Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
prof. PaedDr. Tomáš Jablonský, PhD.
Email:
tomas.jablonsky@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KPED - Katedra pedagogiky a psychológie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Jablonský
I.2 - Meno
Tomáš
I.3 - Tituly
prof. PaedDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1976
I.5 - Názov pracoviska
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
profesor
I.8 - E-mailová adresa
tomas.jablonsky@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10285?do=filterForm-submit&university=722000000&faculty=722020000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
I.11 - ORCID iD
0009-0007-2066-7135

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2007
II.c - Odbor a program
Pedagogické vedy: pedagogika
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Vysoká škola DTI
II.b - Rok
2023
II.c - Odbor a program
odborová didaktika
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
učiteľ Základná škola Komjatná 1998-1999
Odborný asistent v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta 1999-2007
odborný asistent v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2004-2007
docent v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2007-2022
profesor v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta 2022-trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Metodológia kvantitatívneho výskumu Predškolská a elementárna pedagogika III. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Tvorba výskumného projektu Predškolská a elementárna pedagogika III. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Didaktika Učiteľský základ I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Teórie učenia a koncepcie vzdelávania Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Výskumné metódy v pedagogických vedách Predškolská a elementárna pedagogika II. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Školský manažment a legislatíva Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Predškolská a elementárna pedagogika III. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
6
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
8
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
3
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
51
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
41
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
6
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Školský manažment a legislatíva Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Kooperatívne učenie Pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Metodológia edukačných vied Odborová didaktika HV III. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Súčasné teórie vzdelávania Odborová didaktika HV III. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Observačná prax 2 Pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
139
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
26
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
9
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
193
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
50
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

JABLONSKÝ, T.: Empirical Application Dimensions of Cooperative Learning Usage at School. In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729. - Vol. 20, No. 1 (2010), p. 239-247.


JABLONSKY, T. Forme organizzative e metodi di insegnamento nella differenza e nell´unità. In: Approcci innovativi nell´insegnamento scolastico / Erich Petlák, Tomáš Jablonský, Silvia  Matúšová. - 1. edizione. - Roma : Editrice LAS, 2013. - ISBN 978-88-213-0834-5, P. 89-126.


JABLONSKY, T. (34%), Kolibová Daniela (33%) - Matúšová Silvia (33%) European Values and Cultural Heritage - a New Challenge for Primary and Secondary School Education. 1st. edition. Debrecen : University of Debrecen, 2012. - 221 p. - ISBN 978-963-08-4634-9.

Emmerová, I, JABLONSKÝ, T (50%). Current state of risk and problem behaviour of pupils and its reflection in school plans of prevention. WOS CC In: AD ALTA: journal of interdisciplinary research: Hradec Králové: Magnanimitas akademické sdružení, 2019, Roč. 9, č. 1, 45-48. ISSN 1804-7890. ISSN (online) 2464-6733. 


JABLONSKÝ, T.: Kooperatívne učenie vo výchove. Trnava : Trnavská univerzita, 2006. - 184 s. - ISBN 80-89187-13-7.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

Emmerová, I. - JABLONSKÝ, T. - Blažić, M.: Aggressive behaviour of pupils towards teachers. In: Didactica Slovenica: Pedagoška obzorja. – Novo mesto (Slovinsko) : Pedagoška obzorja. – ISSN 0353-1392. – Roč. 38, č. 1 (2023), s. 63-75


Emmerová, I, JABLONSKÝ, T (50%). Current state of risk and problem behaviour of pupils and its reflection in school plans of prevention. WOS CC In: AD ALTA: journal of interdisciplinary research: Hradec Králové: Magnanimitas akademické sdružení, 2019, Roč. 9, č. 1, 45-48. ISSN 1804-7890. ISSN (online) 2464-6733. 


JABLONSKÝ, T. (30%) et. al. Principia in the solution process of (non)specific forms of children and youth behaviour in the school environment. 1. vyd. Dublin: ISBCRTI, 2019. ISBN 978-1-9162020-0-9.


Uçay, U., Nettleship, P., Okálová, O., JABLONSKÝ, T. (45%): Solutions and the Algorithm of Screening Indicating the Presence of FASD in Preschool Aged Children in the System of Early Care In: The New Educational Review:Toruň: Wydawnictwo Adam Marszalek, 2018, Roč. 52, č. 2, s. 19-29 . ISSN 1732-6729.


Jablonský, T.(33%) – Emmerová, I. – Zastková, Z.: The influence of cooperative learning on prosocial behaviour of pupils of younger school age. Ad Alta: Journal of &Interdisciplinary Research, Volume 11, Issue 2, 2021, p..58-64. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733


VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

ADM The Diagnosis of Fetal Alcohol Spectrum Disorder / Tomáš Jablonský, Oľga Okálová, Stanisław Juszczyk. In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729. - Vol. 42, No. 4, s. 112-122.

2016 [3] MONTENEGRO PINTO de MAGALHAES, Ana Filipa. Consumo de álcool durante a gravidez em mulheres Potuguesas. Porto : Universidade Católica Portuguesa, 2016, s. 1, 2, 24.

ADM Cooperative Learning as an Innovative Trend in Education / Tomáš Jablonský. In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729. - Roč. 19, č. 3-4 (2009), s. 17-28.

 2011 [1] BOSSAERT, G. - DOUMEN, S. - BUYSE, E. - VERSCHUEREN, K. Predicting children's academic achievement after the transition to first grade: A two-year longitudinal study. In Journal of Applied Developmental Psychology, 2011, volume 32, issue 2, p. 47-57.



ADM Cooperative Learning as an Innovative Trend in Education / Tomáš Jablonský. In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729. - Roč. 19, č. 3-4 (2009), s. 17-28.

2013 [3] GARCÍA VILLA, Ana. Trabajo de Fin de Grado : Grado de Maestro en educación Primaria Mención lengua extranjera: francés : Los aspectos socioculturales en el aula de francés. Valladolid : Universidad de Valladolid, 2013, p. 60.






ADM Cooperative Learning as an Innovative Trend in Education / Tomáš Jablonský. In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729. - Roč. 19, č. 3-4 (2009), s. 17-28.

2016 [1] MUCHTAROM, M. - BUDIMANSYAH, Dasim. - SURYADI, Ace. The implementation of integrated education to develop the intact personality of students. In New Educational Review, 2016, volume 43, issue 1, p. 147-156.



AAB Rozvíjanie motivácie u žiakov vo vyučovaní slovenčiny : (aktuálne výsledky výskumu a perspektívy) / Milan Ligoš, Beáta Murinová, Ivana Halašová, Tomáš Jablonský, Juraj Holdoš. - 1. vyd. - Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo KU v Ružomberku, 2011. - 337 s. - ISBN 978-80-8084-785-2.

 2017 [3] PETLÁK, Erich. Učiteľ a vyučovanie v 21. storočí=Teacher and Education in the 21st century. In Edukacja dziecka różnorodność perspektyw i działań. Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu, 2017, s. 59.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Podpora inkluzívnej edukácie na predprimárnom a primárnom stupni školskej sústavy s akcentom na sociálne znevýhodnené skupiny. Projekt KEGA 032KU-4/2016. Hl. riešiteľ: doc. PaedDr. Vladimír Klein, PhD., doba riešenia: 2016-2018.


Inovatívna forma multimediálnej podpory štatistických metód v sociálnom a pedagogickom výskume. Projekt KEGA č. 010KU-4/2019. Hl. riešiteľ PhDr. Katarína Kohútová, PhD., doba riešenia: 2019-2021. 


Indentifikácia, analýza a inhibícia latentne agresívneho konania detí v období predškolského veku. Projekt VEGA č. 1/0452/18Hl. riešiteľ: doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD. , doba riešenia: 2018-2020


Podpora vzdelávania detí zo sociálne znevýhodneného prostredia, ktorí zaostávajú vo výsledkoch pre nedostatočnú subvenciu v škole alebo v rodine. Projekt KEGA 012KU-4/2019, zástupca projektu. Hl. riešiteľ: Prof. PaedDr. Božena Šupšáková, PhD. doba riešenia: 2019-2021.


„Kto vie, nech učí“ Projekt: ITMS 312011AKK9 Doba riešenia: 2020-2023, pozícia: expert na tvorbu metodických materiálov.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Poradca primátora mesta Ružomberok pre oblasť školstva Mestský úrad Ružomberok 2019-trvá
Člen ústrednej predmetovej komisie pre predmet etická výchovy Štátny pedagogický ústav v Bratislave 2012-2022
Člen Vedeckej rady Pedagogickej fakulty KU Katolícká univerzita v Ružomberku 2008-trvá
člen vedeckej rady Scientific Bulletin of Chelm. Section of Pedagogy Państwowa Wyzsza Szkola Zawodowa w Chelmie 2010-trvá
Člen Kultúrnej edukačnej grantovej agentúry (KEGA) MŠVVaŠ SR 2012-2021
šéfredaktor Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae (ISSN 1336-2232) – databáza ERIH Plus trvá
Člen komisie MŠVVaŠ SR pre tvorbu opisov študijného odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy MŠVVaŠ SR 2018-2019

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego) Poľsko – Krakov. 1.10.2011- 30.9.2013 pracovný kontrakt
Universidad Pontificia Comillas Alberto Aguilera, 23 - 28015 Madrid 10.4.-13.4.2012 mobilita
Politechnika Koszalińska Koszalin Koszalin, Poľsko 1.10.2009-30.9.2010 pracovný kontrakt
Apor Vilmos Katolikus Foiskola, Vác Vác, Maďarsko 18.-19.01.2016 mobilita
Akademia Ignatianum de Cracovie, Poľsko Mikołaja Kopernika 26, 31-501 Kraków, Poľsko 30.03.-01.04.2016 bilaterálna zmluva
Krakowska Akademia im Andrzeja Frycza Modrzewskiego Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków, Poľsko 24.10.-27.10. 2022 Erazmus +

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

·     2008: Cena dekana KU v Ružomberku: za vynikajúce výsledky vedeckej a publikačnej činnosti.

·     2009: Cena rektora KU v Ružomberku: ako najvýkonnejšiemu vedcovi Pedagogickej fakulty KU v kategórii docent.

·     2015: strieborná medaila Krakowskiej Akademie im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie za zásluhy pri rozvoji fakulty, vedy a študijných odborov.

·     2017: Cena primátora mesta Ružomberok: za vynikajúce výsledky v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu.

·     2018: Pamätný list Mesta Ružomberok za významný prínos pri rozvoji mesta Ružomberok


Akademické a pracovné pozície:

·      Dekan Pedagogickej fakulty KU v Ružomberku – 12/2008- 12/2016

·      Predseda Akademického senátu KU v Ružomberku – 2019 – trvá

·      Vedúci katedry Pedagogiky a špeciálnej pedagogiky PF KU v Ružomberku (2017-trvá)

·      Poradca primátora mesta Ružomberok pre oblasť školstva (2019-trvá)


  • Člen odborovej komisie PF UMB v Banskej Bystrici pre študijný odbor 1.1.4 Pedagogika (PhD.) ( 2009- 2022)
  • Školiteľ v študijnom programe predškolská a elementárna pedagogika, študijného odboru 1.1.5. predškolská a elementárna pedagogika na Univerzite Komenského v Bratislave (25.3.2011)
  • Člen odborovej komisie PF KU v Ružomberku pre študijný odbor Predškolská a elementárna pedagogika (PhD.) (2018-trvá)


Členstvo v komisiách pre obhajobu dizertačných prác:

-     v študijnom odbore – odborová didaktika 1.1.10 - didaktika hudby na PF KU v Ružomberku

-     v študijnom odbore – odborová didaktika 1.1.10 v študijnom programe Teória vzdelávania náboženskej výchovy – katolíckej na PF KU v Ružomberku

-     v študijnom odbore 1.1.4 Pedagogika na PF UMB v Banskej Bystrici

-     v študijnom odbore Predškolská a elementárna pedagogika na PF KU v Ružomberku

Členstvo v habilitačných komisiách:

-     v študijnom odbore – 2.1.5. – etika na Filozofickej fakulte UKF v Nitre (2012)

-     v študijnom odbore 1.1.6 Špeciálna pedagogika na Pedagogickej fakulte UK v Bratislave (2013)

-     v študijnom odbore 1.1.5 Pedagogika na Pedagogickej fakulte UMB v Banskej Bystrici (2013)

-     v študijnom odbore Odborová didaktika na Dubnickom technologickom inštitúte v Dubnici nad Váhom (2020, 2021)

Členstvo v edičných radách časopisov:

  •  šéfredaktor Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae (ISSN 1336-2232) - Pedagogická fakulta KU v Ružomberku – databáza ERIH Plus
  • Paidagogos (ISSN 1213-3809) databáza ERIH Plus, DOAJ, Google Scholar.
  • Technológia vzdelávania – (vedecko-pedagogický časopis). ISSN 1338-1202 (online), ISSN 1335-003X (print version) (do 2013)
  •  Religious and Sacred Poetry, Religion, Culture and Education. The Intenrnational Scientific Periodical ISSN: 2299-9922

Členstvo v zahraničných vedeckých radách časopisov, zborníkov

  • Scientific Bulletin of Chelm. Section of Pedagogy. Państwowa Wyzsza Szkola Zawodowa w Chelmie. ISSN 2084-6770
  • International Catholic Journal of Education EDUCA. PARIS, France (FIUC and ACISE)  ISSN 2183-5136.
  • Pedagogika Katolicka – Publisher Wydział Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, ISSN 1898-3685
  •  Społeczenstwo i Edukacja – Międzynarodowe Studia Humanistyczne. Wyższa Szkoła menedżerska w Legnici. ISSN 1898-0171
  • Wychowawca – Miesecznik Nauczycieli i Wychowawców Katolickich. ISSN 1230-3720. (od 13.11.2013)
Dátum poslednej aktualizácie
2023-10-26