Meno:
|
prof. PaedDr. Tomáš Jablonský, PhD. | |
Email:
|
tomas.jablonsky@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KPED
-
Katedra pedagogiky a psychológie
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
učiteľ | Základná škola Komjatná | 1998-1999 |
Odborný asistent v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy | Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta | 1999-2007 |
odborný asistent v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2004-2007 |
docent v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2007-2022 |
profesor v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2022-trvá |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Metodológia kvantitatívneho výskumu | Predškolská a elementárna pedagogika | III. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Tvorba výskumného projektu | Predškolská a elementárna pedagogika | III. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Didaktika | Učiteľský základ | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Teórie učenia a koncepcie vzdelávania | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Výskumné metódy v pedagogických vedách | Predškolská a elementárna pedagogika | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Školský manažment a legislatíva | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Predškolská a elementárna pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Predškolská a elementárna pedagogika | III. | Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Školský manažment a legislatíva | Učiteľský základ | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Metodológia edukačných vied | Odborová didaktika HV | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Súčasné teórie vzdelávania | Odborová didaktika HV | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
JABLONSKÝ, T.: Empirical Application Dimensions of Cooperative Learning Usage at School. In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729. - Vol. 20, No. 1 (2010), p. 239-247.
JABLONSKY, T. Forme organizzative e metodi di insegnamento nella differenza e nell´unità. In: Approcci innovativi nell´insegnamento scolastico / Erich Petlák, Tomáš Jablonský, Silvia Matúšová. - 1. edizione. - Roma : Editrice LAS, 2013. - ISBN 978-88-213-0834-5, P. 89-126.
JABLONSKY, T. (34%), Kolibová Daniela (33%) - Matúšová Silvia (33%) European Values and Cultural Heritage - a New Challenge for Primary and Secondary School Education. 1st. edition. Debrecen : University of Debrecen, 2012. - 221 p. - ISBN 978-963-08-4634-9.
Emmerová, I, JABLONSKÝ, T (50%). Current state of risk and problem behaviour of pupils and its reflection in school plans of prevention. WOS CC In: AD ALTA: journal of interdisciplinary research: Hradec Králové: Magnanimitas akademické sdružení, 2019, Roč. 9, č. 1, 45-48. ISSN 1804-7890. ISSN (online) 2464-6733.
JABLONSKÝ, T.: Kooperatívne učenie vo výchove. Trnava : Trnavská univerzita, 2006. - 184 s. - ISBN 80-89187-13-7.
Emmerová, I. - JABLONSKÝ, T. - Blažić, M.: Aggressive behaviour of pupils towards teachers. In: Didactica Slovenica: Pedagoška obzorja. – Novo mesto (Slovinsko) : Pedagoška obzorja. – ISSN 0353-1392. – Roč. 38, č. 1 (2023), s. 63-75
Emmerová, I, JABLONSKÝ, T (50%). Current state of risk and problem behaviour of pupils and its reflection in school plans of prevention. WOS CC In: AD ALTA: journal of interdisciplinary research: Hradec Králové: Magnanimitas akademické sdružení, 2019, Roč. 9, č. 1, 45-48. ISSN 1804-7890. ISSN (online) 2464-6733.
JABLONSKÝ, T. (30%) et. al. Principia in the solution process of (non)specific forms of children and youth behaviour in the school environment. 1. vyd. Dublin: ISBCRTI, 2019. ISBN 978-1-9162020-0-9.
Emmerová, I (47%) - Jablonský, T. (47%) - Blažić, M. (6%): Aggressive behaviour of pupils towards teachers = Agresivno vedenje učencev do učiteljev / . – [recenzované]. – SCO In:Didactica Slovenica [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : Pedagoška obzorja. – Novo mesto (Slovinsko) : Pedagoška obzorja. – ISSN 0353-1392. – Roč. 38, č. 1 (2023), s. 63-75
Jablonský, T.(33%) – Emmerová, I. – Zastková, Z.: The influence of cooperative learning on prosocial behaviour of pupils of younger school age. Ad Alta: Journal of &Interdisciplinary Research, Volume 11, Issue 2, 2021, p..58-64. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733
ADM The Diagnosis of Fetal Alcohol Spectrum Disorder / Tomáš Jablonský, Oľga Okálová, Stanisław Juszczyk. In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729. - Vol. 42, No. 4, s. 112-122.
2016 [3] MONTENEGRO PINTO de MAGALHAES, Ana Filipa. Consumo de álcool durante a gravidez em mulheres Potuguesas. Porto : Universidade Católica Portuguesa, 2016, s. 1, 2, 24.
ADM Cooperative Learning as an Innovative Trend in Education / Tomáš Jablonský. In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729. - Roč. 19, č. 3-4 (2009), s. 17-28.
2011 [1] BOSSAERT, G. - DOUMEN, S. - BUYSE, E. - VERSCHUEREN, K. Predicting children's academic achievement after the transition to first grade: A two-year longitudinal study. In Journal of Applied Developmental Psychology, 2011, volume 32, issue 2, p. 47-57.
ADM Cooperative Learning as an Innovative Trend in Education / Tomáš Jablonský. In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729. - Roč. 19, č. 3-4 (2009), s. 17-28.
2013 [3] GARCÍA VILLA, Ana. Trabajo de Fin de Grado : Grado de Maestro en educación Primaria Mención lengua extranjera: francés : Los aspectos socioculturales en el aula de francés. Valladolid : Universidad de Valladolid, 2013, p. 60.
ADM Cooperative Learning as an Innovative Trend in Education / Tomáš Jablonský. In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729. - Roč. 19, č. 3-4 (2009), s. 17-28.
2016 [1] MUCHTAROM, M. - BUDIMANSYAH, Dasim. - SURYADI, Ace. The implementation of integrated education to develop the intact personality of students. In New Educational Review, 2016, volume 43, issue 1, p. 147-156.
AAB Rozvíjanie motivácie u žiakov vo vyučovaní slovenčiny : (aktuálne výsledky výskumu a perspektívy) / Milan Ligoš, Beáta Murinová, Ivana Halašová, Tomáš Jablonský, Juraj Holdoš. - 1. vyd. - Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo KU v Ružomberku, 2011. - 337 s. - ISBN 978-80-8084-785-2.
2017 [3] PETLÁK, Erich. Učiteľ a vyučovanie v 21. storočí=Teacher and Education in the 21st century. In Edukacja dziecka różnorodność perspektyw i działań. Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu, 2017, s. 59.
Projekt KEGA 012KU-4/2022: Bezpečnosť školského prostredia – nová výzva pre rozvoj vybraných kompetencií učiteľov základných a stredných škôl. Doba riešenia: 2022-2025, spoluriešiteľ.
Inovatívna forma multimediálnej podpory štatistických metód v sociálnom a pedagogickom výskume. Projekt KEGA č. 010KU-4/2019. Hl. riešiteľ PhDr. Katarína Kohútová, PhD., doba riešenia: 2019-2021.
Indentifikácia, analýza a inhibícia latentne agresívneho konania detí v období predškolského veku. Projekt VEGA č. 1/0452/18Hl. riešiteľ: doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD. , doba riešenia: 2018-2020
Podpora vzdelávania detí zo sociálne znevýhodneného prostredia, ktorí zaostávajú vo výsledkoch pre nedostatočnú subvenciu v škole alebo v rodine. Projekt KEGA 012KU-4/2019, zástupca projektu. Hl. riešiteľ: Prof. PaedDr. Božena Šupšáková, PhD. doba riešenia: 2019-2021.
„Kto vie, nech učí“ Projekt: ITMS 312011AKK9 Doba riešenia: 2020-2023, pozícia: expert na tvorbu metodických materiálov.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Poradca primátora mesta Ružomberok pre oblasť školstva | Mestský úrad Ružomberok | 2019-2023 |
Člen ústrednej predmetovej komisie pre predmet etická výchovy | Štátny pedagogický ústav v Bratislave | 2012-2022 |
Člen Vedeckej rady Pedagogickej fakulty KU | Katolícká univerzita v Ružomberku | 2008-trvá |
člen vedeckej rady Scientific Bulletin of Chelm. Section of Pedagogy | Państwowa Wyzsza Szkola Zawodowa w Chelmie | 2010-trvá |
Člen Kultúrnej edukačnej grantovej agentúry (KEGA) | MŠVVaŠ SR | 2012-2021 |
šéfredaktor | Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae (ISSN 1336-2232) – databáza ERIH Plus | trvá |
Člen komisie MŠVVaŠ SR pre tvorbu opisov študijného odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy | MŠVVaŠ SR | 2018-2019 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University | Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego) Poľsko – Krakov. | 1.10.2011- 30.9.2013 | pracovný kontrakt |
Universidad Pontificia Comillas | Alberto Aguilera, 23 - 28015 Madrid | 10.4.-13.4.2012 | mobilita |
Politechnika Koszalińska Koszalin | Koszalin, Poľsko | 1.10.2009-30.9.2010 | pracovný kontrakt |
Apor Vilmos Katolikus Foiskola, Vác | Vác, Maďarsko | 18.-19.01.2016 | mobilita |
Akademia Ignatianum de Cracovie, Poľsko | Mikołaja Kopernika 26, 31-501 Kraków, Poľsko | 30.03.-01.04.2016 | bilaterálna zmluva |
Krakowska Akademia im Andrzeja Frycza Modrzewskiego | Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków, Poľsko | 24.10.-27.10. 2022 | Erazmus + |
· 2008: Cena dekana KU v Ružomberku: za vynikajúce výsledky vedeckej a publikačnej činnosti.
· 2009: Cena rektora KU v Ružomberku: ako najvýkonnejšiemu vedcovi Pedagogickej fakulty KU v kategórii docent.
· 2015: strieborná medaila Krakowskiej Akademie im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie za zásluhy pri rozvoji fakulty, vedy a študijných odborov.
· 2017: Cena primátora mesta Ružomberok: za vynikajúce výsledky v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu.
· 2018: Pamätný list Mesta Ružomberok za významný prínos pri rozvoji mesta Ružomberok
Akademické a pracovné pozície:
· Dekan Pedagogickej fakulty KU v Ružomberku – 12/2008- 12/2016
· Predseda Akademického senátu KU v Ružomberku – 2019 – trvá
· Vedúci katedry Pedagogiky a špeciálnej pedagogiky PF KU v Ružomberku (2017-2022)
Vedúci Katedry pedagogiky a psychológie PF KU v Ružomberku (2022-trvá)
· Poradca primátora mesta Ružomberok pre oblasť školstva (2019-trvá)
Členstvo v komisiách pre obhajobu dizertačných prác:
- v študijnom odbore – odborová didaktika 1.1.10 - didaktika hudby na PF KU v Ružomberku
- v študijnom odbore – odborová didaktika 1.1.10 v študijnom programe Teória vzdelávania náboženskej výchovy – katolíckej na PF KU v Ružomberku
- v študijnom odbore 1.1.4 Pedagogika na PF UMB v Banskej Bystrici
- v študijnom odbore Predškolská a elementárna pedagogika na PF KU v Ružomberku
Členstvo v habilitačných komisiách:
- v študijnom odbore – 2.1.5. – etika na Filozofickej fakulte UKF v Nitre (2012)
- v študijnom odbore 1.1.6 Špeciálna pedagogika na Pedagogickej fakulte UK v Bratislave (2013)
- v študijnom odbore 1.1.5 Pedagogika na Pedagogickej fakulte UMB v Banskej Bystrici (2013)
- v študijnom odbore Odborová didaktika na Dubnickom technologickom inštitúte v Dubnici nad Váhom (2020, 2021)
Členstvo v edičných radách časopisov:
Členstvo v zahraničných vedeckých radách časopisov, zborníkov