Meno:
|
RNDr. Štefan Tkačik, PhD. | |
Email:
|
stefan.tkacik@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KIN
-
Katedra informatiky
|
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
UPJŠ Košice - Prírodovedecká fakulta, Mgr. | 1995 | Odbor: matematika – matematická informatika |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta riadenia a informatiky, PhD. | 1998 | Odbor: aplikovaná matematika |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
interný doktorand | Fakulta riadenia a informatiky ŽU Žilina | 1996-1998 |
odborný asistent | Katecheticko-pedagogická fakulta Žilinská univerzita | 1998-2000 |
odborný asistent | Katolícka univerzita, Pedagogická fakulta | 2000 - 2022 |
Prodekan pre vedu a umenie | Katolícka univerzita, Pedagogická fakulta | 2001-2012 |
Prorektor pre kvalitu a akreditáciu | Katolícka univerzita | 2012-2014 |
docent | Katolícka univerzity | 2022-doteraz |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
certifikát ECDL Advanced | 2012 | |
How to become a SMART Learning organization | Promoting Knowledge-sharing Culture in Learning Organizations (KNOWLO), Learn&Lead Centre of Innovation | 2023 |
Congnitive process in Geometry | Department of Pre-school and Elementary Education, Department of Mathematics, FE CU, USMP | 2016 |
Osvedčenie o absolvovaní metodiky na výučbu matematiky Hejného metódou | Indícia, n. o. | 2019 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Diskrétna matematika | Učiteľstvo informatiky | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Diskrétna matematika | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Prezentačný softvér | Učiteľstvo informatiky | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Prezentačný softvér | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Matematika 1 | Učiteľstvo informatiky v kombinácií, Učiteľstvo informatiky | bakalársky študijný program | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Praktikum z diskrétnej matematiky | Učiteľstvo informatiky v kombinácií, Učiteľstvo informatiky | bakalársky | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Matematika 2 | Učiteľstvo informatiky v kombinácií, Učiteľstvo informatiky | bakalarský | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
FAI TKAČIK, Š., PAPČO, M.: Igor Kluvánek, Integrálny počet funkcie jednej reálnej premennej, 3. diel, Ružomberok : PF KU v Ružomberku, 2008, 373-714 s. ISBN 978-80-8084-373-1.
TKAČIK, Š., GUNČAGA, J., PAPČO, M., TRENKLER, M.: Igor Kluvánek, Diferenciálny počet funkcie jednej reálnej premennej, 2.diel, Ružomberok : PF KU v Ružomberku, 2007, 285 , s. ISBN 978-80-8084-236-9.
TRENKLER, M., TKAČIK, Š., GUNČAGA, J.: Igor Kluvánek, Prípravný kurz k diferenciálnemu a integrálnemu počtu, 1.diel, Ružomberok : PF KU v Ružomberku, 2006, 363 s. ISBN 80-8084-069-5.
AEC TKAČIK, Š.: Spojitosť a limity trochu inak. In: Zborník konferencie Setkání kateder matematiky České a Slovenské republiky připravující budoucí učitele, Ústí nad Labem, 2004, vyd. UJEP Ústí nad Labem, ISBN 80-7044-595-5, s. 85 – 89.
AAB Csachová, L., jurečková, M., Tkačik, Š.: Kritické miesta školskej matematiky, Ružomberok: VERBUM, 166 strán, 1. vydanie. 2021, ISBN 978-80-561-0936-6
GUNČAGA, J., TKAČIK Š., ŽILKOVÁ K.: Understanding of selected geometric concepts by pupils of pre-primary and primary level education, European journal of contemporary education (textový dokument (print)) (elektronický dokument). 2017, Issue 6, no. 3, p. 497-515. ISSN2304-9650, ISSN (online)2305-6746.
[1] Gunčaga, J., Žilková, K.: Visualisation as a Method for the Development of the Term Rectangle for Pupils in Primary School, European Journal of Contemporary Education, 2019, 8(1): 52-68.
[1] Erdogan, Fatma: Prospective middle school mathematics teachers’ problem posing abilities in context of van Hiele Levels of Geometric Thinking In: International Online Journal of Educational Sciences [elektronický dokument] . – Turecko : Educational Researches and Publications Association. – ISSN 1309-2707. – Roč. 12, č. 2 (2020), s. 132-152 [online]
ADN01 GUNČAGA, J., Tkačik Š., Žilková K.: Understanding of selected geometric concepts by pupils of pre-primary and primary level education, European journal of contemporary education (textový dokument (print)) (elektronický dokument). 2017, Issue 6, no. 3, p. 497-515. ISSN2304-9650, ISSN (online)2305-6746.
[1] (SCOPUS:2-s2.0-85082381296) 438325: Students' concepts of the trapezoid at the end of lower secondary level education / Halas, Zdeněk [Autor] ; Robová, Jarmila [Autor] ; Moravcová, Vlasta [Autor] ; Hromadová, Jana [Autor]. – DOI 10.1515/edu-2019-0013. –SCOPUS, In: Open Education Studies [elektronický dokument] . – Varšava (Poľsko) : De Gruyter. – ISSN 2544-7831. – Roč. 1, č. 1 (2019), 184-197 [online]
[1] (SCOPUS:2-s2.0-85088106769) 238954: Augmented reality mobile learning system : study to improve PSTs' understanding of mathematical development / Amir, Mohammad Faizal [Autor, 20%] ; Ariyanti, Novia [Autor, 20%] ; Anwar, Najih [Autor, 20%] ; Valentino, Erik [Autor, 20%] ; Afifah, Dian Septi Nur [Autor, 20%]. – DOI 10.3991/ijim.v14i09.12909. – SCOPUS, In: International Journal of Interactive Mobile Technologies [elektronický dokument] . – Viedeň (Rakúsko) : International Association of Online Engineering. – ISSN 1865-7923. – Roč. 14, č. 9 (2020), 239-247 [online]
[1] (SCOPUS:2-s2.0-85120352439) 438324: Pedagogy of cooperation of the 1980s as an innovative practice / Pomelov, Vladimir B. [Autor, 100%]. – DOI 10.32744/PSE.2021.5.42. – SCOPUS In: Perspektivy Nauki i Obrazovania [elektronický dokument] . – ISSN (online) 2307-2334. – Roč. 53, č. 5 (2021), 620-630 [online]
[1] (SCOPUS:2-s2.0-85107472121; Web of Science Core Collection: WOS:000659384300001) 424567: Understanding of Geometrical Concepts in Elementary School Using the Example of Quadrangle, Rectangle and Square / Bruns, Julia [Autor, 33.333%] ; Unterhauser, Elisabeth [Autor, 33.334%] ; Gasteiger, Hedwig [Autor, 33.333%]. – DOI 10.1007/s13138-021-00185-4. – WOS CC ; SCOPUS In: Journal für Mathematik - Didaktik [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Berlín (Nemecko) : Springer Nature. Springer. – ISSN 0173-5322. – ISSN (online) 1869-2699. – Roč. 42, č. 2 (2021), 581-623 [tlačená forma] [online]
[1] (SCOPUS) Sharma, S. (2019). Use of theories and models in geometry education research: A critical review. Waikato Journal of Education, 24(1), 43-54. https://doi.org/10.15663/wje.v24i1.644, ISSN 2382-0373
[1] Zdeněk Halas*, Jarmila Robová, Vlasta Moravcová, Jana Hromadová: Students’ Concepts of the Trapezoid at the End of Lower Secondary Level Education, Open Education Studies, 2019; 1: 184–197, ISSN: 2544-7831
[1] (Scopus СМИ (ЭЛ № ФС 77 — 62796)) Pomelov, V.: PEDAGOGY OF COOPERATION OF THE 1980S AS AN INNOVATIVE PRACTICE, In: PERSPECTIVES OF SCIENCE AND EDUCATION, Учредители: Остапенко Роман Иванович, N 5 (53), s. 620-630, 2021, eISSN: 2307-2334
[1] (Scopus) Bruns, J., Unterhauser, E. & Gasteiger, H. Geometrisches Begriffsverständnis in der Grundschule am Beispiel der Begriffe Viereck, Rechteck und Quadrat. J Math Didakt 42, 581–623 (2021). https://doi.org/10.1007/s13138-021-00185-4
[3] Sharma, S. (2019). Developing an Understanding of Shapes and their Representations in Multilingual Primary School Classes: A Systematic Literature Review. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED604188.pdf https://eric.ed.gov/?id=ED604188
[3] أ. طارق زياد عبد حنونة: The effect of the snowball strategy on acquiring Geometric concepts and developing tendencies towards them among fourth grade students in Gaza, Al-AQSA University Gaza, Palestine (2020) https://scholar.alaqsa.edu.ps/6438/1/%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A9%20%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%A1%20%D8%B7%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A9%2027-7-21%D9%85%D8%AF%D9%82%D9%82%D8%A9.pdf
[3] Sharma, S. Children’s Negotiation of Meanings About Geometric Shapes and Their Properties in a New Zealand Multilingual Primary Classroom, The University of Waikato, New Zealand,(2022) https://researchcommons.waikato.ac.nz/bitstream/handle/10289/14752/thesis.pdf?sequence=4
[3] BEREKET TELEMOS DORRA: Exploring the Challenges of Teaching Similarity of Triangles, the Case of Areka Town Primary Schools, Ethiopia, The University of SOUTH AFRICA, Pretoria, Gauteng, South Africa,(2021) https://uir.unisa.ac.za/bitstream/handle/10500/28479/thesis_bereket_telemos_dorra.pdf?sequence=1
[3] Garron, Zella Ruth: Identifying Opportunities of Mathematical Growth and Development in Elementary Grades Based Upon ISTEP+ Score Trends, Northcentral University. San Diego, California, USA, ProQuest Dissertations Publishing, 2019 https://www.proquest.com/docview/2188041488?pq-origsite=gscholar&fromopenview=true
[3] Guimarães, B. V. C., Donato, S. L. R., Aspiazú, I., Azevedo, A. M., de Carvalho, A. J.: Didactic tool for experimental demonstration with ‘Gigante’ forage cactus pear, Journal of Educational Research and Reviews, Volume 8, Issue 3, pp. 38-44., 2020, ISSN: 2384-7301
AEC07 Tkačik, Š.: Spojitosť a limity trochu inak. In: Zborník konferencie Setkání kateder matematiky České a Slovenské republiky připravující budoucí učitele, Ústí nad Labem, 2004, vyd. UJEP Ústí nad Labem, ISBN 80-7044-595-5, s. 85 – 89.
[4] GUNČAGA, J.: Zavedenie limity a derivácie funkcie v bode, In: Acta Mathematica 7, zborník príspevkov z II. medzinárodnej vedeckej konferencie. Nitra : FPV UKF, edícia
Prírodovedec č. 146, 2004, s. 249-256. ISBN 80-8050-755-4.
[4] Fulier J, EISENMANN P., Gunčaga, J.: Podnety k rozvoju funkčného myslenia. In: Acta Mathematica 8, FPV UKF, Nitra, 2005, ISBN: 80-8050-896-8, s. 39 - 46.
[4] POWĄZKA Z.: Príklady chýb v porozumení základných pojmov matematickej analýzy skúmaných u študentov učiteľstva matematiky. In: Acta Mathematica 10, FPV UKF, Nitra, 2007, s. 177 - 182.
[4] GUNČAGA, J.: LEONHARD EULER a nekonečné rady, In: Acta Mathematica 10, FPV UKF Nitra, 2007, s. 59-64
[4] GUNČAGA, J.: Geogebra – motivačný nástroj pre prípravu budúcich učiteľov. In: Zborník III. Medzinárodnej vedeckej konferencie UJS „Veda a vzdelávanie na podporu vzdelanostnej spoločnosti“, Komárno, 5 - 6 septembra 2011, s. 338 - 343, ISBN 978-80-8122-017-3.
[3] ADE : GUNČAGA, J.: Regulated functions and integrability, In: 70 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis : studia mathematica VIII. - ISSN 1689-9903. - [Č.] 8 (2009), s. 43-56.
[3] ADE : GUNČAGA, J.: Equations f(x) = f-1(x) as a generator of mathematics teaching problems, In: Matematyka XII : prace naukowe / ed. Jurij Povstenko. - ISBN 978-83-7455-013-0. - ISSN 1896-0286. - S. 215-219. 2009.
[3] AEC : GUNČAGA, J.: Derivative of a function at a point and integral by professor Igor Kluvánek, ISBN 978-83-7455-112-7. - ISSN 1896-0286. In: Matematyka XIV / red. Yuriy Povstenko. - ISBN 978-83-7455-112-7. - ISSN 1896-0286. - S. 37-50. 2009.
ADF TKAČIK, Š. – RIEČAN, B.: A note on the Kluvánek integral. In: Tatra Mountains Mathematical Publications. - ISSN 1210-3195. - Vol. 49 (2011), p. 59-65. http://tatra.mat.savba.sk/Full/49/06rie-tk.pdf
[1] (Scopus DOI: 10.2478/s12175-014-0236-4) Riečan, B.: On the Kluvánek construction of the Lebesgue integral with respect to a vector measure, In: Mathematica Slovaca, 64(3), pp. 727-740, 2014, ISSN 0139-9918
[1] (Scopus https://doi.org/10.1515/ms-2017-0157) Dvurečenskij, A.: Prof. RNDr. Beloslav Riečan, DrSc., Dr.h.c. *NOV. 10, 1936 – †AUG. 13, 2018, In: Mathematica Slovaca, 68(5), pp. 951-956, 2018, ISSN 0139-9918
[3] Nillsen, R.: Igor Kluvánek His life, achievements and influence in Australia, University of Wollongong, NSW Australia, 2012. https://documents.uow.edu.au/~nillsen/Igor_Kluvanek_Paper.pdf
[3] Riečan, B.: On the Kluvánek Construction of the Lebesgue Integral. (English). Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Facultas Rerum Naturalium. Mathematica, vol. 52 (2013), issue 2, pp. 99-105
FULIER, J. – TKAČIK, Š.: Matematik Galileo Galilei a jeho dielo Discorsi, In: Acta Mathematica Nitriensia. ISSN 2453-6083, Vol. 1, No. 2 (2015), online, p. 1-14.
[1] Ján Gunčaga, Wacek Zawadowski, Theodosia Prodromou: Visualisation of Selected Mathematics Concepts with Computers – the Case of Torricelli’s Method and Statistics. European Journal of Contemporary Education, 2019, 8(1): 69-91.
Hlavný riešiteľ: KEGA 004KU-4/2022 Osobnosti slovenskej matematiky -životné vzory pre budúce generácie II, 2022-2024
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
prodekan pre vedu a umenie | Pedagogická fakulta KU v Ružomberku | 2001-2012 |
Prorektor pre kvalitu a akreditáciu | Katolícka univerzita v Ružomberku | 2012-2014 |
člen Vedeckej rady | Pedagogická fakulta KU v Ružomberku | 2001-2016 |
člen Jednoty slovenských matematikov a fyzikov | JSMF | 2001 - doteraz |
člen Výboru JSMF | JSMF | 2018 - doteraz |
Poverenec pre kvalitu a akreditáciu | Komisia pre kvalitu KU | od roku 2021 |
člen Rady kvality KU | Rada kvality Katolíckej univerzity | od roku 2022 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Přírodovědecká fakulta OU, Česká republika | Ostravská univerzita 30. dubna 22, 701 03 Ostrava | 2017 | CEEPUS |
Pedagogická fakulta UJEP, Ústí nad Labem, Česká republika, | Pedagogická fakulta UJEP České mládeže 8 400 01 Ústí nad Labem | 2013 | Erasmus Teaching Mobility |
Přírodovědecká fakulta UJEP, Ústí nad Labem, Česká republika, | Přírodovědecká fakulta UJEP Pasteurova 15 400 96 Ústí nad Labem | 2012 | Socrates Erasmus Teaching Mobility |
Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, | Jerzego Waszyngtona 4/8, 42-200 Częstochowa, Poland | 2011 | Socrates Erasmus Teaching Mobility |
ELTE, Budapešť, Maďarsko | Eötvös Loránd University Egyetem tér 1-3, 1053 Hungary | 2008 | Socrates Erasmus Teaching Mobility |
Escuela Superior de Ingenieros Universidad de Sevilla | ESCUELA TÉCNICA SUPERIOR DE INGENERÍA Camino de los descubrimientos, s/n 41092 - SEVILLA | 1996 | Tempus |