Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
RNDr. Štefan Tkačik, PhD.
Email:
stefan.tkacik@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KIN - Katedra informatiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Tkačik
I.2 - Meno
Štefan
I.3 - Tituly
RNDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1971
I.5 - Názov pracoviska
Pedagogická fakulta KU v Ružomberku
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
stefan.tkacik@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/7929
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
38. učiteľstvo a pedagogické vedy- matematika
I.11 - ORCID iD
0000-0002-0700-3736

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
UPJŠ Košice - Prírodovedecká fakulta, Mgr. 1995 Odbor: matematika – matematická informatika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta riadenia a informatiky, PhD. 1998 Odbor: aplikovaná matematika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
interný doktorand Fakulta riadenia a informatiky ŽU Žilina 1996-1998
odborný asistent Katecheticko-pedagogická fakulta Žilinská univerzita 1998-2000
odborný asistent Katolícka univerzita, Pedagogická fakulta 2000 - 2022
Prodekan pre vedu a umenie Katolícka univerzita, Pedagogická fakulta 2001-2012
Prorektor pre kvalitu a akreditáciu Katolícka univerzita 2012-2014
docent Katolícka univerzity 2022-doteraz
Prorektor pre vedu a umenie KU Katolícka univerzita v Ružomberku 2025-doteraz

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
certifikát ECDL Advanced 2012
How to become a SMART Learning organization Promoting Knowledge-sharing Culture in Learning Organizations (KNOWLO), Learn&Lead Centre of Innovation 2023
Congnitive process in Geometry Department of Pre-school and Elementary Education, Department of Mathematics, FE CU, USMP 2016
Osvedčenie o absolvovaní metodiky na výučbu matematiky Hejného metódou Indícia, n. o. 2019

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Diskrétna matematika Učiteľstvo informatiky I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Diskrétna matematika Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Prezentačný softvér Učiteľstvo informatiky II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Prezentačný softvér Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Matematika Manažment I. Ekonómia a manažment
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
8
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
17
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Matematika 1 Učiteľstvo informatiky v kombinácií, Učiteľstvo informatiky bakalársky študijný program Učiteľstvo a pedagogické vedy
Praktikum z diskrétnej matematiky Učiteľstvo informatiky v kombinácií, Učiteľstvo informatiky bakalársky Učiteľstvo a pedagogické vedy
Matematika 2 Učiteľstvo informatiky v kombinácií, Učiteľstvo informatiky bakalarský Učiteľstvo a pedagogické vedy
Matematika 1 MAnažment bakalársky Ekonómia a manažment
Matematika 2 Manažment bakalársky Ekonómia a manažment

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
87
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
25
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
49
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
33
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
18
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
16
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAA ŽILKOVÁ, K, KOPÁČOVÁ, J., PARTOVÁ, E, TKAČIK, Š., MOKRIŠ, M., BUDÍNOVÁ, I., GUNČAGA, J.,: Young children`s concepts of geometric shapes, Pearson, 2018, ISBN 978-1-78726-989-7, 242 s. Web of Science Core Collection (ID: WOS:000582553500012)

ADN GUNČAGA, J., TKAČIK Š., ŽILKOVÁ K.: Understanding of selected geometric concepts by pupils of pre-primary and primary level education, European journal of contemporary education (textový dokument (print)) (elektronický dokument). 2017, Issue 6, no. 3, p. 497-515. ISSN2304-9650, ISSN (online)2305-6746.  SCOPUS (ID: 2-s2.0-85029485451) ; Web of Science Core Collection (ID: WOS:000416090300009)

ADF TKAČIK, Š. – RIEČAN, B.: A note on the Kluvánek integral. In: Tatra Mountains Mathematical Publications. - ISSN 1210-3195. - Vol. 49 (2011), p. 59-65. SCOPUS (ID: 2-s2.0-84859372938) ; Web of Science Core Collection (ID: WOS:000314256700006)

Jendroľ, S., Madaras, T., Semanišin, G.,Tkačik, Š.: Košická škola diskrétnej matematiky 1968 - 2024, VERBUM - vydavateľstvo KU, Katolícka univerzita v Ružomberku, 2024, 296 s., ISBN 978-80-561-1110-9

V2 Gunčaga, J., Csachová, L., Tkačik, Š.: Research on the results of lower secondary school students in mathematical testing, In: Advances in mathematics education research (textový dokument (print)) (elektronický dokument), s. 165-195, SCOPUS (ID: 2-s2.0-85204847020)

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
AFC TKAČIK, Š., GUNČAGA, J.: Personalities of Slovak Mathematics - inspiration for future mathematics education; Jahrestagung GDM 2020, 54 [09.03.2020-13.03.2020, Würzburg, Nemecko] In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 [textový dokument (print)] / Siller, Hans-Stefan [Zostavovateľ, editor] ; Weigel, Wolfgang [Zostavovateľ, editor] ; Wörler, Jan Franz [Zostavovateľ, editor] ; Meyer, Lena Sophie [Recenzent]. – 1. vyd. – Münster (Nemecko) : WTM-Verlag, 2020. – ISBN 978-3-95987-139-6, s. 945-948

Jendroľ, S., Madaras, T., Semanišin, G.,Tkačik, Š.: Košická škola diskrétnej matematiky 1968 - 2024, VERBUM - vydavateľstvo KU, Katolícka univerzita v Ružomberku, 2024, 296 s., ISBN 978-80-561-1110-9

ABC (V2) Csachová, L., Gunčaga, J., Tkačik, Š.: Advances in Mathematics Education Research: Nova science publishers, New York, 278 strán, 1. vydanie. 2024, ISBN 979-8-89113-94-0, SCOPUS (ID: 2-s2.0-85204847020)

ADN (V2) ŠIŠKA, Ľ., BALINT, Gh., ŽIDEK, D.,SEDLÁČEK, J., TKAČIK, Š. BALINT, N.: Acceleration analysis and detection algorithm for burpees, In: Journal of physical education and sport [elektronický dokument] [textový dokument (print)] . – Pitesti, Arges (Rumunsko) : Universitatea din Pitesti. – ISSN 2247-8051. – ISSN (online) 2247-806X. – Roč. 24, č. 5 (2024), s. 1066-1073 [0,9 AH] SCOPUS (ID: 2-s2.0-85196069991)

AAB Csachová, L., Jurečková, M., Tkačik, Š.: Kritické miesta školskej matematiky, Ružomberok: VERBUM, 166 strán, 1. vydanie. 2021, ISBN 978-80-561-0936-6

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

GUNČAGA, J., TKAČIK Š., ŽILKOVÁ K.: Understanding of selected geometric concepts by pupils of pre-primary and primary level education, European journal of contemporary education (textový dokument (print)) (elektronický dokument). 2017, Issue 6, no. 3, p. 497-515. ISSN2304-9650, ISSN (online)2305-6746.

  1. [1] (SCOPUS:2-s2.0-85082381296) 438325: Students' concepts of the trapezoid at the end of lower secondary level education / Halas, Zdeněk [Autor] ; Robová, Jarmila [Autor] ; Moravcová, Vlasta [Autor] ; Hromadová, Jana [Autor]. – DOI 10.1515/edu-2019-0013. –SCOPUS, In: Open Education Studies [elektronický dokument] . – Varšava (Poľsko) : De Gruyter. – ISSN 2544-7831. – Roč. 1, č. 1 (2019), 184-197 [online]
  2. [1] (SCOPUS:2-s2.0-85088106769) 238954: Augmented reality mobile learning system : study to improve PSTs' understanding of mathematical development / Amir, Mohammad Faizal [Autor, 20%] ; Ariyanti, Novia [Autor, 20%] ; Anwar, Najih [Autor, 20%] ; Valentino, Erik [Autor, 20%] ; Afifah, Dian Septi Nur [Autor, 20%]. – DOI 10.3991/ijim.v14i09.12909. – SCOPUS, In: International Journal of Interactive Mobile Technologies [elektronický dokument] . – Viedeň (Rakúsko) : International Association of Online Engineering. – ISSN 1865-7923. – Roč. 14, č. 9 (2020), 239-247 [online]
  3. [1] (SCOPUS:2-s2.0-85120352439) 438324: Pedagogy of cooperation of the 1980s as an innovative practice / Pomelov, Vladimir B. [Autor, 100%]. – DOI 10.32744/PSE.2021.5.42. – SCOPUS In: Perspektivy Nauki i Obrazovania [elektronický dokument] . – ISSN (online) 2307-2334. – Roč. 53, č. 5 (2021), 620-630 [online]
  4. [1] (SCOPUS:2-s2.0-85107472121Web of Science Core Collection: WOS:000659384300001) 424567: Understanding of Geometrical Concepts in Elementary School Using the Example of Quadrangle, Rectangle and Square / Bruns, Julia [Autor, 33.333%] ; Unterhauser, Elisabeth [Autor, 33.334%] ; Gasteiger, Hedwig [Autor, 33.333%]. – DOI 10.1007/s13138-021-00185-4. – WOS CC ; SCOPUS In: Journal für Mathematik - Didaktik [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Berlín (Nemecko) : Springer Nature. Springer. – ISSN 0173-5322. – ISSN (online) 1869-2699. – Roč. 42, č. 2 (2021), 581-623 [tlačená forma] [online]
  5. [1] (SCOPUS) Sharma, S. (2019). Use of theories and models in geometry education research: A critical review. Waikato Journal of Education, 24(1), 43-54. https://doi.org/10.15663/wje.v24i1.644, ISSN 2382-0373
  6. [1] Zdeněk Halas*, Jarmila Robová, Vlasta Moravcová, Jana Hromadová: Students’ Concepts of the Trapezoid at the End of Lower Secondary Level Education, Open Education Studies, 2019; 1: 184–197, ISSN: 2544-7831
  7. [1] (Scopus СМИ (ЭЛ № ФС 77 — 62796)) Pomelov, V.: PEDAGOGY OF COOPERATION OF THE 1980S AS AN INNOVATIVE PRACTICE, In: PERSPECTIVES OF SCIENCE AND EDUCATION, Учредители: Остапенко Роман Иванович, N 5 (53), s. 620-630, 2021, eISSN: 2307-2334
  8. [1] (Scopus) Bruns, J., Unterhauser, E. & Gasteiger, H. Geometrisches Begriffsverständnis in der Grundschule am Beispiel der Begriffe Viereck, Rechteck und Quadrat. J Math Didakt 42, 581–623 (2021). https://doi.org/10.1007/s13138-021-00185-4
  9. [1] (SCOPUS:2-s2.0-85129144015; Web of Science Core Collection:WOS:000777153100001) 1181484: Comparing the concept images and hierarchical classification skills of students at different educational levels regarding parallelograms: a cross-sectional study / Birgin, Osman [Autor, 50%] ; Ozkan, Kemal [Autor, 50%]. – DOI 10.1080/0020739X.2022.2052196. – WOS CC ; SCO, In: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Abingdon (Veľká Británia) : Taylor & Francis Group. – ISSN 0020-739X. – ISSN (online) 1464-5211. – Roč. 55, č. 4 (2024), s. 850-882 [tlačená forma] [online].
  10. [2] Sharma, S. (2019). Developing an Understanding of Shapes and their Representations in Multilingual Primary School Classes: A Systematic Literature Review. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED604188.pdf https://eric.ed.gov/?id=ED604188
  11. [2] أ. طارق زياد عبد حنونة: The effect of the snowball strategy on acquiring Geometric concepts and developing tendencies towards them among fourth grade students in Gaza, Al-AQSA University Gaza, Palestine (2020) https://scholar.alaqsa.edu.ps/6438/1/%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A9%20%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%A1%20%D8%B7%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A9%2027-7-21%D9%85%D8%AF%D9%82%D9%82%D8%A9.pdf
  12. [2] Sharma, S. Children’s Negotiation of Meanings About Geometric Shapes and Their Properties in a New Zealand Multilingual Primary Classroom, The University of Waikato, New Zealand,(2022) https://researchcommons.waikato.ac.nz/bitstream/handle/10289/14752/thesis.pdf?sequence=4
  13. [2] BEREKET TELEMOS DORRA: Exploring the Challenges of Teaching Similarity of Triangles, the Case of Areka Town Primary Schools, Ethiopia, The University of SOUTH AFRICA,             Pretoria, Gauteng, South Africa,(2021) https://uir.unisa.ac.za/bitstream/handle/10500/28479/thesis_bereket_telemos_dorra.pdf?sequence=1
  14. [2] Garron, Zella Ruth: Identifying Opportunities of Mathematical Growth and Development in Elementary Grades Based Upon ISTEP+ Score Trends, Northcentral University. San Diego, California, USA, ProQuest Dissertations Publishing, 2019 https://www.proquest.com/docview/2188041488?pq-origsite=gscholar&fromopenview=true
  15. [2] Žilková, K., Partová, E., Gunčaga, J., Nemcová, J., Kopczyński, T., Zegzuła, D., (2019) Development of Geometrical Thinking Via Educational Software by Pupils of Elementary School. In E. Smyrnova-Trybulska (Ed.) ELerarning and STEM Education, „E-learning“, 11, (pp. 483-501). KatowiceCieszyn: Studio Noa for University of Silesia
  16. [2] Guimarães, B. V. C., Donato, S. L. R., Aspiazú, I., Azevedo, A. M., de Carvalho, A. J.: Didactic tool for experimental demonstration with ‘Gigante’ forage cactus pear, Journal of Educational Research and Reviews, Volume 8, Issue 3, pp. 38-44., 2020, ISSN: 2384-7301
  17. [2] Tuti Zubaidah, Rahmah Johar, Dewi Annisa, Yuhasriati Yuhasriati, Yulinar Safitri: Teacher's Pedagogical Content Knowledge (PCK) in implementing Realistic Mathematics Education (RME), Beta: Jurnal Tadris Matematika, 2023, 16(1), 38–54, (p-ISSN: 2085-5893 | e-ISSN: 2541-0458)
  18. [2] Liu, J., Zhou, L., Bharaj, P. K., Zhou, D., & Lo, J.-J. (2024). Using international large-scale assessment for learning: Analyzing U.S. students’ geometry performance in TIMSS . JRAMathEdu (Journal of Research and Advances in Mathematics Education)9(3). https://doi.org/10.23917/jramathedu.v9i3.4019
  19. [2] Alicia Moreno Badás, Eva M. García-Terceño: Educación inclusiva: propuesta didáctica STEAM integrada para alumnado de Educación Primaria centrada en el aprendizaje de las figuras planas, In: Educación matemática, ISSN-e 0187-8298, ISSN 1665-5826, Vol. 36, Nº. 3, 2024, pages 274-299.
  20. [2] Nasim Imani, Maryam Mohsenpour, Soheyla Gholam Azad: Examining the Compatibility of the Educational Content of Geometric Shapes in the Level of Preschool with the Goals of the Curriculum Guide of this Level in Iran, Journal of Theory & Practice in Curriculum, Vol.17 (9); 2021, 187-222
  21. [2] Bruno Vinícius Castro Guimarães, Sérgio Luiz Rodrigues Donato, Ignacio Aspiazú, Alcinei Mistico Azevedo, Abner José de Carvalho: Didactic tool for experimental demonstration with Gigante forage cactus pear: In: Journal of Educational Research and reviews [elektronický dokument] . – [s.l.] : Scienceweb Publishing. – ISSN (online) 2384-7301. – Roč. 8, č. 3 (2020), s. 38-44 [online]

Žilková, K, Kopáčová, J., Partová, E, Tkačik, Š., Mokriš, M., Budínová, I., Gunčaga, J.,: Young children`s concepts of geometric shapes, Pearson, 2018, ISBN 978-1-78726-989-7, 242 s. Web of Science Core Collection (ID: WOS:000582553500012)

  1. [1] Gunčaga, J., Žilková, K.: Visualisation as a Method for the Development of the Term Rectangle for Pupils in Primary School, European Journal of Contemporary Education, 2019, 8(1): 52-68.
  2. [1] Erdogan, Fatma: Prospective middle school mathematics teachers’ problem posing abilities in context of van Hiele Levels of Geometric Thinking In: International Online Journal of Educational Sciences [elektronický dokument] . – Turecko : Educational Researches and Publications Association. – ISSN 1309-2707. – Roč. 12, č. 2 (2020), s. 132-152 [online]
  3. [1] Halas, Zdeněk; Robová, Jarmila; Moravcová, Vlasta; Hromadová, Jana: Students' concepts of the trapezoid at the end of lower secondary level education – DOI 10.1515/edu-2019-0013. – SCO, In: Open Education Studies [elektronický dokument] . – Varšava (Poľsko) : De Gruyter. – ISSN 2544-7831. – Roč. 1, č. 1 (2019), 184-197 [online]
  4. [1] Záhorec, Ján [Autor, 35%] ; Hašková, Alena [Autor, 35%] ; Hrmo, Roman [Autor, 30%]: Concept mapping in teaching mathematics in Slovakia : pedagogical experiment results – [recenzované]. – DOI 10.3390/math10121965. – SCIE ; WOS CC ; SCO ; CCC, In: Mathematics [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7390. – Roč. 10, č. 12 (2022), art. no. 1965, s. [1-28] [online]
  5. [1] Hvorecký, Jozef [Autor, 50%] ; Koreňová, Lilla [Autor, 50%]: Quality of textbooks from the knowledge management perspective = Calidad de los libros desde la perspectiva de la gestión del conocimiento – [recenzované]. – DOI 10.17163/alt.v18n2.2023.10. – ESCI ; WOS CC, In: Alteridad [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : revista de educación. – Quito (Ekvádor) : Salesian Polytechnic University. – ISSN 1390-325X. – ISSN (online) 1390-8642. – Roč. 18, č. 2 (2023), s. 273-284 [tlačená forma] [online]
  6. [1] Vorkapić, Marija [Autor, 33.334%] ; Milinković, Jasmina [Autor, 33.333%] ; Milošević, Mila: Impediments to kindergarten children identifying geometric shapes, [Autor, 33.333%]. – DOI 10.18690/rei.2503. – SCOIn: Revija za elementarno izobraževanje [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Maribor (Slovinsko) : Univerza v Mariboru. – ISSN 1855-4431. – ISSN (online) 2350-4803. – Roč. 17, č. 1 (2024), s. 105-122 [tlačená forma] [online]
  7. [1] Julia Bruns, Elisabeth Unterhauser & Hedwig Gasteiger: Geometrisches Begriffsverständnis in der Grundschule am Beispiel der Begriffe Viereck, Rechteck und Quadrat, n: Journal für Mathematik - Didaktik [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Berlín (Nemecko) : Springer Nature. Springer. – ISSN 0173-5322. – ISSN (online) 1869-2699. – Roč. 42, č. 2 (2021), 581-623 [tlačená forma] [online]            
  8. [2] Schmid, Angelika [Autor, 50%] ; Koreňová, Lilla [Autor, 44%] ; Cahyono, Adi Nur [Autor, 2%] ; Hvorecký, Jozef [Autor, 2%] ; Lavicza, Zsolt [Autor, 2%]: GeoGebra as a constructivism teaching tool for visualization geometry using VR and AR ; Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning, 15 [23.10.2023-24.10.2023, Tešín, Poľsko]. – DOI 10.34916/el.2023.15.20, In: E-learning & Artifical Intelligence [textový dokument (print)] [elektronický dokument] / Smyrnova-Trybulska, Eugenia [Zostavovateľ, editor] ; Durmus, Soner [Recenzent]. – 1. vyd. – Katovice (Poľsko) : Uniwersytet Slaski w Katowicach, 2023. – (E-learning, ISSN 2451-3652, ISSN 2451-3644 ; 15). – ISBN 978-83-66055-42-1, s. 253-264 [tlačená forma] [online]
  9. [2] Pjanić-Lipovača, Karmelita [Autor, 100%]: Aktivnosti koje mogu pogodovati razvoju prostornog zora i geometrijskog mišljenja učenika osnovne škole = Activities that can favor the development of spatial sense and geometric thinking of elementary school students ; Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih, 3 [19.05.2023-20.05.2023, Sarajevo, Bosna a Hercegovina], In: Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih [elektronický dokument] . – Sarajevo (Bosna a Hercegovina) : Univerzitet u Sarajevu. – ISSN 2831-1558. – Roč. 1, č. 1 (2023), s. 347-355 [online]
  10. [2] Kožuchová, Mária [Autor, 47%] ; Severini, Eva [Autor, 47%] ; Koreňová, Lilla [Autor, 6%]: InquIry-orIented teachIng In technIcal educatIon ; Hašková, Alena [Recenzent] ; Dostál, Jiří [Recenzent]. – 1. vyd. – Londýn (Veľká Británia) : STS Science Centre ; Brno (Česko) : KEY Publishing, 2024. – 123 s. [7,92 AH] [tlačená forma]. – ISBN 978-1-908235-28-2. – ISBN 978-80-7418-407-9
  11. [2] Hartini Ismail, Abdul Halim Abdullah, Najua Syuhada Ahmad Alhassora* and Nur Hazirah Noh: Investigating Student’s Learning Difficulties in Shape and Space Topic: A Case Study, International Journal of Psychosocial Rehabilitation, Vol. 24, Issue 05, 2020, 5315-5321, ISSN: 1475-7192, DOI: 10.37200/IJPR/V24I5/PR2020238
  12. [2] Ayşegül Ergül: Okul Öncesi Çocuklarının Geometri Tahtası İle Temel Geometrik Şekilleri Oluşturma Süreçlerinin İncelenmesi, In: UŞAK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ 2023, 9(2), 51-67 https://doi.org/10.29065/usakead.1251364 ,51-67.

Tkačik, Š.: Spojitosť a limity trochu inak. In: Zborník konferencie Setkání kateder matematiky České a Slovenské republiky připravující budoucí učitele, Ústí nad Labem, 2004, vyd. UJEP Ústí nad Labem, ISBN 80-7044-595-5, s. 85 – 89.

  1. [2] GUNČAGA, J.: Zavedenie limity a derivácie funkcie v bode, In: Acta Mathematica 7, zborník príspevkov z II. medzinárodnej vedeckej konferencie. Nitra : FPV UKF, edícia Prírodovedec č. 146, 2004, s. 249-256. ISBN 80-8050-755-4.
  2. [2] Fulier J, EISENMANN P., Gunčaga, J.: Podnety k rozvoju funkčného myslenia. In: Acta Mathematica 8, FPV UKF, Nitra, 2005, ISBN: 80-8050-896-8, s. 39 - 46.
  3. [2] POWĄZKA Z.: Príklady chýb v porozumení základných pojmov matematickej analýzy skúmaných u študentov učiteľstva matematiky. In: Acta Mathematica 10, FPV UKF, Nitra, 2007, s. 177 - 182.
  4. [2] GUNČAGA, J.: LEONHARD EULER a nekonečné rady, In: Acta Mathematica 10, FPV UKF Nitra, 2007, s. 59-64
  5. [2] GUNČAGA, J.: Geogebra – motivačný nástroj pre prípravu budúcich učiteľov. In: Zborník III. Medzinárodnej vedeckej konferencie UJS „Veda a vzdelávanie na podporu vzdelanostnej spoločnosti“, Komárno, 5 - 6 septembra 2011, s. 338 - 343, ISBN 978-80-8122-017-3.
  6. [2] GUNČAGA, J.: Regulated functions and integrability, In: 70 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis : studia mathematica VIII. - ISSN 1689-9903. - [Č.] 8 (2009), s. 43-56.
  7. [2] GUNČAGA, J.: Equations f(x) = f-1(x) as a generator of mathematics teaching problems, In: Matematyka XII : prace naukowe / ed. Jurij Povstenko. - ISBN 978-83-7455-013-0. - ISSN 1896-0286. - S. 215-219. 2009.
  8. [2] GUNČAGA, J.: Derivative of a function at a point and integral by professor Igor Kluvánek, ISBN 978-83-7455-112-7. - ISSN 1896-0286. In: Matematyka XIV / red. Yuriy Povstenko. - ISBN 978-83-7455-112-7. - ISSN 1896-0286. - S. 37-50. 2009.

TKAČIK, Š. – RIEČAN, B.: A note on the Kluvánek integral. In: Tatra Mountains Mathematical Publications. - ISSN 1210-3195. - Vol. 49 (2011), p. 59-65. http://tatra.mat.savba.sk/Full/49/06rie-tk.pdf

[1] (Scopus DOI: 10.2478/s12175-014-0236-4) Riečan, B.: On the Kluvánek construction of the Lebesgue integral with respect to a vector measure, In: Mathematica Slovaca, 64(3), pp. 727-740, 2014, ISSN 0139-9918

[1] (Scopus https://doi.org/10.1515/ms-2017-0157) Dvurečenskij, A.: Prof. RNDr. Beloslav Riečan, DrSc., Dr.h.c. *NOV. 10, 1936 – †AUG. 13, 2018, In: Mathematica Slovaca, 68(5), pp. 951-956, 2018, ISSN 0139-9918

[2] Nillsen, R.: Igor Kluvánek His life, achievements and influence in Australia, University of Wollongong, NSW Australia, 2012. https://documents.uow.edu.au/~nillsen/Igor_Kluvanek_Paper.pdf

[2] Riečan, B.: On the Kluvánek Construction of the Lebesgue Integral. (English). Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Facultas Rerum Naturalium. Mathematica, vol. 52 (2013), issue 2, pp. 99-105

ŠIŠKA, Ľ., BALINT, Gh., ŽIDEK, D.,SEDLÁČEK, J., TKAČIK, Š. BALINT, N.: Acceleration analysis and detection algorithm for burpees, In: Journal of physical education and sport [elektronický dokument] [textový dokument (print)] . – Pitesti, Arges (Rumunsko) : Universitatea din Pitesti. – ISSN 2247-8051. – ISSN (online) 2247-806X. – Roč. 24, č. 5 (2024), s. 1066-1073 [0,9 AH] DOI 10.7752/jpes.2024.05122

  1. [1] (SCOPUS:2-s2.0-85213421125) Šiska, Ľ. , Balint, G. , Židek, D.: The Relationship Between the Burpee Movement Program and Strength and Endurance Performance Measures in Active Young Adults: A Cross-Sectional Analysis, (2024) Journal of Functional Morphology and Kinesiology. ISSN 24115142, DOI 10.3390/jfmk9040197
  2. [1] (SCOPUS:2-s2.0-85203173080) Šiška, Ľ. , Krška, P. , Hubinak, A.: Assessment of exercise intensity using the Phyphox Mobile App, (2024) Journal of Physical Education and Sport. ISSN 22478051, DOI 10.7752/jpes.2024.05122
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Hlavný riešiteľ: KEGA 020KU-4/2018 Osobnosti slovenskej matematiky -životné vzory pre budúce generácie, 2018-2021

Cieľom projektu bolo zmapovanie osobnosti slovenskej matematiky – matematikov a matematičiek, ktorí zasvätili svoj život tejto krásnej, a bohužiaľ, v súčasnej dobe tak neobľúbenej a nepreferovanej vede. Vďaka projektu sa vytvorila databáza významných slovenských matematikov, následne sa spracovali ich životné príbehy a výsledky v oblasti matematiky s dôrazom na ich odkazy mladej generácií. Spracovali sa a vydali publikácie o živote a diele osobností slovenskej matematiky ako doc. Frič, prof. Hejný, prof. Bukovský, prof. Jendroľ, prof. Dvurečenskij, prof. Šedivý. Súčasťou projektu bola aj propagácia výsledkov a šírenie svedectiev osobností.

Hlavný riešiteľ: KEGA 004KU-4/2022 Osobnosti slovenskej matematiky -životné vzory pre budúce generácie II, 2022-2024

V rámci tohto projektu sa podarilo zdokumentovať životné príbehy významných žijúcich osobností oblasti matematiky a učiteľstva matematiky jedinečným spôsobom a to formou autentických rozhovorov. Vyšli 3 publikácie o osobnostiach a dve o matematických školách a pripravené sú ďalšie dve. Týmto spôsobom došlo nielen k zachovaniu jedinečného kultúrneho dedičstva, ale sme chceli poukázať na to, že aj na Slovensku máme matematikov svetového formátu a školy, ktoré sa venujú mladým výskumným pracovníkom. Práve tieto významné a výnimočné osobností svojimi životnými príbehmi a pohľad na vedecké formovanie mladých matematikov dokážu osloviť mladú generáciu, a ukážu krásu a výnimočnosť matematiky. Prostredníctvom tohto projektu sa vytvorila sa Záverečná správa za celé obdobie riešenia projektu KEGA Edícia Osobnosti slovenskej matematiky a kreovala sa Vedecká rada Edície Osobnosti Slovenskej matematiky. Cieľom je v uvedenej činnosti, prostredníctvom tejto edície, ďalej pokračovať aj po skončení tohto projektu.

Hlavný riešiteľ: KEGA 004KU-4/2025 Osobnosti slovenskej matematiky -životné vzory pre budúce generácie III, 2025-2027

Je vo fáze schvaľovania.

riešiteľ: VEGA 1/0079/19 Analýza kritických miest v školskej matematike a identifikácia faktorov ovplyvňujúcich postoj žiakov k matematike-člen riešiteľského kolektívu 2019-2021

Vedecký cieľ projektu bol identifikácia kritických miest v školskej matematike a faktorov ovplyvňujúcich postoj žiakov k matematike. V rámci riešenia projektu sa identifikovali kritické miesta v školskej matematike. Určili sa príčiny neúspechu žiakov v kritických miestach školskej matematiky. Určili sa faktory, ktoré najviac ovplyvňujú nezáujem žiakov základných škôl o matematiku. Vytvoril sa štatistický model na určenie vplyvu vybraných faktorov na matematickú gramotnosť žiaka.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
prodekan pre vedu a umenie Pedagogická fakulta KU v Ružomberku 2001-2012
Prorektor pre kvalitu a akreditáciu Katolícka univerzita v Ružomberku 2012-2014
člen Vedeckej rady Pedagogická fakulta KU v Ružomberku 2001-2016
člen Jednoty slovenských matematikov a fyzikov JSMF 2001 - doteraz
člen Výboru JSMF JSMF 2018 - doteraz
Poverenec pre kvalitu a akreditáciu Komisia pre kvalitu KU od 2021 do 2024
člen Rady kvality KU Rada kvality Katolíckej univerzity od 2022 do 2024
Prorektor KU pre vedu, výskum, umenie a doktorandské štúdium Katolícka univerzita v Ružomberku od roku 2025 doteraz

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Přírodovědecká fakulta OU, Česká republika Ostravská univerzita 30. dubna 22, 701 03 Ostrava 2017 CEEPUS
Pedagogická fakulta UJEP, Ústí nad Labem, Česká republika, Pedagogická fakulta UJEP České mládeže 8 400 01 Ústí nad Labem 2013 Erasmus Teaching Mobility
Přírodovědecká fakulta UJEP, Ústí nad Labem, Česká republika, Přírodovědecká fakulta UJEP Pasteurova 15 400 96 Ústí nad Labem 2012 Socrates Erasmus Teaching Mobility
Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Jerzego Waszyngtona 4/8, 42-200 Częstochowa, Poland 2011 Socrates Erasmus Teaching Mobility
ELTE, Budapešť, Maďarsko Eötvös Loránd University Egyetem tér 1-3, 1053 Hungary 2008 Socrates Erasmus Teaching Mobility
Escuela Superior de Ingenieros Universidad de Sevilla ESCUELA TÉCNICA SUPERIOR DE INGENERÍA Camino de los descubrimientos, s/n 41092 - SEVILLA 1996 Tempus
Mykolo Romerio universitetas, Ateities st. 20, LT-08303 Vilnius, Lithuania 7. - 15. júl 2024 Školenie v rámci projektu NELCA, Erasmus+ Creating the Network of Excellent ULCA Schools (NELCA)

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-17