianska 24, 831 06 Bratislava 2007 – 2010
Odborná asistentka v odbore predškolskej a elementárnej pedagogiky Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2013 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Letného kurzu poľského jazyka vo Varšave v Poľskej republike (04.-24.07.2011) Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Wydział Nauk Humanistycznych. (SAIA) 2011
Mobilita doktoranda - študijný pobyt (17.10.-31.11.2011) Masarykova univerzita v Brne, Pedagogická fakulta, Katedra českej literatúry 2011
Mobilita doktoranda - študijný pobyt (16. - 22.10.2012) Karlova univerzita Praha, Pedagogická fakulta, Katedra českej literatúry 2012
Kurz poľského jazyka V rámci projektu "Podpora profesionálneho rastu doktorandov a skvalitnenie podmienok doktorandského štúdia na Pedagogickej fakulte KU 2010-2013" 2013

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Teória a prax jazykovej výchovy Predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Teória a prax literárnej výchovy Predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
9
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
14
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
33
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
20
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Slovenský jazyk a literatúra v primárnom vzdelávaní 1 Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie I.+II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Teória a prax jazykovej výchovy 3 (Syntax) Predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Kreatívne písanie (skupina 10) Predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Tvorivá dramatika Predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Teória a prax slovenského jazyka Predškolská a elementárna pedagogika i. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
120
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
72
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
31
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAA KAŠČÁKOVÁ Silvia, JABLONSKÝ Tomáš: Didaktika symbolu a metafory z pohledu poezie v náboženské výchově. 1. vyd. České Budějovice : Sdružení sv. Jana Neumana pri Biskupství českobudějovickém ve spolupráci s Katedrou pedagogiky Teologické fakulty, 2014. 209 s. ISBN 978-80-86074-31-3.

ADF KAŠČÁKOVÁ Silvia: Kniha ako podpora pri probléme s agresívnym správaním. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. ISSN 1336-2232. Roč. 19, č. 2, 2020, s. 121-129. 

AEC KAŠČÁKOVÁ Silvia: Z literatúry pre deti a mládež na Slovensku po roku 2015. In: Výzvy současnosti: nová témata české a slovenské literatury (2000 - 2017). 1. vyd. Brno : Sojnek Jan - Galium, 2019. ISBN 978-80-88296-05-8, s. 57-63.

AEC KAŠČÁKOVÁ Silvia: Výchovné využitie literárneho textu v primárnom vzdelávaní. In: Edukacja wychowanie odpowiedzialność : z teorii i praktyki pedagogicznej. Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2013. ISBN 978-83-7583-409-3, S. 143-148.

AEC KAŠČÁKOVÁ Silvia: Symbol and metaphor in the Bible and in literature. In: Theory of the religious and art education in contemporary research : studies of the doctoral students from the Faculty of Education at the Catholic University in Ružomberok. Milano : EDUCatt, 2013. ISBN 978-88-6780-059-9, P. 23-40.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ADF KAŠČÁKOVÁ Silvia: Kniha ako podpora pri probléme s agresívnym správaním. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. ISSN 1336-2232. Roč. 19, č. 2, 2020, s. 121-129. 

AEC KAŠČÁKOVÁ Silvia: Z literatúry pre deti a mládež na Slovensku po roku 2015. In: Výzvy současnosti: nová témata české a slovenské literatury (2000 - 2017). 1. vyd. Brno : Sojnek Jan - Galium, 2019. ISBN 978-80-88296-05-8, s. 57-63.

AED Kaščáková Silvia: Expresivita v ranej biblioterapii. In: Expresivita v (art)terapii III : zborník. 1. vyd. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2020. ISBN 978-80-223-5021-1, s. 179-191.

AFD KAŠČÁKOVÁ Silvia: Priestor na literárne umenie. In: CREA-AE 2020 : kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne – umelecké vzdelávanie : zborník z elektronickej vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. 1. vyd. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2020. ISBN 978-80-223-5011-2, s. 103-111.

ACB KAŠČÁKOVÁ Silvia, KOVÁČOVÁ Barbora: Edukačný a terapeutický potenciál knihy vo včasnej starostlivosti. Ružomberok : In: Terapie a terapeutické koncepty vo včasnej starostlivosti, Ružomberok: Verbum, Vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2020. 

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AFD KAŠČÁKOVÁ Silvia: Píšťalkár a dievčatko so zápalkami - premeny v prózach Erika Jakuba Grocha. In: Fenomén premeny v umení pre deti a mládež : zborník príspevkov z vedeckej konferencie, ktorá sa konala v dňoch 13. - 14. októbra 2011 na Pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2011. ISBN 978-80-555-0490-2, s. 194-200.                                                                                      [2] JUHÁSOVÁ Jana: Medzi izolovaným a fenomenalizujúcim subjektom : Melanchólia ako estetická kvalita v (spirituálnej) poézii Erika Jakuba Grocha. In: World Literature Studies. ISSN 1337-9275. ISSN 1337-9690. – Roč. 12, č. 3 (2020), s. 40-53.

EDI KAŠČÁKOVÁ Silvia: Tragédia nepochopenej detskej duše introverta : Kniha Anna Höglundová: O tomto sa človek rozpráva len s králikmi. In: Týždeň. ISSN 1336-5932. – ISSN (online) 1336-653X. Roč. 15, č. 16 (2018), s. 1-1.                                                                                          [2] JUHÁSOVÁ Jana: Medzi izolovaným a fenomenalizujúcim subjektom : Melanchólia ako estetická kvalita v (spirituálnej) poézii Erika Jakuba Grocha. In: World Literature Studies. ISSN 1337-9275. ISSN 1337-9690. – Roč. 12, č. 3 (2020), s. 40-53.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VEGA 1/0523/18 Lexikón slovenskej literatúry a kultúry 1989 ­ 2015 (autori, diela, procesy a intermediálne presahy). Obdobie trvania projektu 2018 – 2021. Hlavné riešiteľské pracovisko Filozofická fakulta, Prešovská univerzita v Prešove. Zodpovedný riešiteľ za FF PU Ján Gavura. Projekt sa zameriava na výskum slovenskej literatúry, umenia a kultúry v období rokov 1989 – 2015, ako poslednej etape vyčleniteľnej v historickej, kultúrnej a politickej periodizácii Slovenska. Projekt svojím súhrnným charakterom prináša syntézu poznatkov formou referenčného lexikónu najvýznamnejších spisovateľov, diel, udalostí, inštitúcií a procesov počas posledných 25 rokov. V centre výskumu je slovenská literatúra, ktorá je najkomplexnejšou (počtom aj významom) umeleckou a spoločenskou reflexiou situácie na Slovensku v zlomových obdobiach: po zmene spoločenského zriadenia, v čase transformácie a aj po napojení na hlavné ideové a kultúrne prúdy v rámci Európy. Okrem literatúry sa skúmajú aj tie umelecké prejavy, ktoré do literatúry zasahujú a obohacujú ju o nové intermediálne presahy, ktoré si vyžadujú nový typ vzdelania a recepcie. Výsledkom má byť súhrn vedeckých publikácií, ktoré prinesú informácie aj vysvetlenia toho, z čoho bezprostredne vzišla súčasná kultúra a čím v skutočnosti je.                                                                                                       VEGA 1/0523/18 Slovak Literature after 1989 ­ 2015, poetics, artistic movements and styles, intermediary artistic intersections. Project duration 2018 - 2021. The main research workplace of Filozofická fakulta, Prešovská univerzita v Prešove. Responsible researcher for FF PU Ján Gavura. The project is focused on research of Slovak literature, art and culture between 1989 – 2015 as the last distinguishable period in historical, cultural and political periodization of Slovakia. The project is planned to be a synthesis of knowledge in a form of reference lexicon of the most important writers, works, events, institutions and processes over last 25 years. In the centre there is Slovak literature that is the most complex (in numbers and significance) artistic and social analysis of Slovakia during the vital breakpoints: after the change of political system, the era of transformation and merging with the major streams of thoughts and culture within Europe. Despite literature the other forms of arts are taken into consideration, especially those that in a one way or another influence or get influenced by literature. Intermedial intersections require new ways of approaches. The overall result of the project is a set of interlinked monographs that bring new information and collect relevant data.                                                                                             Pozícia: členka riešiteľského kolektívu.

KEGA 002KU-4/2019 Stelesnená skúsenosť s využitím art action. Obdobie trvania projektu 2019 - 2021. Hlavné riešiteľské pracovisko PF KU, spoluriešitelia Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici. Zodpovedný riešiteľ za PF KU Barbora Kováčová. Hlavným cieľom projektu je zostaviť, realizovať a prezentovať situačno-art-akčné modely so zužitkovaním art action v rámci umeleckej činnosti s človekom počas jeho biodromálnej cesty, v zmysle od predškolského veku, cez školský vek k obdobiu adolescencie, dospelosti až po sénium. Cieľom situačno-art-akčných modelov je využiť subvenčný potenciál umenia v kontexte stelesnenia skúseností človeka cez synergiu druhov art v prostrediach, ktoré sú typické chápaním pre to-ktoré konkrétne vývinové obdobie človeka. Zároveň pre samotného aktéra môžu byť (ne)tradičnými. Konečným zámerom je verejná umelecká a vizuálna prezentácia možností a limitov, ktoré ponúka art action počas (celo)životnej cesty človeka odhliadnuc od jeho umeleckých predispozícií a skúseností.                                                                                                                            KEGA 002KU-4/2019 Embodied experience using art action. Project duration 2019 - 2021. The main research workplace of PF KU, co-researchers of the project Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici. Responsible researcher for PF KU Barbora Kováčová. The aim of the project is to design, conduct and present situational-art-action models using art action within art creating with a person during their biodromal journey, from pre-school age, through school age towards adolescence and adulthood to elderly age. The goal of the situational-art-action models is to use the subvention potential of art in the context of embodied experience of a person through the synergy of art forms in settings typically understood as part of a specific developmental period of a person. For the actual actor they could be (non)traditional. The final focus is a public art and visual presentation of opportunities and limitations that art action offers during a life-long journey regardless of their artistic predispositions and experience.                                                                Pozícia: členka riešiteľského kolektívu.

KEGA 013KU-4/2019 E-learningové vzdelávacie moduly k problematike včasnej starostlivosti o rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom. Obdobie trvania projektu 2019 - 2021. Hlavné riešiteľské pracovisko PF KU, spoluriešitelia projektu Trnavská univerzita v Trnave. Zodpovedný riešiteľ za PF KU Hrčová Jana. Predmetný projekt k problematike včasnej intervencie orientovanej na rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom bude slúžiť na podporu a rozvoj kompetencií pedagógov a poradenských pracovníkov pri práci s rodinou s deťmi s rizikovým vývinom. Materiál bude zároveň súčasťou univerzitného e-learningového vzdelávania, čím bude zvyšovať rozsah, kvalitu a inovatívnosť pregraduálneho vzdelávania predovšetkým liečebných pedagógov, špeciálnych

pedagógov, sociálnych pracovníkov, sociálnych pedagógov a pedagógov predškolskej pedagogiky. Voľne prístupný elektronický materiál umožní pedagogickým a poradenským zamestnancom, taktiež i študentom pedagogických odborov, porozumieť aspektom včasnej starostlivosti, ktorá je ponúkaná rodinám s deťmi s rizikovým vývinom. Zároveň im poskytne prehľad o najnovších vedeckých a výskumných poznatkoch z vybranej oblasti; umožní im osvojiť si možnosti prístupov a riešení jednotlivých foriem včasnej starostlivosti.                                                                                                   KEGA 013KU-4/2019 E-learning training modules on the issue of early intervention in the family with a child with developmental risk. Project duration 2019 - 2021. The main research workplace of PF KU, co-researchers of the project Trnavská univerzita v Trnave. Responsible researcher for PF KU Hrčová Jana. The project of electronic manual on the issue of early intervention for family with a child with developmental risk will be designed to support and develop the competences of teachers and counseling professionals for their work with children with disabilities. This manual will also become part of the university e-learning, what will increase the range, quality and innovation of undergraduate education, particularly for therapeutic, social and special pedagogues. Freely available electronic material will allow to teachers and counseling professionals, and also to students of educational disciplines, understand the psychological, pedagogical, therapeutic and educational aspects of early intervention in the family with a child with disabilities. It will also give an overview of the latest

scientific and research information from the area and enable them to acquire the possibility of approaches and solutions to various forms of early intervention/care.                                                                                                                                                        Pozícia: členka riešiteľského kolektívu.

Sprostredkovateľský orgán OPĽZ-MSVVS SR. 312000 - Operačný program Ľudské zdroje. OPLZ-PO1/2019/DOP/1.1.1-01 - Podpora zlepšovania študijných výsledkov a kompetencií žiakov. NFP312010ADU3 Zlepšovanie jazykových zručností a komunikačných kompetencií prostredníctvom žurnalistickej tvorby. Obdobie trvania projektu 2020 - 2022. Hlavné riešiteľské pracovisko: Network Slovakia Spoločenstvo katolíckych žurnalistov. Zodpovedný riešiteľ za Network Slovakia Spoločenstvo katolíckych žurnalistov Pavel Izrael. Projekt reflektuje nízku úroveň slovesnej zručnosti (čitateľskej gramotnosti a práce s textom vrátane vlastnej tvorby) žiakov slovenských základných a stredných škôl. Na zvyšovanie jazykových zručností a komunikačných kompetencií ponúka príťažlivé aktivity z oblasti printovej aj audiovizuálnej žurnalistickej tvorby. V rámci ponúkaných workshopov budú zapojení žiaci tvoriť školské časopisy a rozhlasové aj televízne výstupy. Priebežne získajú know-how o štylistike, novinárskych žánroch, tvorivom písaní, kresbe, fotografii, časopiseckom grafickom spracovaní, verejnom prejave, prejave na mikrofón a na kameru, spracovaní audiovizuálnych nahrávok, publikovaní výstupov textového, obrazového a audiovizuálneho charakteru na internete atď. Tieto poznatky budú zároveň prehľadne didakticky spracované v manuáloch (tvorba školských časopisov, tvorba školských rádií a televízií, mediálna gramotnosť) a ponúknuté účastníkom projektu i širokej (pedagogickej) verejnosti. Doplnkovo projekt zahŕňa aktivity z oblasti mediálnej výchovy zamerané na kritické hodnotenie mediálnych obsahov a bezpečné používanie internetu. Tie sú určené okrem žiakov aj pedagógom.                                                                                         Pozícia: Lektorka v printovom aj audiovizuálnom krúžku. 

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Detská univerzita Katolícka univerzita v Ružomberku. Funkcia: koordinátorka Katolícka univerzita v Ružomberku 2012 - 2019
Slávme to spoločne - celoslovenská literárna súťaž v oblasti básnickej tvorby vysokoškolských študentov. Funkcia: iniciátorka, koordinátorka, moderátorka, porotkyňa Pedagogická fakulta, Katolícka univerzita 2014 - súčasnosť
Hanusove dni 2010 – 2014, obnovené Hanusove dni na Spišskej Kapitule. Funkcia: spoluorganizátorka OZ Fórum pre kultúru 2010 - 2014
Dotyk krásy – Banská Štiavnica Téma 2017: Textotvorba, Téma 2018: Tvorivé písanie - Haiku a jeho vizualizácia. Podujatie zamerané na sakrálny rozmer umenia. Funkcia: lektorka literárneho workshopu Rehoľa Dominikánov na Slovensku 2017 - 2018
Kurzy pre lektorov. Téma: Odborná stránka rečového prejavu lektora. Funkcia: prednášajúca Katolícke biblické dielo (KBD) pre Spišskú diecézu a pre pre Bratislavskú arcidiecézu 2011 - 2012

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
JESUIT UNIVERSITY IGNATIANUM IN KRAKOW - Katedra Dydaktyki i Wczesnej Edukacji Dziecka AKADEMIA IGNATIANUM W KRAKOWIE ul. Kopernika 26, 31-501 Kraków 11.-13. december 2019 Názov podujatia: verejná hosťovská prednáška Meno prednášajúceho: Mgr. Silvia Kaščáková, PhD. Názov prednášky: O technikách tvorivého písania. Typ prednášky: Erasmus+ Opis mobility: učiteľská mobilita za účelom výučby
UNIVERSITY OF BELGRADE – Katedra za slavistiku, Filološkifakultet, Univerzitet u Beogradu, Serbia/RS UNIVERSITY OF BELGRADE – Studentski trg 1. 11000 Belgrade, Serbia 13.-19. október 2019 Názov podujatia: verejná hosťovská prednáška Meno prednášajúceho: Mgr. Silvia Kaščáková, PhD. Názov prednášky: Literatúra pre deti a mládež po roku 1989. Typ prednášky: Erasmus+ KA107 Opis mobility: učiteľská mobilita za účelom výučby
UNIWERSYTET PEDAGOGICZNY IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W KRAKOWIE - Wydział Pedagogiczny Instytut Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej UNIWERSYTET PEDAGOGICZNY IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W KRAKOWIE, Kraków, ul. R. Ingardena 4, pokój 314 12.-14. december 2018 Učiteľská mobilita za účelom výučby
Uniwersytet Śląski w Katowicach - Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytet Śląski w Katowicach ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice 19.-22. február 2018 Učiteľská mobilita za účelom výučby

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

• V roku 2020 získala grant vo forme štipendia z Fondu na podporu umenia (FPU - www.fpu.sk) na vlastnú literárnu tvorbu.                                                                                         

• V roku 2017 získala grant vo forme štipendia z Fondu na podporu umenia (FPU – www.fpu.sk) na preklad zbierky od držiteľky nobelovej ceny Wislawy Szymborskej.                                                                                                                                                                       

 • RTVS – Slovenský rozhlas: externá spolupráca: Rádio Regina, Rádio Devín, Rádio Litera - autorka scenárov a iných literárnych foriem zameraných na literárnu tvorbu slovenských a zahraničných básnikov (2012 - súčasnosť) 

• Rádio Lumen: externá spolupráca, autorka scenárov a moderátorka relácií zameraných na literárnu tvorbu (2011– súčasnosť)                                                                                             

Organizovanie a spoluorganizovanie vedeckých podujatí za katedru predškolskej a elementárnej pedagogiky PF KU:                                            

Moderované literárne a literárnovedné diskusie Literárne KUpé na KU:

• 25. február 2020. Hosť: Jozef Husovský (Káva, croissant, Biblia, 2019)

• 14. november 2019. Hosť: Veronika Dianišková (Pirátske rozprávky, 2020)

• 9. október 2019. Hostia: Dana Podracká (Paternoster, 2018), Ján Zambor (Stavebnosť básne, 2018, preklad Macuo Bašó: Haiku, 2019)                                                                                                                             

Moderované literárne a literárnovedné diskusie:                                                                    

 • 1. 3. 2018. Hosť: Miroslava Gavurová (Problematika prekladu detskej literatúry z anglického jazyka)                                                                                           

• 9.11. 2017. Hostia: Ondrej Rosík, Rádio Lumen a Michal Herceg, RTVS, Slovenský rozhlas (Rétorika v mediálnom priestore)                                                                                                         

• 2.12.2015. Hosť: Alžbeta Lukáčová (Dramaturgička Štátnej opery - dramatická výchova)                                                                                                  

• 7.10.2015. Hosť: Martin Šajgalík (O odbornej stránke rečového prejavu)                                                                                                                   • 9.4. 2013. Hosť: Ján Gavura (Z literárnej vedy, z básnickej tvorby a prekladu detských kníh)                                                                                                                 

• 8.10. 2012. Hosť: Peter Karpinský (Z tvorby pre deti a mládež)                                                      

• 27.2. 2012. Hosť: Jozef Palaščák (Z básnickej tvorby a z tvorby pre deti)                                       

Moderované literárne a literárnovedné diskusie Poetry Quartet: (spoluorganizovanie, spolupráca s FF Prešovskej univerzity):                                                                                                                        

• 22. 10. 2019. Hosť: Poetry Quartet 2019. Hostia: Paddy Bushe (Írsko), Aonghas MacNeacail (Škótsko), Padraig MacAoidh (Škótsko), David Kinloch (Škótsko), Miroslava Gavurová, Ján Gavura, Ivana Hostová a Ján Živčák.                                                                                              • 6.11. 2018. Poetry Quartet 2018. Hostia: Ján Gavura, Ján Živčák, Viktor Suchý.                                         

 • 7.11. 2017. Poetry Quartet 2017. Hostia: Vít Slíva (ČR), Petr Hruška (ČR), Ján Gavura a Juraj Kuniak.                                                                                                

• 7.11. 2016. Poetry Quartet 2016. Hostia: Bogomil Ďuzel (Macedónsko), Iztok Osojnik (Slovinsko), Nick Brooks (Škótsko), Juraj Briškár, Ján Gavura, Marián Milčák.                                                             

Hosťovské a vyžiadané prednášky na iných inštitúciách:

• Názov prednášky: Literárna dielňa - Šálke do ucha.  

Organizátor: Liptovská knižnica Gašpara Fejérpataky-Belopotockého a Literárny klub pri LKGFB v Liptovskom Mikuláši.

Meno prednášajúceho: Silvia Kaščáková 

Typ prednášky: vyžiadaná prednáška

Dátum: 28. august 2020

• Názov prednášky: Rendezvous pod schodmi. 

Organizátor: Literárny klub ružomberských spisovateľov, Spolok slovenských spisovateľov KO Žilina a Mestská knižnica Ružomberok

Meno prednášajúceho: Silvia Kaščáková

Typ prednášky: vyžiadaná prednáška

Dátum: 8. júl 2020

• Názov prednášky: Poézia u Fullu 2019 

Organizátor: OZ Simach Art a Galéria Ľ. Fullu

Meno prednášajúceho: Silvia Kaščáková

Typ prednášky: vyžiadaná prednáška

Dátum: 21. november 2019

• Názov prednášky: Pri knihe so Silviou Kaščákovou

Organizátor: Knižnica P. O. Hviezdoslava v Prešove

Meno prednášajúceho: Silvia Kaščáková

Typ prednášky: vyžiadaná prednáška

Dátum: 27. marca 2019

• Názov prednášky: Prešov číta rád (2. prednáška)

Organizátor: Knižnica P. O. Hviezdoslava v Prešove

Meno prednášajúceho: Silvia Kaščáková

Typ prednášky: vyžiadaná prednáška

Dátum: 28. september 2018 (8.30 hod.)

• Názov prednášky: Prešov číta rád (3. prednáška)

Organizátor: Knižnica P. O. Hviezdoslava v Prešove

Meno prednášajúceho: Silvia Kaščáková

Typ prednášky: vyžiadaná prednáška

Dátum: 28. september 2018 (10.00 hod.)

• Názov prednášky: Prešov číta rád (1. prednáška)

Organizátor: Knižnica P. O. Hviezdoslava v Prešove

Meno prednášajúceho: Silvia Kaščáková

Typ prednášky: vyžiadaná prednáška

Dátum: 27. september 2018 (10.00 hod.)

   


Dátum poslednej aktualizácie
2024-10-02