Meno:
|
RNDr. Štefan Tkačik, PhD. | |
Email:
|
stefan.tkacik@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KIN
-
Katedra informatiky
|
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
UPJŠ Košice - Prírodovedecká fakulta, Mgr. | 1995 | Odbor: matematika – matematická informatika |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta riadenia a informatiky, PhD. | 1998 | Odbor: aplikovaná matematika |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
interný doktorand | Fakulta riadenia a informatiky ŽU Žilina | 1996-1998 |
odborný asistent | Katecheticko-pedagogická fakulta Žilinská univerzita | 1998-2000 |
odborný asistent | Katolícka univerzita, Pedagogická fakulta | 2000 - 2022 |
Prodekan pre vedu a umenie | Katolícka univerzita, Pedagogická fakulta | 2001-2012 |
Prorektor pre kvalitu a akreditáciu | Katolícka univerzita | 2012-2014 |
docent | Katolícka univerzity | 2022-doteraz |
Prorektor pre vedu a umenie KU | Katolícka univerzita v Ružomberku | 2025-doteraz |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
certifikát ECDL Advanced | 2012 | |
How to become a SMART Learning organization | Promoting Knowledge-sharing Culture in Learning Organizations (KNOWLO), Learn&Lead Centre of Innovation | 2023 |
Congnitive process in Geometry | Department of Pre-school and Elementary Education, Department of Mathematics, FE CU, USMP | 2016 |
Osvedčenie o absolvovaní metodiky na výučbu matematiky Hejného metódou | Indícia, n. o. | 2019 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Diskrétna matematika | Učiteľstvo informatiky | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Diskrétna matematika | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Prezentačný softvér | Učiteľstvo informatiky | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Prezentačný softvér | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Matematika | Manažment | I. | Ekonómia a manažment |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Matematika 1 | Učiteľstvo informatiky v kombinácií, Učiteľstvo informatiky | bakalársky študijný program | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Praktikum z diskrétnej matematiky | Učiteľstvo informatiky v kombinácií, Učiteľstvo informatiky | bakalársky | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Matematika 2 | Učiteľstvo informatiky v kombinácií, Učiteľstvo informatiky | bakalarský | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Matematika 1 | MAnažment | bakalársky | Ekonómia a manažment |
Matematika 2 | Manažment | bakalársky | Ekonómia a manažment |
AAA ŽILKOVÁ, K, KOPÁČOVÁ, J., PARTOVÁ, E, TKAČIK, Š., MOKRIŠ, M., BUDÍNOVÁ, I., GUNČAGA, J.,: Young children`s concepts of geometric shapes, Pearson, 2018, ISBN 978-1-78726-989-7, 242 s. Web of Science Core Collection (ID: WOS:000582553500012)
ADN GUNČAGA, J., TKAČIK Š., ŽILKOVÁ K.: Understanding of selected geometric concepts by pupils of pre-primary and primary level education, European journal of contemporary education (textový dokument (print)) (elektronický dokument). 2017, Issue 6, no. 3, p. 497-515. ISSN2304-9650, ISSN (online)2305-6746. SCOPUS (ID: 2-s2.0-85029485451) ; Web of Science Core Collection (ID: WOS:000416090300009)
ADF TKAČIK, Š. – RIEČAN, B.: A note on the Kluvánek integral. In: Tatra Mountains Mathematical Publications. - ISSN 1210-3195. - Vol. 49 (2011), p. 59-65. SCOPUS (ID: 2-s2.0-84859372938) ; Web of Science Core Collection (ID: WOS:000314256700006)
Jendroľ, S., Madaras, T., Semanišin, G.,Tkačik, Š.: Košická škola diskrétnej matematiky 1968 - 2024, VERBUM - vydavateľstvo KU, Katolícka univerzita v Ružomberku, 2024, 296 s., ISBN 978-80-561-1110-9
V2 Gunčaga, J., Csachová, L., Tkačik, Š.: Research on the results of lower secondary school students in mathematical testing, In: Advances in mathematics education research (textový dokument (print)) (elektronický dokument), s. 165-195, SCOPUS (ID: 2-s2.0-85204847020)
Jendroľ, S., Madaras, T., Semanišin, G.,Tkačik, Š.: Košická škola diskrétnej matematiky 1968 - 2024, VERBUM - vydavateľstvo KU, Katolícka univerzita v Ružomberku, 2024, 296 s., ISBN 978-80-561-1110-9
ABC (V2) Csachová, L., Gunčaga, J., Tkačik, Š.: Advances in Mathematics Education Research: Nova science publishers, New York, 278 strán, 1. vydanie. 2024, ISBN 979-8-89113-94-0, SCOPUS (ID: 2-s2.0-85204847020)
ADN (V2) ŠIŠKA, Ľ., BALINT, Gh., ŽIDEK, D.,SEDLÁČEK, J., TKAČIK, Š. BALINT, N.: Acceleration analysis and detection algorithm for burpees, In: Journal of physical education and sport [elektronický dokument] [textový dokument (print)] . – Pitesti, Arges (Rumunsko) : Universitatea din Pitesti. – ISSN 2247-8051. – ISSN (online) 2247-806X. – Roč. 24, č. 5 (2024), s. 1066-1073 [0,9 AH] SCOPUS (ID: 2-s2.0-85196069991)
AAB Csachová, L., Jurečková, M., Tkačik, Š.: Kritické miesta školskej matematiky, Ružomberok: VERBUM, 166 strán, 1. vydanie. 2021, ISBN 978-80-561-0936-6
GUNČAGA, J., TKAČIK Š., ŽILKOVÁ K.: Understanding of selected geometric concepts by pupils of pre-primary and primary level education, European journal of contemporary education (textový dokument (print)) (elektronický dokument). 2017, Issue 6, no. 3, p. 497-515. ISSN2304-9650, ISSN (online)2305-6746.
Žilková, K, Kopáčová, J., Partová, E, Tkačik, Š., Mokriš, M., Budínová, I., Gunčaga, J.,: Young children`s concepts of geometric shapes, Pearson, 2018, ISBN 978-1-78726-989-7, 242 s. Web of Science Core Collection (ID: WOS:000582553500012)
Tkačik, Š.: Spojitosť a limity trochu inak. In: Zborník konferencie Setkání kateder matematiky České a Slovenské republiky připravující budoucí učitele, Ústí nad Labem, 2004, vyd. UJEP Ústí nad Labem, ISBN 80-7044-595-5, s. 85 – 89.
TKAČIK, Š. – RIEČAN, B.: A note on the Kluvánek integral. In: Tatra Mountains Mathematical Publications. - ISSN 1210-3195. - Vol. 49 (2011), p. 59-65. http://tatra.mat.savba.sk/Full/49/06rie-tk.pdf
[1] (Scopus DOI: 10.2478/s12175-014-0236-4) Riečan, B.: On the Kluvánek construction of the Lebesgue integral with respect to a vector measure, In: Mathematica Slovaca, 64(3), pp. 727-740, 2014, ISSN 0139-9918
[1] (Scopus https://doi.org/10.1515/ms-2017-0157) Dvurečenskij, A.: Prof. RNDr. Beloslav Riečan, DrSc., Dr.h.c. *NOV. 10, 1936 – †AUG. 13, 2018, In: Mathematica Slovaca, 68(5), pp. 951-956, 2018, ISSN 0139-9918
[2] Nillsen, R.: Igor Kluvánek His life, achievements and influence in Australia, University of Wollongong, NSW Australia, 2012. https://documents.uow.edu.au/~nillsen/Igor_Kluvanek_Paper.pdf
[2] Riečan, B.: On the Kluvánek Construction of the Lebesgue Integral. (English). Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Facultas Rerum Naturalium. Mathematica, vol. 52 (2013), issue 2, pp. 99-105
ŠIŠKA, Ľ., BALINT, Gh., ŽIDEK, D.,SEDLÁČEK, J., TKAČIK, Š. BALINT, N.: Acceleration analysis and detection algorithm for burpees, In: Journal of physical education and sport [elektronický dokument] [textový dokument (print)] . – Pitesti, Arges (Rumunsko) : Universitatea din Pitesti. – ISSN 2247-8051. – ISSN (online) 2247-806X. – Roč. 24, č. 5 (2024), s. 1066-1073 [0,9 AH] DOI 10.7752/jpes.2024.05122
Hlavný riešiteľ: KEGA 020KU-4/2018 Osobnosti slovenskej matematiky -životné vzory pre budúce generácie, 2018-2021
Cieľom projektu bolo zmapovanie osobnosti slovenskej matematiky – matematikov a matematičiek, ktorí zasvätili svoj život tejto krásnej, a bohužiaľ, v súčasnej dobe tak neobľúbenej a nepreferovanej vede. Vďaka projektu sa vytvorila databáza významných slovenských matematikov, následne sa spracovali ich životné príbehy a výsledky v oblasti matematiky s dôrazom na ich odkazy mladej generácií. Spracovali sa a vydali publikácie o živote a diele osobností slovenskej matematiky ako doc. Frič, prof. Hejný, prof. Bukovský, prof. Jendroľ, prof. Dvurečenskij, prof. Šedivý. Súčasťou projektu bola aj propagácia výsledkov a šírenie svedectiev osobností.
Hlavný riešiteľ: KEGA 004KU-4/2022 Osobnosti slovenskej matematiky -životné vzory pre budúce generácie II, 2022-2024
V rámci tohto projektu sa podarilo zdokumentovať životné príbehy významných žijúcich osobností oblasti matematiky a učiteľstva matematiky jedinečným spôsobom a to formou autentických rozhovorov. Vyšli 3 publikácie o osobnostiach a dve o matematických školách a pripravené sú ďalšie dve. Týmto spôsobom došlo nielen k zachovaniu jedinečného kultúrneho dedičstva, ale sme chceli poukázať na to, že aj na Slovensku máme matematikov svetového formátu a školy, ktoré sa venujú mladým výskumným pracovníkom. Práve tieto významné a výnimočné osobností svojimi životnými príbehmi a pohľad na vedecké formovanie mladých matematikov dokážu osloviť mladú generáciu, a ukážu krásu a výnimočnosť matematiky. Prostredníctvom tohto projektu sa vytvorila sa Záverečná správa za celé obdobie riešenia projektu KEGA Edícia Osobnosti slovenskej matematiky a kreovala sa Vedecká rada Edície Osobnosti Slovenskej matematiky. Cieľom je v uvedenej činnosti, prostredníctvom tejto edície, ďalej pokračovať aj po skončení tohto projektu.
Hlavný riešiteľ: KEGA 004KU-4/2025 Osobnosti slovenskej matematiky -životné vzory pre budúce generácie III, 2025-2027
Je vo fáze schvaľovania.
riešiteľ: VEGA 1/0079/19 Analýza kritických miest v školskej matematike a identifikácia faktorov ovplyvňujúcich postoj žiakov k matematike-člen riešiteľského kolektívu 2019-2021
Vedecký cieľ projektu bol identifikácia kritických miest v školskej matematike a faktorov ovplyvňujúcich postoj žiakov k matematike. V rámci riešenia projektu sa identifikovali kritické miesta v školskej matematike. Určili sa príčiny neúspechu žiakov v kritických miestach školskej matematiky. Určili sa faktory, ktoré najviac ovplyvňujú nezáujem žiakov základných škôl o matematiku. Vytvoril sa štatistický model na určenie vplyvu vybraných faktorov na matematickú gramotnosť žiaka.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
prodekan pre vedu a umenie | Pedagogická fakulta KU v Ružomberku | 2001-2012 |
Prorektor pre kvalitu a akreditáciu | Katolícka univerzita v Ružomberku | 2012-2014 |
člen Vedeckej rady | Pedagogická fakulta KU v Ružomberku | 2001-2016 |
člen Jednoty slovenských matematikov a fyzikov | JSMF | 2001 - doteraz |
člen Výboru JSMF | JSMF | 2018 - doteraz |
Poverenec pre kvalitu a akreditáciu | Komisia pre kvalitu KU | od 2021 do 2024 |
člen Rady kvality KU | Rada kvality Katolíckej univerzity | od 2022 do 2024 |
Prorektor KU pre vedu, výskum, umenie a doktorandské štúdium | Katolícka univerzita v Ružomberku | od roku 2025 doteraz |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Přírodovědecká fakulta OU, Česká republika | Ostravská univerzita 30. dubna 22, 701 03 Ostrava | 2017 | CEEPUS |
Pedagogická fakulta UJEP, Ústí nad Labem, Česká republika, | Pedagogická fakulta UJEP České mládeže 8 400 01 Ústí nad Labem | 2013 | Erasmus Teaching Mobility |
Přírodovědecká fakulta UJEP, Ústí nad Labem, Česká republika, | Přírodovědecká fakulta UJEP Pasteurova 15 400 96 Ústí nad Labem | 2012 | Socrates Erasmus Teaching Mobility |
Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, | Jerzego Waszyngtona 4/8, 42-200 Częstochowa, Poland | 2011 | Socrates Erasmus Teaching Mobility |
ELTE, Budapešť, Maďarsko | Eötvös Loránd University Egyetem tér 1-3, 1053 Hungary | 2008 | Socrates Erasmus Teaching Mobility |
Escuela Superior de Ingenieros Universidad de Sevilla | ESCUELA TÉCNICA SUPERIOR DE INGENERÍA Camino de los descubrimientos, s/n 41092 - SEVILLA | 1996 | Tempus |
Mykolo Romerio universitetas, | Ateities st. 20, LT-08303 Vilnius, Lithuania | 7. - 15. júl 2024 | Školenie v rámci projektu NELCA, Erasmus+ Creating the Network of Excellent ULCA Schools (NELCA) |