Meno:
|
prof. PaedDr. Vladimír Labáth, PhD. | |
Email:
|
vladimir.labath@ku.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KSP
-
Katedra sociálnej práce - Ružomberok
|
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Pedagogická fakulta Univerzity Komenského | 1974, 1978 | Učiteľstvo predmetov prvého stupňa ZDŠ a výtvarná výchova, Liečebná pedagogika |
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie | II.b - Rok | II.c - Odbor a program |
---|---|---|
Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave | 2002 | Pedagogická psychológia |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Učiteľ, liečebný pedagóg | Diagnostický ústav pre mládež | 1974 - 1986 |
Výskumný pracovník | Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie | 1986 - 1990 |
Odborný asistent, vedúci katedry, docent, profesor | Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave | 1990 - 2017 |
Profesor | Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku | od 2017 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Výcvik v skupinových formách korektívnej práce s mládežou | Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie | 1978 - 1980 |
Jazyková a spoločenská príprava československých expertov, anglický jazyk | Univerzita Komenského v Bratislave | 1988 - 1989 |
Kurz riešenia konfliktov a mediácia | Partners for Democratic Change, European Peace Study University, Rakúsko | 1993 |
Program mediácia – úvod do mediačných zručností | San Diego Mediation Center, USA | 1996 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Teórie a metódy prezentácie a výučby | Sociálna práca | Tretí | Sociálna práca |
Innovative Approach to Management and Leadership in Social Work | European Joint Master in Social Work with Children and Youth (ESWOCHY) | Druhý | European Joint Master in Social Work with Children and Youth (ESWOCHY) |
Supervízia | Sociálna práca | Druhý | Sociálna práca |
Vybrané klientske skupiny sociálnej práce | Sociálna práca | Druhý | Sociálna práca |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
European Joint Master in Social Work with Children and Youth (ESWOCHY) | Druhý | European Joint Master in Social Work with Children and Youth (ESWOCHY) |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Tréning v sociálnej práci - tímová práca | Sociálna práca | Prvý | Sociálna práca |
Metódy sociálnej práce | Sociálna práca | Druhý | Sociálna práca |
Teórie sociálnej komunikácie | Sociálna práca | Tretí | Sociálna práca |
Rezidenciálna sociálna práca | Sociálna práca | Tretí | Sociálna práca |
Labáth, V. 2009. Dissociálne poruchy správania. Bratislava : Občianske združenie Sociálna práca.
Peng, Ann Chunyan - Zeng, Wei - Workplace ostracism and deviant and helping behaviors: The moderating role of 360 degree feedback. - In: Journal of organizational behavior, Volume 38, Issue 6, 2017 ; s. 833-855 ; SSCI.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Vedúci katedry | Katedra liečebnej pedagogiky, Katedra sociálnej práce | 1990 - 1991 |
Člen alebo predseda komisie pre obhajobu dizertačných prác, člen komisie pre habilitačné a inauguračné konanie | Pedagogická fakulta UK v Bratislave, Pedagogická fakulta KU v Ružomberku, Pedagogická fakulta UKF v Nitre, Fakulta zdravotníctva a sociálnej práce Trnavskej univerzity v Trnave, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzity v Brne, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita v Brne | 1991 - 2023 |
Člen a predseda komisií pre záverečné skúšky bakalárskeho a magisterského štúdia | Pedagogická fakulta UK v Bratislave, Pedagogická fakulta KU v Ružomberku | 1991 - 2017; 2017 - 2023 |
člen | Asociácia mediátorov Slovenska | od 2006 |
Členstvo v redakčných radách | Efeta, Integrácia, Journal of Emotional and Behavioral Problems | 1991 - 2005 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Hogeschool De Horst | Horstlaan 2, Driebergen - Rijsenburg, Holandsko | 1990, 1991, 1992, pobyty v rozsahu 2 - 3 týždne | International Project of Higher Social Work Education |
University of Wisconsin – Eau Claire | 105 Garfield Ave, Eau Claire, WI 54701, Wisconsin, USA | Marec 1995, týždňový pobyt | Direct invitation |
Johns Hopkins University | 3400 N. Charles St. Suite S740 Wyman Park Building Baltimore, MD 21218, Maryland, USA | August 1996, dvojtýždňový program | Summer School Institute for Policy Study |
University of Gothenburg | Universitetsplatsen 1, Göteborg, Švédsko | 3. – 7. 11. 2013 | Erazmus |
Universtiy of Applied Sciences of Diaconia | Kyläsaarenkuja 2, 00580 Helsinki, Fínsko | 24. – 28. 11. 2014 | Erazmus |
Lektor dlhodobej postgraduálnej špecializácie v oblasti uplatnenia metód skupinovej psychoterapie mimo zdravotníctva, predovšetkým v sociálnej oblasti a v školstve (špeciálne výchovné zariadenia a pedagogicko-psychologické poradenstvo). Dlhoročná prax v resocializácii porúch správania, v mediácii, v individuálnom a skupinovom poradenstve. Participácia na príprave odborníkov a supervízii v pomáhajúcej sfére. Vedenie vzdelávacích aktivít v SR a v ďalších desiatich krajinách (mimovládne organizácie, univerzity).
Zakladateľ prvej katedry univerzitného vzdelávania v programe Sociálna práca v SR (Pedagogická fakulta UK v r. 1991). Pedagogická činnosť v danom odbore, autor a spoluautor všetkých študijných programov Sociálna práca na UK v Bratislave (7 verzií a modifikácií) na všetkých troch stupňoch univerzitnej prípravy sociálnych pracovníkov. Bol iniciátorom a spoluautorom viacerých inovácií v univerzitnom vzdelávaní pomáhajúcich profesií (sociálno-psychologické tréningy, experienciálne moduly vzdelávania).