Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
doc. PaedDr. Zlatica Huľová, PhD.
Email:
zlatica.hulova@ku.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
PF KU - Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Pracovisko:
KPEP - Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Huľová
I.2 - Meno
Zlatica
I.3 - Tituly
doc. PaedDr.,PhD.
I.4 - Rok narodenia
1960
I.5 - Názov pracoviska
KEPPG PF KU v Ružomberku
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1/A
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
zlatica.hulova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11508?do=filterForm-submit&university=722000000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0001-7116-7754

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Pedagigická fakulta v Banskej Bystrici 1991 Učiteľsto pre 1. stupeň základnej školy
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b - Rok II.c - Odbor a program
Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici 2008 Predškolská a elementárna pedagogika
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici
II.b - Rok
2017
II.c - Odbor a program
Predškolská a elementárna pedagogika
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Vysokoškolská učiteľka Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku 2019 - súčasnosť
Vysokoškolská učiteľka Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici 2008 - 2019
Vedúca odd. správy a metodiky- Odbor školstva ŽSK Žilinský samosprávny kraj, Žilina 2003 - 2004
Učiteľka ZŠ Odbor školstva, Martin 1991 – 2002
Učiteľka MŠ, Odbor školstva, Martin 1987 – 1991
Učiteľka MŠ Odbor školstva, Dolný Kubín 1981 – 1987
Učiteľka ZŠ Odbor školstva, Dolný Kubín 1978 – 1981

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Základná štátna jazyková skúška z RJ FF UKF Nitra 2000 – 2002
Rozširujúce štúdium - Psychológia PF UMB Banská Bystrica 2003 – 2005
Vzdelávanie vedúcich zamestnancov - Školský manažment MC Bratislava 2004 – 2006
Zozširujúce štúdium - Etická výchova MC Bratislava 2005 – 2007
Vysokoškolská pedagogika Univerzita Mateja Bela Banská Bystrica, CCV 2010 - 2012

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Technická a výtvarná predprimárna a voľnočasová edukácia Predškolská a elementárna pedagogika I. Bc Predškolská a elementárna pedagogika
Súčasné trendy vo výskume predškolskej a elementárnej pedagogiky Predškolská a elementárna pedagogika III. PhD. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Primárne prírodovedné a technické vzdelávanie Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Mgr. Predškolská a elementárna pedagogika
Súčasné trendy vo výskume predškolskej pedagogiky Predškolská a elementárna pedagogika III.- PhD. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Predškolská a elementárna pedagogika sociálne znevýhodnených skupín Predškolská a elementárna pedagogika III. PhD. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Rozvíjanie technickej tvorivosti Predškolská a elementárna pedagogika I. Predškolská a elementárna pedagogika
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie (denná/externá forma) II. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Predškolská a elementárna pedagogika (denná forma) III. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Predškolská a elementárna pedagogika (externá forma) III. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Predškolská a elementárna pedagogika (denná/externá forma) I. 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
8
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
85
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
76
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
161
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
65
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
175
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
95
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
14
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
14
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
10
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAA  VALIHOROVÁ, M. - PAŠKOVÁ, L. - STEHLÍKOVÁ, J. - PILKOVÁ, J. - HUĽOVÁ, Z. 2017.  Specific of school aggression in young school age / - 1. vyd. - Białystok : Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku, 2017. - 158 s. [9,76 AH]. - ISBN 978-83-61612-28-5

AAB  HUĽOVÁ, Z. 2017.  Projektová, problémová, kooperatívna a výskumná koncepcia vzdelávania v pregraduálnej príprave budúcich učiteľov : pre oblasť technického vzdelávania na primárnom stupni školy / Zlatica Huľová ; rec. Jana Depešová, Ivana Rochovská. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2017. - 79 s. [3,95 AH]. - ISBN 978-80-557-1275-8

AAB  HUĽOVÁ, Z. 2019. Technické vzdelávanie na primárnom stupni školy v historickom a medzinárodnom kontexte / Huľová, Zlatica. – 1. vyd. – Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – 145 s. – ISBN 978-80-561-0686-0


AAB HUĽOVÁ, Z. – ROCHOVSKÁ, I. - LIPÁROVÁ, L. Technické vzdelávanie na primárnom stupni školy. teória- výskum- vývoj. – 1. vyd. – Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. – 150 s. ISBN 978-80-561-0915-1.


ADM HUĽOVÁ Zlatica - ŠUKOLOVÁ Denisa. 2017. Slovak primary education teachers’ views about and attitudes towards contents of work and technical education. In The new education review : the international scientific founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszalek, 2017. - ISSN 1732-6729. - Vol. 47, no. 1 (2017), pp. 165-175. (SCOPUS)

(2017: H-index - 13, SJR kvartil - Q3, SJR - 0.207, SNIP - 0.561).

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

AAA  VALIHOROVÁ, M. - PAŠKOVÁ, L. - STEHLÍKOVÁ, J. - PILKOVÁ, J. - HUĽOVÁ, Z. 2017.  Specific of school aggression in young school age / - 1. vyd. - Białystok : Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku, 2017. - 158 s. [9,76 AH]. - ISBN 978-83-61612-28-5

AAB  HUĽOVÁ, Z. 2017.  Projektová, problémová, kooperatívna a výskumná koncepcia vzdelávania v pregraduálnej príprave budúcich učiteľov : pre oblasť technického vzdelávania na primárnom stupni školy / Zlatica Huľová ; rec. Jana Depešová, Ivana Rochovská. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2017. - 79 s. [3,95 AH]. - ISBN 978-80-557-1275-8

AAB HUĽOVÁ, Z. 2019. Technické vzdelávanie na primárnom stupni školy v historickom a medzinárodnom kontexte / Huľová, Zlatica. – 1. vyd. – Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – 145 s. – ISBN 978-80-561-0686-0

AAB HUĽOVÁ, Z. 2021.Učíme sa technicky myslieť, tvoriť a pracovať v každom veku : stimulačný program s metodikou. ; Depešová, Jana [Recenzent] ; Rochovská, Ivana [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. – 64 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-561-0942-7

AAB HUĽOVÁ, Z. – ROCHOVSKÁ, I. - LIPÁROVÁ, L. 2021 Technické vzdelávanie na primárnom stupni školy. teória- výskum- vývoj. – 1. vyd. – Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. – 150 s. ISBN 978-80-561-0915-1.

AAB ROCHOVSKÁ, I.; DOLINSKÁ, E.; GAŽIOVÁ, M.; HUĽOVÁ, Z.; ŠVÁBOVÁ, B.; PONDELÍKOVÁ, R.; GAŠPAROVÁ, M.; BROZMANOVÁ, M.; LIPÁROVÁ, L. Interpretácia umeleckého diela v predprimárnom vzdelávaní .; Akimjak, Amantius [Recenzent] ; Mazur, Piotr [Recenzent] ; Karbowniczek, Jolanta [Recenzent] ; Turzák, Tomáš [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. – 422 s. [20,40 AH] – ISBN 978-80-561-0889-5

ADM HUĽOVÁ, Z., - ROCHOVSKÁ, I., - KLEIN, V. 2018. The issue of age homogeneity in groups from the kindergarten teacher’s perspective. In The New Educational Review, 53(3), 203–215. https://doi.org/10.15804/tner.2018. 53.3.17

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AAA    VALIHOROVÁ, M. - PAŠKOVÁ, L. - STEHLÍKOVÁ, J. - PILKOVÁ, J. - HUĽOVÁ, Z. 2017. Specific of school aggression in young school age / - 1. vyd. - Białystok : Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku, 2017. - 158 s. [9,76 AH]. - ISBN 978-83-61612-28-5

Ohlasy:

[1]  NIKLOVÁ, Miriam - MAKÚCHOVÁ, Jana. Forms of cyber-bullying from the aspect of cyber-victims - elementary and secondary school pupils. In New educational review. ISSN 1732-6729, 2018, vol. 51, no. 1, pp. 150-161., Registrované v: Scopus

ADM HUĽOVÁ, Z., - ROCHOVSKÁ, I., - KLEIN, V. 2018. The issue of age homogeneity in groups from the kindergarten teacher’s perspective. In The New Educational Review, 53(3), 203–215. https://doi.org/10.15804/tner.2018. 53.3.17

Ohlasy:

[1] MAZUR, P. - ROCHOVSKÁ, I. . KĽAČKOVÁ, B. 2019. The issue of homeschooling in Poland, the Czech Republic and Slovakia from the perspective of parents of homeschooled children– DOI 10.15804 tner.2019.58.4.04. – SCOPUS In: The New Educational Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : International scientific journal founded by three universities from Czech Republic, Poland and Slovak Republic. – Toruň (Poľsko) : Wydawnictwo Adam Marszalek. – ISSN 1732-6729. – Roč. 58, č. 4 (2019), s. 54-71

[1] ŠILONOVÁ, V. - KELIN, V. - ROCHOVSKÁ, I. 2021. Inclusive diagnostics and stimulation of socially disadvantaged children of a pre-school age: experimental verification. 2021. In Problems of Education in the 21st Century 79(5):804-825 DOI: 10.33225/pec/21.79.804

[1]SHEENA ELWICK - E. JAYNE WHITE. 2022.  A paradox of age in early childhood education: A reviewof the literature and survey of Australian educators workingwith three-year-old children   In Educational Research for Policy and Practice, 2022. https://doi.org/10.1007/s10671-022-09311-6

[1]Hladush, Viktor, Krška, Peter, Hloba, Aleksandr. Pedagogical conditions for the development of diagnostic competence of future special education teacher. DOI 10.1063/5.0104567 In: Proceedings of the II International Scientific Conference on Advances in Science, Engineering and Digital Education. Melville: American Institute of Physics . AIP Publishing, 2022, s. 1-8 [online]. ISBN 978-0-7354-4239-9. ISBN 978-0-7354-4238-2. [angličtina]

AAB HUĽOVÁ, Z. 2019Technické vzdelávanie na primárnom stupni školy v historickom a medzinárodnom kontexte. rec. Kožuchová, M.; Honzíková, J., – 1. vyd. – Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. – 145 s.– ISBN 978-80-561-0686-0.

Ohlasy:

[3] LIPÁROVÁ, L. 2020. Vzťah výtvarnej a technickej edukácie na počiatočných stupňoch vzdelávania v ponímaní študentov predškolskej a elementárnej pedagogiky = Relationship of art and technical education at the early stages of education in the perception of students of preschool and elementary education / Lipárová, Lenka [Autor, 100%]

In: Zagadnienia spoleczne [textový dokument (print)] . – Bialystok (Poľsko) : Niepanstwowa Wyzsza Szkola Pedagogiczna. – ISSN 2353-7426. – č. 1 (13) (2020), s. 69-84 [tlačená forma]

[3] KOŽUCHOVÁ, M. - KURUC, M. 2020. Development of students' self-regulation of learning with a focus on technical education [textový dokument (print)] : theory and research / Kožuchová, Mária [Autor, 80%] ; Kuruc, Martin [Autor, 20%] ; Czarnecki, Pawel [Recenzent] ; Moser, Daniela [Recenzent] ; Obdržálek, Zdeněk [Recenzent]. – 1. vyd. – Karlsruhe (Nemecko) : Ste-Con, 2020. – 128 s. [7,5 AH] [tlačená forma]. – ISBN 978-3-945862-39-1

[4] TOKOŠ, P. 2021. Využívanie moderných technológií pri technickom vzdelávaní dištančnou formou. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. – Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 20, č. 3 (2021), s. 192-205

[4] KOŽUCHOVÁ, M. - GALLOVÁ, L. 2021. Motivácia ako významný faktor sebaregulácie učenia sa žiakov primárneho vzdelávania. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. – Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 20, č. 3 (2021), s. 177-191

[4] TVARŮŽKA, V. - KNÁPEK, A. 2021. Sluneční pozorování a výuka astronomických témat ve výuce primární školy. In: Inovácie v technickom vzdelávaní nových generácií. Zborník abstraktov z medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie konanej dňa 15. 10. 2021. – 1. vyd. – Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. 65 s. ISBN 978-80-561-0914-4

[4] KOŽUCHOVÁ, M. - GALLOVÁ, L. 2021. Motivácia ako významný faktor sebaregulácie učenia sa žiakov primárneho vzdelávania. In: Inovácie v technickom vzdelávaní nových generácií. Zborník abstraktov z medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie konanej dňa 15. 10. 2021. – 1. vyd. – Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. 65 s. ISBN 978-80-561-0914-4

[4] LIPÁROVÁ,L. - PONDELÍKOVÁ, R. 2021. Apológia technického vzdelávania z pohľadu výtvarnej edukácie. In: Inovácie v technickom vzdelávaní nových generácií. Zborník abstraktov z medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie konanej dňa 15. 10. 2021. – 1. vyd. – Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. 65 s. ISBN 978-80-561-0914-4

[4] KOŽUCHOVÁ, M. 2021. Miesto vzdelávacej oblasti človek a svet práce v pripravovanej kurikulárnej reforme základného vzdelávania. In Inovácie v technickom vzdelávaní nových generácií. Zborník abstraktov z medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie konanej dňa 15. 10. 2021. – 1. vyd. – Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. 65 s. ISBN 978-80-561-0914-4

[4] TOKOŠ, P. 2021. Využívanie moderných technológií pri technickom vzdelávaní dištančnou formou. In: Inovácie v technickom vzdelávaní nových generácií. Zborník abstraktov z medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie konanej dňa 15. 10. 2021. – 1. vyd. – Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. 65 s. ISBN 978-80-561-0914-4

[4] KOŽUCHOVÁ, M. 2021. Miesto vzdelávacej oblasti človek a svet práce v pripravovanej kurikulárnej reforme základného vzdelávania. In: Technické vzdelávanie nových generácií. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie konanej dňa 15. 10. 2021. – 1. vyd. – Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. 119 s. ISBN 978-80-561-0913-7 s. 8 - 20.

[4] LIPÁROVÁ,L. - PONDELÍKOVÁ, R. 2021. Apológia technického vzdelávania z pohľadu výtvarnej edukácie. In: Technické vzdelávanie nových generácií. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie konanej dňa 15. 10. 2021. – 1. vyd. – Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. 119 s. ISBN 978-80-561-0913-7, s. 90 -101

AAB   HUĽOVÁ Z. 2007.  Individualizovaná edukácia žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. - 1. vyd. - Banská Bystrica : [Univerzita Mateja Bela], Pedagogická fakulta, Občianske združenie Pedagóg, 2007. - 113 s. [5,65 AH]. - ISBN 978-80-8083-513-2

Ohlasy:

[4] LIPNICKÁ, Milena. Súčasnosť predprimárneho vzdelávania detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2012. 64 s. ISBN 978-80-557-0354-1.

[4] KASÁČOVÁ, Bronislava - CABANOVÁ, Mariana. Pedagogická diagnostika : teória a metódy diagnostikovania v elementárnej edukácii. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2011. 136 s. ISBN 978-80-557-0328-2.

[4] CABANOVÁ, Mariana. Žiak so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a profesijné činnosti učiteľa. In Diagnostikovanie, hodnotenie a evalvácia v škole : zborník vedecko-výskumných štúdií. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-557-0442-5, s. 32-48.

[3] CABANOVÁ, Mariana. Diverzita a diferenciácia v primárnom vzdelávaní. In Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti : sborník příspěvků [CD-ROM]. Ústí nad Labem : Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2013. ISBN 978-80-7414-602-2, s. 416-424.

[3] GAŠPAROVÁ, Miroslava. Stav a potreby výučby slovenských reálií na slovenských školách v zahraničí. In Edukacja międzykulturowa w warunkach kultury globalnej. Od rozważań definicyjnych do praktycznych zastosowań. ISSN 2084-9001, 2014, vol. 32, no. 3. pp. 397-416.

[4] BABIAKOVÁ, Simoneta. Predčitateľská gramotnosť a diagnostikovanie jazykových spôsobilostí detí pri vstupe do základnej školy. In Pedagogické rozhľady : odborno-metodický časopis. ISSN 1335-0404, 2014, roč. 23, č. 2, s. 1-4.

[3] BURKOVIČOVÁ, Radmila. Deti předškolního věku v procesu vzdělávání. In Edukace dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami. Ostrava : Ostravská univerzita, 2014. ISBN 978-80-7464-630-0, s. 10-34.

[4] KRUPOVÁ, Dagmar - ROCHOVSKÁ, Ivana. Inovatívne metódy v predprimárnom prírodovednom vzdelávaní. In Vzdelávanie v pohybe : medzinárodná odborná konferencia pod záštitou ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR. Bratislava : Pro Solutions, 2014. ISBN 978-80-8139-053-1, s. 29-42.

[3] GAŠPAROVÁ, Miroslava. Regionálny aspekt v primárnom vzdelávaní. In Pomiędzy dwiema edukacjami : nauczyciel wczesnej edukacji dziecka wobec czasu zmiany. Łódź : Wydawnictwo naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 2014. ISBN 978-83-62684-64-9, s. 365-384.

[3] CABANOVÁ, Mariana. Profesijné činnosti učiteľa v inkluzívnom prostredí alebo ako vnímajú učitelia vybrané profesijné činnosti učiteľa potrebné v inkluzívnom vzdelávaní. In Pomiędzy dwiema edukacjami : nauczyciel wczesnej edukacji dziecka wobec czasu zmiany. Łódź : Wyższa Szkoła Pedagogiczna v Łódzi, 2014. ISBN 978-83-62684-64-9, s. 181-194.

[3] BABIAKOVÁ, Simoneta. Diagnostikovanie a sledovanie pokrokov detí v začiatočnom čítaní. In Diagnozowanie i terapia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Opole : Vydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2015. ISBN 978-83-7395-665-0, s. 251-264.

[3] HOMOĽOVÁ, Tatiana. Adaptation of pupils in context of school capabilities. In Psichologičeskaja studija. Vitebsk : VGU imeni P.M.Mašerova, 2015. ISBN 978-985-517-525-5, pp. 233-237.

[3] TOMKULIAKOVÁ, Ružena. Učiteľova individuálna koncepcia výučby a jej vplyv na vzdelávací proces na primárnom stupni školy. In Zagadnienia społeczne. ISSN 2353-7426, 2015, vol. 4, no. 2, pp. 45-57.

[4] VALIHOROVÁ, Marta - PILKOVÁ, Janka. Emocionálna inteligencia detí v ranej edukácii. Banská Bystrica : Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela - Belianum, 2016. 147 s. ISBN 978-80-557-1059-4.

[3] BURKOVIČOVÁ, Radmila. Děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v předškolním vzdělávání. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2016. 114 s. ISBN 978-80-7464-812-0.

AAB   HUĽOVÁ Z. 2017.  Projektová, problémová, kooperatívna a výskumná koncepcia vzdelávania v pregraduálnej príprave budúcich učiteľov : pre oblasť technického vzdelávania na primárnom stupni školy / Zlatica Huľová ; rec. Jana Depešová, Ivana Rochovská. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2017. - 79 s. [3,95 AH]. - ISBN 978-80-557-1275-8

Ohlasy:

[4] ROCHOVSKÁ, Ivana - KRUPOVÁ, Dagmar. Rok s bábätkom v materskej škole. Aktivity zamerané na výchovu k manželstvu a rodičovstvu. Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. 122 s. ISBN 978-80-561-0538-2.

[3] ROCHOVSKÁ, Ivana - KRUPOVÁ, Dagmar. Vědci v mateřské škole 2 : aktivity pro malé badatele. Praha : Portál, 2018. 136 s. ISBN 978-80-262-1391-8.

[4] GAŠPAROVÁ, Miroslava. Regionálna výchova v ranej edukácii. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2018. 95 s. ISBN 978-80-557-1413-4.

[4] ROCHOVSKÁ, Ivana - KRUPOVÁ, Dagmar. Bádanie v predprimárnom vzdelávaní. Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. [151] s. ISBN 978-80-561-0580-1.

[4] LIPÁROVÁ,L. - PONDELÍKOVÁ, R. 2021. Apológia technického vzdelávania z pohľadu výtvarnej edukácie. In: Inovácie v technickom vzdelávaní nových generácií. Zborník abstraktov z medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie konanej dňa 15. 10. 2021. – 1. vyd. – Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. 65 s. ISBN 978-80-561-0914-4

[4] LIPÁROVÁ,L. - PONDELÍKOVÁ, R. 2021. Apológia technického vzdelávania z pohľadu výtvarnej edukácie. In: Technické vzdelávanie nových generácií. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie konanej dňa 15. 10. 2021. – 1. vyd. – Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. 119 s. ISBN 978-80-561-0913-7, s. 90,101.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Názov grantu: Súčasný stav, trendy a problémy v technickom vzdelávaní na nižšom a vyššom sekundárnom stupni školy v kontexte dištančného vzdelávania.

Kód: VEGA č. 1/0550/22

Zodpovedný riešiteľ:  doc. PaedDr. Huľová Zlatica, PhD.,

Zástupca riešiteľa: prof. PaedDr. Mária Kožuchová, CSc.,  

Spoluriešitelia: PaedDr. Miroslava Gašparová, PhD., PaedDr Jozef Zentko. PhD., Ing Peter Tokoš, PaedDr. Mária Karasová, PhD.. ..

Doba riešenia: 2022 - 2024

Názov grantu: Analýza stavu v technickom vzdelávaní a rozvoj technických zručností žiakov na primárnom stupni školy.

Kód: VEGA č. 1/0383/19

Zodpovedný riešiteľ:  doc. PaedDr. Huľová Zlatica, PhD.,

Zástupca riešiteľa: prof. PaedDr. Mária Kožuchová, CSc.,  

Spoluriešitelia: PaedDr. Miroslava Gašparová, PhD., PaedDr. Mária Vargová, PhD., PaedDr Jozef Zentko. PhD., Mgr. lenka Lipárová, PhD. Doba riešenia: 2019 - 2021

 Kód: Erasmus + K2 2020-1- CZ01- KA201- 078464:

 Riešiteľ: Nakladatelství Dr. Josef Raabe s.r.o.

Zodpovedný riešiteľ za PF KU: PaedDr. Mária Vargová, PhD.

Spoluriešiteľ: doc. PaedDr. Zlatica Huľová, PhD.

 Doba riešenia: 2021 - 2023

Názov grantu: Umelci v materskej škole – interpretácia umeleckého diela v predprimárnom vzdelávaní.

Kód: KEGA č. 004KU-4/2019

Zodpovedný riešiteľ PF KU: doc. PaedDr. Ivana Rochovská, PhD.

Zodpovedný riešiteľ PF UMB: doc. PaedDr. Huľová Zlatica, PhD.

Spoluriešitelia: PaedDr. Miroslava Gašparová, PhD., Mgr. Lenka Lipárová, PhD.,PaedDr. Renáta Pondelíková, PhD.......

 Doba riešenia: 2019 - 2021

Názov grantu: Analýza sebaregulačných štýlov učenia študentov odboru predškolská a elementárna pedagogika.

Kód: VEGA č.  1/0443/18

Zodpovedný riešiteľ: prof. PaedDr. Mária Kožuchová, PhD.

Spoluriešitelia: PaedDr. Huľová Zlatica, PhD., PaedDr. Ľubica Gerová, PhD. a iní.

Doba riešenia: 2018 - 2020


Názov grantu: Emocionálno-sociálne aspekty agresie v mladšom školskom veku v kontexte modernej školy.

Kód: VEGA: Číslo: 1/0072/15

Zodpovedný riešiteľ: doc. PhDr. Marta Valihorová, CSc.

Spoluriešitelia: PaedDr. Huľová Zlatica, PhD., PhDr. Lucia Pašková, PhD., PhDr. Jana Stehlíková, a iní.

Doba riešenia: 2015 - 2017


Názov grantu: Podpora národnej identity Slovákov žijúcich v zahraničí     

Kód: PF a MŠVVaŠ SR

Zodpovedný riešiteľ: prof. PhDr. Soňa Kariková , PhD.

Spoluriešitelia: PaedDr, Zlatica Huľová, PhD., prof. doc. PaedDr. Alena Doušková, PhD., PaedDr. Miroslava Gašparová, PhD. a iní

Doba riešenia: 2016 - 2020

zov grantu: Budúci učitelia pre dnešný svet

Kód: SAMRS/2015/RV/1/9

Zodpovedný riešiteľ: OZ Človek v ohrození - PhDr. Juraj Jančovič, PhD.

Spoluriešitelia: PaedDr. Huľová Zlatica, PhD., doc. RNDr. Katarína Čižmárová, CSc.

Doba riešenia: 2015 - 2017


 Kód: Erasmus + BIP:

 Riešiteľ: KU v Ružomberku

Zodpovedný riešiteľ za KEPP - PF KU: doc. PaedDr. Zlatica Huľová, PhD.

Spoluriešiteľ: PaedDr. Jozef Zentko, PhD.

 Doba riešenia: 2023 - 2025


 Kód: Projekt v rámci výzvy 09I03-03-V04 Štipendiá pre excelentných výskumníkov a výskumníčky R2-R4

 Riešiteľ: KU v Ružomberku

Zodpovedný riešiteľ za KEPP - PF KU: doc. PaedDr. Zlatica Huľová, PhD.

Spoluriešiteľ: PaedDr. Jozef Zentko, PhD., PaedDr. Miriam Uhrinová, PhD.

 Doba riešenia: 2024 - 2026


VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Školiteľka doktorandského štúdia v študijnom programe Učiteľstvo a pedagogické vedy Vysoká škola DTI, s. r. o. v Dubnici nad Váhom 2020 - 2024
Členka komisie doktorandského štúdia v študijnom programe 1.1.5 Predškolská a elementárna pedagogika Pedagogická fakulta Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici 02. 2020
Členka komisie doktorandského štúdia v študijnom programe 1.1.5 Predškolská a elementárna pedagogika Pedagogická fakulta Univerzita Komenského v Bratislave 10. 2020
Členka komisie pre habilitačné konania v odbore: Učiteľstvo a pedagogické vedy, špecializácia predškolská a elementárna pedagogika Pedagogická fakulta Univerzita Komenského v Bratislave november - december 2021
Členka komisie pre doktorandské štúdium v študijnom odbore: Učiteľstvo a pedagogické vedy Vysoká škola DTI, s. r. o. v Dubnici nad Váhom, 1. 2022

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
НАЦИОНАЛЬНЫЙ ПЕДАГОГИЧНИЙ УНИВЕРСИТЕТ ИМЕНИ М. П. ДРАГОМАНОВА. КИЕВ - УКРАИНА 19. 06. – 23. 06. 2007 , 5 dní Výučba 30 št. v 2. roč. bakalárskeho štúdia a návšteva cvičných materských škôl.
WYZSZA SZKOŁA PEDAGOGICZNA W ŁODZI PL ŁODZ20 15.04. 2013 – 19. 04. 2013 , 5 dni Výučba komplementárnych predmetov v2.- 3. ročníku bakalárskeho štúdia. Organizácia a realizácia workshopov.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ JYVÄSKYLÄ - FÍNSKO od 16 . 09. - 23. 09. 2014, 8 dní Výučba predmetov s prírovedným a technickým zameraním. Návšteva cvičných základných škôl Jyväskylän Yliopisto University Of Jyväskylä.
WYZSZA SZKOŁA PEDAGOGICZNA W ŁODZI PL ŁODZ20 23.03. 2015 – 27. 03. 2015 , 5 dni Výučba komplementárnych predmetov v2.- 3. ročníku bakalárskeho štúdia. Návšteva cvičnej materskej školyv Pabianiciach..
Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy – oddělení technické výchovy Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni máj 2018 Výučba 25 študentov v predmetoch technického zamerania a členka hodnotiacich komisií na Olympiáde techniky Plzeň.
Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy – oddělení technické výchovy Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni máj 2019 Výučba 25 študentov v predmetoch technického zamerania v magisterskom študijnom progame. Pozvaná prednáška a členka hodnotiacich komisií na Olympiáde techniky Plzeň.

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Ďakovný list :  Turčiansky štvorlístok : Za tvorivý prínos a aktívnu účasť na X.ročníku celoslovenskej a III. ročníku medzinárodnej prehliadky tvorivosti detí, mládeže a tvorivosti dospelých pre deti.

Ďakovný list : NIVAM a MŠVVaš SR : Za pôsobenie v Ústrednej komisii pre predprimárne a základné vzdelávanie. Za expertíznu a profesionálnu pomoc zabezpečiť nové ciele, obsahy a požiadavky základného vzdelávania  v súlade a s potrebami 21. storočia.

Ďakovný list : Państwowa Akademia Nauk Stosowanych: Za vklad a prínos pri tvorbe vedeckej monografie: "Dziecko z problemami zdrowotnymi w przedskolu i szkole. Perspektywa pedagogiczna, spoleczna, medyczna."

Akademické a pracovné pozície:

Členka Akademického senátu PF UMB v Banskej Bystrici – 2012 – 2016

  • Členka odborovej komisie PF UMB v Banskej Bystrici pre študijný odbor 1.1.4 Pedagogika (PhD.) ( 2017- 2019)
  • Školiteľka v študijnom programe predškolská a elementárna pedagogika, študijného odboru 1.1.5. predškolská a elementárna pedagogika (PhD.) na PF UMB v Banskej Bystrici (2018- 2019)
  • Školiteľka v študijnom programe didaktika technických profesijných predmetov (PhD.) na VŠ DTI v Dubnici nad Váhom (2020 - trvá)
  • Členka odborovej komisie pre študijný odbor Predškolská a elementárna pedagogika (PhD.) na Pedagogickej fakulte KU v Ružomberku (2021- trvá)

Garantka pre rigorózne konanie (PaedDr.) v študijnom programe predškolská a elementárna pedagogika, študijného odboru 1.1.5. predškolská a elementárna pedagogika na Pedagogickej fakulte KU v Ružomberku (2020- trvá)

Predsedníčka v komisiách pre obhajobu štátnych skúšok Bc. a Mgr. v študijnom programe predškolská a elementárna pedagogika, študijného odboru 1.1.5. predškolská a elementárna pedagogika na Pedagogickej fakulte KU v Ružomberku (2020- trvá)

Predsedníčka v komisiách pre obhajobu rigoróznych prác v študijnom programe predškolská a elementárna pedagogika, študijného odboru 1.1.5. predškolská a elementárna pedagogika na Pedagogickej fakulte KU v Ružomberku (2020- trvá)

Členka v komisiách pre obhajobu dizertačných prác:

-     v študijnom odbore Predškolská a elementárna pedagogika (PhD.) na Pedagogickej fakulte UMB v Banskej Bystri (2021), (2022);

-     v študijnom odbore Predškolská a elementárna pedagogika (PhD.) na Pedagogickej fakulte UK v Bratislave (2021), (2022);

-     v študijnom odbore Odborová didaktika na Dubnickom technologickom inštitúte v Dubnici nad Váhom (2022, 2023);

-     v študijnom odbore Predškolská a elementárna pedagogika (PhD.) na Pedagogickej fakulte Ku v Ružomberku (2023);

 

Členka v habilitačných komisiách:

-     v študijnom odbore Predškolská a elementárna pedagogika (PhD.) na Pedagogickej fakulte UK v Bratislave (2021), (2022);

Členka v organizáciách:

-       Spoločnosť pre predškolskú výchovu (2010 - trvá)

-        Asociácia školských psychológov (2013 - trvá)

-        Slovenská komora mediátorov (2012 - 2019)

-        Štátny pedagogický ústav (NIVAM) (2014 - trvá)

-         Ústredná komisia pre predprimárne a základné vzdelávanie

-         Centrálny register recenzentov MŠVVaŠ SR

Členka v zahraničných vedeckých radách časopisov, zborníkov

- Ecoletra.com , členka vedeckej rady Ecoletra.com, ISSN 2377-9748

- Czasopismo Zagadnienia Społeczne, Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku, ISSN 2353-7426.

- The New Educational Review, TNER: Wydawnictwo Adam Marszalek Toruň, Poľsko, ISSN 1732-6729.

- International Journal of Science,Technology and Society (IJSTS), ISSN Print: 2330-7412.

- Zbornik povzetkov in prispevkov, Združenje pedagogov tehnične ustvarjalnosti Slovenije, Ljubljana: Somaru; ISBN 978-961-6728-67-6.

  

Členka vedeckých rád národných a medzinárodných vedecko-odborných konferencií;

Členka hodnotiacich komisií na Olympiáde techniky Plzeň, ČR;

Posudzovateľka a recenzentka domácich a zahraničných vedeckých a odborných publikačných textov, projektov VEGA, KEGA;

Realizácia odborných seminárov a workshopov na tému:

1. Praktyka Technologii cyfrowej w szkole podstawowej, Lodž. Poľsko

2. Technologie cyfrowe w szkole podstawowej, Lodž, Poľsko

3. Webová aplikácia a Interaktívny vzdelávací program, Bratislava - Bôrik

3. Webová aplikácia a Interaktívny vzdelávací program, Bratislava - Bôrik

4. Aktuálny stav a trendy v technickom vzdelávaní, Ružomberok

5. Výtvarné umenie v technických činnostiach, Ružomberok

6. Textilné techniky v predprimárnom a primárnom vzdelávaní, Ružomberok

7. Multiaspektová analýza vizuálnych podnetov národopisného charakteru, Ružomberok

8. Podpora výtvarného a technického myslenia detí v rannej edukácií prostredníctvom textilných techník, Ružomberok

9. a iné

Dátum poslednej aktualizácie
2024-10-24