Meno:
|
doc. PaedDr. Zuzana Chanasová, PhD. | |
Email:
|
zuzana.chanasova@ku.sk | |
Homepage:
|
https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-specialnej-pedag | |
Fakulta/Univerzita:
|
PF KU
-
Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
|
|
Pracovisko:
|
KSPED
-
Katedra špeciálnej pedagogiky
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Metodik Sekcie pre mládež | Sekcia pre mládež Banskobystrickej diecézy | 1999 – 2003 |
Interný doktorand v odbore učiteľstvo a ped.vedy (Teória vyuč.predmetov všeobecnovzdelávacej a odbornej povahy, Teória vyučovania na 1.stupni ZŠ) | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2003 - 2005 |
Odborný asistent v odbore učiteľstvo a ped.vedy | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2005 – 2015 |
Docent v odbore učiteľstvo a ped.vedy | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2015-2018 |
Materská a rodičovská dovolenka | 2018-2022 | |
Docent v odbore učiteľstvo a ped.vedy - čiastočný úvazok | Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta | 2022 - súčasnosť |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Formácia a vedenie spoločenstiev, doplňujúce diaľkové štúdium | Teologická fakulta Trnavská univerzita | 1999 - 2001 |
Gestalt pedagogika a poradenstvo, Špeciálno - inovačné štúdium pre učiteľov | Metodické centrum Bratislava | 2002 - 2004 |
Master in Scienze del Matrimonio e Della Famiglia | Pontifikálny inštitút Jána Pavla II. pre manželstvo a rodinu, Lateránska univerzita, Rím | 2006 - 2008 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Teória a prax literárnej výchovy | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Slovenský jazyk a literatúra v primárnom vzdelávaní I. | Predškolská a elementárna pedagogika | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Tvorivá dramatika 1,2,3 | Predškolská a elementárna pedagogika | I. a II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Inovačné formy zamerané na duchovnú formáciu | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
AAB JURČOVÁ, Z.: Osobnosť učiteľa kresťana a osobnosť žiaka kresťana. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku, 2004.136 s. ISBN 80-8084-010-5
AAB CHANASOVÁ, Z. – JABLONSKÝ, T.: Geštaltpedagogika Alberta Höfera v náboženskej výchove. Ružomberok : Verbum, 2013. 146 s. ISBN 978-80-561-0068-4
ADM (V3) Libertini, R. - Chanasová, Z. - Kraev, A. - Rassu Nagy, V.: La torta in cielo - Charlie and the Chocolate Factory: A comparison of two literary works for children by Roald Dahl and Gianni Rodari. SCO In:in esse: English Studies in Albania : Journal of the Albanian Society for the Study of English (ASSE). – Vlore (Albánsko) : Albanian Society for the Study English. – ISSN 2078-7413. – Roč. 12, č. 1 (2021), s. 49-65.
ADM JUSZCZYK,S.- KARASOVÁ,M.- KOSTELANSKÝ,A.- CHANASOVÁ,Z.- UHRINOVÁ,M. – VARGOVÁ,M: Family as One of the Key Determinants of Media Education of Young School-age Children / Stanislaw.In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729, Vol. 50, No. 4 (2017), p. 94-108.
BCI CHANASOVÁ, Z.: Vybrané kapitoly z literatúry pre deti so zameraním na výchovu k cnostiam. Ružomberok: Verbum, 2014, 80 s., ISBN 978-80-561-0158-2.
ADM (V3) Libertini, R. - Chanasová, Z. - Kraev, A. - Rassu Nagy, V.: La torta in cielo - Charlie and the Chocolate Factory: A comparison of two literary works for children by Roald Dahl and Gianni Rodari. SCO In:in esse: English Studies in Albania : Journal of the Albanian Society for the Study of English (ASSE). – Vlore (Albánsko) : Albanian Society for the Study English. – ISSN 2078-7413. – Roč. 12, č. 1 (2021), s. 49-65.
ADM JUSZCZYK,S.- KARASOVÁ,M.- KOSTELANSKÝ,A.- CHANASOVÁ,Z.- UHRINOVÁ,M. – VARGOVÁ,M: Family as One of the Key Determinants of Media Education of Young School-age Children / Stanislaw.In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729, Vol. 50, No. 4 (2017), p. 94-108.
V3 Libertini, R. - Chanasová, Z.: Echi di letteratura italiana nell ́opera il Senso Religioso di don Luigi Giussani. DOI 10.18290/rped23151.11. In:Roczniki Pedagogiczne. – Lublin (Poľsko) : Towarzystwo Naukowe KUL. – ISSN 2080-850X. – ISSN (online) 2544-5243. – Roč. 15, č. 1 (2023), s. 155-184 [tlačená forma] [online]
V2 CHANASOVÁ, Z.: Selected literary texts of Italian literature for children as a tool of inhibition in the process of latent aggression in groups of pre-school children. In:CER Comparative European Research 2020 : proceedings of the 14th Biannual CER Comparative European Research Conference / McGreevy, Michael ; Rita, Robert – 1. vyd. – Roč. 7, č. 2. – Londýn (Veľká Británia) : SCI-EMCEE, 2020. – ISBN 978-1-9993071-6-5, s. 183-186 [online]
AAB CHANASOVÁ, Z.: Význam literárnych a dramatizačných metód vo výchove k cnostiam . Ružomberok: Verbum, 2018. 78 s. ISBN 978-80-561-0579-5
ADM Juszczyk,S.- Karasová, M.-Kostelanský, A.-Chanasová, Z.-Uhrinová,M.-Vargová, M.:Family as One of the Key Determinants of Media Education of Young School-age Children. In: The New Educational Review. ISSN 1732-6729, Vol. 50, No. 4 (2017), p. 94-108
[1] 2018 MUSLEM, A. - GANI, S.A. - USMAN, B. - RISMAWATI - YUNNUS, M. M. The influence of authentic english video clips on students’ listening comprehension. In New Educational Review, 2018, vol. 53, issue 3, p. 105-114.
AFC 02 Chanasová, Z. [34%] ; Kováčová, B. [33%] ; Libertini, R. [33%] ; Early family education
oriented at virtues with use of animal heroes / QUAERE 2020, 10 [22.06.2020-26.06.2020, Hradec Králové, Česko]. In: QUAERE 2020 [elektronický dokument] : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů, Hradec Králové, 22. - 26. 6.2020 / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Roč. 10. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení, 2020. – ISBN 978-80-87952-32-0, s. 717-726 [online]
[1] 2021 HUDECOVÁ, A. – BENČIČ, S. – HRČOVÁ, J.: Early intervention as a fundamental aspect for the
preparedness of children with special learning needs into the education enviroment. In: AD ALTA: journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 11, č. 1 (2021), s. 93 - 96 [tlačená forma] [online], s. 95, 96.
CHANASOVÁ, Z.: Ab esse ad posse: action art prostredníctvom narácie. Horizonty umenia, 6 [20.10.2019-01.11.2019, Banská Bystrica, Slovensko] In: Horizonty umenia 6 [elektronický dokument] : zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej webovej konferencie / Strenáčiková, Mária [Zostavovateľ, editor] ; Kolodziejski, Maciej [Recenzent] ; Dushniy, Andriy Ivanovich [Recenzent]. – 1. vyd. – Banská Bystrica (Slovensko) : Akadémia umení, 2019. – ISBN 978-80-8206-028-0, s. 129-138 [CD-ROM]
[1] 2021 KOVÁČOVÁ, B., ŠEVČOVIČ, M., VALACHOVÁ, D.: Experience with the action art in the course of life of person : from experience to therapy. In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 11, č. 2 (2021), s. 139-144 [tlačená forma] [online]
CHANASOVÁ, Z.: Variabilita action art v paralele s obdobím predškolského veku. Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2019, 10 [16.12.2019-18.12.2019, Hradec Králové, Česko] In: MMK 2019 [elektronický dokument] : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2019 / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor] ; Lipowski, Jaroslav [Recenzent] ; Jaskułowski, Krzysztof [Recenzent] ; Kislingerová, Eva [Recenzent]. – 1. vyd. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení, 2019. – ISBN 978-80-87952-31-3, s. 938-943 [CD-ROM] [online]
[1] 2021 KOVÁČOVÁ, B., ŠEVČOVIČ, M., VALACHOVÁ: Experience with the action art in the course of life of person : from experience to therapy. In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 11, č. 2 (2021), s. 139-144 [tlačená forma] [online]
CHANASOVÁ, Z.: Využitie literárneho textu pri situačných-art-akčných modeloch u dieťaťa predškolského
veku. Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2020, 11
[14.12.2020-16.12.2020, Hradec Králové, Česko]. In: MMK 2020 [elektronický dokument] : Mezinárodní
Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2020 = recenzovaný sborník
příspěvků mezinárodní vědecké konference / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor] ; Lipowski, Jaroslav
[Recenzent] ; Jaskułowski, Krzysztof [Recenzent]. – 1. vyd. – Roč. 11. – Hradec Králové (Česko)
Magnanimitas akademické sdružení, 2020. – ISBN 978-80-87952-33-7, s. 608-614 [CD-ROM] [online]
[1] 2021 KOVÁČOVÁ, B., ŠEVČOVIČ, M., VALACHOVÁ, D.: Experience with the action art in the course of life of person : from experience to therapy. In: AD ALTA [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research = recenzovaný mezioborový vědecký časopis. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 11, č. 2 (2021), s. 139-144 [tlačená forma] [online]
KEGA 017KU-4/2022 Podpory a prekážky diferencovaného vyučovania s ohľadom na zabezpečenie rovnosti príležitostí vo vzdelávaní sociálne znevýhodnených žiakov. Zodpovedný riešiteľ: Hlavný riešiteľ: RNDr. Janka Kopáčová, CSc.
Ťažiskom projektu je identifikácia dôvodov nízkeho výskytu diferencovaného vyučovania na školách prostredníctvom terénneho výskumu. Na základe výsledkov tohto výskumu vypracovať metodiku riadenia vyučovania v heterogénnej triede a implementovať ju do súčasnej výbavy školy a učiteľa. Cieľom je aj návrh výučbových materiálov (nielen textov), ktoré zohľadňujú rôzne možnosti, schopnosti a potreby žiakov s cieľom zabezpečenia rovnosti prístupu k vzdelaniu a umožnia učiteľovi individualizovať výučbu.
VEGA 1/0452/18 Identifikácia, analýza a inhibícia latentne agresívneho konania detí v období predškolského veku. Obdobie trvania: 2018 - 2020. Hlavné riešiteľské pracovisko PF KU. Zodpovedný riešiteľ: Doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD. Projekt je zameraný na skúmanie, analýzu a inhibíciu agresívneho konania detí predškolského veku. Skúma špecifiká latentnej (skrytej) agresie v skupinách detí predškolského veku, ktorá úmyselne poškodzuje a ohrozuje predovšetkým sociálne vzťahy. Ide o sondy, ktorými je latentná agresia medzi deťmi identifikovaná v slovenskej materskej škole.
KEGA 002KU-4/2019 Stelesnená skúsenosť s využitím art action. Obdobie trvania projektu: 2019 - 2021. Hlavné riešiteľské pracovisko PF KU, spoluriešitelia projektu PdF UMB Banská Bystrica. Vedúci projektu: doc. PaedDr. Barbora Kováčová PhD. Projekt je zameraný na využitie subvenčného potenciálu umenia v kontexte stelesnenia skúseností človeka, zameraného na situačno-art-akčné modely v kontexte stelesnenia skúseností človeka cez synergiu druhov art v prostrediach, ktoré sú typické chápaním pre to-ktoré konkrétne vývinové obdobie človeka. V kontexte art action v spojitosti s celoživotnou cestou človeka vychádzame z Eriksonovej koncepcie epigenézy psychiky, pretože pokrýva celé rozpätie života človeka. Cieľom je vizuálna a umelecká prezentácia art action na biodramálnej ceste človeka.
KEGA 013KU-4/2019 E-learningové vzdelávacie moduly k problematike včasnej starostlivosti o rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom. Obdobie trvania projektu: 2019 - 2021. Hlavné riešiteľské pracovisko PF KU. Spoluriešitelia projektu FzSp TT Trnava. Zodpovedný riešiteľ: prof. PaedDr. Anna Hudecová, PhD. Cieľom projektu je zvýšiť inovatívnosť pregraduálneho vzdelávania formou e-learningových modulov z oblasti terapeutických stratégií využívanej vo včasnej starostlivosti o rodinu s rizikovým jedincom. Projekt vychádza z predpokladu, že vývin dieťaťa ranného veku je do značnej miery ovplyvnený vzájomnými interakciami s rodičmi a rodinným prostredím. V rámci projektu sa pracuje v troch rovinách: teoretickej, praxeologickej, komparačnej, pričom ide o transdisciplinárny pohľad s využitím terapeutických konceptov v procese poradenstva, diagnostiky a intervencie rodinám s rizikovým, ako aj potencionálne rizikovým vývinom.
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Religionspädagogische Akademii der Diözese Graz – Seckau | Lange Gasse 2 8010 Graz, Rakúsko | 1.9. 2002 - 30.6.2004 | študijný pobyt |
Akademia im. Jana Długosza w Czestochowie (Poľsko) | Jana Długosza w Częstochowie ul. Waszyngtona 4/8 42-200 Częstochowa, Poľsko | 16. 10.- 27.10.2012 | Erasmus prednáškový pobyt |
Il Dipartimento di Pedagogia, Facoltà di Scienze della Formazione, Università Cattolica del Sacro Cuore. (Taliansko) | Largo A. Gemelli, 1 20123 Milano | 17.11. - 21.11.2013 | Erasmus prednáškový pobyt |
Kirchliche Pädagogische Hochschule in Graz (Rakúsko) | Lange G. 2, 8010 Graz, Rakúsko | 13.04. - 18.04.2015 | Erasmus prednáškový pobyt |
Katedra pedagogiky, Teologická fakulta, Juhočeská univerzita (Česká republika) | Kněžská 8, 370 01 České Budějovice | 20.03 - 23.03.2018 | Erasmus prednáškový pobyt |
Člen komisie (oponent) pre dizertačné skúšky v študijnom odbore – Pedagogika, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, - Teológia , Teologická fakulta, Jihočeská univerzita
Člen komisie pre dizertačné skúšky v študijnom odbore – odborová didaktika 1.1.10 v študijnom programe Teória vzdelávania náboženskej výchovy a študijnom odbore - Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie PF KU v Ružomberku
Člen komisie pre rigorózne skúšky v Študijnom odbore: 1.1.5 Predškolská a elementárna pedagogika v študijnom programe: Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie.
Člen komisie pre štátne záverečné skúšky v študijnom odbore – Predškolská a elementárne pedagogika a Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie